Scorito Giro d'Italia 2019 Pool

1 2 ... 70 ... 120 121
Rawolf

P. Roglic
Klassementsrenner
Team Jumbo - Visma
meer informatie

E. Battaglin
Aanvaller
Team Katusha - Alpecin
meer informatie

D. Ulissi
Aanvaller
UAE Team Emirates
meer informatie

E. Viviani
Sprinter
Deceuninck - Quick-Step
meer informatie

P. Ackermann
Sprinter
BORA - hansgrohe
meer informatie

A. Démare
Sprinter
Groupama - FDJ
meer informatie

C. Ewan
Sprinter
Lotto - Soudal
meer informatie

D. Cimolai
Sprinter
Israel Cycling Academy
meer informatie

J. Lobato
Sprinter
Nippo - Vini Fantini - Faizanè
meer informatie

Sterk team voor vandaag

Sloddies

We zijn van start en in ieder geval in etappe 1 (itt het klassiekerspel) wel de beste opstelling gemaakt.
Dumoulin, Yates, Roglic MAL en Nibali, de grote 5 die volgens mij onmisbaar zijn. TAO gelukkig ook in mijn ploeg opgenomen, omdat Sky/Ineos in grote rondes toch altijd goed presteert. Ulissi waarvan ik denk dat hij deze giro top gaat zijn. Had hem zelfs iets beter ingeschat in de tijdrit. Formolo verwacht ik zeker top 8. Tegenvaller: Ion, die had ik beter ingeschat, maar hoop op verbetering. Gelukkig nog 3 puntjes als ploeggenoot van MAL.
Niet opgesteld: Landa. Had hij maar voor de tijdrit gezegd dat hij last had van allergie, dan had ik Carapaz gekozen en had ik de 0,5 kunnen gebruiken om de Plus in mijn selectie op te nemen. Maar ja, hij heeft nog anderhalve week op bij te komen en in de bergen zijn minder olijfbomen....
Sprinters: Viviani, die denk ik ook de puntentrui wint. Ewan (ook al gaat hij afstappen), Ackermann, Cimolai (kan ook heuvels aan en punchen), Moschetti (zeer prettig geprijst en ook heuvelop goed) en Simeon (maar niet als er flinke heuvels zijn). Dan als voor teampunten van Viviani 2 maal DQS, Knox en Sabatini. 16 punten als Viviani een etappe wint.
Masnada voor de etappes dat mogelijk de kopgroep voorop blijft. Als laatste Battaglin. Volgens mij in vorm. Kan heuvels goed aan. Zal heuvelop sterk sprinten. En ik hoop dat hij uiteindelijk voor Katusha gaat sprinten en niet Haller.

Voor vandaag mijn 5 sprinters opgesteld (niet Simion- die wordt gelost) + Battaglin. Verder Roglic en MAL (klassementspunten) Knox (teampunten Viviani.
Een mooie Giro allen!

Frans van der Molen

AK-renners en klimmers

1. Roglic Topfavoriet. Meer dan uitstekend voorjaar. Wel bang voor 'Simon Yates-scenario'.
2. Dumoulin Favoriet. Giro op zijn maat gesneden. Wel gissen naar zijn vorm en niet geweldig voorjaar.
3. Yates Favoriet. Vorig jaar in Giro en Vuelta uitstekend. Explosieve klimmer en puncheur. ITT zeer verbeterd.
4. Nibali Italiaan, rijdt thuiswedstrijd. Altijd goed in 3e week. Verliefd op zijn manier van racen.
5. López Favoriet Jongerentrui. Genomen ipv Bernal. Zeer sterk team.
6. Jungels Goede tijdrit. Goed in heuvel/ overgangsetappes. Redelijk bergop. Vrees wel dat hij na zijn uitstekende kasseienvoorseizoen te zwaar is voor in het hooggebergte
7. Izagirre Wint Baskenland. Prima tijdrit (b.v. Parijs-Nice). Schaduwkopman. Zie hem de rol van Bilbao van vorig jaar invullen.
8. Geoghegan Hart Wil per sé renner Ineos. Tov Sivakov is hij iets ouder (rijper?). Reed vorig jaar goede tijdrit in Californië en kan goed aankomen.
9. Masnada Rijdt prima Tour of the Alps. Leuke, aanvallende renner. Gaat mogelijk voor de bergtrui. Spotprijs.

Aanvallers/ Puncheurs/ Heuveletappes

10. Ulissie Italiaan. Lijkt dit jaar (weer) in vorm. Rijdt een aantal korte uitslagen heuvelop.
11. Battaglin Italiaan. Reed vorig jaar uitstekende Giro. In Baskenland punchetappe 3e. Sprint wellicht ook mee in vlakke etappes.
12. De Gendt. Koning van de aanval. Leuke renner. Gaat mogelijk voor bergtrui.

Sprinters

13. Viviani Italiaan. Topfavoriet puntentrui. Goede kans dat hij (als topfavoriet en Italiaan) Giro uitrijdt.
14. Ackermann Aanstormend sprintkanon. Heeft de voorkeur bij BORA boven Bennet gekregen (en dat zegt wat mij betreft veel). Uitstekend in Frankfurt. Rijdt geen Tour.
15. Nizzolo. Italiaan, rijdt Giro wrs uit en is daarmee kanshebber op puntentrui.
16. Modolo Sprint altijd mee. Rijdt vaak kort en is daarmee kanshebber op puntentrui. EF rijdt een prima voorjaar. Heeft zelf dit jaar alleen nog weinig laten zien
17. Cimolai Sprinter in vorm. Zeer gemotiveerd om Giro uit te rijden. Kan redelijk een heuvel verteren.
18. Moschetti Advies WF gevolgd

Aanvulling

19. Knox Toptalent. Reservebank bergatappes. Teampunten Vivianni.
20. De Plus Ontzettend leuke renner. Prima punch, goede tijdrit. Door het wegvallen van Gesink luitenant van Roglic en daardoor mogelijk lang mee in de bergetappes. Vergelijkbaar met Oomen vorig jaar? Uiteraard teampunten Roglic.

Mijn zwakke plek is de sprint. Geen Gaviria, geen Ewan en geen Démare. Van de eerste twee sprinters verwacht ik dat zij afstappen na etappe 11 of 12. Démare (verwacht dat hij Giro wel uitrijdt) op het laatst ingeruild voor Jungels en daardoor Formolo (Italiaan. Prima Giro vorig jaar. Goede punch. Uitstekend LBL) vervangen door Modolo. Twijfel nu of die keuze nou zo verstandig was...

gesink/dekker

Nog nieuws over de fysieke gesteldheid van Viviani?

Treenert

Roglic 4%
Dumoulin 4%

Als kopman vandaag. Hoe dan?

kevinraar

treenert waar zie jij dat ik kan alleen de 3 meest gekozen kopmannen zien

Threeohthree

Vandaag 'gewoon' voor de sprint gegaan.

Roglic
Yates
(C) Viviani
Ackermann
Démare
Cimolai
Moschetti
Haller
Simion

Zie Ulissi weinig doen vandaag, na de top is het nog 30km vlak en hij staat nou niet echt bekend om zijn enorme motor. Battaglin had nog gekund voor Simion maar geen idee waar Simion staat op het moment (soms kan hij wel een berg over soms niet) dus hem vandaag het voordeel van de twijfel gegeven.

Verder nog Viviani over Ackermann als captain omdat een lead-out best belangrijk gaat zijn voor de juiste positie in die laatste 3km. Plus gewoon statistiek. Yates en Roglic als opvullertjes.

Drossard Kudus

Ik ga ook gewoon voor de sprint vandaag. Klassementsrenners zullen zich gedeisd houden en mocht een aanval succesvol zijn wordt dat een solo of een klein groepje.

Selectie vandaag:
Ewan - kopman, komt tov de sprinttoppers het snelst een heuveltje over en zie ik ook als de toppers erbij zitten minimaal top 3 rijden
Viviani
Ackermann
Cimolai
Gibbons - moeten dit allen aankunnen
Consonni - misschien meesprinten, kans op teampunten met Gaviria of misschien Ulissi
Conti - idem teampunten, heel misschien mee in de aanval
Roglic
Lopez - beiden truipunten

Yates, Hart en Moschetti geslachtofferd

DKrikk

Hierbij mijn overwegingen:
AK:
1. P. Roglic: topfavoriet
2. T. Dumoulin: topfavoriet
3. S. Yates: topfavoriet en pakt sowieso wel een etappe
4. M. López: zolang hij op zijn fiets blijft zitten erg veel vertrouwen in MAL met twee podiumplekken vorig jaar. Wonder boven wonder ook een veel betere tijdrit/proloog dan ik had verwacht (ook niet opgesteld)
5. V. Nibali: kleine twijfel of hij niet te oud wordt, maar volgens mij heeft hij weer een perfecte voorbereiding gehad en zal hij op het juiste moment pieken. Verwacht niet direct dat hij de 'echte' klimmers altijd kan volgen, maar zeker gevaarlijk in de afdalingen deze Giro.
6. B. Jungels: last minute toch Jungels meegenomen en Ewan thuis gelaten. Had het idee dat ik een tijdrijder tekort kwam en Jungels zal zijn punten wel sprokkelen + teampunten. Hopelijk die 3m waar. (Eerste tijdrit nog niet super)
7. M. Landa: als hij goed is, één van de betere klimmers. Zou zomaar in de bergen er bovenuit kunnen steken. Tijdrit wel een zwakke plek, dus schrijf hem niet persé op voor het podium.

Overig bergritten:
8. B. O'Connor: jongeren en opvulling. Hoop dat hij zijn prestaties vorig jaar herhaald en dan kan hij een plek in de opstelling verdienen
9. I. Izagirre: zou een leuke schaduwkopman zijn. Kleine twijfel of hij zich niet volledig weg gaat cijferen. Helaas lijkt hij
zich in de tijdrit meteen ingehouden te hebben. Pakt anders vast nog punten voor Lopez
10. M. Nieve: het zou mij niks verbazen als hij beter gaat zijn na Hamilton en Chavez. Prima renner voor 10-15 in de bergritten en helemaal gunstig als Yates etappes pakt voor teampunten. Pakt regelmatig ook zijn eigen etappe mee.

Sprintkern:
11. E. Viviani: geeft wat meer zekerheid dan Gaviria met uitrijden Giro en lijkt beter vorm te hebben.
12. P. Ackermann: verwacht dat hij de Giro uitrijdt. Kan beter klimmen dan de meeste mensen denken, dus zal niet veel onderdoen voor Ewan.
13. G. Nizzolo: backup voor de puntentrui. Hopelijk goed in vorm voor de plekken 4-7.
14. D. Cimolai: rijdt een goed jaar, moet daarom ook zeker top 10 kunnen halen in de sprints.
15. M. Belletti: ben benieuwd of hij elke sprint wordt uitgespeeld (wellicht Gavazzi ook een paar). Anders leuke renner voor top 10 in de sprints.
16. M. Moschetti: gokje op enkele top 10 noteringen

Punch/Jongeren:
17. J. Knox: jongerenklassement, prima tijdrit en zeker goede punch. Krijgt ook de vrijheid om zichzelf te ontdekken naast Jungels en pakt teampunten mee voor Viviani.
18. H. Carthy: jongerenklassement, prima tijdrit en wellicht ook prima punch. Zou kunnen verrassen dit jaar.
19. D. Ulissi: must have als puncher.
20. V. Madouas: heeft geen kopman, dus kan zichzelf ontdekken. Verwacht niet al te veel van hem, maar ik hoop dat hij mij en zichzelf kan verrassen met prestaties zoals in de AGR en eerdere koersen.

-------
Ondanks de regen verwacht ik vandaag wel een sprint. Viviani als captain dus. Daarnaast Knox én Jungels meegenomen voor de teampunten. Moschetti geslachtofferd voor Ulissi: eigenkansen en teampunten Gaviria.

Succes allemaal!

Laatst gewijzigd
ditisdavid

Met alleen Ackermann (C), Viviani, Ewan en Cimolai opgesteld van mijn sprinters is dit de best denkbare massasprint eigenlijk...

JellevanderLinden

Een topdag en dat met een goedkoop sprintteam. Ackermann (C), Viviani, Demare, Cimolai, Gibbons, Battaglin en Roglic in de punten. Alleen Haller en Moschetti hebben niet veel punten binnengehaald. Beter kon niet, toch een slimme keuze geweest om Battaglin op het laatste moment in de etappe van vandaag te doen in plaats van Simion.

Gladiool

Dik tevreden. Ackermann, Viviani (C), Démare en Cimolai in de top tien. Battaglin nog lekker 15e. Jammer dat Lonardi en Moschetti nergens te vinden waren.

kevinraar

heb ik uliis verkozen boven battaglin word hij 15de helaas voor de rest heb ik alleen de top 4 jammer dat beletti pech had

vevie

Het wordt weer een zware Giro voor mij. Dit is ook altijd de ronde waar ik het minst presteer en dit jaar lijkt niet anders te worden. Zal al blij zijn als ik boven de 75% eindig. De sprint- en heuveletappes is altijd echt standje overleven.

arjenzvob

Weer flink gestegen naar plekkie 122. Op Ewan na de top 6 van sprinters.

Haller had pech? Hadden toch duidelijk aangegeven dat hij de sprinter zou worden? Nu Kuznetsov en Battaglin. Helaas Battaglin niet opgesteld en wat gegokt op een vlucht. Prima resultaat alsnog.

Laatst gewijzigd
bartje

Wellicht Vevie, helpt halve smart?

DKrikk

Mooie overwinning van Ackermann. (Helaas Nizzolo en Belletti pech in laatste kilometers)

Ben benieuwd naar iedereen die minstens 3 van de grote 5 sprinters heeft (Viv, Ackermann, Ewan, Gav en Demare). Lijkt mij wat te veel en dat je de laatste week tekort gaat komen met AK. Tot nu toe heb ik het erg zwaar, maar we gaan zien of de rollen nog gaan omdraaien.

Rawolf

Mooie dag voor mij naar de teleurstelling van gisteren,

Ackermann kopman en ook Viviani, Ewan, Cimolai en Demare opgesteld

Jasperdewaal11

Door gestegen naar 84% . 4 van de 1e 6 in het team. Alleen jammer dat ik ackermann geen kopman had

arjenzvob

Dkrikk.... we zullen zien. Ik heb behalve Ewan al de grote 4 sprinters. Alle voorsprong die je nu hebt, kun je maar alvast hebben. Ik heb geen mannen als Landa, Carapaz, Formolo en Majka. Of ik die ga missen op het eind weet niemand...

Laatst gewijzigd
kevinraar

iemand zij tegem mij dat ik kuznetzov eruit kan doen beter haller of battaglin kan nemen dus ik neem battaglin word kuznetzov vandaag 7de echt balen

heuveltje af

Kevin misschirn wordt het na zoveel tijd vragen aan andere om zelf beslissingen te nemen. Of zegt je moeder ook nog wanneer je naar de wc moet gaan.

ivo001

Met dank aan Ackermann, Viviani (c), ewan, Gaviria en Cimolai nu naar plek 426

Ragnar Lolbroek

Kevin. Daarom kan je best je eigen team maken op basis van je eigen gevoel. En niet te veel luisteren naar de zandstrooierij van anderen :)

Hangtieniedanstaatie

25 – 22 – 20 – 18 – 16 – 14 – 12 – 10 – 8 – 6 – 5 – 4 – 3 – 2 – 1. Dit was aangemerkt als een heuvelachtige etappe.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 70 ... 120 121

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.