Ik heb Ion er toch maar weer ingeklikt voor vandaag. Hij moet toch ergens een keer punten op gaan leveren. Toch ook Jungels maar mee vandaag. Twijfel om hem kopman te maken. Wel een rit voor hem, maar als hij niet in de vlucht zit levert hij sowieso 0 punten op en kan ik beter een AK man kiezen. Keuzes.....
Ik gok op een vlucht. The usual suspects zijn dan De Gendt, Masnada en Ulissi. Daarnaast verwacht ik Jungels; iemand moet toch de meubels voor DQS redden?! Weet je wat: ik ga hem gewoon captain maken... Battaglin verwacht ik vandaag niet en Izagirre vond ik gister en eergister ook niet sterk ogen in de ontsnapping. Ackermann voor de zekere puntjes. Dus mijn team wordt dan:
Ulissi
De Gendt
Masnada
Jungels (c)
Roglic
Nibali
MAL
Yates
Ackermann
Op de bank:
Battaglin
Cimolai
Izagirre
Je vraagt je af waarom Jungels überhaupt meedoet aan deze Giro, en al helemaal waarom ik hem heb opgenomen in mijn team. Ik had naast hem gelukkig mijn best mogelijke team opgesteld, maar alweer niet de goede kopman. Desondanks weer een beetje opgeschoven.
Ik ben benieuwd wat de etappe zonder Gavia uiteindelijk gaat worden. Iemand een route grafiek?
Zoals ik gisteren zei Yates kopman gemaakt, wat goed uitpakt.
Vandaag 253 punten gepakt, sta op 82,9 % ...................ik ben tevreden.
Dinsdag een aangepaste etappe, waar ik Roglic een goede kans geef.
Vandaag zat het tegen op een vreemde fiets, maar ik denk dat hij nog genoeg in het vat heeft.
Ga op zich wel goed. Sta 214 algemeen. Blijf elke dag 50-60 plekken pakken naar boven.
Mijn bergteam is ook niet heel speciaal. Carapaz, Yates, Lopez, Formolo, Mollema en Roglic zijn de renners die het telkens moeten doen.
Hopelijk komt Bilbao straks ook nog wat meer aan het front, dan kan ik die met wat meer zekerheid opstellen. Vandaag dan met geluk teampunten met hem gepakt.
Denk dat ik vooral geluk heb dat ik Carapaz heb gekozen. Die pakt veel punten. Beetje de Thomas van de tour afgelopen jaar.
Even een korte balans na week 2:
Momenteel mooie 35ste plek in klassement(mede door vanmorgen last minute Cataneo het team in te fietsen). Bergteam ziet er voor de laatste week toch nog wat dunnetjes uit, omdat ik toch meer vertrouwen had in die gekke Rus dan in Carapaz bij het samenstellen van mijn team. Hopen dus dat enkele bergetappes een kopgroep van meer dan 10 man om de winst strijd, om zo de schade toch nog enigszins te beperken en dan maar hopen op een mooie laatste week. Sprintteam voor die ene etappe is trouwens wel nog iets voor mijn team om naar uit te kijken met een Demare en Ackermann nog in mijn team moet ik daar mijn punten wel pakken.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.