Scorito - Tour de France 2019

1 2 ... 135 ... 175 176
Pietje Precies

Ik denk dat Matthews vandaag best wel kans maakt om te winnen (10% ofzo). Maar daar hoef je in zulke etappes niet de hele ploeg voor te laten rijden... Matthews had zelf ook met de kopgroep mee kunnen proberen te springen. Desnoods had ie Haga nog meegenomen ter ondersteuning. Was zijn winstkans nog een stuk groter geweest ook.

Nu is de ploeg (met daarin wat renners die zelf ook prima een rit zouden kunnen winnen) weer de hele dag op kop aan het sleuren voor een kansje van Matthews...

Pietje Precies

Ja, in een groep van 4 is het zelfmoord ja. In een groep van 12 niet.

Rawolf

Als je een rit wilt winnen moet je voor Matthews rijden, de kans is niet 100% maar dat is wielrennen. Als je niks doet win je ook niet hoor, dat kan ik je verzekeren.

Deze etappe ligt Matthews in mijn ogen het beste, klimt het best van alle sprinters. Beter dan Sagan en co normaal gesproken. Maar je zit ook nog met Alaphillipe natuurlijk.

Pietje Precies

Zeker, ik zeg enkel dat je ook in de kopgroep voor Matthews kunt rijden.

Verder kan je er best wel vraagtekens bij plaatsen of Sunweb de ploeg is die moet rijden. Alaphilippe is toch de man die de gele trui wil hebben? En Bora was toch de ploeg die ervoor zorgde dat de kopgroep slechts uit 4 renners bestaat? Blijkbaar hebben die mannen van Bora dus plannen om de etappe te gaan winnen. Ondertussen neemt Sunweb 75% van het kopwerk voor hun rekening, QuickStep 25% en Bora 0%.

Maar goed, nadat Sunweb deze situatie cadeau heeft gekregen, geef ik ze groot gelijk hoor dat ze controleren. Je moet wat als je niet meezit. En Matthews heeft best kans vandaag.

Laatst gewijzigd
Stijn Lemmens

2 renners kwijt laporte en tejay

Damm

Rawolf

Quickstep heeft ook wat werk gedaan maar hebben een te zwakke ploeg om de koers te dragen in een rit als deze.

Sunweb moet de rit hard maken om de betere sprinters te lossen/te vermoeien, in principe verteerd Matthews die bergjes het beste.

Maar nu heeft Astana al overgenomen :p, als Sunweb slim is geven ze er de volgende klim nog een snok op

IMaat

Schachmann wederom onzichtbaar.... zonde.

Pietje Precies

Alaphilippe moet wel ontzettend in zijn handjes zitten te wrijven. Vijf ploegen (Bora, Sunweb, QuickStep, Astana en EF) die in dienst van hem rijden!

Ik denk dat ik deze etappe zwaarder heb ingeschat dan vele andere, maar op deze manier kan het zelfs een verkapte GC-dag worden.

Laatst gewijzigd
JimKro

Ja ik vrees dat we gewoon GC renners in de top 10 gaan krijgen. Met wellicht nog Matthews erbij. En Alaphilippe en Teuns uiteraard. Toch jammer dat ik Pinot en Barguil eruit heb gelaten, omdat die weinig punten konden halen met een kopgroep die vooruit blijft. Barguil vindt die laatste muur ook fijn en zou daar wel eens een aanval kunnen plaatsen.

Laatst gewijzigd
Stijn Lemmens

Het is voor van avermaet vandaag

Stijn Lemmens

Teuns pakt tijd om nog eens in de aanval te kunnen gaan, later in de tour

JimKro

Oh Teuns had ik even gemist. Hopelijk is hij niet ziek. Tijdsverlies is in ieder geval gunstig voor toekomstige aanvalskansen :)

JimKro

Geen reden tot paniek denk ik, maar de voortekenen van Steven zijn wel een beetje zorgelijk tot nu toe. Hopelijk is hij niet nog minder fit door zijn ziekte.

Pietje Precies

Eigenlijk is het tot dusver juist maar een saaie boel. Twee machines versus vijf ploegen. Met Alaphilippe in een luxe zetel. Zou wel lief van hem zijn als hij de andere ploegen na afloop even bedankt. Hopelijk weet Greg zich in de top-5 te rijden!

Stijn Lemmens

Team ineos massaal uit de bocht

Platje

Zoals verwacht idd veel zwaarder dan velen van te voren dachten. Ben benieuwd wie er gaan straks

Rawolf

Pinot, Fuglsang, Uran allemaal lekker op het bankje😅, beetje onderschat deze etappe.

Mas Nada

'@ random: haha ik ook. Maar who cares? 0x2 voor de kopman telt ook wel makkelijk. Ik heb liever zo een koers!

Laatst gewijzigd
Stijn Lemmens

Amaai, mooi van De gendt

JapieJapo

Alaflip captain met Sagan, Matthews Avermaet pinot en Bernal opgesteld, lekker dagje!

danusz1986

Daar gaat mijn goede klassering. WvA drama vandaag.

Rawolf

Ik zie nu dat de schade nog meevalt, ben zelfs gestegen met Flip kopman.

Pinot niet opstellen is wel balen, als er 10 plekken waren had ik hem opgesteld.

Pietje Precies

Wat heerlijk dat de Gendt hem weet te pakken (ondanks dat ik hem niet heb)!!

Lekker gewerkt hoor EF en Astana..... En ook weer een prima dag voor Sunweb! Schachmann ook keurig op plek 41. Lijkt wel een miskoop te worden van vele. En al die andere ploegen die niet mee zaten, zijn hopelijk ook content met hun prestatie vandaag :p

Qua Scorito een fijne dag, 6 bazen in de top-10 en lucky Benoot. Greg captain is karig, maar ach, die had ook in andere scenario's goed kunnen scoren.

Laatst gewijzigd
Treenert

Nooit gedacht dat hij het zou redden. Zó gaaf!!!
Ik heb m niet maar wat een baas.

hartstikkebedankt

Gestegen naar top 50 overall ondanks captain GVA. Uran opstellen ipv Fuglsang was ook beter geweest maar ach.

1 2 ... 135 ... 175 176

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.