Ik denk dat Matthews vandaag best wel kans maakt om te winnen (10% ofzo). Maar daar hoef je in zulke etappes niet de hele ploeg voor te laten rijden... Matthews had zelf ook met de kopgroep mee kunnen proberen te springen. Desnoods had ie Haga nog meegenomen ter ondersteuning. Was zijn winstkans nog een stuk groter geweest ook.
Nu is de ploeg (met daarin wat renners die zelf ook prima een rit zouden kunnen winnen) weer de hele dag op kop aan het sleuren voor een kansje van Matthews...
Als je een rit wilt winnen moet je voor Matthews rijden, de kans is niet 100% maar dat is wielrennen. Als je niks doet win je ook niet hoor, dat kan ik je verzekeren.
Deze etappe ligt Matthews in mijn ogen het beste, klimt het best van alle sprinters. Beter dan Sagan en co normaal gesproken. Maar je zit ook nog met Alaphillipe natuurlijk.
Zeker, ik zeg enkel dat je ook in de kopgroep voor Matthews kunt rijden.
Verder kan je er best wel vraagtekens bij plaatsen of Sunweb de ploeg is die moet rijden. Alaphilippe is toch de man die de gele trui wil hebben? En Bora was toch de ploeg die ervoor zorgde dat de kopgroep slechts uit 4 renners bestaat? Blijkbaar hebben die mannen van Bora dus plannen om de etappe te gaan winnen. Ondertussen neemt Sunweb 75% van het kopwerk voor hun rekening, QuickStep 25% en Bora 0%.
Maar goed, nadat Sunweb deze situatie cadeau heeft gekregen, geef ik ze groot gelijk hoor dat ze controleren. Je moet wat als je niet meezit. En Matthews heeft best kans vandaag.
Quickstep heeft ook wat werk gedaan maar hebben een te zwakke ploeg om de koers te dragen in een rit als deze.
Sunweb moet de rit hard maken om de betere sprinters te lossen/te vermoeien, in principe verteerd Matthews die bergjes het beste.
Maar nu heeft Astana al overgenomen :p, als Sunweb slim is geven ze er de volgende klim nog een snok op
Alaphilippe moet wel ontzettend in zijn handjes zitten te wrijven. Vijf ploegen (Bora, Sunweb, QuickStep, Astana en EF) die in dienst van hem rijden!
Ik denk dat ik deze etappe zwaarder heb ingeschat dan vele andere, maar op deze manier kan het zelfs een verkapte GC-dag worden.
Ja ik vrees dat we gewoon GC renners in de top 10 gaan krijgen. Met wellicht nog Matthews erbij. En Alaphilippe en Teuns uiteraard. Toch jammer dat ik Pinot en Barguil eruit heb gelaten, omdat die weinig punten konden halen met een kopgroep die vooruit blijft. Barguil vindt die laatste muur ook fijn en zou daar wel eens een aanval kunnen plaatsen.
Wat heerlijk dat de Gendt hem weet te pakken (ondanks dat ik hem niet heb)!!
Lekker gewerkt hoor EF en Astana..... En ook weer een prima dag voor Sunweb! Schachmann ook keurig op plek 41. Lijkt wel een miskoop te worden van vele. En al die andere ploegen die niet mee zaten, zijn hopelijk ook content met hun prestatie vandaag :p
Qua Scorito een fijne dag, 6 bazen in de top-10 en lucky Benoot. Greg captain is karig, maar ach, die had ook in andere scenario's goed kunnen scoren.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.