Scorito Giro d'Italia 2019 Pool

1 2 ... 51 ... 120 121
jsprunk

Bora gaat waarschijnlijk gewoon hetzelfde doen als vorig jaar met Formolo en Konrad. Pas als één van beide serieuze podiumkansen zou krijgen lijkt me dat reden om iets in de hiërarchie te veranderen.

mich

Welke van de 3? Carapaz of Jungels of toch Landa, met Carapaz kan ik een sprinter upgraden maar Jungels zal misschien beter scoren in de tijdritten...

Pom titcock

Nizollo erin houden?
Of voor dat geld beter formolo upgraden naar nibali met zn daalcapaciteiten?
En dan gewoon kleine speler in de sprints nemen....

nathancouw

Mag ik mn team al delen? Ik ga namelijk winnen

Pom titcock

Jij altijd nathan

ronvisser

To Jungels, or not to Jungels. That is the big question. Vanmorgen eruit gefietst om plaats te maken voor Carapaz, maar voelde toch niet lekker. Formolo vs. Majka vind ik een eitje.

Inferno182

'@Ron Visser, ben wel benieuwd waarom je Formolo vs Majka een eitje vindt? Zelf twijfel ik nog tussen Majka en De Gendt, hoe zie je die verhouding?

Rad

Hier ook Jungels eruit geknikkerd.. heb nu wel erg weinig tijdrijders ben ik bang, maar ik wil ook een sterk blok in de derde week hebben.

04398

Majka heeft trouwens voor de startlijst het nummer 1 binnen de ploeg, misschien dat hij de lichte voorkeur krijgt.

MenM

Al 3 keer heel tevreden geweest over mijn team en toch al 3 keer weer volledig omgegooid, blijkt dat er toch wel meerdere mogelijkheden zijn om een leuk gebalanceerd team te hebben :-) Ik ga niet weer alles omgooien, nog 1 twijfel Jungels of Izagirre? Jungels beter in het 1e deel en Izagirre in het 2e deel van de giro? Met Izagirre scoor je wellicht meer teampunten, alhoewel Viviane natuurlijk ook nog wel iets kan betekenen in de punten van Jungels.

Jungels vs Izagirre, iemand die hier wat input op kan geven? Makkelijk keuze, of toch lastige beslissing ;-) Van beide teams heb ik niet de kopman.

Poeksel

Ik zou dan voor Jungels gaan, want anders hou je 1.5M over en dat voelt niet goed.

JvdBrink

'@MenM Ik heb ze beide, moeilijke vergelijking gezien de verschillen in prijs. Ik denk dat Jungels meer punten gaat pakken maar ik weet niet of die 2x zoveel punten gaat pakken als Izagirre terwijl dit wel de prijsverhouding is. Gezien de eerste tijdrit verwacht ik ook dat Izagirre hoog staat in het klassement de eerste 10-12 dagen en daardoor wel alert zal koersen, maar dat geldt ook voor Jungels. Wat je aangeeft klopt ook; derde week zal Izagirre meer punten pakken maar hoe is zijn positie dan in het klassement en wat betekent dat voor z'n rol als knecht.

Bidonhouder

'@Menm
Jungels vs Izagirre is natuurlijk helemaal geen eerlijke vergelijking. Een renner van 3M kun je niet met een renner van 1.5M vergelijken. Als je zo erg twijfelt lijkt mij de keuze erg makkelijk. Je kiest voor Izagirre en investeert de 1.5M die je hebt bespaard in de upgrade van een andere renner. Heb je deze afweging zelf nog niet gemaakt .. ?

MenM

Eens op dat punt, mijn bericht was misschien niet volledig genoeg. Het budget wat over blijft kan gebruikt worden om een goedkope, maar goede sprinter in te ruilen voor een iets duurder alternatief. Ik heb echter in de reeds opgestelde wel vertrouwen, waardoor een duurdere sprinter niet perse nodig is. De duurdere sprinter komt alleen uit een meer ervaren ploeg. Deze sprinter is mijn "extra", ik heb daarnaast al een topper en denk dat deze goedkopere sprinter zijn geld meer dan waard zal zijn ook al blijft dat natuurlijk koffiedik kijken

Het vraagstuk Jungels/Izzagire bestaat vooral welk van deze renner de meeste punten binnen zal halen over de gehele koers, rekening houdend met tijdritten/bergritten. Ik vind het lastig...

Laatst gewijzigd
KV

Ik heb ze momenteel allebei omwille van goede vorm, goede tijdrit en goed in de heuvels, dus ik verwacht dat ze er bij etappe 12-13 goed voorstaan, Izagirre vermoedelijk beter dan MAL dus ik denk (hoop) dat hij niet echt zwaar zal moeten knechten in de bergen. Is inderdaad lastige beslissing als je tussen die 2 wil kiezen, maar als je budget het toelaat zou ik dan toch voor Jungels gaan (eerder op basis van gevoel :-)).

En toch blijf ik ook nog met enkele vragen: Izagirre dus of toch Mollema? Hart of Formolo? Elk 1 heeft zijn voor- en nadelen (tijdritten, teampunten, jongerenklassement, beter sprintje...). Niet eenvoudig om dit goed af te wegen.

Bidonhouder

'@Menm zelf neig ik naar Izagirre, maar dit is meer een gevoel en nergens echt op gebaseerd. Beide renners kunnen goed of slecht uitpakken. Zelf vind ik het risico van Izagirre meer beperkt, omdat hij zoveel goedkoper is.

Rawolf

Als je er maar 1 wil zou ik Izagirre nemen, Jungels is niet al te best in korte tijdritten en zal waarschijnlijk 15-20e worden op basis van voorgaande prestaties

MenM

Hart wordt denk ik minder vaak opgesteld, waardoor je daarmee een verschil zou kunnen maken. Ik heb wel vertrouwen in zijn prestaties, maar is misschien toch nog niet zo bekend bij het brede publiek. Zelf heb ik Formolo opgenomen in mijn team, maar resultaten uit het verleden bieden uiteraard geen...... :-) Wat betreft Mollema/Izagirre heb ik minder vertrouwen in de kwaliteit van het team achter Mollema als je dat vergelijk met Astana... Echter is Mollema natuurlijk wel de absolute kopman en rijden ze gegarandeerd voor hem. Mollema presteert altijd degelijk, ik heb alleen nooit vertrouwen in een absoluut top resultaat van Mollema maar ook dat is slechts een gevoel. Het is alleen afwachten of Izagirre wat vrijer mag koersen als hij er beter voor staat dan MAL. Als hij toch veel moet knechten, dan zal dat nadelig zijn voor zijn eigen score tenzij hij erbij kan blijven tot aan de finish. Lastig dus inderdaad :-)

Laatst gewijzigd
Rad

Wat te denken van Modolo? Dit jaar weinig gepresteerd, maar normaal gesproken altijd goed in de Giro. Zie ook weinig alternatieven onder de sprinters.

DKrikk

Jungels of Landa (of Carapaz) is ook lastige keuze. Jungels haalt natuurlijk zijn punten in de eerste 2 weken, maar zal het daarna echt moeten gaan bekopen en verwacht hem in de bergritten rond plek 15. Of dat genoeg gaat zijn voor leuke eindklassering en dus 3M waard...Daarnaast geen jongerenklassement voor hem en wellicht wel wat teampunten.

Landa is natuurlijk goede klimmer en zou in potentie de schade in de ITT kunnen beperken. Vervolgens in de bergritten top 6 materiaal. Toch lijkt hij vaak slechte dag te hebben of een keer niet op te letten. Met Carapaz in zijn team kan hij ook door teamorders gepakt worden. Movistars tactieken van laatste jaar zijn niet heel best

KV

Als Formolo niet zo top geweest was in LBL zou de keuze makkelijker geweest zijn, maar ja, hij lijkt wel echt in (top)vorm... Ook zijn ritje in Catalonië was wel top.

MenM

Eens wat betreft Formolo, daarnaast heeft hij in de laatste 2 giro's ook prima gereden. Ik denk dat er dit jaar nog iets meer in zit, al is de concurrentie groot en denk ik dat de verschillen niet heel groot zullen zijn. Ik heb hem opgenomen in mijn team en hoop dat de verwachtingen uitkomen :-).

Wat betreft sprinters heb ik ingezet op Pascal Ackermann en Davide Cimolai en heb nog getwijfeld over Lobato.... Als Démare inderdaad geen TDF rijdt, dan verwacht ik ook wel veel van hem. Ik heb het idee dat ze vol voor de Giro gaan en daardoor dit jaar nog niet het beste hebben kunnen laten zien, heeft een sterke (sterkste?) trein. En dan heb je nog Ewan, mooie sprinter, maar gaat hij voor zijn waarde genoeg punten bij elkaar sprokkelen voordat hij (waarschijnlijk) afstapt. Ackermann is een gokje, ik heb geen idee of hij het in zich heeft om de hele ronde uit te rijden. Hij kan verrassen of floppen, maar ik hoop natuurlijk op het eerste :-) Je moet toch ergens gokken om verschillen te gaan maken

dvansteenis

Ik twijfel ontzettend tussen dumoulin en o’connor. Allebei goed bergop, dumoulin betere tijdrit. Daarentegen die tweede kan voor jongerentrui en bergtrui terwijl dumoulin alleen het roze heeft. Kan iemand mij helpen?

raymankapeens

O conner natuurlijk!

steefje9

Die sprinters blijven me maar bezig houden. Demare heb ik goed gevoel bij ook qua uitrijden. Over de rest tast ik echt in het duister. Hoeveel "massa" sprints zullen er daadwerkelijk zijn. Wie overleven de iets zwaardere ritten waarbij het een sprint met een kleiner peleton zal zijn. Nog 2 dagen 😅

1 2 ... 51 ... 120 121

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.