Scorito - Tour de France 2019

1 2 ... 120 ... 175 176
kierewietje

Geen gladiolen voor Bartje in dat geval.

JesperRenrad

Dennis veel tijd verloren. Expres, zodat hij vandaag mag? Of gewoon zo beroerd dat ik al spijt mag hebben dat ik niet naar mn verstand geluisterd heb en hem opgenomen heb?! 🤔

Laatst gewijzigd
user26842

Zou Barguil wat kunnen doen vandaag?
Of nog te vroeg in de tour?

Jeffrey81

Met 331 punten gisteren eindelijk een goede dag. Daarmee 10% teruggepakt, maar nog altijd maar op 55,6%. Het is wel duidelijk dat het verschil in de sprint-etappes niet echt wordt gemaakt, haha.

Voor vandaag gewoon weer al mijn aanvallers in de ploeg. Bevin is dan wel gevallen, en voor Gesbert is het niet echt op maat, maar ik heb ze meegenomen dus ik stel ze op. Mohoric zat gisteren al goed vooraan, dus dat is hoopgevend. Verder Sagan, Alaphilippe en Bettiol.

Ik vul aan met klassementsmannen Pinot en Bernal, en truipuntenpakker Viviani.

On y va!

hartstikkebedankt

Enige twijfel vandaag is 2 man kiezen uit:

- Fuglsang die ik top-15 zie eindigen mocht het op een sprint met 40 man uitdraaien, en een kans dat vandaag een Astana wint
of
- Pinot die ik zeker top-15 en waarschijnlijk hoger zie eindigen mocht het op een sprint met 40 man uitdraaien
of
- Kruijswijk voor 6 of 8 zekere truipunten + eventueel nog 3 punten extra mocht Van Aert de witte trui houden en verder waarschijnlijk geen punten
of
- Asgreen voor 8 teampunten en evt. 18 punten als Alaphilippe wint (mijn favoriet voor vandaag)

Lastige overwegingen altijd, ik ben vaak geneigd om dan toch Fugl en Pinot te kiezen maar of het verstandig is? De rest staat vast.

JesperRenrad

Waarom zouden Fugl en pinot voor plek 15 sprinten? Ik zou de veiligere punten pakken...

Ludi

Verstanding, verstandig...

Ik vind deze dagen altijd lastig. Je neemt een aantal aanvallers mee voor dit soort dagen. Maar als puntje bij paaltje komt vind ik het altijd lastig om zekere punten op de bank te zetten. Moeilijk moeilijk.

Jasperdewaal11

Team:

- Bernal
- Sagan (overleeft ie de hellingen als er gas gegeven word ?)
- Flipje
- v Aert
- GvA
- Fugl
- Pinot
- Kruijswijk
- D Martin

Alleen de kopman ben ik nog niet uit. Neig naar Flip, v Aert of GvA omdat het een gereduceerd sprintje word.

JesperRenrad

Kj, ben het met je eens dat aanvallers wel nuttig kunnen zijn. Mogelijke beloning is groot. Maar op een vlakke aankomst gaan klassementsmannen nooit veel punten pakken, dan liever de zekere punten van Bora, Kruiswijk of Quick (houdt ala geel?!)
Maar de altijd teleurstellende gelukzoekers van Lotto Soudal en Bahrain zet ik er wel in, anders had ik ze überhaupt niet moeten selecteren 😁

GlennTour

Colbrelli of Herrada vandaag?

Ludi

Daarom heb ik Schachmann gepakt, dat is en een aanvaller die ik vertrouw en iemand die zeker 6 punten geeft, dus dat helpt als hij toch 42e wordt.

Teuns aan de andere kant. Tsja, als hij niet in de ontsnapping zit kan hij goed op achterstand binnenkomen en dan had ik liever bijvoorbeeld Buchmann meegenomen. Maarja, dit is iedere etappe dat een vlucht kan winnen het geval.

Pantano

Ewan staat bij Unibet toch hoog aangeschreven. Neem m voor de zekerheid toch maar mee. Lastige etappes altijd...9

jelle013

Teampje voor vandaag af, het was wikken en wegen in de selectie. Bij het warm fietsen werden toch duidelijk dat een paar jongens hun niveau nog niet halen.
Selectie:
Flipje (C)
Fuglsang
Kruijswijk
Bernal
van Aert
Sagan
Viviani (teampunten en truipunten)
Ewan (kans op Wellens/ de Gendt? Daarnaast trui punten, en heel klein kansje dat hij mee kan)
Matthews (kan dit wel aan neem ik aan!)

Spreiding is dus het woord van vandaag, ik verwacht Herrada nog niet, die wil denk ik in de bergen fit zijn (morgen mooiere kans voor hem). Daniel Martin ook op de bank, zelfde verhaal en UAE is ook nog niet echt grootst vind ik. Bardet nog overwogen maar die haalde in de training zijn wattages gewoon niet.

Mooie koers vandaag allemaal!

TimCarpentier

Zeer moeilijke etappe vandaag.

Op dit moment:

Alaphilippe
GVA
V Aert
Lutsenko
Matthews
Sagan
Trentin

Nog 2 plaatsen open voor onder andere: Mohoric, ewan, Valverde, Martin, fuglsang, Bernal, Gaudu.

Wat denken jullie? Moeilijk in te schatten, zoveel is duidelijk.

Platje

'@pantano, kijk eens naar etappe 3.. Denk je dat ewan vandaag dan aankan?

Mas Nada

Belooft wat vandaag als het lastig kiezen is. Equipe voor vandaag:
Flip (c)
Sagan
Matthews
Sonny
Stuyven
Benoot
Van Aert
Kwiat (blijft balen dat ie hier niet vrijuit kan gaan)
Bernal

@ TimC : wat een keuzes zeg. Normaal zou ik zeggen qua potentie Valverde en zeker Mohoric.

Zadelpen

Wel amusant om te lezen dat er mensen zijn die een optie op Barguil selecteren, maar geen benul hebben wanneer ze die dan op moeten stellen.

Ik heb Barguil... maar wanneer ik die dan op moet stellen? Heb geen flauw idee. Ik dacht zelf aan etappe 3 en 1 a 2 keer in de bergen ergens. Dat wordt gokken. En achteraf gezien ben ik daar niet blij mee. Ik wilde 20 man waarvan ik zeker wist wanneer ik ze op moest stellen. Dat is net niet gelukt dus.

Kwiat krijg ik ook langzaam spijt van, zeker omdat dat de vervanger van Nizollo was bij mij.

Die mag vandaag natuurlijk niks doen. Hadden ze geel en wit, en kwiat ook nog kort, had die zich wellicht al vaker laten zien. Ach ja... wie weet komt die nog van pas mochten Bernal en Thomas iedereen naar huis rijden. Maar ja.... had denk toch iemand anders willen hebben.

Rest ben ik nog steeds tevreden over. Sta weliswaar behoorlijk laag, echter met een groenewegen die niet valt stond ik toch echt wel hoog. Dus op zich gaat het niet super slecht. Dat gaat nog komen vrees ik haha.

Jasperdewaal11

Enige waar ik tot nu toe spijt van heb is dat ik Mike Teunissen heb vervangen door SKA (dacht daarmee iets veelzijdiger te zijn). Maar goed voor de rest loopt het aardig afgezien van de kopman keuze de 1e 3 etappes :P

Maar gister was t raak......only way is up!

Poeksel

Alaphilippe is favoriet bij de bookmakers omdat hij de meeste winstkansen heeft, maar er is ook een redelijke kans dat hij geen etappepunten pakt vandaag, vermoed ik. Uitgaande van twee scenario's.

DQS gaat waarschijnlijk niet heel veel moeite doen om de kopgroep terug te pakken (tenzij de gele trui bedreigd wordt, die willen ze wel houden). De vraag is dan of b.v. Bora wel die moeite gaat doen.

Scenario 1: als de kopgroep binnen schotsafstand is zal DQS wel aanzetten om zo te proberen de etappe te winnen.
Scenario 2: Als de kopgroep vooruit rijdt en er daarachter nog een peloton binnenkomt zullen Sagan/Trentin nog wel voor de punten sprinten. Gaat Alaphilippe dan bij de eerste 20 eindigen?

Maar er is eigenlijk ook geen scenario 3: Kopgroep blijft vooruit, maar Julian wil seconden pakken en eindigt voor het peloton.

ebel1999

Risicovolle opstelling voor vandaag.
Alaflip (C) zekerheidje
Van aert
Van avermaet
Sagan
Matthews
Schachman
Rohan Dennis (Risico, maar als die in de kopgroep zit en wegblijft krijg ik ontzettende spijt door hem niet op te stellen)

Barguil (verwacht wel een aanvalletje op de laatste heuvel en dan dalend naar de finish

Door deze 2 risicos ,1 zekerheidje namelijk Viviani. 6 punten voor zijn groene trui klassement, 8 punten voor geel alaflip. Dus waarschijnlijk al 14 punten en alaflip kan eventueel etappe ook nog eens pakken!

Geen klassementsmannen voor mij vandaag. Neem liever het risico met een Rohan Dennis op een eventuele 1.2.3e plek dan klassementsmannen die misschien wel, maar misschien ook niet mee sprinten. En wie van de klassementsmannen dan ook nog. Tot zover mijn team!

mschuts

Verwacht vandaag een kopgroep met renners die niet directe gevaarlijk zijn voor het klassement en die de afgelopen dagen (dan wel bewust) tijd hebben verloren, zoals de Marchi, Naessen, Wellens, De Gendt, Pauwels, Cummings etc. Denk dat ze die dan wel laten rijden met het oog op de zware etappe van morgen.

Abdoe

'@Poeksel: er is ook nog een scenario 4, dat een grote winstkans inhoudt: Alaphilippe gaat zelf mee in de kopgroep :)

Laatst gewijzigd
Phoenix0000

'@Poeksel

Als Bora en Sunweb mannetje in die kopgroep hebben die ze kansrijk achten dan blijft die groep wel weg

Ludi

Barguil. Tsja, lang overwogen, zeker na zijn winst nog een keer, maar met zijn ambities erg lastig in te schatten. Waarschijnlijk zou ik hem alle halve bergetappes en bergetappes met kans op vlucht opstellen en dan iedere keer 0 punten krijgen, dan hem een keer eruit laten, en dan 50 punten missen. Lekker. Dat soort mannen neem ik liever gewoon niet meer (zoveel) mee.

jlmr1990

Snap niet zo goed waarom zoveel mensen Alaphilippe als kopman hebben. Die laten ze echt niet wegrijden.

1 2 ... 120 ... 175 176

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.