Scorito Giro d'Italia 2019 Pool

1 2 ... 100 ... 120 121
JesperRenrad

Ik ben in ieder geval blij te lezen dat iedereen een lamme sprintersploeg overgehouden heeft... voelt het allemaal ineens minder erg dat ik van pure ellende overweeg vandaag Mollema op te stellen omdat die 3 teampunten krijgt aan het eind van de rit.... wat een armoe

Jasperdewaal11

Als ik met Jori moet meegaan dan maar Ewan als Captain vandaag. Viviani mag dus nog niet winnen en Ackermann ligt in de kreukels en Demare heb ik niet ;)

Ajvenema

Ongelofelijk dat uitgerekend Demare dan door alle pech en toeval ineens komt bovendrijven deze Giro:)

dazzler2120

'@Ajvenema heel erg benieuwd waarom dat ongelofelijk is?

Poeksel

Voor de mensen die Gaviria/Ewan namen en geen Ackermann/Demare, hielden jullie rekening met dat de laatste twee uit zouden rijden en de eerste twee niet?

Over Demare was inderdaad enige onduidelijkheid, maar het was wel te vinden dat hij geen Tour zou rijden en het is ook wel gemeld hier.

hartstikkebedankt

Vandaag stel ik Haller juist wel op omdat Moschetti is uitgevallen :P

Ajvenema

'@poeksel, ik heb Ewan en Ackermann. Opzich maakt die ene extra sprintkans me niet zoveel uit, het wordt dan interessanter wie er met die trui gaat lopen. Gaviria net wat te duur, en geen superindrukwekkende vorm. Demare sprokkelt altijd wel zn plekjes 3-5 maar wint vrij weinig, en rijdt ook nog eens vaak zn grand tours niet uit. Maar goed, als Ackermann afstapt zal ie ongetwijfeld met die trui gaan lopen dit jaar (en als ie vandaag gewoon hoger eindigd dan ackermann waarschijnlijk ook). Mocht ie de bergen overkomen, hij heeft hier geen tour-organisatie om een handje te helpen:)

kielabokki

Haha Demare rechtvaardigen na dit slagveld.

Ajvenema

'@dazzler2120: Demare is een prima sprinter voor plek 3-5, zeker in dit veld, maar zag Ewan wel meer (Scorito) punten pakken met 1 rit minder.

Viviani was van plan uit te rijden, en zonder die diskwalificatie was Demare niet eens bij 'm in de buurt gekomen qua punten voor de trui. Zelfde verhaal met Ackermann, zonder deze crash was Demare niet eens in de buurt gekomen.

Demare was dan dus eigenlijk de nummer 3 kanshebber, die nu (wellicht) toch met die trui naar huis gaat. Ongelofelijk is misschien een groot woord, maar het is wel echt flinke pech/mazzel voor de mensen die hem niet/wel meehebben.

Jori

Aan andere kant heeft Ewan echt wel bijna maximaal gepresteerd en haalt hij niet de punten van Demare, zelfs nog zonder extra etappe en puntenklassement. Als Demare simpelweg zou uitfietsen en geen pech zou hebben, was er grote kans dat hij zijn geld wel waard zou zijn (tenminste meer dan Ewan en Gaviria). Plek 3 puntenklassement is nog steeds 40 punten en ook nog een extra sprintkans he. Al is het verschil nu veel groter doordat elke sprinter wel 1 etappe niet mee heeft gesprint, behalve dus Demare, die bij elke klein beetje sprint etappe gewoon top 10 reed.

Ajvenema

Ja, hoewel Demare dus ook vrij regelmatig zn grand tours niet finished, ondanks dat ie dat wel wil. Je moet het deze ronde ook nog maar zien he.

Achteraf gezien moest je 'm hebben, maar in principe had je met Viviani en Ackermann ook wel goed moeten zitten voor de truipunten.

Laatst gewijzigd
Jori

Viviani en Ackermann waren vooraf betere keuzes, maar mijns inzien had je die 3 moeten hebben + aanvulling uit de 2e rij. Is mij overigens ook niet gelukt en toen Demare laten vallen omdat Nizzo 500.000 goedkoper was en ik aanstipte als nummer 4 voor puntenklassement.

rkmmr

Ik heb inderdaad grofweg dezelfde redenatie als Ajvenema gevolgd, dus Viviani, Ackermann en Ewan gekozen. Laatste dus wel getwijfeld maar zag ook Ewan meer punten pakken dan Demare en dacht ook wel gelezen te hebben dat Demare toch ook nog onzeker was voor de Tour, maar dat was misschien alleen speculatie hier op het forum..

Jori

Reden om altijd even je eigen onderzoek moet doen ;)

dazzler2120

Same, ik heb gekeken naar de top sprinters hier (gaviria, ackermann en viviani) daar de 2 van gekozen die de grootste kans hadden om uit te rijden. Dit werden Viviani en Ackermann, Daarnaast Demare ipv Ewan erbij gepakt en 2 B/C sprinters (Beletti & Cimolai)

Rawolf

Ik heb Demare, Ewan, Ackermann en Viviani. Pakt wel goed uit maar de 2e lijn valt tegen dus hele goede scores blijven uit. Gaviria viel voor mij al snel af, rijd sowieso niet uit waar van mijn 4 iedereen dat zou doen behalve Ewan.

Ewan was een must in mijn ogen omdat je hem met zekerheid kopman kan maken in enkele lastigere sprintersritten die er waren in de eerste week. En hij haalt punten in de vlakke ritten natuurlijk

kooltje

Gewoon Dumoulin laten vallen en alle vijf nemen :)...Viviani, Ackerman, Gaviria, Ewan en Demare moet je hebben met zo uitzonderlijk veel zekere sprints.

De klimmers die er nog bij zijn en die nog goed zijn ook in de laatste week is toch twee weken van te voren niet te voorspellen.

Laatst gewijzigd
Gerardv

Ik vond Ackermann niet echt een zekerheidje. Heeft wel leuke resultaten gereden, maar naar mijn inziens had hij nog niet de beste ter wereld geklopt. Ik vond Ewan meer een zekerheidje, omdat je hem op verschillende terreinen kon opstellen. En Demare heeft ook niet echt een geweldig voorjaar gehad, maar ik ging met hem op ervaring.

Viviani was voor mij een must-have, aangezien Quick-Step de laatste jaren garant stond voor etappezeges in massasprints. En ik wilde veel topsprinters hebben, dus wilde ik Gaviria er ook bij. Voor de rest aangevuld met B/C sprinters, of zelfs nog slechter.

Wel op het laatste moment Modolo eruit geklikt, omdat die drie DNF's voor de start van de Giro mij niet zo aanstonden.

Laatst gewijzigd
hupske

Demare niet mee nemen, terwijl zijn gehele team op hem afgesteld is. En ze verder geen echt ander doel hebben. Terwijl een Bora ook nog met Majka en Formolo rekening moet houden.
En DQS nog Jungels heeft.

Zelfde geld voor Ewan. Zijn gehele ploeg was er alleen voor hem. De rest mag later lekker gaan vrij buiten.

Voor vandaag heb ik nog Viviani, Ewan, Demare, Cimolai, Nizollo en Simion over. Waar straks er 2 na vandaag mee ophouden.
Ulissi vandaag voor de teampunten, Mollema idem(ciconne) en Roglic.
Viviani maar weer als kopman. Het zal toch keer moeten lukken?

Jori

Ik mis hier wel beetje het "moneyball" principe. Renners moeten gewoon punten halen, liefst zoveel mogelijk voor zo min mogelijk geld, maakt niet uit hoe, ze moeten punten leveren in je dagopstelling en/of eindklassement. Ewan doet het goed, zelfs boven verwachting als je ziet hoe goed zijn trein functioneert in zulk klein tijdsbestek, maar komt ondanks een fantastische scorito giro niet boven de 300 punten uit.

Als Demare al simpelweg uitrijdt, had hij al minstens 40 punten voor 3e plaats puntenklassement en nog extra sprintkans à 40 punten. Ewan had dus al 80 punten extra moeten halen in de eerdere etappes, dat was gewoon een utopie.

Gerardv

Daarentegen had je Ewan wel kopman kunnen maken bij de lastigere etappes, waar het bij de andere sprinters nog maar de vraag was of ze er dan bij zaten. Verder is Ewan nog 1 keer buiten de top 10 gefinisht, waar je bij topsprinters eigenlijk wel mogen verwachten dat ze altijd top 10 rijden. Dus in dat opzicht was rond de 300 punten zeker mogelijk.

En jij schetst nu een situatie alsof je per se moest kiezen tussen deze twee, terwijl je zo ook allebei kan nemen. Ik ga liever voor veel sprinters, want daar heb je enige zekerheid. Ik zie soms mensen met 12 mensen voor in de bergen, maar dan vraag ik me af hoe je dat gaat doen met je opstelling.

Laatst gewijzigd
wielerfan80

Voor mij waren Viviani, Démare, Ewan én Ackermann absolute must-haves. Stuk voor stuk geen slechte keuzes, maar wel vervelend dat ik daardoor geen geld meer had voor een Cimolai, Belletti of Nizzolo. Maar Mijns inziens kun je beter 5 goeie sprinters hebben dan 3 goeie en 4 matige.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Eens, al vond ik Cimolai wel een must omdat je zeker weet dat hij gaat sprinten en hij heeft inhoud. Komt uit de WT, vind hem minder gokken als bv Beletti

Jeffrey81

Na gisteren gok ik het vandaag maar met Demare als kopman. Vond m best indrukwekkend, en nu hij voor de trui gaat zal hij niet laten lopen. Normaal gesproken zeker top 4 vandaag. Ackermann is onzeker vanwege de valpartij, Ewan en Viviani zijn normaal gesproken een betere keus dan Demare maar omdat ze zouden kunnen laten lopen als winst er niet in zit gok ik het liever op onze Franse vriend.

Verder heb ik nog Gibbons en Cimolai. Die laatste is een hele fijne aankoop geweest voor 1,5 miljoen. Gibbons is wat hit or miss, maar ik stel hem liever op dan een Mollema voor 3 truipuntjes.

De laatste drie plekken zijn voor Roglic, Ulissi en Ciccone voor truipunten.

Moschetti had ik nog graag opgesteld ipv Ciccone, maar helaasch....

RemcovanderMaas

Ik heb vanwege de kans op uitrijden ook gekozen voor Ackerman, Demare en Viviani
Heb daarnaast Nizzolo, Lonardi, Cimolai en Simion

1 2 ... 100 ... 120 121

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.