Wie maakt er nu een team obv teampunten?
Zelf kijk ik gewoon altijd naar de etappes en zet daar mijn kanshebbers in, vervolgens kijk ik wat de resultaten zijn geweest van mijn kanshebbers en zo selecteer ik mijn team.
Kijk natuurlijk ook altijd even naar de kanshebbers voor het AK, BT etc.
Soms heb je het goed, en soms heb je het ook volledig fout, dat is juist het leuke aan het spel. Je weet het gewoon nooit zeker.
De beste kenners van de koers winnen overigens vaak niet.. De factor geluk is gewoon groot, ook met het oog op valpartijen, ziekte, diarree etc..
De kans is toch vrij groot dat Dumoulin minstens op het podium finisht in de proloog. Hierdoor staat hij vanaf het begin hoog in het klassement, wat wel eens de hele giro het geval kan zijn. Hierdoor kun je de hele tijd punten sprokkelen. Verder heb je ook direct je kopman voor de drie tijdritten. Lijkt mij dat Dumoulin een must-have is.
'@Gerardv dat podium fietsen geldt ook voor Yates, Roglic Bernal en nog wel 2 of 3 anderen.
Ga je die dan allemaal kiezen?
dat is juist de hele discussie. TD is te duur voor slechts een podium. OF hij wint en is de prijs wel waard, OF hij wint niet en je had voor dat geld andere renners kunnen nemen waarvan je wat "puntbewuster" bent.
Op dit moment neig ik naar Roglic als kopman voor de proloog boven Dumoulin. Ook in de bergetappes zal ik sneller, Yates, Bernal of Lopez als kopman selecteren dan Dumoulin. Dat maakt het wel heel erg duur voor iemand die nooit kopman wordt.
Ik had een optie mét Dumoulin en Sabatini, Masnada en Haig. Heb nu Dumoulin weggelaten en dit rijtje vervangen door Formolo, Jungels, Izagirre, Nieve. Ik zie, behalve wellicht op de eindafrekening een puntje of 50, weinig etappes waar dit minder punten op gaat leveren.
Weet niet of dit allemaal serieus is of niet. Maar Tom is sinds hij een klassementsrenner is een echte puntenpakker. Deze giro ligt hem beter dan die van vorig jaar en toen pakte hij ook gewoon keurig 600 punten. En Tom niet in vorm? Dat heeft hij zelf nooit gezegd, dat was gewoon de spin die WF aan dat interview gaf. Nu kan je inderdaad Tom = Formolo + Jungels doen, maar ik heb zelf gewoon Tom + Formolo kan ook gewoon prima. Dan lever ik liever wat extra's in bij de sprints.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.