Scorito - Tour de France 2019

1 2 ... 13 ... 175 176
Imbatido

'@Ab Normaal: Je kan je ook afvragen, wie gaat er rijden voor al die sprints? Er is geen enkele ploeg die vol inzet op hun sprinter. Eerste etappe met het geel voor de winnaar komt het wel goed en zal er een klein groepje wegrijden. Maar daarna wordt het al lastiger en lenen de ritten zich vaak ook minder voor een zekere sprint. Er zijn dit jaar eigenlijk geen biljartvlakke ritten bij die makkelijk te controleren zijn. Bij Jumbo-Visma kom je dan uit bij De Plus en Tony Martin. Maar die zullen ook niet teveel willen bijdragen. Het zal mannetjes sprokkelen worden overal om een sprint te krijgen. Bij Bora heb je min of meer hetzelfde verhaal, en die dragen ook maar weinig bij doorgaans in vlakke ritten. Quick Step en Lotto-Soudal zie ik in een van die glooiende ritten ook wel in de aanval gaan met Alaphilippe, Gilbert of De Gendt ofzo. En stel dat Groenewegen de eerste twee keer wint, gaan ze dan nog willen helpen?

Threeohthree

Verder ben ik er zoals Gerardv zegt ook nog niet zo zeker van dat INEOS de trui weg wil geven, dit deden ze in 2017 namelijk ook niet. Het zou wel kunnen dat ze dat nu wel doen omdat ze vinden dat hun ploeg minder sterk is zonder Froome, maar SKY heeft in ieder geval altijd de gele trui verdedigd naar mijn idee. Kan er naast zitten.

Edit: Er vanuit gaande dat INEOS dan het geel zou hebben. Als ze deze niet hebben zal hij ongetwijfeld ergens naar een aanvaller gaan.

Laatst gewijzigd
pirazzi

Gerardv heft wel een punt. Thomas was vorig jaar onafgebroken in het geel vanaf etappe 11, Froome liet het jaar daarvoor Aru na etappe 12 en 13 in het geel rijden. Andere jaren stond Froome het geel niet meer af nadat hij erin kwam, Wiggins ook niet in 2012. Alleen Nibali gaf het geel 1 dag aan Gallopin maar die reed ook niet bij Sky/Ineos.

Ludi

'@ab, grotendeels met je eens, al lijkt me etappe 12 de meest duidelijke etappe voor de aanvallers, zo net voor een tijdrit. Ook lijken me etappe 8 en 9 best etappes waar de saganachtige sprinters ook zomaar mee kunnen gaan in de kopgroep, voor de tussensprintpunten en gewoon redelijk kunnen finishen. Sagan eraf rijden is nog niet zo makkelijk en vooral in etappe 9 kan hij met een groepje of ploeggenoten echt wel redelijk lang volgen denk ik.

Etappe 1 is voor mij een van de lastigste en meest bepalende. Ik zie best een aantal extra mannen daar meedoen, voor de kleine kans op geel, en zeker met het beetje glooien van de finish kan een GVA, valverde, fraile, LLS, etc daar nog best voor genoeg onrust zorgen waardoor niet de meest logische winnaar volgt. Heeft cancelara niet ook eens zo het geel gepakt?

Jopster

Onze podcast heeft ook weer een eigen subpoule.
https://scori.to/XVSWHYZ
Doe mee en probeer ons te verslaan!
Vanaf volgende week gaan we jullie wat tips en tricks uitleggen voor de tour.
Groetjes van Eddie the Eagle!

Ohjaikdoeooknogmee

Ontzettend veel zin weer in het puzzelen. Eerste gedachtes: Groenewegen en WvA kunnen veel punten pakken in de eerste etappes. Groenewegen geel tot etappe 3, waarna WvA hem overneemt. Samen met de jongerentrui van WvA onmisbaar veel punten. Ohjaaa ik schrijf dit met een geel gekleurde bril...

Voor de rest even snel door de database geklikt en de "goedkopere" sprinters vallen me een beetje tegen, even nog de ploeg berichten afwachten over de plannen....

user27296

Goeie avond allen,

Ik had graag jullie mening gevraagd?
Wie van volgende renners haalt het meeste punten en waarom?
De Gendt, Teuns, mohoric, kragh, de marchi, Wellens, g martin.

Ik denk de marchi omdat die weer veel in de aanval gaat zijn en daarom wel eens raak gaat schieten!
Wat denken jullie en waarom?

Mvg

Krul12

'@Ohjaikdoeooknogmee: Als Jumbo-Visma de TTT wint zal Groenewegen op achterstand binnen komen. Of andersom redenerend: Als Groenewegen zijn ploegmaten bijhoudt zal Jumbo-Visma de TTT niet winnen.

Aadjenr11

'@ohjaikdoeooknogmee, met die geel gekleurde bril kijk ik ook een beetje. Alleen vraag ik me af of van Aert de witte trui gaat pakken. QS en Ineos hebben met Mas en Bernal toch ook wel een grote kans.

M@thijs

'@stijn ik vermoed G. Martin aangezien hij kopman binnen zijn ploeg en en vermoedelijk top 20 AK rijd en er veel aan zal hangen in de bergen. Hij is wel de renner die je het meest op moet stellen ook.
Als aanvaller ga ik voor de marchi

Sebelius

Grootste probleem met de sprinters is altijd: rijden ze de tour wel uit?
Groenewegen,Sagan en Kristof zullen zonder evt. valpartijen Parijs wel halen.
Maar Ewan,Viviani en Gaviria(als die start)geven er misschien na etappe 11 wel de brui aan.
Blijft koffie dik kijken natuurlijk.
En mocht je bijvoorbeeld Viviani niet hebben geselecteerd dan baal je toch wel als hij 2 etappes wint.
In de giropoule had ik net zoals vele andere (na etappe 12) nog maar 3 sprinters over.
Maar om nu deze tour 8 sprinters te kiezen lijkt me ook geen goed idee
Heerlijk weer die keuze stress.
Veel plezier met puzzelen allemaal.

Gerardv

In de Tour zie ik geen sprinters afstappen, tenzij dit ter bescherming is van een renner vanwege de leeftijd bijvoorbeeld. Elke sprinter wil winnen op de Champs Elysees.

Dit loopt spaak

Wat zijn de verwachtingen mbt Barguil dan? Ik heb hem er niet in staan maar telkens als ik zijn naam zie ben ik geneigd hem er in te klikken!

bennie024

Ik heb de namen van Landa en Nibali (bijna) nog niet voorbij zien komen, terwijl dit wel renners zijn waar rekening mee gehouden moet worden. Nibali heeft weliswaar aangegeven niet voor een klassement te gaan, maar Landa toch zeker wel.

Froome en Dumoulin waren vorig jaar met de Giro in de benen ook nog erg sterk in de Tour de France. Daarnaast leek Landa alleen maar beter te worden gedurende de Giro, waardoor hij zijn piekmoment misschien gewoon kan doortrekken naar de Tour. Ik zie het wel gebeuren hoor!

Papa Bart

Ik ben er van overtuigd dat EF de TTT wint, het is DE kans om ooit eens het geel te dragen en dat cluppie is 'on a roll'.
En omdat dat zo is gaan Uran, TJ (uiteraard) en Woods mee. Bovendien heb je dan keuze voor veel etappes.
Uran wordt niet 'de Uran' dit jaar denk ik, maar podium is zeker niet uitgesloten, ik denk eerder dat Mas die rol gaat vervullen, dus ook uit dat kamp neem ik er drie mee.

Ik wil eigenlijk EN Dumoulin en Thomas niet meenemen, maar maak je daarmee je team niet kansloos? Van de andere kant die twee eruit is ruim tien miljoen in de bank.

En dan Porte. Een van zijn laatste kansen en een fors ondersteunend team. Ik zou hem normaal gesproken echt niet nemen, die stuiterbal, maarrrrrrr ik heb na afgelopen Giro gezworen dat ik Mollema verder elk spelletje mee zou nemen, tot aan het einde van zijn carrière. Dus de Mol gaat mee, en alleen is ook maar alleen.

Grootste twijfel, hoe krijg ik Bling en GvA in mijn team, en zijn zij het puzzelen eigenlijk wel waard?

Ik blijf even gluren hier, kijken of hier de diverse resterende vragen worden beantwoord..

snoek1974

Als je nog maar 500 over hebt , zal het tussen King En Herrada gaan , maar de vraag blijft eerst hoeveel sprinters ik mee neem en wat dat beteken voor mijn klim team .

M@thijs

'@snoek voor 500 vind ik terpstra eigenlijk interessanter

snoek1974

'@ Stijn

Wie je het best kan selecteren hangt ook van de rest af van je selectie .

D Teuns en Mohoric zou zomaar kunnen verrassen maar zijn overbodig als je Gva , Ala , Sagan , Matthews en v Aert hebt

De Marcchi en de Gendt zijn aanvallers maar je moet ze vaak opstellen voor weinig punten , alleen zijn dit dan wel punten in een etappe waar de rest geen punten hebt , de Gendt heeft ook een redelijke tijdrit .

Dus een aanvaller als negende man in je klim team kan , als je veel hebt uitgeven aan je sprint team .

Ik neig om ook Ewan nog in mijn sprint team te zetten en dat heeft dan wel gevolgen voor mijn klim team waar positie 6 tm 9 ingevuld moet worden door goedkopere renners , zou ten koste gaan van 1 van de Franse of Kruiswijk .

zomaareens

Uran rijdt verder niks na california? En dan martin? Zijn weinig etappes voor hem? Of gaat die met die puncheuretappes? Bergaf..? Meedoen?

martijn2308

Zal Trentin voor alleen voor Yates moeten werken of zal hij ook mogen meesprinten?

Ab Normaal

Trentin neem je niet mee om te helpen denk ik.
Dan heeft Michelton voldoende alternatieven.

Martinho237

Ik heb zelfs stille hoop dat Trentin en Matthews Sagan het vuur aan de schenen gaan leggen voor de groene trui. Waarschijnlijk komen ze dan alsnog tekort, maar een mens mag hopen toch? De eerste week tot aan PdbF zie ik sowieso ook dergelijke namen (Krachtpatsers met een goed eindschot uit de ploegen die een goede TTT-ploeg hebben) de top 10 bevolken. Trentin, Matthews, Sagan en mogelijk een Bevin of Gilbert gaan hier dus gewoon mee.

zomaareens

Wordt hoog opgegeven over puncheuretappes.. maar etappes op maat van daniel martin?
niet echt toch?

Wijon

Matthew zie ik nog wel boven komen drijven, toch wel altijd steady (tenzij ziek). Ik keek net even naar de startlijst van Katusha Alpecin, maar wat zijn die van plan deze tour? Zabel voor top 20 laten sprinten?

Onbekende gebruiker

'@zomaareens: dat hangt ervan af hoe je Dan inschaalt als wielrenner. Als je vindt dat hij aardig een bergje op kan sprinten (WP), flink wat hoogtemeters kan verteren (LBL) en een goed AK kan rijden in een Grote Ronde (TdF) dan liggen er wel een paar kansen in deze Grote Ronde met flink wat hoogtemeters en puncheuretappes.

1 2 ... 13 ... 175 176

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.