Scorito Giro d'Italia 2019 Pool

1 2 ... 66 ... 120 121
RemcovanderMaas

Zakarin, prima keuze ......
Lopez eruit gekegeld vandaag, ook prima keuze

JimKro

Oei Lopez! Maar... go Carthy!

Threeohthree

Liever Carthy dan Lopez ja!

Zie ook dat ik niet de enige ben die Ulissi niet heeft opgesteld vandaag. Twijfelde, maar toch niet gedaan.

Lowland

Krijg je wel of geen teampunten bij tijdrit? Maw: levert Laurens de Plus wel of geen punten op?

hartstikkebedankt

Wel voor de truien en niet voor de dagzege

Lowland

maar die truien tellen pas de volgende etappe? of ook al deze etappe?

hartstikkebedankt

Meldt u allen aan:

https://www.scorito.com/cycling-manager/giro-2019/wielerflits-forumpoule?code=3127659f-1de6-4dac-8c43-c47c2b0b852c

DSQ voor Ewan neem ik aan?

Laatst gewijzigd
Threeohthree

Absoluut. Wegwezen met die man :p.

JimKro

Lijkt me eerder een tijdstraf?

Platje

Wat heeft ie gedaan?

Jori

Fietswissel buiten het fietswisselpunt. Zal wel een boete van 50 frank zijn en een tijdstraf waarmee hij net binnen de tijdgrens blijft

Begin wel mijn twijfels te zetten bij mijn keuzes om MAL en Mollema op de bank te zetten voor Ulissi en Conti.
Mensen met De Plus gaan ook mooie punten scoren en slepen flinke teampunten mee gedurende de giro.
Izagirre valt me ook tegen, gelukkig 3 puntjes namens MAL :p

Laatst gewijzigd
Threeohthree

Valt mee toch? 11 puntjes per etappe dat De Plus derde Jongere is en Roglic de Trui houdt. Maar kans ook aanwezig dat Roglic morgen de trui alweer kwijt is of dat De Plus het rustig aan gaat doen.

Ion valt vies tegen inderdaad. Bah.

Jori

Vergelijk vooral de tijd van De Plus waarmee hij die berg oprijdt, dat is wel flink

JimKro

Ook van mij nog even de gebruikelijke teamonderbouwing.

Team: Viviani, Ewan, Ackerman, Demare, Cimolai, Moschetti, Ulissi, Battaglin, Dumoulin, Roglic, Nibali, Yates, Carapaz, Majka, Mollema, Izagirre, De Plus, Geoghegan Hart, Nieve, Carthy

Parcours:
Lange bergkolossen in de derde week, maar pas laat in de ronde. Omdat het altijd lastiger is om voorspellingen te doen voor over 2 weken heb ik besloten het een keer anders aan te pakken. Mijn doel is om in de eerste 12 ritten de basis voor mijn eindscore te leggen door topscores in de tijd- en punchritten (minstens 300 punten gemiddeld) en daarnaast ruime scores in de sprintritten (in ieder geval 270 gemiddeld). Dit zou het mogelijk moeten maken om, rekening houdend met aanvalsritten waarin weinig gescoord wordt en de eindafrekening, genoeg te hebben om in de bergritten slechts een bescheiden 250 punten gemiddeld te moeten scoren voor een totaalscore van 6000. Ik heb dit keer dus wat minder ingezet op klimmers dan ik normaal doe. Een topscore in de eerste 12 dagen wil ik vooral behalen met een focus op sprinters, tijdrijders en puncheurs zonder al te veel te hoeven inleveren voor de laatste week.

Sprint:
Ik schat etappe 2, 3, 5, 8, 10, 11 en 18 in als sprints waar de toppers gewoon bij zitten. Vandaar was het geoorloofd om zo’n 15 miljoen aan sprinters uit te geven. 6 sprinters lijkt ideaal met genoeg opties voor aanvulling door de tijdrit. Dit werden 4 toppers aangevuld met 2 goedkopere outsiders om punten te sprokkelen aan de onderkant van de top 10. Ik heb zoveel mogelijk geprobeerd renners te kiezen die gaan uitrijden, maar aangezien dit lastig te voorspellen is probeer ik met name gewoon zoveel mogelijk punten te halen in de eerste 6 sprintetappes.

Viviani, Ewan (rijdt niet uit maar evt. inzetbaar in etappe 4), Ackerman, Demare, Cimolai, Moschetti

Tijdritten:
Hier was het makkelijk om AK-renners te selecteren die ook leuk kunnen scoren in punchritten.

Dumoulin, Roglic, Yates, Nibali, Izagirre, Mollema, Geoghegan Hart (gaat hij, in Nasibal’s woorden, een ‘Jungelsje doen?’)

En verder . . .

De Plus (team- en witte trui punten), Carthy (gokje ipv Campenaerts, verassing voor de bergen!)

Punch:
Etappe 4, 6 en 7 zouden voor de puncheurs of aanvallers kunnen zijn. Demare en Ewan zijn zeker nog inzetbaar voor etappe 4. Daarnaast kunnen AK-mannen als Dumoulin, Yates, Roglic, Izagirre, Hart en Mollema prima ingezet worden in deze ritten. De aanvulling komt van:

Battaglin (misschien ook in de sprints), Ulissi (mr. Giro lijkt goed in vorm!)

Aanval:
Etappe 12 en 15 verwacht ik voor een grote groep aanvallers. Hier heb ik niet speciaal op geselecteerd en hoop vooral door middel van extra punten en een mogelijke aanval van Ulissi of Battaglin de schade te beperken.

Bergen:
Dan de bergen in etappe 13, 14, 16, 17, 19, 20. Hiervan zullen er nog een paar naar kopgroepen gaan, maar Scoritowise worden de punten met name door de AK-renners gehaald. Ik reken hier niet meer op Geoghegan Hart en vul daarom mijn tijdrijdende en punchende AK’ers aan met 3 lichtgewichten speciaal voor de hoge bergen. Als back-ups heb ik dan nog De Plus, Hart, Carthy en Ulissi.

Carapaz (ik zag geen reden om Landa boven hem te nemen), Majka (scoort eigenlijk altijd goed in grote rondes), Nieve (topper voor lange bergritten, kan scoren met 15-20e plekken, vanuit kopgroepen en met teampunten).

Geen Lopez dus, mijn inschatting was dat hij pas te laat punten zou gaan scoren en daarmee niet noodzakelijk zou zijn voor mijn plan. Dit lijkt nu al de verkeerde beslissing te gaan worden, maar we zullen zien.

Veel succes en plezier iedereen!

Laatst gewijzigd
Elpiedro

Nu al spijt dat ik Ion heb ipv de mol. Was een keuze tegen mijn gevoel in

Platje

Elpiedro.. me 2, last minute wissel en waarom? Zei zelf nog op dit forum dat hij 1 keer 9e werd en verder nooit top 20.. maar zegt natuurlijk niks over de laatste week, dat houd ik mezelf iig voor

Jommelb

Ow nee, Majka... Niet opgesteld. Had ik niet verwacht.

Rawolf

Lopez én Majka niet opgesteld... Dat zijn wat misgelopen punten

hartstikkebedankt

Haha uit het Scorito verslag:

Ruwe diamant
De 14 deelnemers die de eerder genoemde Hiroki Nishimura hebben gekozen waren zo gek nog niet. De Japanner gold vroeger namelijk als groot talent in Japan. In 2011 en 2012 werd hij bij de junioren Japans kampioen. In 2012 wist hij naast deze titel ook nog Aziatisch kampioen te worden.

Hopelijk niemand hier uit die 14 deelnemers? :P

Jori

Ok mijn team:
AK: Dumoulin, Roglic, Yates, NIbali, Mal, Jungels, Mollema, Formolo, Hart, Izagirre
sprint: Viviani, Ackermann, Nizzolo, Cimolai, Moschetti, Lonardi, Haller
extra: Conti, Ulissi, Madouas

Grote 5 vond ik onmisbaar omdat ze eigenlijk allemaal de kwaliteit hebben van punch/sprint en een tijdrit (m.u.v. MAL, maar die had jongerenpunten, zo was mijn strekking voor de start) en erg goed vooraf leken.
Landa en Carapaz direct weggestreept, omdat ze meest onzeker waren voor de giro voor de prijs gezien resultaten en blessures en ook nog in hetzelfde team zitten. Zakarin ook onzeker gezien vorige rondes en romandië ook niet overtuigd.
Jungels leek me ideaal qua puntenverzameling: 3x top 8 in itt, vanaf etappe 12 Viviani waarschijnlijk in puntentrui wat nog 10x6 oplevert, en dan heb je grofweg al 150 punten, ongeacht de eindafrekening en verdere prestaties Jungels zelf, dat gokje wou ik wel nemen.
Formolo en Mollema lieten al vorm zien in de klassiekers en goede punch/sprint op einde, kijk alleen al de resultaten van voorgaande giro van formolo qua top 10 en mollema giro daarvoor. Ideale scorito mannen
Hart was klein gokje, maar was gewoon ideale combinatie: Itt, Jongeren, punch/sprint, opeens vrijheid. Vorige Vuelta was er teveel aan, ook qua totaal aantal kilometers in seizoen toen, aldus Hart. Nu heb ik er wel veel vertrouwen in
Izagirre leek me vooraf ideale 10e man: 3x top 8 in itt moest kunnen, met Mal altijd nog 3 puntjes extra mocht je hem opstellen in de bergen en reed in seizoen al erg indrukwekkende resultaten. Heeft overigens ook nog goede punch

Sprinters was/is drama: Wil mensen die uitrijden, daarom vielen Ewan (en heeft nog niet echt kunnen werken met zijn sprinttrein, moet nog echt leren werken met de buyst) en Gaviria ook al af.
Viviani gaf aan uit te willen rijden, wou de puntentrui en droomde vooral van het binnenkomen in Verona in het theater met de trui, dus een must.
Ackermann oogt ook goed, makkelijke keuze qua veld.
Demare had ik graag gewild gezien zijn enorme trein en dat hij niet naar de tour gaat, echter kwam ik continu 500.000 tekort om NIzzollo te upgraden en reed Nizzolo nou ook weer niet zo dramatisch.
Cimolai was 1 van de beteren gezien prijs en vooral dat hij relatief goed klimt voor sprinter, waardoor hij ook de iets moeilijkere finales aan kan
verder vond ik sprinters niet interessant: Belletti, Modolo etc. te duur voor dit sterkere veld en vooraf niet indrukwekkend.
Daarom opgevuld met Haller, Lonardi en Moschetti, stuk voor stuk leuke gokjes en anders hoop ik goede opvullers te hebben via de ak mannen

Extra renners voor de aanval en extra:
Conti, reed vooraf al leuk in de koersen die hij voor eigen succes mocht (argentinië, turkije), reed ook goede itt (vorig jaar giro al jeruzalem, dit jaar nog in argentinië) en geen kopman, dus vrije rol
Ulissi, hoorde dat etappe 4 niet klopte en dat die veel zwaarder was dan in routeboek getekend, waar types valverde gingen scoren, aldus White. Dus Ulissi is daar wel handig, gezien Waalse Pijl en ook zijn eerdere prestaties in de giro zonder kopman.
Madouas. Had hier lange tijd Battaglin staan, maar vreesde dat hij misschien iets te veel bij Zakarin moest blijven en bovendien dat de vrije etappes misschien wel net iets te zwaar waren, waar Madouas dus een iets beter klim vermogen heeft en iets minder sprint

Direct in de itt al mis: Mollema er last minute uitgehaald voor Ulissi, vanwege die 180 graden draai en verwacht dat Ulissi iets explosiever was. Ook MAL dus niet opgesteld en Conti wel, dat zag ik vooraf echt niet aankomen.
Ook Izagirre teleurstellend, dan denk je direct aan dat dit een makkelijke 500.000 was om De Plus te krijgen en dan Nizzollo naar Demare te krijgen. Maar vooraf had ik echt hele hoge verwachtingen van Izagirre (top 5 was hier wel zeker gerekend), blijkbaar werkt die ziekte in AGR dan wel flink door. En De Plus vond ik wel beangstigend zoals hij als volledige knecht werd weggezet, eventuele jongerentrui na 1 dag zou weg geven en dan het commentaar van Van Emden dat je tijdritten nog wel 4, 5 dagen voelde, dus vrees dat hij in tijdrit 9 ook niet vol mag, hoewel de 2 dagen erna rustig zijn.
Jungels had ik geen top 5 gerekend, maar wel zeker top 10, das ook wel jammer.

Grappig is wel dat onder normale omstandigheden MAL nog wel een leuke opvuller is met 6 jongerenpunten en 6 of 4 roze trui punten is, afhankelijk van Yates nog

Zadelpen

Ik ben ook helemaal in de war van Ion Izagirre. Is dat mijn 1ste misser? Die heeft toch niet voluit gereden zou je zeggen? Maar waarom dan niet?

Snap er niks van.

Stijn Lemmens

Wordt het morgen een sprint of niet?

Zeer zeer moeilijke vraag?

Wie opstellen?

Grtz
SL

arjenzvob

Ik ga voor een combinatie tussen sprinters en aanvallers. Waarbij ik Viviani als captain opstel, omdat ik wel degelijk denk dat het een sprint wordt. De meeste wielersites zien dit ook zo. Niet meteen in de war raken als dhr. Kroon het zegt he. Overigens heel fijne commentator!

JimKro

Ik denk dat alle sprintteams gewoon vertrouwen hebben dat hun kopman dit aankan en dus zullen werken om een kopgroep terug te halen. Het zou dan eventueel van aanvallers op de laatste klim kunnen komen, maar het lijkt me lastig om daar met een grote groep weg te geraken,

Stijn Lemmens

Ales EWAN en Gaviria na rit 11 zouden afstappen. Zullen die ploegen het wel tot een sprint willen laten komen

Grtz
SL

1 2 ... 66 ... 120 121

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.