ook die naam kan ik niet meer horen :P
dacht dat Bettiol qua vorm wel zelfde resultaten kon halen als Van Avermaet die toch niet heel lekker draaide. Etappe 3 reed hij lek en etappe 5 zat hij toch ook wel lelijk ver achteraan in vergelijking tot Greg.
Ik twijfel nog tussen Herrada en Bettiol, maar wordt geen beste etappe, ook door ontbreken van gele trui in mijn ploeg. Moscon die ik erin heb geprutst is zo ook nog wel een dure misser, als je die andere 1 miljoen mannen als Stuyven en Greg ziet
https://www.wielerkrant.be/nieuws/2019-07-04/jasper-stuyven-geeft-een-duidelijke-kijk-over-zijn-rol-in-de-tour-de-france-dat-is-de-ambitie-waarmee-ik-start
"Ik heb een vrije rol, dus ik mag mijn eigen ambities najagen."
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190705_04495157
Stuyven wordt, in afwezigheid van John Degenkolb, de man voor de sprints. “Ik heb veel meer vrijheid dan vorig jaar. Dat is mooi, maar massasprints in een Tour zijn heel moeilijk, zeker als je alleen zit. De pure, vlakke massaspurten zijn ook niet echt mijn ding. Ik kijk meer uit naar de iets lastigere dagen”, zegt Stuyven. “Ik denk dat er vier of vijf kansen liggen voor mijn type renner, wat veel is voor een grote ronde.”
----------------------------------------
Stukje interpretatie, maar hij zegt hier niet dat hij in die massaspurten niet mee gaat doen voor een ereplaats. Enkel dat ze heel moeilijk zijn (om te winnen) en hij meer uitkijkt naar de lastigere dagen. En in die andere zin had er na de tekst "vier of vijf kansen" denk ik nog de tekst 'om te winnen' moeten staan.
Ik vond het een erg fijne opvuller, maar het pakt ook bijzonder gunstig uit.
Zeker, al denk ik dat Moscon nog steeds minder (praktische) punten nu haalt dan GvA. Echter was GvA constant op de afspraak en andere beoogde renners van mij niet, waardoor het verschil groter werd. Moscon was vooral bedoeld om punten te sprokkelen, een enorme boost door de ttt te krijgen en met de afrekening erbij voldoende punten totaal. Dat loopt ook nog niet helemaal volgens plan.
@pietje: ik zag dat interview live (bij de ploegenpresentatie was dat) en vond het duidelijk nog niet overtuigend en de aanname dat hij zich in de sprints ging mengen, heeft de kopjesmaker er ook zelf bij verzonnen.
Hij gaf eerder al aan echt voor een vrije rol te komen (anders had iemand anders zijn plekje in de selectie mogen hebben) en dat hij een ritzege wou najagen, die hij juist had gemist in Mende. Als je die opvatting in ogenschouw neemt, is het ook logisch om niet te sprinten en energie te sparen en dan passen die woorden van Stuyven ook opeens bij iemand die niet gaat sprinten. Maar vooral dit interview had ik dus vooraf moeten lezen: https://www.wielerkrant.be/nieuws/2019-07-06/jasper-stuyven-wil-zich-mengen-in-de-massasprints-maar-dat-is-niet-mijn-prioriteit
Ik wil hier duidelijk niet mee zeggen dat het a of b is, maar dat er nog steeds een ambiguïteit in het interview zit :p
Ik zou er daar mooi 4 van kiezen waar je zelf achter kan staan. Er zijn meerdere renners die punten kunnen scoren, zul je net zien dat je bardet een keer thuislaat omdat hij de vorige keer slecht was, pakt ie nu ineens tijd en een top 10 notering door de afdaling. Morgen is een lastige etappe om te voorspellen. De 5 die mee neemt zou ik inderdaad ook niet op de bank laten.
Kevin je snapt het spelletje toch inmiddels al wel een beetje? Wellens wil aanvallen en heeft de bergtrui dus die neem je mee.
Met de rest van je team verwacht ik niet dat je veel punten gaat scoren. Maar dat zullen veel mensen hebben. Je kunt teampunten overwegen van renners van je de 5 die je gekozen hebt, wellicht wint er eentje van.
Mijn kopman is twijfelachtig vandaag. Ik wil mijn renners natuurlijk ook niet het gevoel geven dat ik twijfel over hun talenten. Jammer dat mijn renners niet zelf bepalen wie er kopman wil zijn! Dan maar wachten tot 5 minuten voor de start om de knop door te hakken en precies de verkeerde keuze te maken.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.