Scorito - Tour de France 2019

1 2 ... 99 ... 175 176
Harderijder

Dit gaat hem worden:

Yates
Kruijswijk
Pinot
Martin
Uran
Buchmann
Bernal
Barguil
Dennis
Flip
van Aert
Lutsenko
Groenewegen
Sagan
Viviani
Matthews
Kristoff
Laporte
Pasqualon

Matthews vind ik eigenlijk te duur, maar is in best wat ritten inzetbaar en ik wil graag 8 sprinters mee. Gevolg is dat het met de AK-renners iets zwakker gesteld is, maar daar zijn zoveel onzekerheden in dat ik dat niet zo erg vind.

Kris Vroem

Gva of schachmann?
Kan de upgrade doen want heb 500.000 budget over

krypton

Wat mij betreft een 50/50-gok... Van Avermaet heeft sowieso kansen voor zichzelf, voor Schachmann is dat nog wat onbekend. Schachmann heeft daarentegen sowieso een veel grotere kans op teampunten en als hij wel een paar keer voor zijn eigen kans mag gaan is dat erg aantrekkelijk.

Laatst gewijzigd
La Primavera

'@Harderijder We hebben exact hetzelfde team op Barguil, Dennis en Lutsenko na. In plaats daarvan heb ik TJ, GvA en Schachmann. Benieuwd welk team meer punten gaat pakken. Ligt ook aan onze dagopstellingen natuurlijk.

Laatst gewijzigd
Gerardv

Enige waar ik aan twijfel is vol gooien op etappewinst van Groenewegen door middel van teampunten, of spreiden over Viviani en Groenewegen.

Rawolf

'@La primavera onze teams zijn dan op 3 man na ook gelijk haha

sprintgeit

Het is toch de bowlingbal variant geworden hier.

Ondanks dat ik uiteindelijk toch van een INEOS trein heb afgezien, vrees ik desondanks wel voor dominantie van dat team. Ik denk dat Thomas snel het geel wilt pakken, zodat hij in etappe 6 en aan het begin van de bergetappes niet aangevallen wordt door Bernal. Dit scenario was ook mijn overweging om met een INEOS treintje te gaan, maar goed laten we hopen dat het niet uitkomt.

Benieuwd naar de teams, ogenschijnlijk behoorlijk wat verschillen. Wat toch ook wat zegt over het sterke brede deelnemersveld.

Derailleurtje

Naast mij. 7 sprinters in de dagopstelling dadelijk heb ik Kruijswijk voor eventuele teampunten van Groenewegen. Zal ik het laatste plekje vergeven aan Alaphilippe voor eventuele teampunten van Viviani, of aan Buchmann voor eventuele teampunten van Sagan?

Pirata

DERAILLEURTJE

@Derailleurtje
Ik denk dat een A Yates bijv meer punten gaat halen dan Bardet, maar dat is ook omdat ik denk dat hij in ieder geval top 5 gaat rijden. Daar komen nog de beide tijdritten bij en eventueel teampunten voor Trentin. Bardet is puur alleen voor de laatste week en het eindklassement en dan vind ik 3,5 te duur. Maar goed ik heb ook geen glazen bol.

Derailleurtje

Haha, je hebt me overtuigd Venomeen. Bardet out en Adam Yates erin it is

Gerardv

Ik heb Yates zelf ook, maar wanneer ga je gokken op teampunten van Trentin? Hij kan best een etappe winnen, maar voorspel maar eens wanneer dat gaat gebeuren.

StijnvanA_

Eerste en ook gelijk laatste dillemma:

Viviani - Teuns of Trentin - WvA? Houd sowieso geld over

user26796

Schachmann er gelukkig nog in gekregen. Die man moet natuurlijk mee voor zo'n bedrag

krypton

'@Stijn
Als je geld overhoudt dan Viviani met een 1 of 1,5 miljoen knecht van Ineos...

zeewolde

Harderijder en Prima Vera
Jullie doen het met 19 rijders ?

Ralph123

Mijn 20 koppies:

Bardet
Landa
Pinot
Fuglesang
Úran
Dan Martin
Buchmann
Bernal

Van Aert
Stuyven
Alaphillipe
Kwiatkowski
Teunissen

Groenewegen
Sagan
Viviani
Ewan
Kristoff
Laporte
Pasqualon

Veel plezier allen!

Platje

Hoeveel kansen krijgt schachmann naast sagan, buchmann en konrad? Ik krijg hem er nog niet in maar kan van bijv. bardet een uran maken en van herrada een schachmann

Kaassoufflé

Tj of Konrad? Dat is mijn laatste twijfel...
Tj voor teampunten van Uran
Konrad voor teampunten van Sagan

steefje9

Kristoff of Laporte boys?? Wie gaat er mee punten pakken in jullie ogen. Normaal stel ik niet zulke vragen maar kom er niet uit

krypton

Mijn team deze Tour:

Thomas
Bernal
Bardet
A. Yates
Fuglsang
D. Martin
Buchmann

Kwiatkowsi
Moscon
Teunissen

Van Avermaet
Dennis

Groenewegen
Sagan
Viviani
Ewan
Kristoff
Laporte
Bonifazio
Pasqualon

Jeffrey81

Als ik de meeste posts (en teams) hier zo voorbij zie komen heb ik voor een iets afwijkende tactiek qua teamselectie gekozen. Mijn strategie is een 8 AK - 5 Aanvallers - 7 Sprinters balans. Dat komt denk ik redelijk overeen met de rest, al zal het grootste gedeelte 8-4-8 hebben gok ik zo.

Mijn selectietactiek was om voor minder geld een extra aanvaller te kiezen. Alaphilippe was een no-brainer voor me, maar ik heb Schachmann, Van Avermaet en Van Aert bijvoorbeeld uiteindelijk links laten liggen. Voor veel minder geld kon ik Bettiol, Mohoric, Gesbert en Bevin halen, met als resultaat dat ik een sprinter minder heb, maar wel Matthews kon upgraden naar Groenewegen, en daarmee ben ik wel happy eigenlijk. Ik heb nu ook een (in ieder geval in aantal) behoorlijk gewichtig team voor de heuvel-etappes wat goed aangevuld zou moeten kunnen worden met trui- en teampunten.

Het missen van Schachmann zou pijnlijk kunnen zijn, maar over Van Aert ben ik vrij zeker dat ik die niet ga missen. Ook al omdat ik met Groenewegen toch de TTT punten ga binnenhalen.

team AK (8): Thomas en Bernal (voor mij de twee topfavorieten), Uran, Yates, Kruijswijk en Pinot (ik verwacht van hen plekken 3-6 in het eindklassement, al blijft Uran altijd een gok, maar een gok moet je ertussen hebben zitten om het verschil te maken), D.Martin (verwacht hem ergens 7-10 in het eindklassement, maar wel in de bergritten regelmatig bij de besten aan de streep) en Van Garderen (wtf inderdaad! - sowieso goed voor de tijdritten, mogelijk teampunten van Uran en wie weet zelfs eigen punten).

team sprinters (7): Groenewegen, Sagan, Viviani, Ewan, Kristoff, Laporte en Pasqualon. Veel uitleg heb ik hier niet bij. Het zijn gewoon de mannen waar ik het meeste vertrouwen in heb. Groenewegen is relatief duur, maar wel een grotere zekerheid voor me dan Matthews, Trentin en Colbrelli.

team aanvallers (5): Bettiol, Mohoric, Gesbert, Bevin en Alaphilippe. Voor 5,25 miljoen heb ik hier volgens mij gewoon een goed stel renners die ik hoop veelvuldig in de dagvlucht te zien, mogelijk voor de bollen zie gaan (Mohoric, Gesbert, Flip), en waarvan de meesten ook nog in de tijdritten nog inzetbaar zijn.

Enige uitleg bij niet gekozen renners:

- Ik kies nooit klassementsrenners en aanvallers die al in de Giro diep zijn gegaan
- Bardet (had ik best willen kiezen, maar vond in Pinot een goedkoper alternatief waar ik net zoveel of mss wel meer vertrouwen in heb)
- Matthews (Met Bol in de ploeg en zijn enorme twijfelachtige interviews links laten liggen. Druppel was zijn statement zeker niet voor groen te gaan)
- Mas (toffe renner die me in de Vuelta tot 97%+ bracht, maar lijkt nu niet in vorm te zijn)
- Quintana (valt altijd tegen. Gewoon geen Scorito puntenpakker)
- Fuglsang (had ik best willen kiezen op zich, maar toch twijfels over de vraag of hij zijn vorm nog langer kan vasthouden, en of hij drie weken kan presteren. Bij Yates vergelijkbare twijfels, maar die werd al eens 4e en dus koos ik hem ipv Fuglsang)

Ik zal deze post na de Tour nog eens terughalen, en dan kijken hoeveel ervan is uitgekomen.... :)

Zin an!

Succes allemaal!

Laatst gewijzigd
kevinraar

ralp ik heb 15 renners van jou team ook

La Primavera

'@zeewolde Oeps vergeet ik zo Fuglsang haha. Hebben jullie die ook @Harderijder @random?

stijn123

Tevreden over mijn team, al had ik graag nog een extra klimmer meegenomen.

Thomas
Fuglsang
Kruijswijk
Uran
Bernal
Valverde
Konrad
Van Garderen

Alaphilippe
Kwiatkowski
Van Aert
Bettiol

Groenewegen
Sagan
Viviani
Ewan
Kristoff
Boasson Hagen
Laporte
Paqualon

Vandaag stel ik de laatste 8 op plus van Aert, in het geval dat Groenewegen gelost is of voor teampunten. Omdat het parcours me nog verraderlijk lastig lijkt heb ik Sagan als captain. In de ploegentijdrit ga ik er 3 van TJV, 3 van Ineos en 3 van EF education opstellen.

Uran

Ak mannen
Uran
Bernal
Quintana
Pinot
Yates
Buchmann
Martin
Konrad
Kruiswijk

Mollema
Calmejane
GvA
Alaphilippe

Trentin
Groenewegen
Matthews
Kristoff
Pasqulon
Sagan
Vivianni

Met Yates, Martin en Buchmann ook wat mannen die ook vooraan eindigen in heuveletappes. Om die reden Bardet op laatste momentt gewisseld voor Yates. En hopen dat Landa en Fuglsang het niet te goed gaan doen. Mollema en Calmejane voor berg/heuvel etappes als ze in de aanval gaan, zullen ook niet veel mensen in hun team hebben denk ik. En qua sprinters misschien een mannetje te weinig maar wel veel mannen die ook een heuveltje over kunnen.

1 2 ... 99 ... 175 176

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.