Scorito Giro d'Italia 2019 Pool

1 2 ... 48 ... 120 121
Derailleurtje

Wat verwacht men van Laurens de Plus?

Bergbeklimmer

Wat was de schade van Majka? Zal hij volledig fit aan de stat van de Giro verschijnen?

Jori

Ze zijn er weer! de poule-tips:
https://www.wielerflits.nl/nieuws/wielerflits-giro-ditalia-pooltips-2019/

arjenzvob

Irritant die poule-tips.... hahahaha...
Gelukkig is vaak genoeg gebleken dat deze tips het dan juist NIET goed doen, dus ik zou zeggen: klik er allemaal maar in!

Kpenty

Nou ik heb er gelukkig maar één uit het lijstje van Youri. Dat is dus al gunstig.

arjenzvob

De Kevinraars van deze wereld klikken nu hun team vol met deze tips :P

Jasperdewaal11

Krijg opeens het gevoel dat MAL en Landa weer tegen het asfalt stuiteren deze Giro :P

FrankSteenbergen

Ik vind die punch etappes lastig in te schatten. Wat denken jullie? Waar zit een Viviani nog bij? Wanneer is het meer categorie Ewan? Of Battaglin?

4: laatste 2 kilometer 4,4%, met een maximale piek van 7%.
6: op 20 km een klim van 15 km aan 4,4% en oplopende finish a 2%
7: op 50 km een klim van 7,5 km aan 6,6% en laatst km 7%, met een uitschieter tot 11%.

Wielerfan999

'@drkrikk, bergbeklimmertje, wijon

Al die tijd die jullie hier op het forum besteden, kunnen jullie beter geven aan het doen van wat korte research. Een korte zoekopdracht op YouTube in de trant van: "summary tour of the alps stage 5" doet al wonderen. Daarin kon je zien dat Majka inderdaad met 20 per uur op zijn teamgenoot viel in een afdaling en daaruit ook de logische conclusie kan trekken dat hij weinig markeert. Ook had je kunnen zien dat Bilbao niet gevallen was, gewoon verschrikkelijk slecht.

Threeohthree

'@Frank: Niet. Heel misschien etappe 4, maar verwacht daar eerder Jungels of Sénéchal. Maar dit hangt ook van de punchers af. Verwacht Ewan er in etappe 4 nog wel bij en eventueel etappe 7. Etappe 6 heb ik gemarkeerd voor de aanvallers, maar dit hangt ook af van hoeveel sprints we al gehad hebben en of QS, BORA, en Lotto samen gaan werken. En uiteraard hoe sterk de kopgroep is. Maar absoluut geen zekere sprints nee.

Wijon

'@wielerfan999
Ach, ik lees wat en probeer antwoord te geven zonder iemand de les te lezen. Geen dank, doe het graag want ik heb het vandaag niet zo druk.

hartstikkebedankt

Etappe 4 is meer wat voor de Lobato's van deze wereld

Karperdrol

Ik heb hem op dit moment niet, maar ik zoek eigenlijk nog iemand met redelijk rappe benen die op een heuvel parcour lekker aan kan komen.

Ik kom dan al snel uit bij Gallopin.
waarom zou ik hem wel nemen en waarom niet?

hartstikkebedankt

Wel: de reden die jij noemt
Niet: genoeg alternatieven, zijn prijs en faalkans aanwezig

Cerebral36

Met zijn potentie vind ik 1 miljoen een prima prijs. Probleem is zijn vorm. Ik heb hem er nu ook instaan. Met name omdat de andere 1 miljoen alternatieven voor mij echt niet interessant genoeg zijn (heb De Plus al) en omdat ik al 2 750k heb die ik prima vind en ik eigenlijk geen 250k over wil houden :) Gallopin kan zeer leuk zijn, maar dan zal het echt wat beter moeten. Voor mij ook nog niet helemaal zeker dus.

Bidonhouder

Persoonlijk kies ik niet voor Gallopin, omdat er veel vraagtekens zijn qua vorm. Echter kan de gok goed uitpakken, want het is een potentiële puntenpakker.

Zelf zit ik met een andere kwestie waarin ik maar geen keuze kan maken. Heb nu 9 klassementsmannen/klimmers + 1 opvuller/talentje. Van de klassementsmannen/klimmers zouden er zomaar 1 of 2 tegen kunnen vallen, waardoor de spoeling dun wordt. Daarnaast heb ik 8 sprinters, waarvan 2 van 500k.

Ik zou ervoor kunnen kiezen om Nizzolo te switchen voor Carapaz, zodat mijn bergteam een kwaliteitsboost krijgt. Dit gaat echter wel ten koste van het sprintteam, omdat er dan maar 5 sprinters + 2 van 500k overblijven.

Zouden jullie in een dergelijk geval voor Nizzolo gaan om een goede balans te behouden of het zwaartepunt naar het bergteam verleggen?

Laatst gewijzigd
hartstikkebedankt

Dat ligt eraan wie je 5 sprinters zijn maar klinkt voor mij plausibel

honderdprocent

'@Wielerfan999

Volgens mij heeft Bilbao zo nu en dan nog last van zijn heup door een flinke val in de vierde etappe van de ronde van Baskenland.

nasibal

Overigens, als je Lucas Hamilton in je tipslijst voor scorito opneemt, heb je het puntentellingtechnisch echt niet begrepen.

Threeohthree

'@bidonhouder: Ik heb zelf 4 sprinters + 2. Het kan maar zo zijn dat er maar 3 of 4 sprints zijn deze ronde en dan vind ik 8 sprinters wel veel. Maar goed, als je al 9 man kan opstellen in de bergen is dat goed genoeg. Carapaz is ambitieus in elk geval en Landa zal wel weer onderuit gaan. Maar goed, voor hetzelfde geld switch je nu Nizzolo voorr Carapaz en blijken er straks 6 sprints te zijn. Dus neem het vooral met een korreltje zout en maak een eigen overweging. Vind het altijd lastig.

Rawolf

Ik zit te twijfelen tussen de Plus en Kangert of 2 van Madouas, Dunbar, Ulissi, Tolhoek, Vuilermoz, Amador.

Bij de 2e optie, welke?

Poeksel

Het is ook nog zo dat als Nizzolo de puntentrui pakt, je hem in de bergen kunt opstellen als opvulling.

nasibal

Het is ook nog zo dat als Nizzolo de puntentrui pakt, je hem in de bergen kunt opstellen als opvulling.

Ik denk dat als Nizzolo de puntentrui heeft tegen die tijd, het sowieso goed is geweest hem in je team te hebben ;)

CasS

'@random

Madouas en Ulissi, zonder twijfel.

Rawolf

'@CasS na nog alle pcs restultaten te checken van die namen kom ik daar ook op uit ja, bedankt voor de bevestiging

1 2 ... 48 ... 120 121

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.