Sportpools Tour 2019

1 2 3 4 5 6 7
Ab Normaal

Lol Sammy, ik bedoelde natuurlijk 20 punten.
Landa is één van de vele AK mannen waar je iets kunt vertellen waarom je 'm vooral NIET moet nemen. Maar dat geldt voor vrijwel allemaal, dus tja, wat laat je afwegen. Het is dus voor iedereen zijn eigen risico analyse. Mijn opsomming:

Thomas: flink feestgevierd, heel weinig gedaan nog dit jaar, piekt hier naar toe zonder resultaten. Heeft wel bewezen dat ie het kan. Maar 4 punten is veel.
Bardet: parcours op zijn maat, maar een flets voorjaar. Aan de andere kant; vorig jaar goed in Luik en geen geweldige tour. Ploeg om hem heen, maar is ie in vom?
Yates: uitstekend voorjaar, kan ie het drie weken nu de verwachtingen hoog zijn? Vorig jaar niet. Misschien te vroeg in vorm?
Fuglsang: top jaar, maar daardoor a la Roglic in de Giro te vroeg gepiekt?
Porte: gaat altijd op zijn snuit, waarom zou dat dit jaar anders zijn? Bovendien was ie in de Dauphiné niet best. Minder dan andere jaren. Maar in potentie zou hij het moeten kunnen.
Pinot; het is wel vaak alles of niets bij Pinot en het is volkomen onvoorspelbaar wanneer het alles is en wanneer niks.
Uran: zie Pinot met die verstande dat als alles er goed uitziet voor Uran het niks is, en als je er niks van verwacht, alles. In die hoedanigheid is Uran iets voorspelbaarder
Kruijswijk: Tja, zal ongetwijfeld een goed Tour rijden, maar haalt ie genoeg punten?
Quintan: is al jaren niet meer de Quintana van weleer. Waarom zou dat dit jaar anders zijn?
Nibali: Heeft al een Giro in de benen en het is al jaren bewezen dat een combi Giro - Tour voor het klassement eigenlijk niet kan. Vorig jaar ging het redelijk goed voor Tom en Froome, maar die hadden een week extra rust.
Landa: zie Nibali
Dan Martin: gaat zeker geen top 5 rijden, maar Dan sprint wel altijd voor de ereplaatsen, geeft nooit op en haal dus wel vaak veel punten.
Valverde: roept wel dat ie volledig gaat knechten, maar gaat ie dat ook echt doen?
Mas: punten voor de jongerentrui, maar heel vaak is het zo bij een jongere renner dat ie, een jaar nadat ie doorbreekt, een minder jaar heeft. Tot nu toe lijkt zijn vorm er nog niet te zijn.
Bernal: de enige van wie ik echt niets kan verzinnen waarom je die niet moet meenemen. Gaat 100% zeker mee bij mij.

Bij de sprinters is het toch allemaal wat zekerder.

Onbekende gebruiker

Ik moest hardop lachen om de voorspelbare onvoorspelbaarheid van Uran, helemaal eens.

Maar, tot welke keuzes kom je? Wat weegt door/zwaarder?

Voor de Giro rijders hink ik op twee gedachtes. Zwaartepunt ligt toch aan het eind, ondanks etappe 6 en ondanks dat je wat scherpte nodig hebt in de 'klassiekeretappes'. Ik had van een Landa nou niet het idee dat ie helemaal leeg was bijvoorbeeld.

Yates en Mas onderschrijf ik volledig.

Kingstown

Landa heeft 2 jaar geleden al eens bewezen dat hij de combinatie Giro-Tour prima kan verteren. Hij werd toen vierde in Parijs. Groot verschil is wel dat hij destijds voor Sky reed. Ik voorzie een groot gebrek aan homogeniteit binnen Movistar met al die vertrekkende kopmannen. Of dat positief dan wel negatief uit gaat pakken voor Landa daar ben ik nog niet over uit.

Ab Normaal

Maar reed hij toen ook voor het klassement in de Giro of was dat die editie met die val van Kelderman tegen de motor waardoor Landa maar een paar ritten voluit is gegaan?
Vind ik nog wel een verschil met 2x voor het klassement gaan.

Verbeek82

pfff wat een puzzel weer. Worden weer slapeloze nachten :-)

pirazzi

Anders wel door de warmte.

Pingu007

Lastig dit jaar... Ik verwacht ook niet zoveel massasprints met dit parcours...4 max!

Laatst gewijzigd
pirazzi

Minimaal 7 massasprints!

Laatst gewijzigd
elrio

Ja lijkt mij ook 7 massasprints + 2 aankomsten voor de "sterkere" sprinter

Ab Normaal

Simon....
Benieuwd wat Aart daarmee gaat doen...

elrio

'@Ab precies mijn sentiment, 0 punten lijkt me te weinig, 2 punten zou gelijk zijn aan Adam, die toch kopman is, dus lijkt 1 punt het logischste... en dan is de vraag zou je hem voor 1 punt in je ploeg opnemen.

Niels22

Nee, maar je zou Simon nooit moeten overwegen deze Tour (zeker gezien de uitspraken mbt zijn selectie), voor twee punten is hij direct mijn kluns!

Ab Normaal

'@Niels22
Alsjeblieft, Aart leest mee....
Ik overweeg hem ook enkel als kluns dus hoop ook op twee.

Kingstown

Simon is minimaal net zo goed als Pozzo, dus ik reken op drie! ;)

Ab Normaal

'@King
Ik ben benieuwd naar jouw overwegingen in ons subleague forum!

JanFi

Zit nog steeds te twijfelen over welke en hoeveel
sprinters ik mee wil nemen...
Momenteel:
Sagan
Viviani
Groenewegen
Matthews

Maar zie Ewan ook veel punten halen...

elrio

En weer een leuke voor Aart ben benieuwd of hij ook punten gaat geven aan Cees Bol... waarschijnlijk niet, maar zal hij met 0 punten een uitverkiezing waard zijn of moet ie alleen maar werken voor Michael Matthews.

Ab Normaal

Zie je! Aart heeft meegelezen. 1 voor Simon. Te weinig om 'm als kluns te nemen, teveel om als gewone renner mee te nemen.
Kortom; de juiste prijs helaas.

Bol 0 en dat is terecht.

aart-sportpools

Leuk he :D

Kingstown

Ik heb nu 3 sprinters en dat is wel erg karig, maar eigenlijk geen ruimte om Viviani er alsnog in te krijgen. Wat mij betreft degene die samen met Groenewegen (heb ik wel) de grootste kanshebbers in de sprint. Zeker met de waanzinnige lead out die DQS op kan zetten.

Je komt al heel snel in de categorie Stuyven, Pasqualon, Bonifazio terecht en dat zijn allesbehalve zekerheden, hoewel Pasqualon het vorig jaar Sportpoolswise zeer behoorlijk heeft gedaan.

Onze vriend Kristoff heb ik geen vertrouwen in. Lastig.

Poeksel

Als je denkt dat b.v. Alaphillipe of Pinot meer punten gaan halen dan Viviani, zou ik daar toch voor kiezen. Dat je dan een sprinter minder hebt is niet relevant. Je hebt niet zoals bij b.v. Scorito per se een balans in je selectie nodig, puur de grootste puntenpakkers.

Ab Normaal

Ja Aart. Je hebt jezelf overtroffen deze keer.
Tenminste geen obvious kluns.

King, Kristoff stelt juist nooit teleur in de Tour.
Ook omdat ie altijd sprint als het om de derde plaats is waar anderen dan laten lopen.
0 punt sprinters zijn er eigenlijk niet en die neem ik dan ook niet.

JanFi

Ik zit ook te twijfelen tussen Viviani en Groenewegen.

ivo001

Pinot past er opeens niet meer in bij mij. Verplicht hem te downgraden naar uran.

Ik ga denk ik voor een 1 punt kluns. Boasson Hagen nog overwogen als kluns, maar een sprinter is nooit handig, en porte als kluns gaat me ook wat ver.

Ab Normaal

'@Ivo
Welke dan?
De enige die ik geschikt acht overweegt niet te rijden.

1 2 3 4 5 6 7

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.