Scorito - Tour de France 2019

1 2 ... 101 ... 175 176
kevinraar

jack ik heb prescies hetzelfde

ditisdavid

'@krypton: maar om die 11 punten te pakken moet je je Ineos-knecht wel opstellen. In de vlakke etappes heb je 7 of 8 sprinters en Thomas en Bernal zelf voor je knecht ook maar in aanmerking komt. In de bergetappes levert de groenetruidrager maar 3 punten minder op, kan je ook een aanvaller opstellen (zeker als hij in de bollen rijdt), in de overgangsetappes zijn het inderdaad 11 bonuspunten (min de twee of drie punten van wie anders je negende man is) maar dat zijn maar 5 dagen voor een punt of 50 als Ineos telkens wit en geel heeft. In de TTT stel ik iemand van Bahrein in plaats daarvan op, dat kost me waarschijnlijk zo'n 30-40 punten.
Ik verwacht dat Buchmann, gelet op waarschijnlijk 6 punten per bergetappe van Sagan, het verschil in teampunten op Poels makkelijk overbrugt met eigen punten, en hetzelfde geldt voor Konrad met een 1 miljoen-knecht, dus voor de bergen is het hooguit een backup. Voor de TTT, overgangsetappes en in het geval van sommige opties (Kwiat) de tijdrit is het me de plek niet waard, omdat het, eindafrekening meegenomen, maximaal een punt of 120 aan 'nuttige' teampunten wordt. Dat is een te lage cap voor een renner van 1 miljoen, en niet genoeg om Poels tov Buchmann te rechtvaardigen. Kwiatkowski in plaats van Dennis is ook niet de 500k waard, denk ik, vooral omdat Dennis de betere kopman lijkt voor de tijdrit, en komt sowieso slecht uit in mijn team.

Laatst gewijzigd
christidoc

Mijn grootste verschil met de meeste andere teams is het hebben van Porte. Als Porte deze keer op zijn fiets blijft zitten, heb ik een goede kans op een goede scorito dit jaar. Daarnaast heb ik een aantal Ineos mannen en van Garderen wordt de Uran van dit jaar. (Nee, dat laatste denk ik niet, maar denk/hoop wel dat hij zijn 1m waard gaat zijn.)

Valvuillerdemoz

'@jackbuijnsters. dankje Jack. Die 95% heb ik al vaak genoeg gehaald dan maar een keer voor of de 50 of de 99 procenten.
Maar: jij hebt toch niet Kevin zijn team gekopieerd Jack??😁 πŸ˜…

Laatst gewijzigd
Jeromb

Klassementsmannen:
Thomas
Bernal
Yates
Kruijswijk
Fuglsang
Pinot
Martin
Uran

Ik verwacht toch wel iets van Thomas, misschien geen winst maar wel een top vijf en ik verwacht eigenlijk dat Thomas een hoop teampunten zal krijgen dankzij Bernal waardoor een top vijf ervoor zorgt dat hij die 6 miljoen waard is. Verder hoge verwachtingen van Bernal, Kruijswijk, Fuglsang en in mindere mate Yates. Pinot is een fijne renner die de sprintjes gaat winnen als klassementsmannen in een groepje aan komen en eigenlijk rijdt Martin altijd voor de ere plaatsen. Uran is m'n gokje, die kan het zomaar geweldig doen maar het kan ook dat het zeer matig gaat zijn.

Barguil
Alaphilippe
Herrada
Teuns
Stuyven

Barguil en Alaphilippe gaan hopelijk voor de bollentrui en dus hopelijk in elke overgangsetappe in de aanval. Stiekem hoop ik ook dat Herrada veel in de aanval gaat, hopelijk de Masnada van deze tour. voor 500k leek t me wel een leuk gokje, zeker gezien het feit dat ik krap zat in m'n budget. Teuns gaat vast wel iets leuks doen, maar het is denk ik de minste renner van m'n team. Stuyven eigenlijk meegenomen voor de sprints, maar het is fijn dat je hem ook gerust in overgangsetappes kan opstellen.

Groenewegen
Sagan
Ewan
Kristoff
Laporte
Bonifazio
Pasqualon

Jammer genoeg geen budget over voor Viviani, maar verder ben ik wel tevreden. Heb weinig vertrouwen in Matthews en EBH in de vlakke sprints en Colbrelli leek me niet geweldig in vorm. Trentin leek me ook een beetje duur. Al met al voel ik me vrij goed over m'n team, heb eigenlijk op 1 renner na alle renners waar ik veel vertrouwen in heb kunnen opstellen.

nasibal

Ik wil bij dezen vast even vastleggen dat ik graag Teunissen had meegenomen (is toch v. Aert geworden omdat ik geen kopman heb voor de ITT). Let scoritogewijs op deze man!

Jeffrey81

Met welke argumentatie dan nasibal? Ik heb hem ook bekeken en overwogen, maar zie hem in dit veld niet zo vaak bij de eerste 20 eindigen eigenlijk. En om m nou alleen voor de TTT of mogelijke truipunten mee te nemen?

BarryE1

Matthews die niet voor groen gaat was voor mij juist een reden om hem wel mee te nemen. Ervan uitgaande dat ik de groene trui toch in de gelederen heb, vind ik het scorito-wise niet erg dat Matthews zich alleen op de etappes richt.

Jeffrey81

Dus dat ie laat lopen omdat ie toch niet kan winnen vindt je Scoritogewijs slim?

joopie2

'@Nasibal Teunissen had ik ook genomen als ik al een kopman in de tijdrit had, maar Van Aert kan ook lekker zijn al er iets met Groenewegen gebeurt en hij sprint zelf.

Laurenesi

Bernal
Quintana
Fuglsang
Pinot
Kruijswijk
Martin
Buchmann

Ik verwacht veel van mijn eerste vijf renners. Voor ieder van deze renners geldt dat met de afwezigheid van Froome en Tom en de mindere ITT kilometers eindelijk de kans is gekomen. Hetzelfde geldt voor Bardet, maar ik had ook wat euro’s nodig voor mijn sprinters. Verder heb ik een zwak voor Martin. Pakt altijd punten en is niet kapot te krijgen. Stapt pas af als hij bij een val zijn benen breekt. Buchmann is er in gekomen voor Bardet als goedkopere top 10 optie en kan daarnaast mooie teampunten pakken voor Sagan en ik zie Schachmann of Konrad ook wel een truitje pakken.

Barguil
Flipje
Van Aert
Lutsenko

Barguil en Flipje gaan mijns inziens uitmaken wie de bollen pakt. Barguil kan daarnaast zomaar een goed klassement rijden en Flipje heeft nog wel wat teampunten te pakken. Van Aert is de man in vorm die zomaar een tijd in een trui kan rondrijden, een ITT kan rijden en teampunten kan pakken. Lutsenko is een goedkope alleskunner (had ook Mohoric, Calmejane oid kunnen zijn).

Sagan
Groenewege
Viviani
Ewan
Bling
Laporte
Pasqualon

Sprinters zijn zolang ze op hun fiets blijven zitten zekerheidjes. Doordat er een paar echt met kop en schouders boven de rest uit steken, wilde ik hier niet kiezen. Sagan en Bling zijn ook nog eens multi-inzetbaar, alleen is het wel de vraag hoe het met hun vorm is gesteld.

Kwiatkowski
Moscon

Twee renners voor de teampunten die in de laatste week kunnen invallen voor klassementsmannen die minder rijden (ik gok op geel en wit voor Bernal). Daarnaast kunnen deze renners de eerste week ook goed uit de voeten. Het zou mij niet verbazen als Kwiat mag proeven van de gele trui in deze eerste week.

Mardai

Wat denken jullie van Trentin deze tour?

Valvuillerdemoz

'@Mardai: heeft nog niet veel laten zien.

Treenert

'@ Joopie2: gedronken? ;)
9 - 4 - 8 = 21 en je schrijft er 8 - 3 - 8 = 19 op, hahahaha, lekker man

Laatst gewijzigd
Mardai

Ik heb hem nu nog in mijn team staan. Maar twijfel of ik hem moet vervangen voor Laporte..En dan Buchmann upgrade naar Yates.. Lastig lastig

BarryE1

'@Jeffrey het enige dat Matthews heeft gezegd, is dat ie zich niet met de tussensprints ging bemoeien. Denk je echt dat een sprinter als Matthews vandaag dan maar niet meesprint? Het zou kunnen hoor, maar lijkt me heel sterk.

Valvuillerdemoz

Kom je nog steeds een half miljoen tekort Mardai. Maar misschien een goed idee voor in de Vuelta?!

StijnvanA_

Mijn team voor de komende drie weken:

Bernal
Mas
Fuglsang
Kruijswijk
Pinot
Uran
Buchmann

TJ
Dennis

Alaphilippe
Schachmann
WvA

Groenewegen
Sagan
Ewan
Trentin
Kristoff
Laporte
Pasqualon

Helaas dus geen ruimte/geld voor Viviani.

Jeffrey81

Dat zeg ik niet Barry, enkel dat het hem dan ook niet uitmaakt of ie 5e of 10e wordt. Iets wat ie wel belangrijk had gevonden als ie voor de punten zou rijden. En laat dat nou net ook voor Scorito nogal wat kunnen uitmaken.

JimKro

We gaan weer beginnen! Wegens drukte niet actief geweest op het forum, wel zo nu en dan meegelezen. Toch altijd leuk om nog even mijn team en overwegingen te delen. Ik heb al een paar interessante andere strategieΓ«n voorbij zien komen. Iedereen heel veel succes en plezier gewenst!

Stap 1 was natuurlijk wel of geen Thomas. Ik heb voor geen gekozen. Hij stond er bij mij al niet in voor de val. Reden was met name zijn iets te gezellige najaar en de resultaten die hij dit jaar heeft gereden. Maar ook omdat zijn prijs in mijn ogen te hoog is ten opzichte van de alternatieven in de bergetappes en hij voor mij niet eens de uitgesproken favoriet voor eindwinst is. Er wordt vaak gezegd dat een dure renner uitsplitsen in twee goedkopere een extra plek kost en daarom niet altijd voordelig is, maar in mijn ogen is het in dit geval juist wel gunstig om zo’n hoog bedrag te spreiden over meerdere renners. EΓ©n val en je kan zomaar 6 miljoen kwijt zijn. Dan heb ik liever 2 renners van de categorie die ik in de bergen maar een paar gemiddelde plekken onder Thomas schat (en dat is mΓ­ts hij in zijn vorm van vorig jaar is!). Plus, wanneer je Thomas neemt ipv. 2 renners van 3 miljoen, heb je nog zeker 1-2 miljoen extra nodig om die tweede plek op te kunnen vullen. Geen Thomas dus.

Er gaan 7 sprints komen. Iets minder dan vorige jaren, maar nog steeds het terrein waar het gros van de meest voorspelbare punten te halen zijn. Helemaal omdat er waarschijnlijk maar maximaal 6 bergetappes zijn waar de favorieten voor de winst kunnen strijden en ik ook nog een hoop onvoorspelbare ritten voor aanvallers verwacht. Mijn doel is dan ook om op zijn minst 300 punten gemiddeld per sprintetappe te scoren. Dit doe ik door flink te investeren en 3 van de 4 absolute favorieten (alleen geen Ewan) te nemen, plus 3 solide top 5-10 rijders en 2 goedkopere renners voor de lage top 10 plekken.

Groenewegen, Sagan, Viviani, Kristoff, Matthews, Colbrelli, Laporte, Pasqualon

Er zijn zeker 4 ritten die perfect zijn voor de aanvallers of renners die een uitgedunde sprint kunnen winnen. Daarnaast is er nog rit 3 voor de punchers. Met Sagan, Colbrelli en Matthews heb ik al 3 mooie renners voor dit werk. Toch denk ik dat het loont om nog extra te investeren in renners die in deze ritten goed kunnen scoren, en veilig op te stellen zijn omdat ze in meerdere scenario’s hoog kunnen eindigen. Als ze dan ook nog in de TT en TTT kunnen scoren is het helemaal mooi meegenomen. Ik heb Valverde een tijdje gehad, maar vond hem uiteindelijk toch te duur voor het aantal ritten dat ik hem zou uitspelen. Ik kwam dus uit op:

Alaphilippe, Van Avermaet, Teuns

Er is 1,5 miljoen van mijn budget dat het vaakst van renners is gewisseld. Ik heb Schachmann lang gehad, maar vond zijn doelen in interviews toch iets te veel duiden op dat hij een helpende rol krijgt. Stiekem ben ik nog wel een beetje bang dat hij enorm gaat scoren. Kwiatkowski is het ook lang geweest. Hij zou de TT-kopman worden, daarnaast goed voor de TTT en een prima optie als 9e man in het klimteam. Uiteindelijk heb ik toch een klein risicootje genomen met Barguil. Zijn laatste resultaten zijn hoopgevend en hij kan een ideale aanvaller zijn in de ritten met lange bergen, daarmee dus een fijne 9e man (misschien wel beter dan Alaphilippe die het moeilijk gaat krijgen in de lange bergen vrees ik). Ook een goede optie voor de bollentrui.

Barguil dus

Dan nog 8 plekken voor AK-renners. Ik hoop met de rest van mijn team dusdanig te scoren in de sprint, punch, TTT en aanvalsritten dat ik genoeg heb aan een bescheiden 250 punten gemiddeld in de 6 bergritten. Aangezien ik in de punch en aanvalsritten al veel andere opties heb, zijn mijn klimmers voornamelijk geselecteerd op basis van hun kwaliteiten in lange en hoge bergritten. Aangezien ze daar hun punten zullen moeten scoren. Toch heb ik renners als Landa, Quintana en Porte buiten het team gelaten, omdat zij naast hun gebruikelijke anti-Scorito kwaliteiten ook nog onzeker zijn qua vorm. Fuglsang staat er ook buiten omdat ik denk dat de derde week te zwaar voor hem zal zijn. Bardet heb ik eruit gelaten voor Mas. Een klein risico, maar ik ben niet kapot van Bardet dit jaar en ik denk dat Mas zijn vorm in de derde week zal vinden en dan kan hij erg waardevol zijn; daarnaast zijn er nog bonuspunten voor het wit en de TTT.

Bernal, A. Yates, Kruijswijk, Pinot, Mas, D. Martin, Buchmann, Poels

Laatst gewijzigd
joopie2

'@ treenert, tja zag het was Poels vergeten had het al bewerkt (snel snel zit op werk) maar dat had je kunnen opmaken uit mijn beschrijving. maar moet dus 9 - 3 -8 zijn

Laatst gewijzigd
Ragnar Lolbroek

Mijn selectie
Bardet
Bernal
Adam Yates
Fuglesang
Pinot
Kruiswijk
Dan Martin
Buchmann
Poels
Dennis
Alaphilippe
GVA
Mohoric
Groenewegen
Sagan
Viviani
Trentin
Kristoff
Laporte
Pasqualon

Imbatido

Berg: Thomas, Bernal, Poels, Fuglsang, Yates, Kruijswijk, Pinot, Daniel Martin, Gaudu

Sprint: Groenewegen, Sagan, Matthews, Trentin, Kristoff, Laporte, Pasqualon

Overig: Schachmann, Van Aert, Stuyven, Benoot

Behoorlijk de kaart Ineos getrokken. Als Thomas wint is hij onmisbaar. Mocht Bernal winnen en Thomas eindigt telkens ergens rond plek twee-drie-vier dan scoort hij nog altijd enorm veel (of zelfs meer). Ook dan kan hij nog enorm veel scoren. Alternatieven als Bardet, Quintana of Mas voelden voor mij als een veel grotere (en dure) gok. Met Poels nog een derde Ineos-man mee, die rijdt een heel goed jaar. Fuglsang kon ik zijn superseizoen niet laten liggen. Yates rijdt ook erg goed en krijgt een herkansing, kan al hoog staan na de TTT. Kruijswijk verwacht ik wel in week drie en komt de eerste dagen van pas. Pinot was erg sterk in de DauphinΓ© en heeft goede focus op de Tour, die wilde ik ook wel mee. Dan Martin is altijd goed voor zijn punten. En Gaudu (was wat ziek in DauphinΓ©) kan wel eens de revelatie worden in het hooggebergte. Ik verwacht weinig kansen voor de vluchters met die monsterklims en korte ritjes in de slotweek.

Sprint mis ik met name Viviani en Ewan, maar ik heb gekozen voor de allrounde types. Groenewegen als uitzondering, voelde ietwat duur aan, maar wel een ideale kopman over het algemeen. En kwam voor mijn team beter uit om de Jumbo-Visma kaart te trekken. Sagan is sowieso onmisbaar. Matthews geloof ik ook in ondanks die interviews, die kan elke rit uit de voeten. Trentin is een lichte gok, maar ik denk wel dat hij gaat meedoen, lekker allround en een goede ploegentijdrit. Daarom denk ik dat hij mee gaat sprinten, er liggen vandaag toch boni's op de streep, en een 3e plek vandaag kan morgen het verschil maken tussen wel en geen geel. Kristoff, Laporte en Pasqualon waren prima opties.

Voor de overige renners geen Alaphilippe. Lang getwijfeld om een miljoentje te besparen dmv Trentin-Nizzolo, of Buchmann ipv 3M-klimmer, maar ga het hiermee doen. Nizzolo moet misschien kansen delen met EBH, en Buchmann voelt toch wat groen in grote rondes (ondanks mogelijke Sagan-punten). Daarom dus Schachmann en Van Aert, maar nog steeds enorme klasbakken. Heb in principe elke dag een goede kopman, goede bezetting in de heuvels, en met Alaphilippe weet je nooit wanneer het gaat gebeuren. In de bergritten kies ik liever voor mijn klimmers. Ik weet ook niet of hij een kandidaat gaat zijn voor de bergtrui met al die megapunten op de HC-cols. Daarnaast uiteindelijk Stuyven verkozen boven Van Avermaet. Kan je in principe in dezelfde ritten inzitten, maar bij Stuyven heb ik nog de hoop dat hij stiekem toch gaat sprinten. Dan wordt hij mijn 8e sprinter. 7 sprinters voelde toch wat riskant bij een tegenvaller. Tot slot Benoot als tweede 750K'er, goede aanvaller, aardig sprintje en backup voor in de bergen.

arjenzvob

Echt veel overeenkomsten tussen de teams. Ook even gekeken via de ranking. Dat wordt onderscheiden door de juiste kopmannen te kiezen.

Jori

https://www.greenedgecycling.com/news/tour-de-france-press-conference-highlights-10350125
Trentin sprint dus niet mee, aldus White. Wel vrijheid voor etappes zoals 9, waar A, Yates hem bij de BBC al naar voren schoof.

https://brescia.corriere.it/notizie/sport/19_luglio_05/tour-de-france-colbrelli-aiutero-nibali-ma-prime-tappe-ci-provero-46b3f85c-9f17-11e9-9a57-b175c64fdab2.shtml?refresh_ce-cp
Colbrelli beetje dubieus qua sprinten

https://www.tv2.no/a/10709019/
EBH trekt sprint Nizzolo aan

https://www.wielerkrant.be/nieuws/2019-07-06/jasper-stuyven-wil-zich-mengen-in-de-massasprints-maar-dat-is-niet-mijn-prioriteit
-> Heb ik te laat gelezen, had graag Stuyven dan opgenomen ipv Matthews en zodoende toch Kruijswijk erin te krijgen ten koste van Moscon

Afijn, hier een team met Thomas, verwacht beetje Thomas in de Froome rol van vorig jaar en Bernal dus in de Thomas rol.
Thomas Bernal Yates Fuglsang Uran Buchmann Konrad Tj
Groenewegen Sagan Viviani Ewan Matthews Kristoff Nizzolo Pasqualon
Herrada Alaphilippe Bettiol Moscon

Had graag ak verbeterd en heb overwogen om Matthews naar Laporte te doen, maar kreeg daarmee niet Moscon naar Kruijswijk en D. Martin heeft een iets minder parcours voor hem, dus zag daar niet de echte winst in.
Stuyven had dat probleem dus helemaal weg kunnen nemen, maar artikel te laat gelezen.

Over Moscon: Tja, 3e Ineos man, je gaat hem niet vaak opstellen. Maar voor de dubieuze ritten zijn het makkelijke punten, ook bergetappes waar vlucht vooruit blijft doet hij nog relatief goede zaken en bij bergetappes waar vluchters niet vooruit blijven, zou de kans op een Ineos overwinning ook weer enorm stijgen, zeker met Bernal. Verder nog hopelijk een makkelijke 33 punten in de eindafrekening en in TTT hoop ik ook op winst en enorme bonus dus.
Logisch, anders had ik naast de 3e ineos man ook Thomas kunnen thuislaten :p

Enorm minpunt is nu dat ik enkel 1 TJV'er heb en dat is Groenewegen. Vandaag dus moeten vullen met Alaphilippe.

1 2 ... 101 ... 175 176

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.