Scorito - Tour de France 2019

1 2 ... 144 ... 175 176
jelmerkwaardig

zonde dat ik me mening niet mag laten horen

Laatst gewijzigd
RonnieStam

Denk dat de achterstand vandaag van Fuglsang, Pinot en Uran best positief kan zijn voor scorito; ze zullen aanvallender gaan koersen en dus hogere uitslagen neerzetten. Ga ervan uit dat de benen bergop nog steeds goed zijn namelijk, vooral bij Pinot die zich nog flink wil bewijzen.

Mas Nada

Ik denk dat morgen de renners vooral lekker van de wekker winnen. Als kopman zou je morgen kunnen kiezen voor de hometrainer of wellicht dat de materiaalman nog een sprintje wil trekken.

Jeffrey81

'@jelmerkwaardig;

A ) je bent een sneuneus
B ) het is "mij mening"

Laatst gewijzigd
arjenzvob

'@Jeffrey: het is 'mijn mening', maar dank voor de steun haha

Pantano

Saai zeg, zo’n rustdag in de tour. Geen discussies over dagopstellingen hier en geen spanning bij een etappe op tv.

Wat nu te doen vandaag. Misschien maar een keer iets leuks doen met m’n vrouw dan 😉

bakfiets

Ik heb ook een bora man op het laatste plekje neergezet ipv WVA. Ik ben het achteraf nog steeds eens met deze keuze. Door de logische onderbouwing van de meeste hier in het forum.

Pantano

Logisch idd om van Aert niet op te stellen, wel heel zuur om 50 punten mis te lopen 🤬.

Morgen stel ik van Aert weer niet op. Hij trekt normaal gesproken de sprint aan voor Groenewegen en laat zich daarna wegzakken. Mocht Groenewegen winnen, heb je 10 punten.

Met Bernal heb je sowieso al 12 punten nu.

bakfiets

'@pantano. Zuur idd. En 7 km voor het einde toch even gekeken of wva toch niet had opgesteld. Toen dacht ik nog als wva 7e wordt en sagan wint valt de schade nog mee. Maar Ja wel genoten van zijn overwinning. Dan kunnen die 50 punten mij even niet schelen. Ik ga morgen ook voor bernal ipv een bora man. Pasqualon neem ik ook mee. Ik speel eigenlijk altijd wel mijn sprinters bij een mogelijke sprint. Zelfs tegen beter weten in zoals haller in de giro😊

Starlynk

Haha wel een leuk idee om op de rustdag die achteraf discussie van gisteren eens vooraf te voeren idd. Voor morgen heb ik sowieso, mijn 5 "goede" sprinters:

- Groenewegen
- Viviani
- Sagan
- Ewan
- Kristoff

Dan voor de overige 4 plekken de volgende opties:
- Mas: 12 "zekere" punten + kans op 10 voor Viviani
- Alaphilippe: 10 "zekere" punten + kans op 10 voor Viviani
- Bernal: 12 "zekere" punten
- Thomas: 11 "zekere" punten
- Pasqualon: Plek 13-16 als ie meesprint, dus tussen de 10 en 16 punten, met kans op hoger, maar ook kans op lager of zelfs 0
- Konrad: 6 "zekere" punten + kans op 10 voor Sagan
- Benoot: 3 "zekere" punten + kans op 10 voor Ewan
- Van Aert: Kans op 10 voor Groenewegen

Kan iemand mij er van overtuigen om Van Aert op te stellen?

hartstikkebedankt

'@ Starlynk. Nee, zeker niet voor morgen na een rustdag met aflopende finish. Verder zou ik Mas, Alaphilippe, Bernal en Pasqualon opstellen.

Laatst gewijzigd
laupie

'@Starlynk Je vergeet de kans op sensatie bij Van Aert die niet in getallen omschreven kan worden

Jeffrey81

'@Arjen: Je snapt me niet ;-)

Bekijk vooral alle posts van de persoon die Jelmerkwaardig probeert na te doen.

dazzler2120

'@Starlynk gewoon niet doen. Had hem gisteren per toeval wel, zag het scenario dat groenewegen en teunissen er niet meer bij zaten wel gebeuren, dus v aert mee. Wellicht zoals Gladiool al zegt meer geluk dan wijsheid.

Mijn team:
Viviani
Sagan
Ewan
Colbrelli
Kristoff

Dan blijft nog een keuze over uit
Pasqualon
Mas
Bernal
Alaphilippe
Bonifazio
v Aert, verwacht k iig niks van morgen.

Neig nu het meeste naar Mas, Bernal, Alaphilippe en Pasqualon op te stellen.

Jasperdewaal11

Rustdag dus tijd voor een tussentijdse evaluatie:

Heb na een rommelige start, met vaak verkeerde kopman keuzes, van 60% het inmiddels weten te schoppen tot 85%. Een echte top prestatie zit er niet meer in maar een 90%+ klassering zit er nog prima in.

De tegenvallers bij mij tot nu toe zijn:
- SKA (750K): Ik baal vooral van het feit dat ik hem erin heb gegooid ten koste van Teunissen, die ik er lang had instaan. Maar goed hij moet dan maar een goede tijdrit rijden en een heuvel rit een keer meezitten dan vergeef ik hem.

- Laporte (1,5M): Heeft last gehad van een virus dus het zij hem vergeven maar goed je had voor dat geld meer gehad aan een Nizzolo.

- Tejay (1M): Ja ik ben er weer ingetuind maar voor 1 miljoen vond ik het nog niet eens een groot risico en hoopte op een opleving en een goede tijdrit. Door een val mag het niet zo zijn. Stuyven was een betere geweest voor dat geld maar dat is achteraf lullen.

Al met al dus verkeerde keuzes gemaakt met 3,25M dus valt alleszins mee bovenop het feit dat SKA het nog goed kan maken. Alle andere renners hebben al het nodige geleverd of moeten nog aan de bak met alle hoogtemeters in het vooruitzicht. Het kan dus nog zeer leuk worden :)

DKrikk

Mas, Bernal en Flipje sowieso logisch.

Pasqualon in 3 sprints 2x 13e en een keer 16e. Daarmee overschrijdt hij gemiddeld de zekere 11 punten die Thomas zal brengen. Dat lijkt me sowieso wel de gok waard.

@bakfiets: dat heb ik ook. Sprinter op de bank laten vanwege mogelijk wanpresteren en voor zeker punten gaan, voelt krom. Vooral als het om een 750k sprinter gaat die je sowieso hebt meegenomen voor enkele keren 10-15 met hopelijk een uitschieter in de top 10. Moet je hem de kans wel gunnen ;).

Ludi

Haha Starlynk, leuke reactie! :) Nee daar kan ik je morgen niet van overtuigen. Morgen, na een rustdag en met een gemakkelijkere etappe en Kruijswijk ik de top 5 ga ik denk ik WvA inderdaad nooit opstellen. Als Ik Mas zou hebben dan zou ik Mas opstellen, maar die heb ik niet.

Mijn 6 sprinters (top) gaan gewoon mee:
Groenewegen
Viviani
Ewan
Sagan
Matthews
Kristoff

Mijn overige sprinter gaat denk ik mee (?):
Pasqualon

Alaphilippe gaat gewoon mee. 10 + misschien meer door Viviani of toevallig zelf top 20.
Bernal gaat morgen gewoon mee. 12 + misschien toevallig weer een top 20.

Pasqualon kan ik nog overwegen om niet mee te nemen, maar dan had ik hem beter gewoon niet kunnen kiezen, denk ik. Ik verwacht ongeveer 15 punten, minimaal 8. Buchmann geeft zeker 8 en de kans op 10 extra, maar dat voelt zo krom.

De andere sprinters staan lekker in het puntenklassement en daar verwacht ik wel een top 10 van. Alaphilippe kan ik overwegen om niet mee te nemen,

Alternatief is Buchmann, 8 + misschien meer, door Sagan of toevallig zelf top 20. OF Kruisjwijk 4 + misschien meer door Groenewegen of zelf top 20.

De kans dat Viviani morgen wint lijkt me groter dan de kans dat Sagan wint, dus die van Buchmann valt voor nu af. De kans is wellicht iets kleiner dan een TJV sprinter wint, maar dat verschil is 6 zekere punten. Dat betekent dat de winkans van Viviani kleiner moet zijn dan 20% (zeg X%) en de winkans van alle Jumbosprinters groter moet zijn dan (60+X)%. Dat lijkt me niet de optimale keuze voor morgen, persoonlijk.

Buiten etappe 6 is dit trouwens de eerste keer dat Wout op het bankje blijft.

Wie ik kopman maak weet ik nog niet zeker.

Laatst gewijzigd
nasibal

'@Starlynk

Je weet toch dat de dag na een rustdag ALTIJD voor aanvallers is? ;)

GlennTour

Morgen lijkt me eerder een etappe als gisteren met mogelijk weer waaiervorming.

Ploeg voor morgen samenstellen lijkt me niet zo moeilijk.

Ik zat al eerder te denken aan donderdag waar de vluchters (Schachmann, Herrada, Nibali,...) waarschijnlijk vrij spel krijgen. Of gaan de klassementsrenners vol rijden...

Treenert

Kan je het geel niet vasthouden tot in Parijs? "Nee, het zwaarste deel van de Tour moet nog komen. Ik ben me ervan bewust dat ik de trui weer zal moeten afstaan. Ik heb al veel energie verspild, terwijl een geletruidrager normaal energie moet sparen. Niet dat ik me moe voel. Ik voel me sterker dan ooit, maar dat kan keren. Ik hoop dat ik de tijdrit in Pau als laatste mag starten, dat zou speciaal zijn. Maar als dat niet lukt, is het maar zo."

Is hij hier eerlijk, zou het stiekem toch kunnen of zeg ik nu iets heel vreemds?

Edit: Ondanks dat hij naar de kloten leek op La Planche des Belles Filles zat hij er wel. Ik ben een watcher maar hij heeft er het postuur voor toch?
( https://www.procyclingstats.com/rider/julian-alaphilippe )

Laatst gewijzigd
hartstikkebedankt

Goed punt. Het kan denk ik alleen als hij in de tijdrit heel weinig verliest op Thomas en nog minimaal een klein minuutje overhoudt. In principe komt hij dan ook net wat te kort in het hooggebergte zou ik zeggen, maar ik weet niet hoeveel van die bonusseconden er nog op zijn te halen?

Bij Unibet staat hij nu 16/1 genoteerd voor de eindwinst, net zo veel als Pinot en alleen onder Thomas, Bernal en Quintana.

Laatst gewijzigd
jelmerkwaardig

Geen kijk op t spelletje ronniestam. Die klassementsrenners pakken natuurlijk veel minder eindpunten nu

Ludi

Ah, iemand heeft een "ajrensoa" account aangemaakt. Of, nouja, dit is degene die zich gisteren nog jelmerkwaardig noemde ;)

Laatst gewijzigd
dazzler2120

Kunnen we dit soort troll accounts niet gewoon stoppen...? Is behoorlijk kinderachtig!

RonnieStam

'@arjensoa flauwe comment zeg. Hoe bedoel je 'geen kijk op t spelletje', ik verkondig toch gewoon mijn mening?

1 2 ... 144 ... 175 176

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.