Scorito - Tour de France 2019

1 2 ... 100 ... 175 176
arjenzvob

Mijn team voor deze editie, na lang klikken en wegen!

Klassement:
Bernal: Mijn voorspelde winnaar. Geel, wit en teampunten. Geweldenaar.
Yates: Veel vertrouwen in hem, mooie sterke ploeg tot zijn dienst (S Yates, Haig)
Fuglsang: Fan van hem. In vorm. Gaat een mooie tour rijden.
Kruijswijk: Gaat top 5 rijden. Goed team, teampunten Dylan, goede rijdrit. Alles klopt.
Pinot: Gaat er altijd voor. Klassement, ritwinst, wellicht bollen. Puntenpakker.
Martin: Held! Puntenpakker. Gaat er altijd voor en rijdt top 10 denk ik.
Uran: Gokje, maar als hij de vorm heeft kan hij een mooi klassement rijd. Goed in TTT

Klimmer:
Poels: Is in vorm. Gaat een mooie tour rijden en kan heel lang mee. Teampunten Bernal

Aanvallers:
Alaphilippe: Klik ik er meteen in. Enorme potentie en puntenpakker.
Van Aert: Na latere interviews erin geklikt. Teampunten, komt goed aan, tijdrit en teampunten.
Van Avermaet: Zitten een paar ritten tussen voor hem. Kopman. Miljoen is niet duur.
Schachmann: Zo veel potentie. Ik moest hem nemen. Sterke tijdrit, teampunten Sagan.
Bettiol: Uit vele aanvallers gekozen. Heeft potentie. Tijdrit en ploegentijdrit. Paar kansen voor hem.

Sprinters:
Groenewegen: Veel geld, toch no-brainer. Gaat 3 of 4 etappes pakken, wellicht ook ttt winnen.
Viviani: Gaat 1 of 2 keer winnen of in ieder geval hoog eindigen. Teampunten Alaphilippe.
Sagan: Gaat weer een hoop punten pakken. Blind vertrouwen in deze man.
Ewan: Gaat in de sprints podiums halen. Kan een heuvel over.
Kristoff: Na het uitvallen van Gaviria meteen erin geklikt voor die prijs.
Laporte: Goed geprijsd. Goede sprinter. Sterk, kan over heuvels.
Pasqualon: Mooie goedkope vuller voor mijn sprintteam.

Sterk overwogen, maar budget-technisch of om andere redenen niet gekozen:
Kwiatkowski: Zou mijn derde man van Ineos zijn, nu maar 2. Te duur voor zijn rol.
Matthews: Twijfels bij zijn ambities en kunnen na uitvallen Dumoulin
Valverde: Wanneer opstellen? Normaal no-brainer, nu andere keuzes gemaakt
Haig: als aanvulling in de bergen, knecht van Yates die ik hoog inschat.

En tja, Thomas. Het is of Thomas nemen en iets minder sterk team bij de sprinters of klassementsmannen, of iets meer te besteden hebben en dus een breder team. Voor het laatste gekozen. Dit keer maar 2 Ineos-mannen. Om teampunten te halen moet je de mannen wel opstellen, en die plekjes heb ik vergeven aan anderen.

Andere renners die ik overwoog maar het niet haalden:
Wellens, Benoot, Dennis en in mindere mate Landa, Mas, Quintana, Nibali. Zo veel keuzes, liefst wil je ze allemaal!

Succes allemaal!

Rawolf

'@Jeffrey goede manier om Thomas in te passen zonder te besparen op klassementsrenners.

Mijn team
Klassement:

Bernal
Pinot
Adam Yates
Kruijswijk
Mas
Uran
Fuglsang

Aanvallers:

WvA
GvA
Bevin
Alaflip
Schachmann
Barguil

Sprinters

Groenewegen
Viviani
Sagan
Matthews
Kristoff
Nizzolo
Pasqualon

Heel veel aanvallers eigenlijk maar naar mijn idee goed om in elke etappe een goede dagopstelling te kunnen maken. Mannen als Schachmann en Barguil gaan we meerdere keren in de aanval zien.

vevie

Mijn team

Bernal
Fuglsang
Yates
Pinot
Kruijswijk
Uran
Martin
Buchmann

TJ
WVA
GVA
Alaphilippe
Teuns

Groenewegen
Viviani
Sagan
Ewan
Kristoff
Laporte
Pasqualon

Hopelijk wordt het een goede ronde! We zullen zien

ditisdavid

Mijn team:
Thomas
Bernal
Fuglsang
Kruijswijk
Dan Martin
Uran
Buchmann
Konrad

Had graag in plaats van één van beide Bora's Pinot meegepakt, maar dat kwam niet uit. Was flink twijfelen wie van Pinot, Fuglsang en Kruijswijk ik thuis ging laten. Verder alleen Adam Yates hier echt overwogen. Niet de duurste klassementsploeg, maar met maximaal 6 en waarschijnlijk minder bergetappes voor de klassementsrenners is dat ook niet nodig, denk ik.

Groenewegen
Sagan
Viviani
Ewan
Kristoff
Nizzolo
Laporte
Pasqualon

Met alle sprinters die (misschien) niet mee gaan sprinten werden de keuzes hier wat beperkt, had veel liever Hagen meegepakt als Nizzolo niet in zijn plaats zou sprinten, maar goed.

Alaphilippe
Dennis
Van Avermaet
Mohoric

Alaphilippe en Mohoric hebben met hun afdaling en in het geval van Alaphilippe ook sprint uitstekende papieren in overgangsetappes. Dennis zie ik met het klimniveau in Zwitserland vergelijkbaar presteren als Dumoulin in 2016, en Van Avermaet is kopman en niet duur. Daarnaast alle etappes afgedekt qua kopmannen.

Geen Ineos-knecht, op het vlakke is die maximaal derde keuze als opvuller en in de bergen is de meerwaarde ten opzichte van de achtste klimmer alleen aanwezig bij veel etappezeges voor de ploeg of veel eigen punten. Historisch gezien gaat zo'n renner ook bij een gunstige Tour geen échte musthave zijn.

Vandaag afwijkend gekozen met Alaphilippe als negende man en Viviani captain, de trein van Groenewegen is zo vroeg in de ronde nog wel eens wat minder stabiel...

Laatst gewijzigd
law93

En we zijn los! Volgens mij nog nooit zo'n sterk team kunnen samenstellen. Mede mogelijk gemaakt door het thuislaten van Thomas en Groenewegen. Die twee zijn mij toch te duur. Wellicht halen ze toch een sloot aan punten maar het risico dat ze dat niet halen acht ik groter. Meer mensen deze keuze gemaakt? Dit team daardoor kunnen samenstellen (9-4-7):

Bernal
A. Yates
Bardet
Pinot
Kruijswijk
Fuglsang
D. Martin
Nibali
Buchmann

Alaphilippe
Barguil
Van Avermaet
Calmejane

Sagan
Viviani
Ewan
Matthews
Kristoff
Laporte
Pasqualon

Sjas Patatje

Veel mensen hebben toch minimaal twee of drie man van Ineos. Daarom doe ik het NIET!

Het sterrenensemble is als volgt:

KLASSEMENT
Bernal
Bardet
Buchmann
Landa
Nibali
Pinot
Kruijswijk

AANVALLERS
Alaphilippe
Schachmann
Van Avermaet
Benoit

SPRINTERS
Groenewegen
Viviani
Sagan
Ewan
Matthews
Kristof
Pasqualon

MULTIFUNCTIONELE RENNERS
Van Aert
Dennis

Een ploeg gebaseerd op individuele punten, waar teambelang een bonus kan zijn bij Bora en Jumbo.
Rating van mijn team? Let me know!

Succes allemaal heren.

Jeffrey81

'@Random: dank je :)

In praktijk was het Groenewegen die ik op die manier heb ingepast, maar per saldo komt het op hetzelfde neer inderdaad

La Primavera

Veel mensen die GvA hebben opgesteld vandaag. Hij gaat voor de bollen (6 punten), dan stel ik toch liever een Kruijswijk op voor potentieel 24 punten.

Laatst gewijzigd
arjenzvob

'@jack: Benoit Paire als aanvaller? 😉

danusz1986

Fugelsang
Bernal
Uran
Pinot
Martin
Buchmann
Barguil
Poels

Alaphillipe
Kwiatkowski
WvA
Lutsenko

Groenewegen
Sagan
Viviani
Matthews
Trentin
Pasqualon
Kristoff
Ewan

Waarschijnlijk ga ik spijt krijgen van het niet nemen van Schachmann en Kruiswijk. 2 mannen met ook veel teammpunten. Verder wel tevreden met mijn team!

joopie2

Zo dat is hem! Gekozen voor 9 - 4 - 8 verdeling, met een groot deel van het budget dat opgaat aan sprinters, omdat deze erg veel kansen hebben en het maar afwachten is hoe vaak de klassementsrenners echt voor de dagwinst strijden. Geen Thomas, wel bernal en poels, zie Thomas het best goed doen, alleen niet beter dan bernal, en dan is die prijs wel heel duur.

Gekozen voor wat zekerheid met 9 klimmers en 8 sprinters aangezien mijn eerste Scorito pool, vorige Giro, veel uitvallers had. Ik ga voor hoger dan vorige score, 94%!

Bernal
Fuglsang
Kruijswijk
Porte
D. Martin
Uran
Buchmann
Konrad
Poels
-------------------------------> 23.5 miljoen

Van Aert
Van Avermaet
Alaphilippe
-------------------------------> 5 miljoen
Groenewegen
Sagan
Viviani
Ewan
Matthews
Kristoff
Bonifazio
Pasqualon
-------------------------------> 24.25 miljoen

Wat vinden jullie ervan?

Laatst gewijzigd
Jeffrey81

Tuurlijk. Stel jij ff 21 renners op ;)

Frankschlekopznbek

Net mn team bekeken, en het ziet er goed uit.
Qua verdeling: Heb zowel voor sprint als voor AK wat marge ingebouwd (9-9) en wat beknibbelt op de aanvallers (2 à 3). Zie een paar van mn sprinters ook wel de aanvallerrol vervullen in de heuvels.

Thomas- als de databazen van ineos er vertrouwen in hebben, heb ik dat ook.
Bernal- zie Thomas
Fuglsang- voor het geval dat ie zn vorm vasthoudt
Pinot- veel vertrouwen van ploeg en van mij
Kruiswijk- alle voortekenen zijn goed en de parcoursopbouw zit mee+Groenewegen
Uran- podiumkandidaat; underpriced
Buchmann- in het slechtste geval aanklamper met sagan punten
D Martin- heb ik nog nooit thuisgelaten
Poels- zie Thomas

Alaphilippe- zie hem hier en daar wel wat puntjes oprapen
Teuns- opvuller die zowel uit de aanval als vanuit de punch een goede uitslag kan rijden
Stuyven- zag ergens dat ie meesprint op t vlakke

Groenewegen, ewan, sagan, Kristoff, laporte, EBH, bonifazio en pasqualon voor de sprints.

Viviani paste financieel niet, en Matthews zie ik het niet goed doen.

Platje

Thomas als 5e gekozen met kopmannen..

Rawolf

Veel man die Matthews thuislaten, ik zie hem het wel goed doen met voor het eerst in tijden bijna de hele ploeg om hem heen.

krypton

'@ditisdavid
De laatste jaren had Sky gemiddeld iets van 11 dagen per Tour de gele trui. Dit jaar zou dat zelfs geel + wit kunnen zijn. Dat zijn een heleboel teampunten . Zeker als je kijkt naar de onzekerheid van de top 10 van bergetappes en overgangsetappes.

Laatst gewijzigd
Veltini

'@Jeffrey leuk om je onderbouwing te lezen. Leek wel of ik het zelf had getypt. Daardoor ook maar vier andere renners geselecteerd. Stuyven, van Aert, Poels en Konrad ten opzichte van Bevin, Yates, Mohoric en Gesbert.

Jeffrey81

Matthews kan ook beide kanten op. Maar toen ik van de week las dat hij zeker niet wil meedoen voor groen heb ik hem er definitief uit geknikkerd.

Met Bol en Arndt ook nog in de ploeg hebben ze ook nog andere snelle mannen in de ploeg. Matthews lijkt me totaal niet zeker van zichzelf, dus bij de minste twijfel zie ik hem het stokje overgeven aan een teamgenoot. Voor 3 miljoen een te grote gok mijns inziens

Jeffrey81

'@Veltini...hopelijk zien we elkaar dan ook ergens bij de beste 1%, haha

Sjas Patatje

'@joopie2

Opvallende keuzes met Urán en Porte! Twee renners die in potentie top 5 kunnen rijden, maar het al lang niet hebben laten zien. Daarnaast zou ik 1 van de 2 Bora renners hebben gekozen.

Je sprintteam is wel sterk met 8 goede sprinters op papier.

04398

Mijn team voor de komende 3 weken:
Bernal
Quintana
A. Yates
Kruiswijk
Pinot
Uran
Martin

Ala
Kwiat
Bennoot
Herrada
Van Avermaet

Groenewegen
Sagan
Viviani
Ewan
Kristoff
Trentin
Laporte
Pasqualon

Sjas Patatje

En van Avermaet is los, direct in de aanval! Dat levert hem vast de bolle trui op. Toch heb ik hem niet geselecteerd vandaag. Waarom? Ik heb 7 sprinters en ik ga vol voor Groenewegen, met Kruijswijk en van Aert.

Valvuillerdemoz

Bij mij wel Thomas mee, daardoor idd minder sterk ak team. En ook Bernal. Omdat het verder bij de klassements renners toch al een tombola lijkt heb ik daar wat extra gokjes genomen, die hopelijk het verschil maken. Zo niet dan ben ik naar huis. Er mag ook niemand uitvallen, anders ben ik ook naar huis.
Gekozen voor de sterkste aanvaller imo. Kies er meestal teveel en zet ze dan op verkeerde dagen in. Of, nee: ze presteren op de verkeerde dagen. Werkt dit niet, dan neem ik in de Vuelta echt alleen nog maar AK-mannen en sprinters.
En sprintteam : redelijk tevreden over. Had er nog wel Ewan bij gewild, maar dat kreeg ik er qua budget niet door.

Mijn team voor de Toour:

Thomas: haalt toch meer punten dan welke twee anderen dan ook.
Bernal haalt hopelijk ook meer punten dan twee anderen.
Pinot : sterk in vorm en Frans. Stond voor de Tour al op mijn lijstje.
Mas: Nog niet zo indrukwekkend gereden tot nu toe, maar als ie dat tot de derde week bewaart past ie perfect in mijn team. En rijdt bij DQS dus musthave.
Nibali: de haai 🦈 ruikt bloed. Hopelijk houdt ie het vol, nog een GT.
Valverde: De oude baas thuislaten lukte nog niet, zeker niet na zijn resultaten in de laatste weken. Mogelijk bij Movistar de derde hond die ervandoor gaat met het been. Al ben ik bang dat hij in de derde week klaar is met punten verzamelen.
Buchmann: Steady klassementje, top 5 mogelijk. Kans op teampunten Sagan.
Dennis: Tja: extra punten voor tijdrit als ie die haalt. Maar mocht Nibali tegenvallen, gaat ie misschien wel eindelijk een goed klassement rijden. Was in Zwitserland goed in ieder geval
Herrada: enige koopje dat een gokje waard was.

Kwiatkowski: teampunten Ineos. En aardig wat etappes die hem wel moeten liggen. Vraag is: mag ie gaan?
Schachmann: supertalent. Kan bijna alles. Ook nog teampunten. Voor dit geld niet te laten liggen
Alaphillipe: veel etappes voor hem. En rijd voor DQS. Dus musthave.
Van Aert: supertalent, kan bijna alles. De vraag is mag ie gaan?
SKA: heuvels, itt. wat kan hij nu er niet geknecht hoeft te worden voor Dumoulin? Belooft de nieuwe EBH te worden of nog mooier: Thor Hushovdt.

Groenewegen: op het vlakke de beste momenteel
Sagan: in de vlakke sprints top vijf. In de glooiende sprints top drie. In de heuvels ook nog kansrijk. Musthave
Viviani: Op de vlakke sprints de op een na beste momenteel. Rijd voor DQS dus musthave
Matthews: In de vlakke sprints top vijf, in de glooiende sprints top drie en ook nog in de heuvels kansrijk. Leek sterk in Zwitserland, al was zijn interview later wat minder sterk.
Kristoff: rijdt altijd behoorlijke punten bij elkaar in de tour. Voor die prijs meenemen!
Pasqualon: enige goedkopere sprinter die de moeite waard is. Voordeel is dat ie voor elke plek zal sprinten, want voor zijn team is ook een plek 6 al mooi.

Op een mooie ronde en succes allemaal!

Laatst gewijzigd
joopie2

'@Jack Buijnsters Verwacht van Porte gewoon heel veel, al ben ik het eens dat het een risico is, Uran wel veel vertrouwen met EF zo goed, maar een lager plafond. Had als laatste keuze 2.75 mil over en moest nog een plekje in heuvels en zware bergritten, toen gekozen voor Konrad + laporte naar Matthews, had een tijdje Valverde, gaudu etc maar konrad in zijn truitje lijkt me prima. Heb ook 3 Jumbo visma, 3 INEOS en 3 BORA's wat mij de sterkste teams lijken

Sjas Patatje

Mooie onderbouwing @Valvuillerdemoz
Jij kan of heel hoog eindigen of het wordt niks, haha.

1 2 ... 100 ... 175 176

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.