Scorito Giro d'Italia 2019 Pool

1 2 ... 13 ... 120 121
JimKro

Sbaragli is de renner die op één of andere manier elke Giro in mijn team terechtkomt en vervolgens nooit genoeg punten haalt!

@Marco

Ik ga zelf altijd uit van 6000 punten voor een goed resultaat. Meestal heb je nog wat meer nodig om echt hoog te eindigen, maar ik vind 6000 een mooi globaal aantal. Je kan toch niet alles tot op de punt voorspellen van te voren. Dan wordt het vervolgens dus kijken hoe je het beste op 6k punten kan komen. 100 punten per miljoen regel doe ik persoonlijk niet zoveel mee, sowieso hou je daarbij geen rekening met kopman punten en daarnaast loopt de verdeling ook niet helemaal lineair. Dure mannen komen moeilijker aan deze ratio etc.

Laatst gewijzigd
kevinraar

Bij de vuelta poule had de winnaar niet eens 6000 punten

Stijn Lemmens

WIE GAAT ER HET BESTE SCOREN, MEESTE PUNTEN PAKKEN? Masnada of Cataneo? Wie neem ik dus het beste?
Grtz
Team is bijna af

WCEendT

Fausto!

Ab Normaal

Wanneer wil je ze opstellen?

Stijn Lemmens

Vluchtersetappes zoals bijvoorbeeld etappe 4, of andere heuvel of bergritten waar de aankomst niet op de top ligt

Poeksel

Een probleem van de regel 'x punten per miljoen' is dat een renner die 50 punten haalt een veel betere keuze kan zijn dan een renner die meer dan 200 punten haalt. Het is belangrijk in welke etappes een renner punten haalt en hoeveel punten het extra zijn ten opzichte van een alternatief in je selectie.

TrEb

grotendeels heb ik mijn selectie rond. Ik twijfel tussen 2 renners van AG2R Vuillermoz en Gallopin. Gallopin komt te kort volgens mij voor een goed klassement maar kan punten pakken in de heuveletappe's en als aanvaller. Hetzelfde geldt voor Vuillermoz die kan in dezelfde etappe's punten scoren. Heeft iemand nog een goed onderbouwde suggestie?

ronvisser

'@TrEb: Ik zou zeggen: check even de resultaten van Gallopin in de Vuelta van afgelopen jaar. Ik wist niet dat hij het kon, maar hij kan dus blijkbaar een prima klassement rijden in een grote ronde.

Ab Normaal

'@ron visser
Ja, maar al die 15e plaatsen in de etappe om vervolgens 11e in het ak te worden leveren niet heel veel punten op.

Jori

100 punten per miljoen is leuk, maar gaat erom dat je selectie totaal gewoon hoogste punten haalt, inclusief kopman-factor. Het is alleen een makkelijke vuistregel om van pakweg 180 man naar 40 man te komen. Dan zijn de combinaties nog beetje te overzien. Daarna is het vooral zorgen dat je tevreden bent over je dagselecties:

Wat heb je als sprintploeg? 9 sprinters is te veel en 5 is met dit parcours vooraf te weinig (tenzij je 4 perfecte opvullers hebt)
Wat heb je als AK-ploeg? minstens 7 hele goede ak mannen en minstens de top 3 moet je eigenlijk wel hebben, maar vooraf weet je nog niet de precieze verhoudingen en is daar een kleine zekerheidsmarge niet verkeerd
Wat heb je in de overige ritten (aanvallers, heuvels, punch, itt)? Zijn ritten waarmee je in details goed kan scoren, maar zijn natuurlijk van minder belang dan de sprints en AK waar er meer punten zijn en ze in principe ook makkelijker te voorspellen zijn.

Verder dus moet je vooral de afrekening niet vergeten. Jungels is bijvoorbeeld een renner die vaak meer punten onderweg pakt dan in de eindafrekening, terwijl juist de rest van de ak-mannen daar nog een sloot punten moet hebben om de prijs te rechtvaardigen. En hier lieveren je aanvallers in principe weinig op, tenzij ze nog bergklassement hebben. Maar dan hebben ze vaak minder punten onderweg gehaald.

@TrEb en RonVisser: Lees nog even de interviews van met name Gallopin; de rolverdeling vooraf in de Giro is redelijk duidelijk. Dan kan je wat makkelijker rekening houden met wat voor renner je nodig hebt

JimKro

Gallopin won dan wel nog een rit in de Vuelta als ik me niet vergis. Daar zaten natuurlijk wel een stuk meer ritten bij die op zijn lijf geschreven staan.

steefje9

Lijkt me dat gallopin voor etappes gaat en vuillermoz voor het AK als ik het zo lees in voorgaande interviews.
Gallopin lijkt me imo nog wel interessant ook voor de heuveletappes

Jasperdewaal11

Wat is de ideale site voor interviews ? Of type je gewoon renner + interview in Google in ?

TrEb

'@Jori, dank je voor de tip! was nuttig om het interview te lezen.👍

Jori

'@jasperdewaal: meestal gewoon enkel de naam van de renner googlen en dan bij extra opties nog tijdspan (laatste 24 uur, week, maand). Heb zo niet 1,2,3 het interview voor je, mocht je hem willen, moet je maar pb sturen en dan zal ik vanavond nog even voor je kijken

Laatst gewijzigd
TrEb

21 dec. 2018 - Tony Gallopin weet het zeker: zijn toekomst ligt in het rondewerk. Dit laat de Fransman van AG2R La Mondiale weten in een interview met Cyclingnews.

gewoon via google met zoekopdracht gallopin interview -> en je bent er.

Jori

Ik raad je aan wel het hele artikel te lezen ;)

vevie

Op basis van het interview is hij echt een goede optie. Lukt het hem om aan te hangen, dan heb je wellicht iemand die nog net top 10 rijdt en toch best goed kan aankomen. Lukt het niet, dan kan je hem gebruiken in de heuvelritten of als aanvaller.

Ben ook benieuwd naar O’Connor. Reed bijna top 10 vorig jaar. Voor 500.000 is hij zeker interessant.

Platje

'@vevie sommige informatie kan je beter niet delen omdat het juist gaat om de parels er zelf uit te halen..

Connotador

'@Platje,

En dit jaar vallen zijn resultaten vooralsnog tegen; verre van een parel. Wie weet verrast die, maar de voortekenen vind ik niet al te gunstig.

Laatst gewijzigd
Nylz

'@platje

vaak worden zulk soort namen gedropt om wat reacties uit te lokken en aan de hand daarvan te bepalen of het een goede keus kan zijn of niet. En blijkbaar werkt het :-D

Platje

Daar heb je helemaal gelijk in, maar toch is het jammer als een goedkope en onbekende naam wordt genoemd met de informatie dat hij vorig jaar bijna top 10 reed.. zonder deze info kiest bijna niemand hem omdat die alleen kijken naar de resultaten die bij scorito staan en daar staat alleen een opgave..

jsprunk

O'Connor heeft gewoon pech gehad met ziekte, maar zijn doel is wel nog steeds de Giro. Sta er niet van te kijken als hij gewoon leuk mee doet. Al is DD dit seizoen collectief slecht tot nu toe.

Rawolf

'@Platje volgensmij kennen de meeste o connor wel en zoals de andere ook gezegd hebben rijd hij al heel het seizoen beroerd dus het is zeker geen moetje.

Ik ben van mening dat het helemaal niet boeit of hier alle parels worden benoemd, uiteindelijk kan je ze niet allemaal nemen en komt het erop aan een gebalanceerd 20tal samen te stellen waarmee je in alle soorten etappes kan uitpakken. O connor is gewoon een van de vele opties als goedkope opvulling voor bergetappes

1 2 ... 13 ... 120 121

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.