Sportpools Tour 2019

1 2 3 4 5 6 7
Lamme Frans

Ik heb ook Thomas als kluns. 1. Omdat ik denk dat het niet zijn tour wordt. 2. Omdat ik denk dat Alaphillippe en Uran, die ik anders had thuis gelaten, meer punten scoren dan Thomas + een nuller.

Dit is het geworden:
Thibaut Pinot 3
Julian Alaphilippe 3
Egan Bernal 2
Steven Kruijswijk 2
Adam Yates 2
Nairo Quintana 2
Rigoberto Uran 1
Alejandro Valverde 1
Rohan Dennis 0
Peter Sagan 4
Caleb Ewan 2
Michael Matthews 2
Jasper Stuyven 0
Geheime wapen
Søren Kragh Andersen 0
Kluns
Geraint Thomas 4

Succes allemaal!

Laatst gewijzigd
elrio

'@sammysosa toch grappig op pagina 1 van dit forum, stelde ik dat het zoeken naar 0 punts pareltjes niet zo belangrijk was en gaf jij aan dat je daaraan twijfelde en nu zie ik je team en heb je alleen maar zwarte punten renners!
Ik heb daarentegen juist wel veel 0 punters in mijn team, zoals je ziet het kan verkeren:

Jasper Stuyven 0
Tiesj Benoot 0
Rohan Dennis 0
Alejandro Valverde 1
Christophe Laporte 1
Warren Barguil 1
Maximilian Schachmann 1
Egan Bernal 2
Caleb Ewan 2
Steven Kruijswijk 2
Thibaut Pinot 3
Dylan Groenewegen 3
Peter Sagan 4

+ secret weapon

Koen de Kort neemt de kluns honeurs waar.

Nog iets dat me opvalt dat er minder dan 25% van de mensen voor Valverde gekozen heeft terwijl ie maar een zwart punt is...

Onbekende gebruiker

'@elrio; pareltjes niet gevonden dus de ultieme gok genomen met Thomas als kluns. Ik zie weinig nullers meer dan 40 punten scoren. Overwoog nog wel gokjes als Gaudu, Mohoric en Konrad, maar ben voor de 'zekerheid' van toppers in mijn team gegaan door dus die onzekerheid van Thomas als kluns

pirazzi

Raad renner 21 vergeten ...

Imbatido

'@Lamme Frans: Nu reken je niet helemaal goed volgens mij. Het gaat toch om Alaphilippe + Uran - Thomas (kluns) vs nulpunter + nulpunter - nulpunter kluns.

@sammysosa: Wel grappig dat je bij de 1'tjes bijna allemaal andere keuzes hebt gemaakt. Ik heb daar voor Van Aert, Schachmann en Trentin gekozen. Valverde heb ik als enige daarvan wel. Uran had ik ook nog wel graag gewild.

aart-sportpools

Met deze verscheidenheid in teams kan het niet anders dan dat dit een chaos poule wordt :D

Met Bernal maak je het verschil niet, maar met G Thomas des te meer nu hij zo vaak als kluns is gekozen.
En Pinot en Bardet zijn weinig gekozen vind ik. Lijkt toch dat die beide op het podium zouden kunnen.

Op naar een schitterende Tour!

@Poeksel 5 juli 2019 om 11:56
Ik heb smakelijk gelachen om je comment! is wel next level.. :D

ivo001

Mijn team voor deze tdf

Ivo001
Ranking
-
Score
0
Naam Zw Uit Pnt
M Mohoric 0 NEE 0
J Fuglsang 2 NEE 0
A Yates 2 NEE 0
P Konrad 0 NEE 0
R Uran 1 NEE 0
E Bernal 2 NEE 0
A Valverde 1 NEE 0
M Trentin 1 NEE 0
C Ewan 2 NEE 0
R Dennis 0 NEE 0
P Sagan 4 NEE 0
D Groenewegen 3 NEE 0
E Viviani 3 NEE 0

Kluns F Aru 1

pirazzi

Nummer 21 was Guillaume Martin, denk niet dat ik dat juist had geraden. Uiteindelijk Alaphilippe 21ste.

Laatst gewijzigd
pirazzi

De vraag is ook of Bardet als kluns met Teunissen in het team beter zou zijn dan Thomas als kluns met Valverde in het team.

hill

Benieuwd naar morgen en of een sagan dit ook kan of dat ze de ‘kaart’ schachmann spelen

tvm

Vreemd dat weinig mensen Zakarin als kluns hebben genomen. Lijkt me een zeer veilige keuze. Naar nu blijkt pakt Boasson Hagen ook goed uit (met 2 punten) maar daar had ik van verwacht dat hij in bepaalde ritten meer zou kunnen doen. Hoewel er nog genoeg heuvelritjes komen natuurlijk.

Verder heb ik gekozen voor een team met bijna uitsluitend (heuvel)sprinters en puncheurs. Domweg omdat er meer van zulke etappes zijn en de kans op een ontsnapping in bergetappes groter is met als gevolg dat ak-mannen minder punten pakken. Daarom geen ak-mannen in mijn team, alleen Buchmann voor slechts 1 ster, aangezien ik geen sprinters meer kon opnemen in mijn team en nog een plekje over had.

Tot nu toe betalen ze allemaal uit, muv Pasqualon en Laporte.
Sagan 50
Colbrelli 24
Matthews 39
Viviani 32
Nizzolo 26
Stuyven 32
Pasqualon 3 -valt tegen
Kristoff 22
Trentin 27
Laporte 6 - valt tegen
Ewan 36
Avermaet 21
Buchmann 0

Kluns
Zakarin 0

Overigens is het dom van me dat ik niet meedoe met de subpoule van wielerflits, aangezien daar mooie prijzen op te halen zijn en ik aan de leiding van het algemeen klassement sta.

Laatst gewijzigd
Ludi

Hier Kwiato genomen als kluns. Dat vond ik eigenlijk de enige renner die punten had, zeker uit gaat rijden en gewoon al zijn talent moet weggooien om zichzelf 7x te parkeren in de bergen. Misschien pakt hij want punten in de tijdrit, maar misschien ook gewoon helemaal niet. Verder zie ik hem niks doen deze tour.

Op volgorde van eerst naar laats toegevoegd:

Sagan(4)
Bernal(2)
Uran(1)
Buchmann(1)
Ewan(2)
Schachmann(1)
Matthews(2)
Viviani(3)
Groenewegen(3)
Benoot(0)
Konrad(0)
D Martin(2)
Cortina (0) (gokje)

Secret weapon

Kluns
Kwiato (1)

Laatst gewijzigd
Poeksel

Ik twijfelde tussen Kwia en Simon Yates. De eerste pakt misschien tijdritpunten, bij de laatste is het niet helemaal zeker dat ie zich af laat zakken, maar Adam deed dat wel in de Vuelta, dus toch voor hem gekozen.

Ludi

Bij Simon Yates ben ik bang dat ie dadelijk de laatste week de benen heeft zoals Adam die vorig jaar de laatste week ook wel kreeg, maar dat Adam niet de benen heeft die Simon vorig jaar in de Vuelta had. Waardoor Simon ineens 2 bergetappes gaat winnen of vanuit de vlucht als pion naar vore of vanuit het peloton omdat hij goed genoeg kan klimmen maar totaal ongevaarlijk is verder.

pirazzi

'@ tvm Een prijs bij Sportpools voor de subleague Wielerflits? Ik denk dat je in de war bent met Scorito.

Kingstown

De mensen met Thomas in hun team als kluns mogen vandaag voor een eerste keer flink slikken.

Ab Normaal

Yep.
Dat lijkt een killing choice te worden.

Onbekende gebruiker

De weerbaarheid van die Britten hè jongens, killing. Zolang hij minder dan 150 punten haalt is het leed te overzien, maar dit was een sterk staaltje. En ja, uitgebreid geslikt.

elrio

Ik heb het vooral te doen met de mensen die Teunissen (44) en Meurisse (37) als kluns gekozen hebben.

Ab Normaal

Meurisse kan, maar wie kiest nu Teunissen als kluns? Dan ben je ook dom. Was enorm in vorm en is een LO.
Dan kun je beter iemand als Rowe kiezen. Zo iemand scoort nooit punten. Ineos knecht op het vlakke.

JapieJapo

Thnx AB heb ik nog een goede keus gemaakt met ROwe als kluns, in tegenstelling tot Bevin als SW....

elrio

Ik heb gekozen voor Koen de Kort, leek me ook wel veilig, al moest ik even slikken toen hij in de eerste rit hard onderuit ging en wat nieuwe tanden nodig had, maar hopelijk rijdt ie gewoon uit.

Ab Normaal

Koen de Kort is idd ook een goede keuze als nuller.
Teunissen begrijp ik echt gewoon niet.
Terpstra of Naesen vind ik ook zo'n rare keus. Zijn er gewoon meerdere die dat doen.

Rawolf

Teunissen en Meurisse, waren die een punt waard?

Dan vind ik Lars Bak als nulpunter een stuk veiliger, hij rijd voor Dimension data dus dat komt sowieso goed :p

Hij komt wel veel op tv voor een nulpunter, steeds als ze naar de motor gaan met linksonder in beeld 'arriere du peloton' hahaha

Laatst gewijzigd
Milanos Kateros

Oef, Thomas.. ja ben ik even blij dat ik die toch heb ingewisseld. Heb nu Pello Bilbao als kluns voor een extra puntje. Vooralsnog een prima keuze.

1 2 3 4 5 6 7

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.