Dan zal dit een van mijn laatste SPAM!!! berichten zijn deze Giro.
In 2018 hebben Jorik112 en ikzelf tijdens de drie grote rondes een betaalde Scorito poule georganiseerd onder de naam ‘FlitsWiel’. Met 81 deelnemers afgelopen Vuelta a España en een prijzenpot van ruim 400 euro was dit weeral een overduidelijk succes.
Aanstaande Giro d’Italia organiseren wij dan ook weer de betaalde FlitsWiel poule. De inleg is 5 euro per persoon, door jullie enthousiasme in de eerste twee dagen hebben wij besloten het maximum deelnemersaantal omhoog te gooien naar 120.
Bij deelname aan de betaalde FlitsWiel poule komt ook (vrijblijvend) de FlitsWiel WhatsApp-groep. Hier praten… en ouwehoeren de FlitsWiel deelnemers over van alles en nog wat, zo nu en dan gaat het zelfs over wielrennen. Kortom zijn wij gewoon een gezellige groep mensen met dezelfde passie, wielrennen!
Indien interesse in de betaalde FlitsWiel poule stuur mij vooral een bericht op Wielerflits, dan stuur ik een bericht terug met de benodigde informatie voor deelname.
Jorik & Thomas
Inspelen op afstappende sprinters heb ik in verleden ook wel eens gedaan, maar viel dan toch vies tegen. Zo overtuigd was ik van bepaalde sprinters die ook naar de Tour gingen dat die niet voor een laatste etappe ofzo al die bergen over zouden rijden, maar vervolgens deed de één na de ander het. Kan dus nog wel eens vies tegenvallen dat die mindere Italianen hoog in het puntenklassement eindigen omdat ze zo graag uitrijden.
Valpartijen e.d. natuurlijk daargelaten.
Mijn team staat nu bijna helemaal, ik moet nog 2 keuzes maken.
Ik moet nog kiezen tussen Majka of Formolo. Heeft iemand nuttige interviews kunnen vinden van de laatste week of andere informatie m.b.t. de pikorde daarzo?
Verder heb ik nog genoeg budget om 1 dure renner te kopen, terwijl ik iedere dag (behalve mischien etappe 21) 9 man op kan stellen waar ik tevreden over ben. Ik kan een c-sprinter uppen naar Gaviria of een 1.5M renner uppen naar MAL. Gaat Gaviria daadwerkelijk afstappen en naar de tour, of misschien toch niet en gaan ze de tour starten met (alleen) Kristoff als sprinter? Wat denken we van MAL, deze goede klimmer is wellicht echt een puntenpakker voor 7 van de laatste 9 etappes t.o.v. de nummer 9 die ik nu op moet stellen in deze etappes, maar is hij het waard? Staat hij niet tegen 3 minuten aan te kijken na etappe 9, significant achter op 1 of misschien zelfs 2 van zijn ploeggenoten en nog helemaal niet in het wit? Is hij het dan nog waard?
De eerste optie levert in de eerste 11 etappes denk ik 4-6(??) keer 30 extra punten op (inclusief de truipunten die dagen), als ie niet afstapt nog eens 40 (18) + 40 (eind). De tweede optie levert denk ik in de laatste anderhalve week 5-6 keer minimaal 20 maar soms een hoop meer punten extra op, plus 30+60 (eind). Wat is wijsheid? Ik heb ze denk ik al 10x omgedraaid inmiddels.. :')
Dilemma's.
Heb je een linkje, ik kan alleen het interview met Majka van een tijdje terug en de twitterpost van Bora viinden. De informatie van bora bij nieuws zegt mij niet genoeg in ieder geval, daar hebben ze het gewoon over 2 troeven.
@Ab: vandaar dat ik inderdaad zeg, minimaal 20, maar wellicht af en toe een hoop meer. Al denk ik niet dat ze hem in etappe 13 al zullen laten rijden, ongeacht zijn achterstand, mits het niet +10 is of iets dergelijks.
'@poeksel @Kj: bronnen over de rolverdeling van Majka en Formolo zijn niet eenduidig. Soms wordt Majka als eerste man genoemd en soms Formolo, maar het merendeel van de berichtgeving spreekt van gedeeld kopmanschap. Ik kan zelf ook geen officieel bericht vinden van Bora zelf.
Wat mij betreft blijft het dus een gok.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.