Ah iemand met dezelfde vraag als ik, ik voeg sagan dan nog toe als optie 4. Viviani heeft 4 + misschien 8, poels heeft 3 + misschien 8 en heel misschien een paar zelf, fuglsang een joker, sagan zeker 8. Dan gaat het me vooral over de combinatie, viviani + poels voor zeker 15, of een weg voor sagan/fuglsang.
Waarom denken jullie dat je geen teampunten krijgt morgen?
In de regels staat:
“Voor een tijdrit (individueel en ploegen) geldt dat een renner geen punten verdient voor een teamgenoot die de etappe wint.”
Dus je krijgt idd geen punten voor een teamgenoot die de etappe wint, maar er staat nergens dat je geen teampunten krijgt voor zijn positie in de klassementen.
Dus lijkt het me dat je wel degelijk teampunten kan scoren.
Dit staat in de regelementen m.b.t. teampunten en een tijdrit:
Punten per etappe
Na elke etappe kun je met een renner op 3 manieren punten verdienen:
Als een renner in de top 20 eindigt;*
Als een renner in de top 5 van een klassement staat;
Als een teamgenoot de etappe wint** of als een teamgenoot leider is in een klassement.
Deze punten kun je na een etappe alleen verdienen voor je 9 geselecteerde renners in die etappe. Je kunt enkel teampunten verdienen voor een bepaalde etappe als de renner deze etappe is gestart.
* Dit geldt niet voor de ploegentijdrit, daar verdient enkel de top 8 punten.
** Dit geldt niet voor een tijdrit (individueel of ploegen).
Oftewel, geen teampunten maar alleen punten voor daguitslag en punten voor eigen stand in 1 van de 4 klassementen.
Zal kwiat vol mogen rijden? 2018 werd ie 4e en 2017 2e maar dat was beiden de 20e rit.. nu komen er morgen en overmorgen 2 zware bergetappes aan dus het zal mij niks verbazen als hij zich voor het team moet inhouden, bij ineos/sky zetten ze alles op de tourwinst.. iemand iets hierover gelezen?
Dus als ik het goed begrijp kan Viviani vandaag 8 punten pakken als Flip in het geel blijft en 4 punten voor de 3e plaats voor de groene trui? Alleen pakt hij geen 10 punten mocht bijvoorbeeld Flip de tijdrit winnen. Correct of niet? Is mij nog niet helemaal duidelijk.
Ik heb nog een plekje over in mijn team namelijk. Die was gereserveerd voor Dennis, maar die lambal heeft geen zin. Nibali heeft last van buikgriep? Kan normaliter ook een goede tijdrit rijden, maar hij rijdt niet meer van een topklassering.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.