Sportpools Tour 2019

1 2 3 4 5 6 7
Onbekende gebruiker

De kluns bezorgt me misschien wel de meeste hoofdpijn. Die extra punten zijn echt onontbeerlijk, maar er zit in mijn ogen geen Pozzo voor 3 bij dit jaar. Porte is een te groot risico voor zo weinig punten, sprinters zijn uitgesloten dus waar kom je dan uit? Landa en Nibali. Landa gaat bij nieuw falen van Quintana een uitstekende derde week rijden en pakt altijd zijn rit/ontsnapping mee en Nibali kan zomaar voor een Bergtrui gaan als zijn gedroomde ritwinst niet lukt. Eigenlijk allebei ook geen optie dus.

Ik zie de aanvallers/puncheurs/klassiekerrenners als GvA en Ala bijna net zoveel kans hebben als de zuivere sprinters als Groenewegen en Viviani, al zijn de eerste aantrekkelijker geprijst. Ala en Groenewegen staan voor mij op ongeveer de gelijke hoogte, ondanks dat 50 vd 178 punten van Ala van de Bergtrui komen, wat natuurlijk geen vanzelfsprekendheid is.

Complimenten @Aart&team SP! Jullie hebben echt uitstekend punten verdeeld.

elrio

'@Sammysosa ik zie eigenlijk maar één relatief veilige keuze voor de kluns (van de renners met zwarte punten) en die heeft maar 1 zwart punt. Een andere optie is gewoon voor de 4 punten van G. Thomas gaan en hopen dat hij moet knechten voor Bernal (of Poels :) ).

Onbekende gebruiker

Ja, ik denk dat we dezelfde zien @elrio. Meneer Thomas is oprecht het overwegen waard overigens. Ik denk zomaar dat Bernal er rond etappe 12 beter voorstaat en wat doet Ineos dan? Daarbij, ik zie geen van de klassementsmannen zomaar 200 (of 160,afhankelijk van hoe je telt) punten halen.

ivo001

Ik geloof dat ik 5 extra plekken nodig heb.
Net eventjes vluchtig gekeken, en mijn team is nu vol met alleen 0 punters xD

Budgetversie dan maar?

Ludi

Ondertussen kun je ook een fantastisch team samenstellen met (bijna) geen nulpunters :)

Er zijn denk ik 2 veiligachtige eenpunters die het overwegen zijn, daar boven bar weinig waarbij je niet heel erg hard gestraft kunt worden

Ab Normaal

'@Kj
Ik zie er echt maar één, die bij een beetje pech toch ook nog wel wat puntjes binnen harkt. Veel zullen het er sowieso nooit zijn. Maar mocht ie toch weer een bollen waanidee krijgen kan ie ook in dat klassement nog wel wat puntjes meepikken.

Kingstown

'@Sammy:

Waarom is een Porte een te groot risico in jouw ogen?
Het grootste risico imo is dat hij uitvalt. Ik zie hem verder weinig punten halen.

elrio

'@sammysosa ik heb op dit moment mijn meest scorende AK-man op 185 staan, maar gezien het parcours ben ik het met je eens dat weer veel ritten beslist zullen worden door de aanvallers, zeker gezien het grote aantal goede aanvallers. Dat maakt het kiezen van de juiste ploeg een iets grotere loterij want het kiezen van de juiste aanvaller is lastiger dan het kiezen van de juiste AK-man. Dus... veel sprinters, en hopen dat je de juiste aanvallers en AK-mannen kiest.

Ludi

Die bollenvriend is inderdaad een optie, maar gezien het parkoers pak ik die liever niet. Nee ik zie een andere punter die ik liever pak.

Ab Normaal

'@Kj
Er zijn twee bollenvrienden.
Eentje uit de Giro en eentje die dat overal probeert.

Als deze twee het niet zijn, welke bedoel jij dan?

Ludi

Die bedoel ik inderdaad allebei niet, ach misschien pakt mijn keuze helemaal verkeerd uit dan.

arjanhaan

Als kluns met 2 punten kom je inderdaad op Landa, Nibali. Beide hoog risico. Wat denken jullie eigenlijk van Fuglsang. Vorig jaar 2e in Zwitserland en 12e in tour met maar 27 punten. Nu natuurlijk wel aardig in vorm maar niet echt een puntenpakker in mijn ogen.

Als 1 puntskluns heb je wel diverse opties Latour, Barguil, De Gendt, G. Martin. Risico blijft dat er een bollenman tussenzit en je het schip in gaat. Kortom nog wat puzzelwerk te doen.

Ab Normaal

Fuglsang is ook een risico.
Is wel een renner die, net als Dan Martin, altijd zijn best doet om als eerste van zijn groepje over de finish te komen.
Heeft een beter voorjaar dan ooit gereden.
Kan dus een net als Roglic in de Giro net te vroeg in vorm zijn (maar dan kan ie wel hoog eindigen in etappe 6) of misschien is ie wel gewoon heel erg sterk ook in de Tour.
Ik vind het in ieder geval een vaal te groot risico voor 'slechts' 2 punten.

bakfiets

Ik heb net ook even een team gevuld. Je kan een mooi team maken met de punten verdeling. Het is bij mij Sagan mee en minimaal en 2 punt renner als kluns of Sagan niet mee en een 0 punter als kluns. Ik heb nu het laatste staan en best tevreden over mijn team. Staan echt een heleboel leuke 0 punters tussen.

Ab Normaal

'@Bakfiets
Dat is ook precies waar ik nog mee zit. Sagan mee betkent een puntenkluns of ik koet Fuglsang er nog uit knikkeren.
Ik heb al 15 zekere punten die ik niet meer ga wisselen.

Jeromb

Ik vind de verdeling van punten zelf erg goed gelukt. Twijfel als kluns zelf tussen Thomas en Thomas. Gerraint Thomas lijkt me eerder 2-3 punten waard, maar het risico dat hij het geweldig gaat doen is erg groot. Thomas de Gendt zie ik deze tour weinig klaarspelen, die was in de giro in ieder geval heel slecht in vorm. Maarja, dat is maar 1 puntje.. Was pozzovivo er maar bij.

Laatst gewijzigd
kaivandewiel

Ze hebben er weer een prachtige puzzel van gemaakt bij Sportpools. We wachten de selecties nog even af, maar dan kan het wikken en wegen weer beginnen. Na mijn tweede plek in de giro staat er onbewust toch iets meer druk op dan normaal. Succes iedereen en dat het een prachtige, open Tour mag worden!

Off topic: Voor wie interesse heeft, organiseer ik met drie sportpools vrienden ook een eigen poule. Dit doen we al acht jaar lang met veel plezier en succes. Wil je meedoen, laat het weten en ik stuur je het inschrijfformulier!

Milanos Kateros

Zo, de giro snel vergeten.

Wat vinden jullie van Thomas als kluns? Het geeft je wel veel meer mogelijkheden om je favoriete klassementsmannen te kiezen. Er is immers zoveel concurrentie dit jaar. Wel een groot risico uiteraard.

Ben zelf erg benieuwd of mannen als Buchmann, Latour, Barguill, G. Martin, Benoot, Meintjes, Aru, Uran, Woods en Kelderman mee gaan doen in de (sub)top van het klassement. Ik schaar ze (tegenwoordig) toch meer in als C-garnituur op dat gebied. Wat denken jullie?

pirazzi

Barguil op zijn hoogst kans op een etappe via de vroege vlucht, geen top 20 kandidaat voor het AK denk ik. Hij werd dan wel 13de in de Dauphiné maar daar vielen ook een paar toppers geblesseerd of ziek uit.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Nee, maar kan wel voor de bollen gaan.

Zani

Ik heb momenteel ook Thomas als kluns staan, voornamelijk door het gebrek aan een relatief veilige 2 of 3 punt kluns. Dan maar een groot risico nemen.

De twijfel richt zich momenteel op: Yates, Kruijswijk of Mas?

Ab Normaal

Je kunt wel altijd kijken naar een zo hoog mogelijke puntenkluns, maar je moet ook kijken naar wie je daarvoor extra meeneemt in je gewone team. En dat is altijd je laatste keus.
je eerste keus van 20 renners neem je sowieso mee.
Welke renners zijn die extra punten die je meeneemt. Hoeveel punten verwacht je dat die halen. Trek daar vanaf het puntenaantal dat je verwacht dat de nullers gaan halen die je anders mee zou nemen en dan hou je het aantal waarbinnen je kluns moet blijven.

En als dat bijvoorbeeld 80 punten zijn, moet je dat afwegen tegen het risico dat je kluns die haalt.
Ik vind Thomas als kluns nemen een beetje de dood of de gladiolen spelen. Je succes is grotendeels afhankelijk van één renner. Misschien goed om de pool daadwerkelijk te winnen, maar je spelplezier is wel volkomen verdwenen als Thomas de Tour wint. Wat zomaar kan gebeuren in de huidige setting.

Daarom voor mij zeker geen optie.

Onbekende gebruiker

Eens met Ab, met die toevoeging dat ik graag wil weten hoe hij 20 renners op mag stellen, dat wil ik ook!

Onbekende gebruiker

Wat denken jullie van Landa trouwens? In dit veld, liggen toch een aantal etappes op zijn maat. En is in mijn ogen de enige met de versnelling om weg te rijden bij Bernal.

Stanro

Denk je dat Geraint Thomas ergens in het peloton gaat fietsen? Die staat ofwel gewoon hoog in het klassement of hij heeft nog teveel last van zijn val en moet opgeven.

1 2 3 4 5 6 7

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.