Scorito Giro d'Italia 2019 Pool

1 2 ... 52 ... 120 121
Kirsipuu

Het zou me heel erg verbazen als Jungels zijn drie miljoen waard gaat zijn. Een Vlaams voorjaar combineren met een sterke giro is volgens mij bijna onmogelijk (uitgezonderd sprinters).

Karperdrol

Denken jullie dat Battaglin mee zal sprinten in de echt vlakke etappes?

Matthijs603

Voor nu toch maar voor Cimolai gegaan i.p.v. Formolo (met daarbij dan ook De Plus i.p.v. Carthy). Wel met tegenzin, zou Formolo er eigenlijk wel graag bij hebben, maar uiteindelijk lijken de sprintetappes toch het makkelijkst te voorspellen en dan is het wel fijn om daar vijf vrij zeker top 10-renners te hebben staan. Cimolai zie ik, hopelijk niet ten onrechte, als vrij zekere top 10-renner.

Verder zit ik nu met een team met voor klassement en sprint op een enkeling na de absolute top en dan een hele zooi mannen van 500k/750k voor de punch/plek 11-20 in de sprint/mogelijke verrassing in de heuvels/bergen. Hoop dat me dat niet gaat nekken in de eindafrekening, maar voor het algemeen klassement krijgt vooral plek 1 tot 5 echt veel punten. Daarna is het al bijna vergelijkbaar met wat je krijgt voor een etappe. Dus dan liever vooral de top.

Ik begrijp eigenlijk niet dat Jungels een paar keer wordt weggezet als 'geen AK-man'. Hij is pas 26 en zat al drie keer bij de top 11. Ik zou, op die Vlaamse voorbereiding na (maat hoeveel maakt dat nu echt uit?), niet weten waarom hij dan nu niet in de top 10 zou kunnen eindigen. Of is het een definitiekwestie en worden alleen de pak-hem-beet 5 topfavorieten als AK-mannen gezien? Ook niet vergeten dat Yates in 2018 en Dumoulin in 2017 ook niet direct bij de beste 5 werden verwacht..

steefje9

En wie gaat nu de 1e witte trui pakken? Ik kom er niet aan uit.

KV

Ja, en Jungels/QS zullen er toch wel wat vertrouwen in hebben vermoed ik, anders zou hij toch niet LBL laten schieten hebben om de giro ritten toch al wat te verkennen... (of misschien is dit alles wishfull thinking :-))

Poeksel

'@Matthijs603: Zonder iets weg te geven, heeft Charlotte nog een rol bij je keuze gespeeld?

M@thijs

'@KV ik heb dezelfde twijfel tussen hart en formolo, van die eerste verwacht ik tussen de 50-500 punten die 2e 200-300 dus dat is een beetje de gok

Kirsipuu

'@matthijs:
Die kasseiklassiekers zullen, verwacht ik, toch wel een paar kg extra betekenen. Gecombineerd met het verhaal van Lefevere dat Jungels nooit het gewicht van de klassementstoppers gaat benaderen en daarom kijkt naar andere doelen denk ik niet dat Jungels op dit moment in staat is een kort klassement te rijden.

Daar steek ik mijn hand overigens niet voor in het vuur, maar maakt hem wel een onzekere factor waardoor ik hem links laat liggen.

Edit: LBL liet hij volgens het bericht op wielerflits liggen omdat hij op 80% was.

Laatst gewijzigd
Karperdrol

jullie brengen mij in twijfel... Jungels heeft er altijd ingestaan....
Ik heb namelijk wel een miljoentje over, waardoor ik hem kan uppen naar MAL.

KV

'@Kirsipuu:
voor dezelfde prijs lijkt Landa mij niet veel meer zekerheid te geven, en hetzelfde geldt voor bv de 2.5 miljoeners

Delric

Laatste overpeinzing: Landa/Modolo of Nibali/Cimolai?

DKrikk

'@KV dat is nou precies het probleem. Geluksfactor dus

Wijon

Hart voor 500p? Dat verwacht ik toch echt niet. Maar toch, als je weinig gokjes in je team hebt zou ik m wel nemen. Wellicht maakt hij het toch wel waar.

maurice_14

Ik heb mn team staan. Vooraf altijd blij mee... Nu kijken of het lukt de juiste mannen op de juiste dag te kiezen en weer eens boven de 90% uitkomen.. Leuk weer om alle dilemma's te lezen. Hopelijk heb ik ze voor mezelf goed opgelost en dank voor jullie overwegingen.

Kirsipuu

'@KV
Dat is zo leuk aan pooltjes. Iedereen maakt een eigen inschatting.

P.s. Landa in LBL gezien?

Karperdrol

Zal onze Colombiaanse vriend weer last van pollen krijgen? haha
tsjonge dat was me toch een dag!

Shimmy88

Eigenlijk ben ik best tevreden met mijn team, kan in elke etappe een hele mooie ploeg opstellen. Twijfel alleen om misschien gaviria en de plus in te wisselen voor MAL en consonni. dit vooral omdat ik verwacht dat gaviria gaat afstappen en consonni los van molano en gaviria mee mag sprinten. En dan kan ik toch een flinke upgrade maken in mijn klassements ploeg zonder veel punten in te leveren in mijn sprint ploeg.

dvansteenis

Interessant interview met de Plus op de site van de ploeg! Aanrader voor degene die hem wel/niet wilden nemen.

Jori

Ik moet zeggen dat ik redelijk overtuigd was dat Viviani ging afstappen, maar nu roept hij dat hij zijn prestaties wil van vorig jaar wil herhalen en hebben ze bovendien een nieuw shirt voor hem ontworpen. Kan je het dan nog maken om na 12 etappes eruit te stappen? in verleden heeft QS bewezen het niet erg te vinden om de sprinter schaamteloos uit de giro te plukken, omdat het enkel voorbereiding is voor tour. Maar nu twijfel ik opeens wel...

Platje

Lees hier dat er veel van consonni verwacht wordt, in ieder geval voor zijn prijs, maar gaviria is toch gewoon de man waar het om draait?

iMrChris

'@dvansteenis

Welk artikel? Linkje?

Jasperdewaal11

'@ Platje nou als Consonni lead-out is eindigt hij wellicht nog bij de beste 15 plus bonuspunten als Gaviria wint. Daarnaast als Gaviria uitstapt is hij de man voor de sprints lijkt me.

steefje9

'@dvansteenis ik kan dat interview niet vinden😅

Papa Bart

Van nul naar drie Movistars...het kan verkeren.

Platje

Geen artikel maar 35 minuten geluidsfragment

1 2 ... 52 ... 120 121

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.