Scorito Giro d'Italia 2019 Pool

1 2 ... 23 ... 120 121
Papa Bart

Nou jullie worden weer bedankt. Dankzij al die handige tips, snelle babbels en some buitengewoon slinkse manipulatie is mijn hele team set up veranderd.
En dat komt ook door een nadere bestudering van het parcours. Veelal wordt gezegd dat sprinters uit zullen stappen na de twaalfde etappe, en ik denk dat dat al na de elfde etappe gebeurt. Tot dan toe zijn er in ieder geval twee tijdritten waar sprinters niet gauw zullen scoren, blijft over 9 etappes. Van die negen etappes zijn er zeker vier waar ik de sprinters ook geen kansen toedicht en blijven er dus nog vijf over, maar er zijn eigenlijk maar drie echte sprint etappes.

Na de eerste tijdrit staat er vrijwel zeker een klassementsman op het hoogste schavotje, en dat dus in minstens drie klassementen. Die man zorgt dus voor een hele stapel aan teampunten, waarbij je er van uit kunt gaan dat er daar een paar van overblijven gedurende de eerste paar etappes. Al die overwegingen zorgen er voor dat ik een heel roedeltje sprinters uit mijn team heb gelazerd, het gebrek er aan valt enigszins te compenseren met teampunten, hetgeen mijn team van een betere balans voorziet, EN een sterker team opleverd naarmate de Giro vordert, EN een beetje leuker, want ik heb nu ook ruimte voor twee aanvallers. Gewoon opstellen wanneer dat zinvol zou kunnen zijn, en maar hopen dat het lukt. Dat kijkt ook een stukje leuker!

Het is nog niet helemaal zeker, maar ontevreden ben ik nu al niet op de 20 namen.

TrEb

'@bartje je hebt helemaal gelijk dat je een sloot teampunten kan binnenhalen na de eerste dagen. Je moet dan wel weten wie er dan eerste staat. TD, Roglic, yates.... Neem je dan van de toppers ook een teammaat mee? Als het meezit pak je al snel 60 punten. Een redelijke sprinter (geen topper) die de Giro uit rijd kan in een etappe een uitschieter hebben (topdrie) en dan kom je ook al aan 60 punten. Het is gewoon gokken hoe de wedstrijd gaat verlopen. Succes iedereen met puzzelen.

jsprunk

De winnaar van de openingstijdrit heeft na etappe 2 normaal gesproken enkel nog het roze. Het gaat dus om 14-17 punten in etappe 1 en 8 punten in de rest van de week. Mits je de goede winnaar hebt gegokt.

snoek1974

'@ j sprunk

Klopt helemaal , dus moet je in mijn ogen wel iemand pakken die zelf ook punten pakt met kans op teampunten als extra

jsprunk

Inderdaad. En in mijn ogen zijn die er niet bij Sunweb, Jumbo Visma en Mitchelton Scott, omdat het alle ballen op Dumoulin/Roglic/Yates is.

Jori

Dat laatste vraag ik me nog af. Tuurlijk is het dat als ze moeten kiezen, dan kiezen ze altijd de absolute kopman. Maar zijn ze echt geforceerd zo te kiezen?

Jumbo en Sunweb kunnen de dagzeges gestolen worden met uitzondering van de itt's. Die zullen wat verantwoordelijkheid moeten nemen, maar die zullen een de plus en oomen niet laten rijden, tenzij absoluut nodig is (gelost, pech moment, concurrent eraf etc.).
Bovendien wil je die zo hoog mogelijk hebben staan, om ook daarmee te kunnen spelen en de druk verhogen.
Oomen werd ook gewoon netjes 9e vorig jaar, en daar startte het ook met een tijdrit en Tom in het roze.

Laatst gewijzigd
DKrikk

'@bartje. Ik denk dat je in grote lijnen wel een goed punt hebt. Enige wat je lijkt de vergeten, is dat de een sprint vaak met meer zekerheid is te voorspellen in tegen stelling tot etappes voor AK/aanvallers waar je nooit weet of er vluchters voor blijven/het halen.

@jori. Merijn Zeeman geeft net aan dat De Plus na zijn taak direct moet sparen en niet moet doorrijden voor zijn eigen klassement. Maarja, als je laatste man voor Roglic bent, is het nooit verkeerd om wel door te rijden, mocht het vooraan weer stilvallen. Lastig...

Laatst gewijzigd
Anatra del Gabinedto

Valverde abandon. Weer een keuze minder voor de leken.
https://twitter.com/movistar_team/status/1124202551002451969

Silenzio31

Budget is veel te groot bij scorito;)

Wie het spel wil spelen met een budget van bijv 23M, meld je bij forumtopic Budgetpoule Giro (scorito)

Marsthinaikos

Zal Landa de druk al voelen :)

Delric

En hoe denken jullie over Bauke? Richt zich volledig op de giro. Gaat voor top 7-10. Lijkt goed in vorm. Voor dat geld niet een prima alternatief voor een Zakarin, formolo of Mayka?

Jori

'@ Dkrikk: Aah, das wel jammer, een schaduwkopman systeem zit er dus niet in. Zeeman is altijd wel recht door zee en bovenal eerlijk. Al lees ik inderdaad ook de hele belangrijke kanttekening: "Als je werk erop zit"

roburger

In de eerste tijdrit kunnen er geen teampunten worden verdiend. @bartje

siets

Teamtrui punten wel, enkel niet die voor de etappe overwinning.

Poeksel

'@delric: Het voordeel van Mollema is dat je in ieder geval weet waar hij voor rijdt. Bij de andere klimmers van 1.5M is dat wat minder duidelijk. Een Bilbao met de vorm en ambitie van vorig jaar zou een koopje zijn, die van twee jaar geleden is een miskoop.

Jun Allrich

Scorito wielrennen zonder Valverde dat is voor mij toch ff aanpassen...

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik heb mijn selectie er nu al 3x uitgegooid.... kom er gewoon nog niet uit

Mardai

Het budget is idd te groot bij Scorito. Ik heb een excelbestand gemaakt en we doen 15 renners met een budget van 30 milj. We houden de waardes en puntentelling van scorito aan. Erg leuk👌🏼👍🏼

Nylz

'@DKrikk

Bron?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Nylz https://www.wielerflits.nl/nieuws/waarom-tom-leezer-de-giro-ditalia-rijdt/

dspiky

Over Mollema: Je ziet toch vaak dat hij in de derde week wat minder is. Deze Giro zijn dat juist de ritten waar het klassement wordt bepaald. Voordeel is wel dat je hem kunt inzetten in de heuvelritten en (eerste twee) tijdritten.

law93

Waarom komt Carapaz niet in aanmerking voor de jongerentrui? Is dit omdat hij tijdens de Giro 26 wordt?

Sjonge Jonge

Iedereen die na 1 januari 1994 is geboren komt in aanmerking voor jongerentrui. Carapaz is van 1993.

Rawolf

Ik heb de kern van mn team wel staan, het is nu vooral zaak een goede combi te vinden tussen tijdrijders, puncheurs en opvulsprinters.

M'n grootste 'gokjes' zijn Gaviria, Lopez en Nibali sowieso thuislaten

Kpenty

Dit jaar ga ik voor 4 500k renners en zoveel mogelijk ak toppers. Kijken hoe deze tactiek me bevalt. En ja bij die 4 500k renners zit Felline er (voorlopig) bij. Ik durf de gok eerlijk gezegd wel met hem aan, maar ik blijf de opties nog open houden. Verder vind ik Ulissi vs Battaglin een moeilijke. Laatste jaren kon je meer rekenen op Battaglin, maar Ulissi is meer in vorm. Ook dat Battaglin bij Katusha rijdt bevalt me niet. Geen goede ervaringen met Katusha.

1 2 ... 23 ... 120 121

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.