De sprinters vind ik een lastige dit jaar. Ik denk dat ik van de 3M+ sprinters alleen Viviani en Ewan ga nemen. Verder nog even research doen over wie de giro uit gaat rijden. Nizzolo vind ik bijvoorbeeld te hoog geprijsd puur op basis van sprintkwaliteiten, maar kan interessant zijn als blijkt dat hij een doel wil maken van de puntentrui en dus uit wil rijden.
Ik denk dat ik dit jaar een koppeltactiek ga toepassen door bijvoorbeeld te nemen:
Dumoulin + Oomen
Roglic + De Plus
Bernal + Hart
Yates + Haig
MAL + Izagirre
En dan zul je natuurlijk net zien dat Nibali of Landa iedereen de vernieling in rijdt.
Wat is jullie mening over Valverde? Die kun je voor 3 miljoen toch eigenlijk niet laten liggen?
Als Dumoulin (en Roglic) eerste en tweede worden in de openingstijdrit, en dat ligt toch in de lijn der verwachting, pakken ze nog voor de bergetappes 100-150 punten aan truipunten, plus (normaal gezien) drie keer topvijf (of beter) in de tijdritten. Dat maakt het heel moeilijk om Dumoulin te laten liggen. Maar inderdaad, vandaag was teleurstellend.
In 2018 hebben Jorik112 en ikzelf tijdens de drie grote rondes een betaalde Scorito poule georganiseerd onder de naam 'FlitsWiel'. Met 81 deelnemers afgelopen Vuelta a España en een prijzenpot van ruim 400 euro was dit weeral een overduidelijk succes.
Aanstaande Giro d'Italia organiseren wij dan ook weer de betaalde FlitsWiel poule. De inleg is 5 euro per persoon, door jullie enthousiasme in de eerste twee dagen hebben wij besloten het maximum deelnemersaantal omhoog te gooien naar 120.
Bij deelname aan de betaalde FlitsWiel poule komt ook (vrijblijvend) de FlitsWiel WhatsApp-groep. Hier praten... en ouwehoeren de FlitsWiel deelnemers over van alles en nog wat, zo nu en dan gaat het zelfs over wielrennen. Kortom zijn wij gewoon een gezellige groep mensen met dezelfde passie, wielrennen!
Indien interesse in de betaalde FlitsWiel poule stuur mij vooral een bericht op Wielerflits, dan stuur ik een bericht terug met de benodigde informatie voor deelname.
Jorik & Thomas
'@ M@thijs: Fantastische renner. Zijn vorm lijkt prima. Jammer dat ie vandaag niet mee deed; had hem wel met name ook in mijn team voor LBL.
Qua tijdritten is ie goed, maar wel achter mannen als Dumoulin, Roglic, van Emden, of Campenaerts. Jungels was voorheen ook wat voordeliger geprijsd dan nu. Aan de andere kant: Hij is wel de absolute kopman bij Quick Step voor het klassement.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.