Scorito Giro d'Italia 2019 Pool

1 2 ... 14 ... 120 121
steefje9

Pffff hoop wel dat er nog wat leuks bij de sprinters komt voor opvulling. Vind erg lastig kiezen in die categorie. Viviani lijkt me een zeker van zijn plek maar voor de rest?

Gids03

Ik vind het tot nu toe ook lastig en niet aleen met de sprinters maar ook met bijv td lijkt niet echt in vorm ik wacht nog maar ff wat selecties af .

jelle013

Waarom denken mensen hier allemaal dat andere hun team kiezen obv de info die hier gedeeld wordt? Dat is echt hoogmoed vind ik..

Iedereen kent renners als Oconnor Gallopin etc. Ik stel voor om alle pareltjes juist WEL te bespreken!

Jori

'@Jelle013: Zal je nog flink tegenvallen hoor. En al helemaal alle vragen die je later krijgt van mensen die een renner hebben geselecteerd op basis van dit forum en vervolgens niet weten wanneer ze hem moeten inzetten :p

Jasperdewaal11

Die twijfel aan TD ook echt. Als iemand als geen ander zijn lijf en opbouw weet te verzorgen is hij het wel. Doet gewoon mee voor de roze trui en een zekere podium kandidaat.

canard de toilette

Klopt maar ik denk dat de winnaar van scorito Giro 2019 geen TD in zijn team gaat hebben.
ondanks dat hij wellicht wel wint is de prijs verhouding met wat je anders kan inzetten best flink.

Primavoormij

De giro begint met een ITT en heeft er in totaal 3. Dit is bij uitstek een giro waar een type als TD als winnaar extreem veel punten kan halen.

klassikl

De weersomstandigheden speelden gewoon een grote factor. Ik verwacht dat TD er gewoon zal staan. Heeft toch bewezen over de laatste jaren dat hij zich zeer goed kan voorbereiden zonder veel koersdagen.

canard de toilette

'@primavoormij mits TD de proloog wint.
Indien hij niet wint, kan je net zo goed een van Campenaerts hebben.

TrEb

En campenaerts kan weer teampunten score als hij ingezet wordt in etappe's die Ewan wint, naast de tijdritten.

Wat ik wil benadrukken is dat teampunten best een invloed kan hebben tijdens de giro.

hartstikkebedankt

Ik kan me niet voorstellen dat Campenaerts de proloog wint

jelle013

Wie maakt er nu een team obv teampunten?
Zelf kijk ik gewoon altijd naar de etappes en zet daar mijn kanshebbers in, vervolgens kijk ik wat de resultaten zijn geweest van mijn kanshebbers en zo selecteer ik mijn team.
Kijk natuurlijk ook altijd even naar de kanshebbers voor het AK, BT etc.
Soms heb je het goed, en soms heb je het ook volledig fout, dat is juist het leuke aan het spel. Je weet het gewoon nooit zeker.

De beste kenners van de koers winnen overigens vaak niet.. De factor geluk is gewoon groot, ook met het oog op valpartijen, ziekte, diarree etc..

Gerardv

De kans is toch vrij groot dat Dumoulin minstens op het podium finisht in de proloog. Hierdoor staat hij vanaf het begin hoog in het klassement, wat wel eens de hele giro het geval kan zijn. Hierdoor kun je de hele tijd punten sprokkelen. Verder heb je ook direct je kopman voor de drie tijdritten. Lijkt mij dat Dumoulin een must-have is.

Laatst gewijzigd
canard de toilette

'@Gerardv dat podium fietsen geldt ook voor Yates, Roglic Bernal en nog wel 2 of 3 anderen.
Ga je die dan allemaal kiezen?

dat is juist de hele discussie. TD is te duur voor slechts een podium. OF hij wint en is de prijs wel waard, OF hij wint niet en je had voor dat geld andere renners kunnen nemen waarvan je wat "puntbewuster" bent.

TrEb

Zoals Jelle013 aangeeft, geluk speelt een belangrijke factor. Iedereen heeft een andere kijk op het selecteren en dat is leuk om op dit forum te lezen.

Gerardv

'@Canard de Toilet

Ik zou het knap vinden als jij nog drie renners (naast Yates, Roglic en Bernal)kan opnoemen die in elke tijdrit een zeer grote kans op het podium hebben én die net zo goed bergop gaan als Dumoulin.

jsprunk

Op dit moment neig ik naar Roglic als kopman voor de proloog boven Dumoulin. Ook in de bergetappes zal ik sneller, Yates, Bernal of Lopez als kopman selecteren dan Dumoulin. Dat maakt het wel heel erg duur voor iemand die nooit kopman wordt.
Ik had een optie mét Dumoulin en Sabatini, Masnada en Haig. Heb nu Dumoulin weggelaten en dit rijtje vervangen door Formolo, Jungels, Izagirre, Nieve. Ik zie, behalve wellicht op de eindafrekening een puntje of 50, weinig etappes waar dit minder punten op gaat leveren.

canard de toilette

'@Gerardv
Nibs Jungels, Zakarin, en Ion zie ik allemaal niet heel veel gekker scoren qua scorito punten aantal.

ronvisser

Zijn er het afgelopen jaar al krachtmetingen tussen Roglic en Dumoulin geweest in een (klim)tijdrit? De renner die de eerste etappe pakt, vist in de eerste week flink wat punten binnen. Op basis daarvan durf ik TD (nog) niet thuis te laten.

Gerardv

'@Canard de Toilet

In verhouding met de prijs bedoel je dat dan? In dat geval kan ik je wel begrijpen. Misschien speelt sentiment bij mij ook een grote rol. Maar Dumoulin heeft tot nu toe altijd bewezen dat hij er staat als het moet.

jsprunk

Dumoulin is de meest zekere factor voor het eindpodium wat mij betreft. Maar of hem dat 5M waard maakt. Was Froome vorig jaar 5M waard, bijvoorbeeld?

Ab Normaal

En diegene die je dan voor Dumoulin in de plaats neemt, hoe zeker zijn die dat ze presteren?

Rawolf

Is er iemand die Roglic niet in zijn team heeft? Kan het me eigenlijk niet voorstellen

Nylz

Ik heb Roglic niet.

Threeohthree

Weet niet of dit allemaal serieus is of niet. Maar Tom is sinds hij een klassementsrenner is een echte puntenpakker. Deze giro ligt hem beter dan die van vorig jaar en toen pakte hij ook gewoon keurig 600 punten. En Tom niet in vorm? Dat heeft hij zelf nooit gezegd, dat was gewoon de spin die WF aan dat interview gaf. Nu kan je inderdaad Tom = Formolo + Jungels doen, maar ik heb zelf gewoon Tom + Formolo kan ook gewoon prima. Dan lever ik liever wat extra's in bij de sprints.

1 2 ... 14 ... 120 121

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.