Scorito Giro d'Italia 2019 Pool

1 2 ... 65 ... 120 121
Jori

Komt er nog een forumpoule? Die lijkt dit jaar te ontbreken

arjenzvob

Inderdaad Jori. Ik mis de forum-poule?

hartstikkebedankt

Dat had ik ook al eens opgemerkt idd

Hierbij, kijken hoeveel we halen in een half uur:

https://www.scorito.com/cycling-manager/giro-2019/wielerflits-forumpoule?code=3127659f-1de6-4dac-8c43-c47c2b0b852c

Jori

Ik zit erin! ook kijken hoe groot het bekertjes percentage zal zijn, voorlopig 4 vd 5, ergo 80% :p

pirazzi

Yates neemt een voorbeeld aan Froome vorig jaar, traag beginnen.

RemcovanderMaas

Aangemeld voor de forum poule

JimKro

Ik zit er ook bij op de valreep. Wordt nog wat met al die bekertjes!

hartstikkebedankt

24 al in 8 minuten, op naar de 100!

arjenzvob

I am in! Telt bekertje Vuelta ook?

Edit: ja dus haha

Laatst gewijzigd
Kris Vroem

Ik zit ook in het forumpoeltje wel geinig mega veel bekertjes haha. Nog laatste puntje voor een 500.000 opvuller: cattaneo, carthy of kangert

Mollemaaktmenietuit

Haller ook: https://www.radsport-news.com/sport/sportnews_114901.htm

Zadelpen

Drie weken lang veel vertrouwen gehad, en nu is het bijna zover, en de moed zakt ons in de schoenen. Wat een schandalige vertoning die sprintploeg van ons.

Oei oei oei.... team Zadelpen toch.... blijft een groen ploegje haha.

Wij wensen iedereen heel veel plezier, en veel succes in de pool.

Hup Tom!

arjenzvob

Mijn team voor deze editie, na lang klikken en wegen!
Klassement:
Dumoulin: favoriet, met dit parcours onmisbaar
Roglic: favoriet, met dit parcours onmisbaar
Yates: favoriet, sterke ploeg, kan alles…. Misschien wel stiekem mijn topfavoriet
Lopez: kwam erin na uitvallen Bernal, klimgeit 3e week en jongerenklassement
Nibali: getwijfeld tussen hem en Jungels, onderbuik zei Nibali. Oogt sterk
Mollema: koopje. Voor klassement, maar ik denk uiteindelijk ontsnappingen

Knechten:
Izagirre: tijdrit, sterke klimmer, knecht Lopez, eigenlijk onmisbaar
Nieve: sterke knecht van Yates, wellicht in de bergen een ritje
De Plus: sterke knecht van Roglic, jongerenklassement (1e week, daarna niet), tijdrit
Knox: sterke knecht, klimgeit, jongere, teampunten Viviani, en gewoon leuke renner!

Aanvallers:
De Gendt: vrij laat erin gezet, maar je weet dat hij punten gaat pakken, rit? Bergklassement?
Ulissi: verwacht ik veel van, heuvels, aanvallen, punch-aankomsten, ploeggenoot Gaviria, tijdrit
Battaglin: zie Ulissi, en wellicht sprint hij soms mee, bij lastigere etappes
Masnada: zoals wellicht iedereen opgenomen, aanvallen, bergklassement, goedkoop. Inkoppertje

Sprinters:
Viviani: gaat sowieso etappes pakken, puntentrui, rijdt hem hopelijk uit!
Gaviria: gaat waarschijnlijk etappes pakken, is gewoon supersterk
Ackermann: in vorm, rijdt hem uit (als hij de bergen overleeft), kan puntentrui pakken
Démare: getwijfeld tussen hem en Ewan, Ewan stapt sowieso af
Cimolai: in vorm, gaat punten pakken
Haller: de sprinter van Katusha voor maar 500k. Veel nemen Moschetti, ik wilde een alternatief

Wie had ik ook gewild?
Ewan: uiteindelijk toch voor Démare gegaan. Gokje. Hij stapt sowieso af, en dan is 3m veel geld
Moschetti: gaat veel punten pakken. Toen hij bij de tips ook genoemd werd, besloten voor Haller te gaan
Jungels: uiteindelijk voor Nibali gegaan, vanwege onderbuik. Beide lukte niet. Is natuurlijk sterk in tijdritten en op moeilijk terrein, maar in de bergen verwacht ik hem niet. Wel mooie renner!

Ineos toch links laten liggen. Wel erg leuk om te gaan zien wat die jonge gasten gaan doen.
Natuurlijk had ik nog wel wat mannen gewild, maar uiteindelijk voelt deze samenstelling het lekkerst.

En nu wordt het vooral een kwestie van de juiste captains kiezen en opstellingen per dag! Ga ik gokken op teampunten bij sprintetappes bijvoorbeeld, of kies ik veilige truipunten van klassementsrenners?

Heel veel plezier en een klein beetje minder succes dan mij gewenst allemaal!

Treenert

Pfffffffffffffoeoeoeoe, wat een zware bevalling. Nog 2 minuten en eindelijk compleet.

Wordt toch een klassementsritje vandaag? Je kunt 30 tellen in 8 kilometer verliezen maar evengoed weer goedmaken in de laatste 2km.
Succes maar vooral veel plezier allemaal!!!!!!

Laatst gewijzigd
hartstikkebedankt

Succes allen!

Team:

1. Dumoulin: 3 tijdritten, potentieel winnaar
2. Roglic: 3 tijdritten, potentieel winnaar, komt goed aan
3. Yates: potentieel winnaar, komt goed aan
4. Nibali: staat er toch bijna altijd, komt goed aan
5. Landa: op de een of andere manier veel vertrouwen in een top-5, voor die prijs
6. Carapaz: verwacht veel van zijn derde week, aardig prijsje
7. Formolo: te goedkoop geprijsd, kan ook aardig punchen
8. Geoghegan Hart: geen Ineos voelde niet goed, leuke sprint in de benen. Bovendien heb ik MAL niet dus ik moet witte trui punten hebben
9. Mollema: als hij top-8 rijdt dan had ie een leuk prijsje
10. I. Izagirre: goede tijdrit en komt goed aan, verwacht ook dat hij 2 weken hoog staat. Ik heb geen MAL dus moest een Astana hebben

11. Conti: kan een leuke verrassing worden, zowel ITT als in een aantal etappes
12. Battaglin: staat er altijd in de Giro en een aantal finishes naar zijn hand
13. Ulissi: zie Battaglin alleen viel vorig jaar tegen

14. Viviani: must have, rijdt waarschijnlijk (?) uit
15. Ackermann: alles op de Giro
16. Démare: persoonlijke favoriet, meer vertrouwen in dan Ewan
17. Cimolai: leuk prijsje, kopman
18. Belletti: waren geen alternatieven voor, hopelijk 5x top 10
19. Haller: sprintkopman
20. Moschetti: denk dat hij een paar keer top-12 kan rijden

Heb ik (helaas) niet:
MAL: kreeg ik er niet in gefietst en hopelijk alleen een must have voor 4 zware bergetappes
Jungels: zeer goed voor de ITT maar klimmend komt ie denk ik te kort en finishend heb ik alternatieven, wel Viviani ploeggenoot
Zakarin: kan verrassen, ik verwacht top-8 maar geen goede finisher
Majka: te onstuimig en daarom eruit gelaten
Knox: lukte niet qua aantal mannen
Gibbons: zie Knox
Gaviria: te duur om uit te stappen gezien alternatieven die goedkoper waren
Ewan: gekozen voor Ackermann en Démare
Nizzolo: te onzeker
Modolo: te onzeker

Laatst gewijzigd
Gladiool

Nog even Simion voor Haller gepakt. Ergens gelezen dat ie sprinter is, en dan lees je dus dat dat aardig tegenvalt ;p

arturo

Dit jaar gekozen voor minder nadruk op sprintersteam en meer op klassementspunten. De teerling is geworpen, succes allemaal!
Mijn team:
Dumoulin
Roglic
Yates
Superman
Haai
Jungels
Landal
Hart
Izagirre
De Plus
Battaglin
Ulissi
De Gendt
Vuillermoz
Viviani
Ackermann
Nizzolo
Haller
Moschetti
Simion

04398

Dumoulin
Roglic
Yates
MAL
Nibali
Zakarin
Formolo
Hart
Mollema
Ion

Ulisi
Bataglin
Cattaneo

Ewan
Demare
Ackermann
Cimolai
Beletti
Moschetti
Lonardi

Succes mannen

Laatst gewijzigd
Threeohthree

Nouja bij deze mijn team.

Tom Dumoulin:

Tja, met dit budget lijkt me dat iedereen gewoon de top 3 heeft. Maar ondanks dat dit jaar zijn vorm wat minder lijkt is Tom gewoon heel goed in tijdrijden en klimmen die gaat gegarandeerd meedoen voor het podium. Plus er zijn redelijk wat steile geleidelijke klimmetjes met afdalingen, iets waar Tom goed in is.

Primoz Roglic:

De man in vorm die zowel kan klimmen, tijdrijden, en dalen. Bovendien heeft hij ook een goede punch in huis waardoor hij veel etappes hoog zal eindigen.

Simon Yates

Wat mij betreft de titelfavoriet. Hij heeft zijn tijdrit verbeterd en is samen met Lopez de beste klimmer deze giro. Verder een uitstekend team mee ook.

Nibali:

Dit is een giro met heel veel technische afdalingen en hier is hij een van de beste in. Bovendien heeft Nibali een uitstekende sprint en nog steeds onvermoeibare klimmersbenen. Bovendien koerst hij altijd
aanvallend dus altijd mooi om te zien.

Jungels:

Tja, het vraagteken voor vele deze giro. Niet voor mij. Je kan hem letterlijk overal inzetten behalve etappe 16 en 19. Hij rijdt bovendien voor een team dat tactisch altijd erg goed staat en aanvallend koerst.
Ik ben fan.

Hart:

Mensen in vorm altijd meenemen. Zeker als ze al een grote ronde hebben gereden en kopman zijn. En al helemaal als ze ook nog eens een goede tijdrit hebben en meedoen voor de jongeren trui.
Hart overigens voornamelijk meegenomen voor die eerste anderhalf week gezien zijn goede punch.

Sivakov:

Geld eigenlijk hetzelfde als voor Hart. Al moet ik toegeven dat dit een grotere gok was dan Hart. Ik had geen idee dat hij al eerder een grote ronde had gereden dus die ervaring bevestigde alleen maar mijn keus.
Dit is en blijft een gok. Ik heb hem niet echt nodig, maar had zoals gezegd geld over. Ik kon een sprinter upgraden, maar voelde daar weinig voor.

Formolo:

Nog een man in vorm! Bovendien rijdt hij altijd goed in Italië. Hij heeft een goede punch en kan ook prima een berg op. Formolo al 2x in de top 10, ik verwacht een top 5 deze keer, die ervaring heeft hij inmiddels.

Majka:

De man die ik eigenlijk altijd in mijn team heb en eigenlijk altijd zijn geld waard is. Verkloot hij zijn klassement? Heb je meteen de favoriet voor de bergrui in je team! Of hij nu voor het AK gaat of voor de bergtrui Majka pakt punten.
Hij is een van de beste klimmers en hij is een van de beste dalers in het peloton.

Mollema:

Nederland! En gewoon goed geprijsd natuurlijk voor iemand waarvan ik verwacht dat hij top 10 rijdt. Hij heeft een redelijke tijdrit in huis een goede punch en heeft de ervaring om in de derde week goed bij te kunnen blijven berg op.

Izagirre:

Gaat het goed doen in de proloog en verwacht hem lang hoog in het klassement om zo aanvallend de tijdritkanonnen te slopen in de bergen. Verder veel afdalingen deze giro en daar is Ion een van de beste in. Bovendien rijdt hij de Vuelta dus hij kan helemaal los gaan deze giro.

Sprinters

Viviani:

Altijd de QS sprinter meenemen en dat is nu niet anders. Gewoon de favoriet voor elke sprint en ook de favoriet voor de puntentrui. Bob Jungels mee voor de teampunten ook.

Ackermann:

Ondanks dat dit zijn eerste ronde is heb ik meer vertrouwen in hem dan in de concurrentie onder hem. Hij is heel snel, is al 25 dus de nodige ervaring en hij rijdt waarschijnlijk de Giro uit. Dat is nog een mooie sprint in rit 18
en wie weet derde in het puntenklassement.

Démare:

Hé wat? Mja. Hier stond tot vandaag Ewan. Maar ik wist dat de inconsistentie van Ewan me op zou eten dus ben aan het rekenen gegaan. Daar kwam ik eigenlijk al snel uit dat mits Démare de Giro uit rijdt, en daar lijkt het wel op
mits alles goed gaat, dan is rit 18 plus een tweede of derde plek in het puntenklassement meer waard dan de kopman punten van Ewan in de twee ritten waar ik dat zou doen. Ben ik hier blij mee? Nee, wel opgelucht want Ewan zat aan mij te knagen.

Cimolai:

Yay, na Viviani waarschijnlijk de meest gekozen sprinter. In vorm en redelijk goedkoop.

Haller:

Geen idee waarom hij 500k is maar goed I'll take it. Ik ben waarschijnlijk niet de enige, maar ik heb toch liever Haller dan Belletti of Lobato.

Moschetti:

Oja dit is natuurlijk de meest gekozen sprinter. Misschien nog wel boven Viviani. Redelijk in vorm dit jaar en maar 500k. Goedemorgen stagair!

Simion:

Vorig jaar keurig 100 puntjes. Ik kwam 1 man te kort in mijn sprintersploeg en had 500k over, naja toe maar dan.

Overig

Battaglin:

Gaat mee omdat hij altijd goed is in de Giro. Heb er weinig vertrouwen in maar statistisch gezien gewoon de beste keus. Had ook Madouas kunnen staan, maar dit is zijn eerste grote ronde dus die zal meer bezig zijn met overleven
dan een goed resultaat neerzetten.

Ulissi:

Ja daar is die weer! Zoals elk jaar. Vorig jaar natuurlijk teleurstellend, maar goed hij moest ook op Aru passen. Nu geen kopman en hij toonde een teken van vorm in de Waalse pijl en zijn potentie is gewoon hoog. Had ook een
aanvaller voor in de bergen mee kunnen nemen, maar mijn bergploeg is al te groot als iedereen in vorm is dus dan liever Ulissi. Had zoals anderen ook een tijdje Knox, maar zie hem geen botten breken in die laatste week in zijn
eerste GT.

Andere overwegingen

Ik had ook 1 van mijn aanvallers voor Kangert of Carthy kunnen doen, maar verwacht Kangert gewoon elfde met een aantal top 20 noteringen. Was het iets beter geweest in Romandië dan had ik hem wel meegenomen.

Verder opvallend dat ik geen MAL heb. Ik heb een paar keer geopperd dat hij zou vallen die eerste week, en die kans acht ik ook zeker aanwezig (etappe 8 met name, jaja u leest het hier eerst), maar uiteindelijk denk ik dat Majka + Formolo meer punten pakken. Plus ik kwam totaal niet uit als ik Wel 2 van 2 mil opofferde voor MAL. Dan moest Mollema ook nog naar een 500K man of ergens nog 2x 750k. Kortom te veel gekloot. Bovendien maak ik andere renners toch captain in de bergen boven MAL.

hartstikkebedankt

Pfoe MAL even snel als Dumou

De bavariaan

Nibaliiii

Rawolf

Ik heb Lopez wel in m'n team maar vandaag niet opgesteld, eerste fout is gemaakt inelkgeval😂

Gladiool

Jezus Roglic. Blij met Lopez in de basis, dat wel.

De bavariaan

Roglic lijkt super, hopen datie niet te vroeg aan het pieken is...

Threeohthree

Echt bizar dat Lopez gewoon de jongeren trui gaat pakken op dag 1 waarschijnlijk. Dat had ik niet in mijn berekening meegenomen.

1 2 ... 65 ... 120 121

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.