Scorito Giro d'Italia 2019 Pool

1 2 ... 68 ... 120 121
Babba1411

Iemand enig idee wat er met Amador is gebeurd? Meet punt 1 6de (zelfde tijd MAL) en eindigt op plek 77..

Rawolf

Wie krijgt morgen meer truipunten? Yates met de 2e plek of Lopez met een 4e plek en eerste in het jongerenklassement

Zadelpen

Ff serieus hoor, is toch leuk om eens te lezen waarom mensen hun keuzes maken. Na deze voorstelling zal ik voornamelijk ongein posten, zoals het hoort, :-).

Ik vond het heel lastig, zeker na het uitvallen van Bernal. Want wij, en de rest van het pak, kregen er een budget injectie bij, waar ik me eerst geen raad mee wist. Nu heeft iedereen een dijk van een ak ploeg dacht ik. Dus daar moet dan nog een schepje bovenop.

Wij hebben alle etappes tot in de puntjes uitgerafeld, en kwamen tot de conclusie dat er een aantal valse sprint etappes in het parkoers zitten.

Vandaar volledig voor het ak klassement gegaan, met in het achterhoofd, die ak mannen, zijn bijna allemaal inzetbaar in alle drie de tt ritten. En dan in de sprint gekozen voor 2 topfavorieten, aangevuld met b- en c- garnituur + 2 truipuntenpakkers. De laatste categorie zou in ieder geval De Plus moeten zijn. En dat lijkt vooralsnog uit te komen.

Dan heb ik nog Ulissi, Battaglin als invallers. Mocht Gaviria heel goed zijn en of Battaglin zelf mee sprinten. Dat moet ik nog bezien. Die twee zijn uiteraard ook prima inzetbaar in de heuvels en punchaankomsten.

Zogezegd, drie prima tijdritten, een fabelachtige bergploeg, en dan maar zien te overleven in de 3 a 6 sprintetappes en 4 heuvelritten. In de lastige heuvelfinales verwacht ik toch ook weer mijn ak mannen. Dus ik denk dat als het geen 6 sprints wordt, ik gebakken zit. Maar ja.... we gaan het zien.

- Dumoulin
- Roglic
- Yates
- Lopez
- Nibali
- Formolo
- Mollema
- Carapaz
- Izagirre
- Nieve
- De Plus

- Ulissi
- Battaglin

- Viviani
- Gaviria
- Nizollo
- Belleti
- Gibbons
- Moschetti
- Simion

Renners die ik overwogen heb, dat zijn er best veel. Bilbao, Chaves maar uiteindelijk voor Izagirre gegaan. Lijkt een misser te zijn. Ben O’Conner gehad, maar wanneer stel ik die dan op? Geen plaats voor.

En dan zowat alle sprinters overwogen. Bij Ewan en Demare gedacht, die missen vast wel een dag of twee. Dat ze niet eens mee sprinten. Ackermann hoop ik dat die niet mee kan als het vol gas heuvels wordt. Modolo niet in vorm, Marezcko kan amper omhoog. En dan nog... wie rijden er allemaal naar de eindfinish toe? Geen idee eerlijk gezegd. Dus dan maar kleine jongens er bij.

Dus... dit moet het dan gaan worden.

Forza team Zadelpen!

Ps. Sta ruim top 100, maar dit is in de flitspool. Algeheel sta ik 200ste of zo. Dus daar was ik iets te enthousiast zie ik net. Maar vooralsnog een hele degelijke start.

Nogmaals veel succes en plezier allemaal.

Laatst gewijzigd
jorissimo

446 punten en plek 1.... sprakeloos. De eerste 8 allemaal goed. En dan als toetje na Bilbao op de 12e plek. Net op het laatste moment Bilbao erin gezet voor Landa.
Zoveel geluk in één keer, ik hoop niet dat ik voor de rest van de Giro al mijn geluk verspeeld heb.

Zadelpen

Wow!!! Gaaf Joris! Mooi gedaan!

ray

is er een klassement met tijden van de klim van vandaag?

Kris Vroem

Moeilijk om voor morgen een kopman te kiezen. Altijd lastig in te schatten. Worden het heuvelmannen, sprinters die een heuvel over komen of een gewone sprint (zonder mareczko ;) ). Ik denk dat ik een beetje of safe ga voor caleb ewan. Die heeft toch wel de grootste kans dat ie nog mee sprint voor de overwinning. Wat denken jullie?

arjenzvob

Knap Jorrisimo! Bijna perfecte score!

Wimbo

Leuk om te lezen Zadelpen, vrij en onbevangen.(Met de wil om hoog te eindigen.)
Lekker luchtig voor de komende 3 weken.
Voor anderen, prima waar je staat, plek zoveel, zoveel punten, doet me niet zoveel!
Geniet de komende 3 weken van een mooi wielerspektakel en als de kruitdampen zijn opgetrokken, felicitaties voor de winnaar.
13 man gelijk aan mijn team Zadelpen, time will tell!
Forza Italia!!

Ragnar Lolbroek

Mijn team
T. Dumoulin
P. Roglic
S. Yates
M. Lopez
V. Nibali
D. Formolo
T. Hart
J. Izagirre
R. Carapaz
F. Masnada
D. Ulissi
E. Battaglin
T. De Gendt
F. Senechal
E. Viviani
C. Ewan
P. Ackerman
D. Cimolai
L. Lobato
M. Moschetti

kevinraar

Mij team voor morgen
Viviani
Garvia
Ewan
Ackerman
Beletti
Bataglin
Moschetti
Roglic
Lopez

Kopman twijg erg tussen viviani garvia en ewan ga denk voor garvia

arjenzvob

Kevin, waarom noem je Gaviria steevast Garvia? Al pagina's lang?

Aadjenr11

Mijn Team:

Roglic (logisch)
Yates (revanche en voor mij de topfavoriet)
Dumoulin (met 3 tijdritten kun je niet om Tom heen)
M.A. Lopez (i.p.v. Bernal)

Hart (wilde geen team zonder Ineos)
Carapaz (pakt in week 3 een hoop pnt)
Jungels (voordeel van de twijfel en kon hem niet upgraden)
Ion Izagirre (sterk Astana blok en het was Ion of Pelle)

De Plus (teampnt Roglic en zijn ambities voor de witte trui)
Conti (vanwege goede vorm)
O’Connor (500k opvulling)

Masnada (avonturier en misschien kanshebber voor het bergklassement is in goede doen)
De Gendt (fan van zijn manier van rijden)
Battaglin (hopelijk net zo goed als vorig jaar en voor 750 kun je dat gokken)

Viviani (no brainer)
Démare (rijdt de Giro uit)
Ackermann (debuut maar in hele goede doen)
Nizzolo (pnt pakkertje)
Modolo (hopelijk scoort hij in zijn thuisland)
Simion (500k sprinter)

Hopelijk mijn team goed ingedeeld qua klassement renners en sprinters.

Succes allen!

kevinraar

Sorry wist ik niet
Maakt toch niet uit?

Laatst gewijzigd
Valvuillerdemoz

Klassement/ bergen:
Dumoulin. Diesel, piekt op het eind en levert dan een sloot punten op.
Yates. Gaat hele ronde lang ontzettend veel punten pakken. Klim en verbeterde tijdrit.
Roglic. Gaat na eerste tijdrit al in het roze. Heel sterk in het voorjaar.
MAL. Was ook heel sterk in het voorjaar. Punten jongerentrui, ook leuk.
Jungels. Zo sterk, die gaat een goed voorjaar echt wel doortrekken in de Giro. + Teampunten Viviani
Carapaz. Leek me toch eigenlijk net iets sterker dan Landa. En er moest een Movistar bij.
Izagirre. Heel sterk voorjaar, goede tijdrit. Zou een rol als Bilbao vorig jaar kunnen spelen.
Mollema. Ook alweer 32 jaar, maar scherper dan ooit.
Tao Geoghegan Hart. Had hem eerst samen met Sivakov. Na de prijsstijging paste er nog maar één in mijn team. Toen maar gekozen voor die met de mooiste naam.

Heuvels/ vrijbuiters:
Aardig aantal tussenetappes in deze Giro. Neem de laatste tijd steeds minder aanvallers mee, omdat ze te vaak scoren als je het niet verwacht en andersom.
Nu leken mij een aantal onmisbaar, omdat ze ook nog bonuspunten kunnen pakken.:
De Gendt. Ook een risico dat ie alleen maar met kansloze ontsnappingen mee is, maar heeft dit jaar al mooie resultaten gereden. Wordt overal getipt voor de bergtrui. Teampunten Ewan.( ?)
Ulissi. Rijd weer als vanouds. Teampunten Gaviria (?)
De Plus. Lijkt wel veel te moeten knechten maar gaat dan hopelijk ook lang mee naar boven. Redelijke tijdrit en Teampunten Roglic.
Vuillermoz: Schijnt aardig in vorm te zijn. Is bruikbaar in heuvels en in de bergen. Schijnt soort van kopman te zijn zelfs. We zijn benieuwd!
Masnada. Voor die prijs een leuke aanvulling.. Maar dat hebben er meer bedacht.

Sprint:
Viviani: De sprinter van Quickstep, moet mee. Schijnt uit te willen rijden.
Gaviria. UAE team komt voor hem. Hebben geen klasssmentsman mee. Dus alle ballen op Gaviria (en een paar voor Ulissi). Sprin't ook aardig op wat zwaardere aankomsten.
Ackermann. De sprinter in vorm.
Cimolai: Beste sprinter in de wat goedkopere categorie.
Gibbons: gokje. Reed geen onaardige resultaten in voorjaar. Maar mag hij voor eigen kansen rijden. Zo ja, kan hij wel eens aangenaam verrassen.
Moschettii. Jong talent. Voor die prijs leuke aanvulling.

Na de eerste tijdrit valt Izagirre tegen, dreigt de Gendt alweer een miskoop te worden. Mollema blijkt de parel tot u toe. Had hem alleen moeten opstellen. Ook Carapaz had ik hier niet zo hoog verwacht. Jammer punten gemist. Benieuwd hoe mijn sprinttrein het morgen doet! Of moeten er toch wat vluchters mee?

Laatst gewijzigd
bakfiets

Mijn overwegingen deze giro. Het is trouwens structureel mijn slechtste ronde. De Vuelta en tour scoor ik vaak hoger.

Bij bestudering van het parcours is mijn conclusie te kijken naar ak mannen die een heuvel tijdrit kunnen rijden. Hiernaast zoek ik toch ook altijd naar een paar renners die punten kunnen scoren en die weinig gekozen worden naar mijn verwachting. Het budget is ruim dus dan is de keus voor een zwaar ak team snel gemaakt. Ook omdat de tijdritten in het voordeel zijn van ak mannen en dat is vandaag ook gebleken.

Ak: ik heb voor 11 man gekozen omdat het zwaarte punt in de laatste week ligt. Je met de eerste tijdrit de eerste week met klassement punten kan vullen. En er altijd wel 1 of 2 uitvallen of tegenvallen. Ik heb daarbij wel gelet op tijdrit en punch capaciteiten.

1. Dumoulin: podium plus tijdrit.
2. Roglic: podium plus tijdrit plus punch.
3. Yates: podium plus tijdrit plus punch.

Deze drie moet je volgens mij hebben.

4. Nibali: volgens mij goed in vorm en kan dan ook tijdrijden. En volgens mij ook een aantal etappes op maat voor hem.
5. Jungels: ik geloof er wel in. Deze man is beter dan iedereen denkt.
6. Landa: ik dénk dat hij bergop in derde week een van de betere gaat zijn.
7. Izagirre: dit jaar goed. Tijdrit en ik wou iemand van astana hebben. Hem verkozen boven Bilbao. Teampunten witte trui.
8. Hart: iemand voor jongerenklassement en ik verwacht wel een top 10 van hem. Redelijke tijdrit.
9. Mollema: die is dik in orde. Redelijke tijdrit. Zakt hij erdoorheen een prima aanvaller.
10. Nieve: troef voor de derde week. Vrijwel altijd goed daar en daarom prima backup. Eindigt zo top 15 in laatste bergetappes in grote ronde. Teampunten yates. Ik verwacht yates namelijk als winnaar.
11. Formolo: het was hij of majka. Voor formolo gekozen vanwege lbl. Was daar echt goed en vandaag ook een goede itt. Daar laat hij het vaak liggen. En goede punch.

Tijdrijden: geen pure tijdrijders geslecteer die geen klassement rijden. Die heb je dénk ik niet nodig.

Sprint: vind ik altijd een lastige. Wie stapt af en wie niet. Is altijd lastig in te schatten. Bovendien zijn de sprints in de giro héél chaotisch. Daarom eigenlijk voor 1 sprinter gekozen als pure kopman. Voor de rest gekeken naar uitrijden ( mijn verwachting) .

12. Viviani. Ik ga hem bij verwachte sprint etappes als kopman uitspelen. Behalve als er tijdens de giro iets met hem voorvalt natuurlijk. Hier neem ik een gok omdat ik 2 extra dqs meeneem als opvulling.

13. Ackermann. Heeft een doel van de giro gemaakt in vorm en komt ook echt wel een heuvel over.
14. Demare. Nog niet overtuigd maar ook een doel van de giro gemaakt. Komt een heuvel over en zijn ploeg is op hem gericht.
15. Cimolai. Kon ik niet laten liggen voor 1.5 miljoen. Goed in vorm en komt ook een heuvel over.
16. Haller. Ik verwacht dat hij gaat sprinten en een aantal top 10 plaatsen kan sprinten.
17. Mosschetti. Als ik dit seizoen en dit forum mag geloven de goedkope ewan. Is een Italiaan en mooie opvulling.

Extra: hier ben ik een beetje op mijn gevoel afgegaan. Welke renners kunnen in etappes hoog eindigen. Dit jaar heel veel keuze in de 500 en 750 k categorie.

18. Gibbons. Lijkt me niet de eerste sprinter van dd maar toch 6e op willunga hill dit jaar. Dus ik verwacht hem zeker in etappes met oplopend einde. En als hij meesprint is het meegenomen.
19. Senechal: vind ik een leuke omdat ik dénk dat hij niet veel gekozen is. Teampunten viviani en kan in vlucht of lastige etappes ook hoog eindigen. Sterke renner.
20: ilussi. Voor de punch etappes en eventueel teampunten gaviria meegenomen.

Afvallers:
Mal: zag hem eerste twee weken niet in het wit rijden: 😁👌.
Allé 2.5 miljoen renners. Vond er geneen beter dan wat ik nu heb staan.
Geen ewan en gaviria omdat die dénk ik niet uitrijden.

Veel s6 allemaal.

Papa Bart

Hahaha Bakfiets, expres dat foutje ? Illusi in plaats van Ulissi?

raymankapeens

Morgen 'veilige' truipunten of toch maar alle sprinters en paar aanvallers?

Threeohthree

Morgen moet je helaas wel je sprinters opstellen. En eventueel de Gendt als je die hebt. Maar goed, het zou kunnen dat Ulissi morgen de roze trui wil en UAE de boel overhoop gooit, maar daar kan je helaas geen rekening mee houden. De vraag is echter voornamelijk, zit Viviani er nog bij?

Treenert

Uuuuhh klopt het dat als Roglic en de Plus hun huidige stand morgen handhaven de Plus 17 punten scoort?

Laatst gewijzigd
raymankapeens

Jep, das zeg maar een 12e a 13e plek. Roglic scoort er 22, das een 10e plek
Maar ja gaat ie dat behouden, sowieso de puntentrui niet he als hij neit de winnaar is

Drollema

Hoe scoort Roglic er 22? Hij heeft na morgen alleen nog de roze trui, ervanuit gaande dat het een sprint wordt.

Nylz

'@threeohthree

Als je daarop gokt, er is natuurlijk ook een kans dat Gaviria de etappe wint en dan pak je teampunten, als Je Ullissi opstelt.

iLLan

Waarom was Van Emden (en andere TJV-mannen) maar 14 punten gisteren?
Het zijn toch 10 punten voor een ploeggenoot die 1 wordt in de etappe, 8 voor het AK en 6 voor de puntentrui?
Ik kan zelf echt nergens vinden wat ik over het hoofd zie?!

arturo

'@illan: geen teampunten voor etappe overwinning in tt, zie spelregels.

1 2 ... 68 ... 120 121

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.