Scorito - Tour de France 2019

1 2 ... 143 ... 175 176
Mas Nada

'@ Jori: geweldig die blik van Viviani! Haha

Er kan nog van alles gebeuren, zo zie je vandaag.
Maar ik heb tot nu toe - ondanks wat selectie/kopman missers - wel geluk gehad met het niet selecteren van Groenewegen en het presteren van Colbrelli en Stuyven.

Milanjacks

Van Aert niet opstellen deze etappe snap ik dan ook niks van. Je stelt zo iemand toch altijd op boven een Pasqualon oid. Tuurlijk dat hij wint is een verrassing maar de bonus punten voor de etappe winst + kans op sensatie + evt kans op top 20 lijkt mij genoeg reden om hem altijd op te stellen in een sprintetappe. Tenzij je 20 sprinters heb geselecteerd maar dan snap je het spelletje ook niet.

Milanjacks

Ik denk niet dat Groenwegen ooit vier/vijf etappes in 1 tour gaat winnen ala Cavendish. Vond hem toch erg gelaten na afloop. Natuurlijk zijn ploegmaat heeft gewonnen maar hij was gewoon niet scherp. En hij reageert ach het was niet mijn dag. Het was wel jou dag het was zo vlak als een dubbeltje, mis een beetje de grinta om echt altijd alles eruit te halen. Laatste keer dat ik Dylan selecteer in ieder geval. Een Viviani is een mindere sprinter maar zit er in ieder geval de hele tijd bij.

Gerardv

3000 hoogtemeters noem jij zo vlak als een dubbeltje?
En verder over van Aert, als je 7 sprinters hebt plus Flip + een andere renner met zekere teampunten, dan is het toch helemaal niet zo raar om van Aert niet te selecteren?

Mas Nada

'@ Milan: Achteraf geef ik je gelijk wat betreft keuze Pasqualon t.o.v. van Aert ;). Maar mogelijke etappewinst teampunten kies ik nooit voor.
Eerlijk gezegd blijft Van Aert me verbazen dat hij dit kan én op dit niveau.

Laatst gewijzigd
Milanjacks

Dat laatste deel was zo vlak als maar kan. Van tevoren dacht iedereen aan een sprint. Als het zwaar ging worden en Groenewegen ging eraf dan was het best logisch dat Van Aert de kans kreeg zeker gezien zijn vorm.

Milanjacks

'@Mas Nada achteraf ben ik de grote verliezer dat ik Van Aert uberhaupt niet bij mijn eerste 20 heb.

Rawolf

Normaal hadden ze gewoon Groenewegen of zelfs Teunissen uitgespeeld dus zo gek was het op de bank laten van WvA nog niet. Sprinters en Alaphillipe hadden de voorkeur.

Sjonge Jonge

Milan Mulder, het toontje waarop je dingen zegt kunnen op weinig waardering rekenen vrees ik......
Ik denk dat wanneer je inderdaad 7 a 8 sprinters hebt en daarnaast Alaphilippe (en evt ploeggenoot van Sagan) het bij deze rit helemaal niet onlogisch is dat je van Aert niet opstelt. Ik niet in ieder geval 😂

DKrikk

Wat een rit vandaag hé. Genoten van het spektakel.

Prima klapper bij Scorito ook. Door uitvallen van Laporte (miskoop ;)?) ruimte voor 3 opvullers naast mijn 6 sprinters: Flipje, Mas en met WvA erin geklikt. Ewan als kopman en dat brengt me 327 punten. Wel balen van Pinot en Landa..Je zou Landa de tijd gunnen van WvA.

Natuurlijk is met WvA zo veel punten pakken een geluk, maar in een etappe met 3000 hoogtemeters en waar van te voren al over waaiers gepraat wordt, is het natuurlijk wel een gok waard t.o.v. 6 zekere punten van bijvoorbeeld Buchmann.

laupie

Makkelijk praten na de einduitslag Milan. Snap sowieso niet hoe jij Van Aert structureel top 20 zit rijden als hij 3de of 4de in de lead-out trein is.

Milanjacks

Ik zeg ook niet dat WVA een kanshebber was vandaag. Maar de bonuspunten + een prima kans op een top 20 lijkt het mij altijd waard + een klein kansje op een chaotische sprint.

Rawolf

In een normale sprint waar Groenewegen word uitgespeeld heeft Wout van Aert geen enkele kans op top 20.

kevinraar

weer gezakt met maar 235 stond 2765 nu sta ik 3896 had van avermaet bernal helaas niet opgesteld had wel gelukkig van aert opgesteld

Laatst gewijzigd
Starlynk

'@Milan Mulder: hahaha dat is wel erg achteraf geluld. Het meest waarschijnlijke scenario (75%-80% ofzo) voor Van Aert vandaag was 0 punten, dan nog iets van 20% kans op 10 punten en 1% op meer dan 10. Bij Pasqualon was het eerder 75%-80% kans op minimaal 10 punten.

Kun je achteraf mooi lullen dat je Van Aert altijd op moet stellen voor die kleine kans op meer dan 10 punten, maar dat is vooraf natuurlijk gewoon onzin.

Milanjacks

Groenwegen was dik en dik favoriet voor deze etappe. Kijk maar naar alle voorbeschouwingen en de bookies. 20% voor 10 punten is echt dikke onzin. Als het echt zwaar ging worden weet je dat Van Aert gegarandeerd top 7-8 rijdt.

Platje

Als je zegt dat Groenewegen dik favoriet is en in dezelfde zin dat als het te zwaar ging worden van aert zeker top 8 rijdt dan praat je echt onzin! Ik heb wel Van Aert opgesteld maar ik heb maar 7 sprinters en Flipje

Laatst gewijzigd
Rawolf

Als je Groenewegen zo'n grote favoriet vind en je WvA anders altijd top 8 ziet rijden, waarom heb je hem dan niet in je selectie?

Gerardv

En als Groenewegen dik en dik favoriet is, betekent het dat van Aert de sprinttrein in gang moet brengen, waardoor de kans 0 procent is dat hij top 20 eindigt. Dan pak je dus 10 punten met een aardig risico, terwijl je ook de zekere punten kunt pakken van Flip of een potentiële top 10 van Pasqualon.

Ludi

Na deze uitspraak:

"Nu komen er weer iets zwaardere ritten aan. Het is vooral uitkijken naar de rustdag. In de elfde etappe hebben we weer een sprint"

Wout van aert op zeker opgesteld vandaag. Enige alternatief was een bora voor +6 (en misschien +16, gaf sagan niet heel veel kans om te winnen, wel zeker weer top 5 ofzo, 20%??) voor mijn gevoel. Als ik een 8e sprinter of mas had zeker hem opgesteld ja, maar dat heb ik niet. Als groenewegen genoeg was hersteld door een relatief rustige etappe 9 was hij favoriet en was de kans voor 10 punten best groot. Als hij niet mee sprint gaf ik van aert grote kans op top 10 eigenlijk. Mede daarom heb ik van Aert ook megenomen, als hedge op groenewegen. staat ook zo in mn onderbouwing van team en kopman vandaag:

"Viviani is mijn kopman, lekker treintje, geen lekke band, zou er gewoon bij moeten zitten. Dylan vind ik lastig, wanneer hij mee sprint is hij een grote favoriet, maar ik zie het best gebeuren dat hij er niet aan komt met deze etappe van vandaag."

Hoe dan ook, mooie etappe vandaag, genieten deze eerste week en lekker veel afwisseling geweest!

Laatst gewijzigd
Starlynk

'@Milan Mulder: Heb je zelf goed bij de bookies gekeken? Favoriet ja, maar dik en dik favoriet zeker niet. Je kreeg 3,5x je inzet terug als je had ingezet op Groenewegen vandaag. Viviani, Ewan en Sagan zaten ook allemaal tussen de 4 en 6x je inzet en dan had je nog een legio andere sprinters met aardige kansen.

En idd wat GerardV zegt: dat geeft alleen maar aan dat de kans zeer groot was dat Van Aert voor Groenewegen moest werken en never nooit zelf in de top 20 was geëindigd, want dat doet ie namelijk nooit als ie voor Groenewegen de sprint aan moet trekken.

Dus 3 mogelijke scenario's:

1. Van Aert werkt voor Groenewegen en Groenewegen wint niet : 0 punten
2. Van Aert werkt voor Groenewegen en Groenewegen wint: 10 punten
3. Groenewegen zit er om een of andere reden niet meer bij, Teunissen ook niet en Van Aert mag voor eigen kans: > 10 punten

Dan mag je van mij je eigen kansen plakken op die scenario's, maar als je dat gaat uitrekenen dan gaat Van Aert gemiddeld genomen nooit boven de 10 punten uitkomen (tenzij je serieus dacht dat scenario 3 meer kans had dan scenario 1).

Laatst gewijzigd
Gladiool

Ach, stop toch met die discussie. Een aantal man voelt zichzelf heel wat omdat ze flink gegokt hebben op Wout en álles zat mee. Tis een onvoorspelbare Tour, vooraf al. En dan heb je 70% geluk nodig.

Kan ook wel elke dag zeggen dat iedereen dom is, omdat ik Stuyven wel heb, maar ik heb net zo goed Colbrelli of Trentin niet die ook de sterren van de hemel rijden wat ik echt niet verwachtte.

Mas Nada

'@ Gerardv: Dat was ook exact mijn redenering.

jelmerkwaardig

ik ben nu gestegen naar 6177 ben er best tevreden mee, had vandaag gelukkig geen groenewegen als kopman. wie denken jullie dat morgen gaat winnen, denk dat ik kristoff of groenewegen kopman ga doen en hopen dat ik nog wat kan stijgen. Jammer dat groenewegen niet veel verder komt dan teampunten tot nu toe.

arjenzvob

'@jelmerkwaardig.... 1 kevinraar is genoeg. Stop je fake-account aub. Dank je.

1 2 ... 143 ... 175 176

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.