Sagan valt nogal tegen vandaag. Nog altijd geen winnende kopman gehad :p
Verder pakken Pinot en Bernal hier vijf tellen, die lijken dus echt wel goed, je zou daar eerder een meer punchy type als Martin (die dreigt een miskoop te worden als hij zo'n etappe niet scoort...) of Yates verwachten. Enerzijds jammer dat ik Pinot heb geschrapt, anderzijds heeft Kruijswijk al veel punten gepakt en viel Fuglsang nogal mee vandaag gezien zijn val.
Pijnlijk dat de puncheurs onder de klassementsmannen die altijd, maar dan ook ALTIJD meesprinten nu gebroederlijk samen binnenkomen op plek 30 en 31. Voor mij is er nu een nieuwe regel bijgekomen: bij zulke twijfel etappes altijd de klassementskopman(nen) van Ineos opstellen, want die sprinten hier altijd de top 20 in.
Met 219 punten scoor ik heel teleurstellend zeker omdat ik vond dat ik hier een goed team voor had. Ondanks dat ik geen Alaphilippe had. Maar Matthews als mijn captain is dan weer een lichtpuntje.
Gaat het weer zo'n spelletje worden: goed team gekozen, redelijke dag opstelling, maarrrrr de verkeerde kopman gemaakt, in dit geval Sagan ipv Flip. En dat dan iedere dag dus elke dag 30 tot veertig punten sowieso verliezen. dat gebeurde me in de Giro bijna elke dag, met als gevolg plaatsnemen in de grijze middenmassa..
Met angst en beven deze etappe afgewacht. Als jumbo of ineos het geel en jong maar hadden na deze dag, dan zat ik gebakken.
Flip fietst in 1 ruk geheel team Zadelpen overhoop. Wat een dreun in het gezicht van deze symphatieke club.
Morgen beginnen reeds de problemen. Dat wordt twee dagen overleven tot de bergen. Achterstand is huge....
Vandaag een mooie 364 punten behaald. Jammer dat Ewan en Schachmann nog tegen vielen. Had zeker van Schachmann verwacht dat hij bij de eerste 12 zou zitten. Ewan was een gokje. Sta nu op 1004 punten, de tour is weleens slechter begonnen voor mij.
Over de kopman van morgen ben ik nog niet uit, vind het een hele lastige. Kan niet goed inschatten hoe fit Groenewegen is op het moment. Maar kiezen tussen Ewan, Viviani en Sagan vind ik ook een gok. Voordat de etappe begint zal ik ze allemaal wel als kopman gehad hebben denk ik zo.
Aardig dagje. Vanochtend flip geruild voor Sagan als captain. Had wel verwacht dat ie daar aanging, maar niet dat ie vooruit ging blijven. Knap staaltje!
Verder met Matthews en Stuyven, Benoot prima gescoord. Wel Pasqualon, Teuns en Ewan mee, en Thomas, Bernal en Mas nog op 't bankje. Best wat punten gemist, maar dat geldt voor iedereen gok ik.
Baal vooral dat ik Asgreen waarschijnlijk kwijt ga raken, die ik vooral met het oog op de tijdrit zou gaan missen...
Morgen moeten toch punten op gaan leveren, want ik sta inmiddels al ver achter. Nu moet ik het overigens meestal van de bergen hebben (vind zelf dat ik een erg sterk bergteam heb; bewust voor gekozen met donderdag al de eerste bergetappe).
Sagan, Matthews, Ewan, Viviani, Laporte, Kristoff, Pasqualon, Kruijswijk/vAvermaet. Laatste twijfel ik nog over.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.