Scorito Giro d'Italia 2019 Pool

1 2 ... 83 ... 120 121
raymankapeens

Ackermann 8p en kans op meer met formolo idd. Twijfel over gibbons.

Battglin of De Gendt of Hart kopman, lastig lastig

hartstikkebedankt

Twijfel nog wel over Ackermann, Mollema of Nibali en de (c) van vandaag

kooltje

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190516_04404779

Caleb staat erin bij mij

hartstikkebedankt

Geen Ackermann voor mij, Nibs er in gegooid. Ik zie hem wel even testen op dat heuveltje 15 km voor de finish van 2 km a 6 procent met daarna een afdaling en dicht hem een grotere kans op top-20 toe dan de Duitser.

Ulissi (c), Conti, Battaglin, Hart, Roglic, Yates, Nibali, Formolo, Carapaz

Jori

Ook geen Ackermann hier, zie een vroege vlucht wegrijden en wel tot aan finish uitzingen.
Enkel Lotto die alles compact zou willen houden, maar dat met 1 hand op de rug gebonden doordat je Ewan moet meeslepen over 240 km, dan nog klim, nee dat gaat niet gebeuren, tenzij we scenario als etappe 4 krijgen met hele hele slappe vlucht.

Ulissi (c) voor de roze trui
Madouas , Conti als aanvallers die ik verder heb
Roglic, Yates, MAL, Nibali voor truipunten en eventuele top 20
Formolo vanwege punten ackermann en aardig eindschot voor top 20
Hart als gokje, hoop dat hij sowieso 2 jongerenpunten heeft en nog klein aanvalletje probeert om goedkoop iets tijd terug te winnen

Ackermann nog overwogen voor Nibali, gezien ik verwacht dat Ulissi boven iedereen in ak komt, dus Nibali ook 2 punten minder heeft aan trui. Maarja, Nibali eindigt continu kort

wielerwieler

Wat De Gendt betreft: in een kort interview eerder deze week vertelde hij dat hij tot de eerste rustdag in dienst van Ewan moet rijden. Tenzij de plannen zijn veranderd, verwacht ik hem vandaag dus niet vooraan.

Ludi

Een beetje tegen eigen principes in vandaag toch 1 sprinter meegenomen (Ackermann) in plaats van een AK man, en een hedge met De Gendt mocht ewan toch winnen of mocht er toch een vlucht vooruit blijven. Ackermann geeft gegarandeerd 8 punten en misschien zelf tochook nog extra punten als het echt zoals in etappe 4 heel lang heel langzaam gaat. De meeste andere sprinters (behalve Ewan misschien?) zullen er dan toch wel al af liggen vermoed ik. Ackermann kan verder door of de witte trui punten (lol?) of punten van Majka/Formolo misschien nog net iets meer opleveren. 1 AKman, Masnada, mijn sprinters (inclusief Ewan) en mijn reservemannen als Kangert blijven vandaag dus zitten. Hoe dit uit pakt weet ik nog niet.

Verder Ulissi en Battaglin natuurlijk opgesteld, maar beide niet kopman gemaakt. Ik weet niet of ze er echt 100% vol voor gaan mochten er toch nog een paar mannen vooruit blijven of dat ze dan liever krachten sparen voor morgen en de echte AK mannen het laten uitvechten als die wel zouden gaan. Ik weet sowieso niet of ze het aan kunnen mocht er toch een AK man echt vroeg aan gaan op de laatste klim. Roglic kopman gemaakt, ik denk dat die nooit echt ver achter Ulissi zal eindigen (tenzij Ulissi in een kopgroep meegaat) en er zijn voor mijn gevoel meer scenario's te bedenken waarvoor dat andersom wel het geval zal zijn. Dit had ook Yates kunnen zijn, maar gezien zijn val(letje) liever Roglic.

ditisdavid

Ewan, Majka, Nibali allemaal op het bankje, mijn opstelling vandaag:
Ulissi (C)
Battaglin
Ackermann
Formolo
Roglic
Yates
MAL
Hart
Masnada

Bericht over Ewan te laat meegekregen, maar zou straf zijn als Lotto Soudal vandaag de vlucht kan terughalen (ik zie alleen UAE en Katusha helpen, en alleen als zij geen kanshebber in de vlucht hebben) en Ewan dan de finale weet te overleven.

Rawolf

Bora zit zo in de flow, ik zie het wel voor me dat die ook gaan meewerken voor Ackermann en als die het niet red McCarthy

Jori

Kan me ook wel voorstellen dat Bora wat zuinigen is, gezien Ackermann al dik in paars zit, eerste gt, etappe 8 me nog wel wat lijkt en de enorme bergen nog moeten komen. McCarthy proberen in vlucht te krijgen en verder de mannen veilig houden zonder tijdverlies, denk ik

Wijon

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190516_04404582
De plus is ziek @kevinraar

Aanklampen

Ackermann mee op een klim van 14km? Dat zie ik niet gebeuren. Dat laten de beter klimmende sprinters nooit toe.

Treenert

'@ Kooltje: dat dus

wesselvanoers

mijn team: Ulissi (C), Roglic, yates, Mollema, Formolo, Carapaz, Hart, Masnada en Battaglin.

ik verwacht toch dat een Ackermann en een Ewan dit niet vol gaan houden, mede doordat Bora Majka en Formolo natuurlijk ook wil ondersteunen en die puntentrui voorlopig safe blijkt te zijn (dagje rust voor Ackermann is ook niet verkeerd).

Met Masnada gegokt op de vlucht en hij zit er in iedergeval bij dus dat is een goed begin. we gaan het zien

Poeksel

Wanneer was eigenlijk de laatste keer dat de sprinter van Quick-Step een matige grote ronde reed?

hartstikkebedankt

Sowieso Boonen de Giro in 2015

Jasperdewaal11

Zo ook Ten Dam abandon !

kevinraar

jammer zo houden we weinig nederlanders over
5 procent had ten dam in zijn team

Threeohthree

Ik net als Kj Roglic captain. Dit A omdat ik nog wat goed te maken heb (sta op 84%) en B omdat ik inderdaad ook niet verwacht dat hij ver achter Ulissi zal eindigen mocht de vlucht gepakt worden. En hij heeft natuurlijk gewoon de vorm om de rit te winnen als hij zin heeft.

Kans wel redelijk aanwezig dat Ulissi wint na de puinhoop van afgelopen maandag maar dit kan ook conti zijn, dus dan toch liever Roglic.

Verder mee:
Yates
Nibali
Ulissi
Battaglin
Formolo
Majka
Hart
Jungels.

Lijkt me sterk dat BORA voor Ackermann gaat rijden met 2 klassementsmannen in de ploeg en bovendien maken ze ook gewoon kans met Formolo of Majka. Hart heeft wat tijd goed te maken en heeft een goed eindschot en Jungels zie ik ook wel weg glippen die laatste kilometer. Hetzelfde geld eigenlijk ook voor Nibali.

We gaan het zien.

kevinraar

roglic gevallen

Sloddies

De grote 4 opgesteld + Formolo. Punch : Ullisi (c) Battaglin. Voor de ontsnapping Masnada (voorlog mislukt) en voor als het traag gaat in de slotklim toch maar Ewan erbij. Ackermann en andere sprinters gaan sowieso dagje rustig aan doen

Laatst gewijzigd
Ludi

Mja in veel gevallen was Mollema voor Ackermann denk ik toch veel beter geweest. Maar heft Matthews ook niet een keer vanuit het Roze een dergelijke etappe gewonnen na een klimmetje van de 2e categorie?

Edit: deze: https://www.procyclingstats.com/race/giro-d-italia/2014/stage-6

Als er echt een kleine kopgroep weggaat die ze toch tot zeker op de kol laten bungelen en er weinig demarages zijn zie ik een sterke sprinter msschien net overleven. 15KM met het tempo van een conti zoals in etappe 4 is zeker niet te doen, dat begrijp ik.

Jori

Vervelende etappe: 3 mogelijke kopmannen voor een vlucht: Ulissi, Madouas, Conti.
Ik heb de verkeerde :p

kevinraar

hopelijk halen de vluchters het niet heb masnada en oomen niet opgesteld

ditisdavid

Alleen Masnada mee, en niet als kopman, dus hopen dat DD/LS/Katusha dit willen dichten.

1 2 ... 83 ... 120 121

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.