Scorito Giro d'Italia 2019 Pool

1 2 ... 47 ... 120 121
Jori

Starlynk rekent een zwaar tarief van 1 miljoen aan boekhoud kosten

Ajvenema

'@Frits Je kunt wel alle dure toprenners selecteren, maar als ze geen goede synergie hebben kun je het alsnog wel schudden!

Starlynk

sstt jongens, dat miljoen heb ik bij mijn ploeg opgeteld! Hij heeft het geld toch niet nodig blijkbaar :p

Jori

Na het klassiekerspel het toch maar rigoureus anders gaan doen: Slechts 1 kopman per etappe en heb nog nooit zoveel knechten geselecteerd

Treenert

'@Frits: eens!, ondanks dat ik je niet snap
@Bergbeklimmer: Nibali dus

Iemand die hier een grote meneer thuis laat? Ik overweeg Yates (=idd een flinke gok)

hartstikkebedankt

Knees is toch gauw 1,94 meter maar ik overweeg hem niet mee te nemen. Zelfde geldt voor Jack Bauer (1,91) trouwens

Rawolf

Grote meneer Conor Dunne overweeg ik wel maar ook niet meegenomen

arjenzvob

Grappig. De tijd dat mensen dilemma's gaan voorleggen is nu echt aangebroken. Die of die? Zus of zo? Jut of Jul?
Maak zelf een afweging, lees artikelen, speur wat rond. Kijk naar je verdeling, waar mis je nog iets? Garanties hebben wij allemaal ook niet, iedereen moet weloverwogen gokjes nemen.

Ook grappig: ik denk dat iedereen straks tevreden is met zijn team, omdat we echt een enorm budget hebben en daarom flink wat mooie namen kunnen opstellen. Maar ja.... Wie heeft de juiste keuzes gemaakt? Wie heeft de verrassing(en) in zijn team? Heerlijk, deze GIRO-koorts!

hartstikkebedankt

C. Dunne reed wel een beter klassement dan Van der Poel in de Ronde van Antalya dus zou maar zo een dark horse kunnen zijn

Treenert

Hartstikkejammer

nasibal

Ha mannen!

Toch altijd fijn als na het jaarlijkse klassieker-debacle (hoe is het jullie gevaren hier?) het scorito-seizoen dan toch eindelijk echt begint. Gezien alle chaos omtrent selecties én chaos (positief) in mijn eigen leven besloten het puzzelen nog even uit te stellen tot deze dagen. Enkele dingen waarover ik iets kwijt kan/wil:

De Sky-scorito-situatie is dit jaar natuurlijk uniek. Ik snap dat mensen hier iets van vinden. Aan de andere kant, hoe hadden we tegen de huidige prijzen van Hart, Sivakov en Sosa aangekeken als vanaf het begin af aan al bekend was dat er geen grote naam als kopman mee zou gaan? Persoonlijk zou ik ze als 'lastig in te schatten' hebben betitelt. Zeker niet goedkoop, maar ook absoluut niet per definitie te duur.
Of je aan dat soort renners moet beginnen is natuurlijk een 2e vraag. Persoonlijk zou ik het met Hart nog wel aandurven, maar dan meer omdat ik verwacht dat hij in de eerste 2 weken een gallopintje/junglesjuniortje kan doen.
Sivakov en Sosa zullen vooral in de laatste week hun punten moeten halen en dat is mijns inziens toch een stuk minder zeker. In principe werken 90% van de renners in een grote ronde, kopman én knecht, naar een vormpiek tijdens de ronde. Je ziet vaak dan in voorbereidingskoersen kort op de ronde dat de wat luxere knechten op basis van hun vorm, kwaliteit en toch mindere tegenstand korte uitslagen rijden. Ook omdat ze hier de ruimte krijgen van hun ploegleiding. Zeker Trentino (heden TDA) is hier een goed voorbeeld van en ik kan legio namen noemen die vorige jaren in de schoenen van Hart en SIvakov stonden. Een goede Giro was vervolgens vaak gegarandeerd, maar goede (scorito)resultaten allezins niet.

De sprinters is een jaarlijks terugkerend festijn in de Giro. Persoonlijk denk ik dat je dit jaar Gaviria, Ackermann en Viviani als enigen met regelmaat in de top 5 mag verwachten, ook Ewan zal wat potten breken maar is altijd wisselvallig in zijn uitslagen in een grote ronde. Uiteraard is in ieder geval één van deze namen nodig om als kopman uit te spelen. Neem je er echter meerdere dan ga je keuze-stress hebben. Daarnaast gaan de anderen zonder de kopmanpunten mogelijk hun geld wel waard zijn, maar níet het verschil in geld t.o.v. goedkopere jongens. Dit is overigens wel de eerste Giro waar ik niet meer blind in ga zetten op Modolo/Nizzolo.

Gelinkt aan de sprinterskwestie is steevast de leadout-bonus. Persoonlijk zie ik vanwege het hoge aantal sprinters en kamikazeitalianen slechts 1 of 2 lead-outs (sporadisch) in de top 10-15 eindigen. Deze zijn dan echter weer dusdanig geprijst dat ze alleen hun prijs en plekje waard gaan zijn als hun kopmannen winnen en in de trui rijden. Die punten zijn echter ook prima met een andere teamgenoot op te vangen. Mits deze op andere plekken zelf punten haalt, of een simpel 500k'ertje betreft.

Jungels is ook een topicje op zich dit jaar blijkt. Deze man is natuurlijk altijd het lachertje van scorito geweest. Veel te laag geprijst, veel te veel punten. Als je hem alle jaren tot nu toe 3 miljoen had gemaakt had iedereen dat (achteraf) meer dan prima gevonden. Nu is hij 3 miljoen en beginnen mensen te twijfelen. Afin, hij moet het natuurlijk ook dit jaar maar eerst weer eens waarmaken en er zijn genoeg redenen waarom dat mogelijk niet gaat lukkken. Wat me wel verbaast is dat er nog steeds mensen zijn die Jungels in hun scorito-overwegingen beschouwen als AK-man

Nibali is dan weer iemand die hier dit jaar weinig besproken wordt. Normaal de duurdere AK man die ik als één van de eersten uit mijn team laat, en vaak ook zonder spijt. Dit jaar heb ik er een ander gevoel bij. Het feit dat zijn naam hier (angstvallig?) weggelaten wordt zegt misschien dat meerderen hier zo over denken. Laat ik eens de knuppel in het hoenderhok gooien ;) Ook Mollema heb ik dit jaar een goed gevoel bij, maar past voorlopig toch nog niet in mijn team.

Qua parcous laat ik voorlopig de echte klimmers (Landa en MAL) er uit. Carapaz staat dan nog wel op de loonlijst, maar dat is voornamelijk omdat ik daar vorig jaar zo schandalig mee mis zat. Ik denk tenslotte ook dat dit weer een lekkere ouderwetse aanvallers GIro gaat worden. Het liefst knal ik mijn team dus vol met EF, Astana en wat wat andere (voor de hand liggende) namen. Vooralsnog niet de juiste manier gevonden om dit naar eigen tevredenheid te doen, maar een uniek 12+8'je is nog zeker niet van tafel.

Succes met puzzelen mannen!

hartstikkebedankt

Zo, net als je het niet meer verwacht heeft ie de pot sambal gevonden

Grotendeels eens (Ineos, Jungels, Nibs) maar ik vind persoonlijk dat enkele sprinters te duur zijn geprijsd en overweeg daarom wel weer op Modolo te varen

Laatst gewijzigd
nasibal

Grotendeels eens (Ineos, Jungels, Nibs) maar ik vind persoonlijk dat enkele sprinters te duur zijn geprijsd en overweeg daarom wel weer op Modolo te varen

Eens dat enkele sprinters te duur geprijsd zijn (en dan dacht ik dat ik degene was met af en toe schandalige taalfouten ;)) maar niet dat Modolo te oplossing is. Die 2 miljoen lijkt alleen voordelig omdat de rest zo duur is, maar is wat mij betreft toch minstens 1 miljoen te hoog.

Laatst gewijzigd
barceman

Grootste probleem bij mij is dat ik van de 750.000 tot en met de 2.5 miljoen geen één sprinter wil behalve Cimolai. Hierdoor heb ik maar 4 sprinters en nog 2 5 tonners. Hebben jullie het gevoel bij één van deze sprinters wel dat die zijn geld waard gaat zijn?

nasibal

Grootste probleem bij mij is dat ik van de 750.000 tot en met de 2.5 miljoen geen één sprinter wil behalve Cimolai. Hierdoor heb ik maar 4 sprinters en nog 2 5 tonners. Hebben jullie het gevoel bij één van deze sprinters wel dat die zijn geld waard gaat zijn?

Sprinters van onder de miljoen hoeven maar erg weinig te doen om hun geld waard te zijn. Dat scheelt weer natuurlijk ;). Natuurlijk ga je in de sprintetappes punten laten liggen als je niet 5 'grote namen' neemt. Als je wel de 5 grote namen pakt heb je de kleinere namen niet en laat je mogelijk elders budget liggen. Ondanks het overschot aan dat laatste uiteraard.

Laatst gewijzigd
Derailleurtje

Vanwaar de twijfels rondom Jungels? Reed in 2016 en 2017 zijn enige twee Giro's en deed dat meer dan naar behoren en was dit voorjaar ook erg goed.

JimKro

Een 12+8'je zou wel baanbrekend zijn!

nasibal

Vanwaar de twijfels rondom Jungels? Reed in 2016 en 2017 zijn enige twee Giro’s en deed dat meer dan naar behoren en was dit voorjaar ook erg goed.

Voor mij is er persoonlijk geen twijfel. Er zijn echter wel verschillen t.o.v. 2016 en 2017, waarvan er enkelen door anderen hier al terecht zijn aangehaald. Of deze verschillen positief of negatief zijn ga ik geen uitspraken over doen ;)

Threeohthree

Haha welkom nasibal! Helemaal eens qua sprinters en Jungels. Het voordeel (en ook weer het nadeel) is dat het budget redelijk ruim is als je zoals jij ook al aan geeft MAL en Landa niet in je team wil, aan de ene kant is dat fijn om dat ik dan Jungels in mijn team kan fietsen voor die eerste 2 week, aan de andere kant is het ook wel vervelend want mijn team is nu af en houd 1 mil over. Ik zou technisch gezien ergens hier en daar kunnen upgraden (Cimolai naar Nizzolo bv) maar geen idee of ik daar echt op vooruit ga, maar ja 1 mil over houden voelt ook niet lekker.

Starlynk

De twijfels bij Jungels zijn m.i. met name of zijn focus op het klassiekerwerk niet teveel energie gekost heeft, die hij nu tekort komt in de Giro. Daarnaast was hij in de Tour vorig jaar ook niet het puntenkanon dat hij in de Giro was...

Persoonlijk lijk ik Nibali links te moeten laten liggen om Jungels mee te kunnen nemen en ik ben bang dat me dat in de laatste week gaat opbreken.. Dus daar moeten we nog even een nachtje over slapen ;)

Threeohthree

Nouja, de tour had Jungels ook indirect concurrentie van Alaphilippe voor een aantal etappes, maar denk vooral dat de giro gewoon beter bij hem past. Hij was vroeger natuurlijk een puntenkanon omdat hij nog voor de jongeren trui mee deed. Verder denk ik dat zijn inspanningen vanwege de klassiekers hem pas echt gaan opbreken in die derde week waar hij maar goed op +30 min kan binnenkomen in etappe 16.

Maar we gaan het zien, maar ook al haalt hij de punten die hij haalde in de tour ben ik nog steeds redelijk tevreden. Maar ja, als het Jungels of Nibs is snap ik het dilemma. Zou ik ook niet durven zeggen wie van de twee ik thuis zou laten.

Laatst gewijzigd
FrankSteenbergen

Nog even over Bilbao en Izagirre: iemand enig idee waarom Bilbao in de laatste etappe van de Alpenronde op 19 min binnen kwam?

nasibal

Er zijn zo reteveel leuke rennertjes van onder de miljoen, ik word er doodongelukkig van.

DKrikk

Majka was tegen de vlakte gegaan. Lag Bilbao daar ook bij?

@nasibal. Mooi stuk.

Wijon

Ik denk het niet, majka kwam nog netjes op 3.30 binnen. Ook al heb ik niet gezien hoe heftig t allemaal was.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 47 ... 120 121

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.