Scorito Giro d'Italia 2019 Pool

1 2 ... 79 ... 120 121
Diede34

Vandaag kom ik goed weg terwijl ik gisteren aan de verkeerde kant zat met viv en jungels.

Kinkt als een gemiddelde giro coming in, maar t staat allemaal nog dicht bij elkaar. Morgen gelukkig een makkelijker dagje scorito-wise.

@Kevin, je spelling van Gaviria komt steeds meer in de buurt, ga zo door!

Laatst gewijzigd
Zadelpen

Team Zadelpen ging vol op zijn plaat vandaag in de finale. We zaten goed, en ineens.... alles voorbij....

Heel erg ziek van en voor Tom...

Morgen weer verder.

Jori

Vind morgen juist nog wel moeilijk met mijn Italiaantjes Moschetti en Lonardi die flinke klimmen in begin voor de kiezen krijgen. Misschien dat ze daarna al het peloton niet meer terugzien...
Al verwacht ik wel een tamme etappe, Maestri in de vlucht voor de tussensprints en dat ccc deze mannen samen met mareczko terug brengt.
Haller zit ook nog met zijn hand, lijkt me logisch om die alvast naar de bank te doen en zekere puntjes van Yates ervoor op te stellen

Laatst gewijzigd
Diede34

Ik twijfel voor morgen met 1 plekje alleen nog tussen
mollema (3-20 punten)
Formolo (0-20)
Ulissi (2-18)
Haller (0-30)
Battaglin (0-16)

Of toch gewoon de plus voor 8 "zekere" punten

Karperdrol

'@Diede34

Hoe kom je aan deze potentiële punten?
Hoe kunnen Mollema en Formolo max 20 punten halen?

Gerardv

Formolo is nog wel te verklaren. Ackermann wint de etappe (10 teampunten) en pakt dan de puntentrui (6 teampunten). Misschien finisht hij zelf nog top 20, waardoor een puntentotaal van 20 wel reëel is. Zelfde geldt voor Ulissi met Gaviria. Maar ik vraag me ook af op welke manier Mollema 20 punten gaat pakken.

Laatst gewijzigd
Jori

Moschetti wint de etappe, pakt de puntentrui en mollema ook nog 3 trui punten, dan hoeft hij slechts 20e nog verder te worden voor 20 punten ;)

Met 3 grote kanshebbers (Viviani, Ackermann, Gaviria) en daarachter nog 2 mannen met echt flinke trein en ondersteuning (Ewan, Demare), is het wel flink speculeren op wie er wint en/of met puntentrui straks staat, al is Ackermann/Bora wel in voordeel voor de puntentrui, omdat bijv. Viviani al 0 kans heeft op de puntentrui.

Twijfel nu toch nog wel steeds over Haller, geen breuken in de hand, maar zal nog steeds niet echt lekker voelen.

en verder nog goed nieuws: Dumoulin lijkt te gaan starten!
Al had ik zelf liever gezien dat hij was afgestapt, was gaan herstellen en dan volledige focus naar de tour doen

Laatst gewijzigd
Gerardv

Ik zit met hetzelfde probleem met Haller. Hij heeft nog geen één keer meegesprint, maar heeft ook last gehad van valpartijen. Denk dat het veiliger is om een klassementman of een teamgenoot van Ackermann, Gaviria of Viviani te doen. Ewan en Demare komen op het vlakke tekort om te winnen.

Wat wil Dumoulin nog bereiken deze Giro? Gaat hij dan voor de tijdrit en/of voor etappes? Ondanks dat ik hem in mijn team heb, lijkt het me beter om af te stappen en te focussen op de Tour.

Laatst gewijzigd
DKrikk

'@jori: Volgens Thijs Zonneveld staan zijn gewone fiets én reservefiets op een auto. Dat wordt moeilijk fietsen, dus we gaan het zien.

Jori

Aan de auto hangen is verboden, geloof niet dat er iets in de regelementen staat over op het dak van een auto fietsen ;)

Stefantastisch

Gaat Battaglin sprinten na het vallen van Haller en Kuznetsov?

DKrikk

Dan kan je daar prima een paar dagen op 'overleven' ;)

Pom titcock

Zal nizzolo nog een keer voor de prijzen gaan of wil die de rode lantaarndrager worden?

Poeksel

Denk niet dat Nizzolo veel kans maakt op de rode lantaarn. Kan ie beter zijn punten meepakken.

hartstikkebedankt

Voor de laatste keer maak ik nog even reclame voor de Wielerflits Forumpoule, met inmiddels 145 deelnemers:

https://scori.to/zZRWHYZ

Jori

Wat leuk, een forumpoule! Kunnen we anders geen app groep starten? :p

OT: Hier toch gegokt met Lonardi en Haller, ergo Yates op het bankje.
Echt hoge klassering is toch wel weg met huidige selectie, tenzij er nog paar enorme valpartijen, deklasseringen etc. waar mijn mannen geen last van hebben en dan is het leuker om toch te kijken of je mannetjes erbij zitten en nog hoog sprinten.

Haller kon zijn hand prima bewegen na finish, maar gezien de krassen was een fotootje slimmer. en kan prima wat moeilijkere parcourtjes aan. Had enkel pech met vorige 2 sprintetappes (etappe 2 viel Le Gac voor hem en etappe 3 zat hij rond plek 15/20 en toen kwam de chicane en was een resultaat weg)

Lonardi zal begin erg lastig vinden, maar hoop dat hij groepje vindt wat hem later terugbrengt of dat ze maar erg rustig beginnen

hartstikkebedankt

Er was vraag naar Jori dus tja, als je liever een appje stuurt mag dat ook hoor

Mijn eerdere voorstel om Dumoulin niet op te nemen in mijn selectie lijkt nu ineens niet zo gek meer :P Toch nog even serieus getwijfeld tussen Dumoulin + Carapaz + Izagirre of MAL + Jungels + Majka maar he, Dumoulin moest je wel hebben

arjenzvob

Zijn hier mensen die Dumoulin inderdaad niet genomen hebben? En zo ja, wat was je overweging?

Jun Allrich

Ik heb hem niet genomen. Was gewoon minder in vorm dan vorig jaar en met Roglic, Yates, Mal, Jungels en Nibali zit het AK wel snor. Misschien omdat ik Belg ben dat ik minder moeite had om de beslissing te nemen...

Jori

of als je niet zo kijkt naar het profiel, is het ook al een stuk logischer om Dumoulin niet te nemen :p

@Hartstikke: Groot gelijk, wou gewoon nog even wat sarren.

wielerwieler

Vorig jaar was Toms voorjaar toch ook niet al te best? Ik waardeer hem juist als een tijdrijdende diesel, met punten in de ITTs en waarschijnlijk sterk in de laatste week met zijn recuperatievermogen. Ik vermoed dat hij een inschattingsfout heeft gemaakt in de eerste etappe door als allereerste te starten, waardoor hij geen richttijden had van de andere rijders. Naar eigen zeggen was hij ook iets te voorzichtig gestart, er had waarschijnlijk iets meer ingezeten.

Zonde.

Sjonge Jonge

Als de eerste etappe niet de proloog (op lijf van Dumoulin geschreven) was geweest, had ik hem thuis gelaten. Nu niet aangedurfd met risico dat hij bij winst proloog zomaar minimaal 1,5 week a 2 weken in het roze zou rijden.

Ajvenema

Tsja, zo kon ik voor elke klassementsrijder wel een reden bedenken om ze thuis te laten. Maar als je dat soort gewaagde beslissingen gaat nemen zit je voor hetzelfde geld ineens met Dumoulin, maar zonder Roglic. En wie heb je dan wel, Landa en Geoghan Hart?:)

Ik ben nu vooral benieuwd of er iemand met of zonder Dumoulin het spel gaat winnen. Je zou denken dat de meeste serieuze spelers hem wel meegenomen hebben.

Met een minder ruim budget, of zelfs als Bernal er nog had bijgezeten, waren er denk ik wel flinke verschillen ontstaan.

Laatst gewijzigd
Jun Allrich

'@ Sjonge Jonge Dat Roglic die proloog ging winnen was min of meer al duidelijk voor de start....

@ Ajvenema Nee geen Landa maar Geoghan Hart heb ik wel. en bedoel je nu dat ik geen serieuze speler ben?

bakfiets

Het was vooraf toch heel logisch om Tom wel te nemen. Zeker met die eerste tijdrit. Het niet selecteren van Tom is speculeren op uitvallen en daar heb je wat geluk bij nodig. Dit heb ik vorig jaar met Froome gedaan. Die had ik al niet geselecteerd voor zijn val op de eerste dag. Met het verschil dat Froome uiteindelijk aan het eind nog wel punten pakte en dumoulin dit niet meer gaat doen.

Voor de poule maakt het mij niet uit dat hij uitvalt. Ruim boven de 90% heeft hem in zijn selectie zitten. Het gaat er nu meer om wie je nu opstelt ipv Tom. Dat maakt verschil.

1 2 ... 79 ... 120 121

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.