Scorito - Tour de France 2019

1 2 ... 153 ... 175 176
ebel1999

Viviani, Poels of Fuglsang morgen opstellen?

Viviani voor geel alaflip
Poels voor eventueel geel thomas
Fuglsang voor tijdrit opzich.

Ludi

Ah iemand met dezelfde vraag als ik, ik voeg sagan dan nog toe als optie 4. Viviani heeft 4 + misschien 8, poels heeft 3 + misschien 8 en heel misschien een paar zelf, fuglsang een joker, sagan zeker 8. Dan gaat het me vooral over de combinatie, viviani + poels voor zeker 15, of een weg voor sagan/fuglsang.

Laatst gewijzigd
arjenzvob

Bernal. Theuns rijdt niet mee. En Teuns zou ik ook niet opstellen, die spaart zijn krachten voor ontsnappingen.

Rider

Waarom denken jullie dat je geen teampunten krijgt morgen?
In de regels staat:
“Voor een tijdrit (individueel en ploegen) geldt dat een renner geen punten verdient voor een teamgenoot die de etappe wint.”

Dus je krijgt idd geen punten voor een teamgenoot die de etappe wint, maar er staat nergens dat je geen teampunten krijgt voor zijn positie in de klassementen.
Dus lijkt het me dat je wel degelijk teampunten kan scoren.

kevinraar

Ik nu dit voor morgen
Van aert
Bernal
Kwiatkovski
Pinot
Alaphlippe
Mas
Kruiswijk
Sagan

Nog 1 plek over welke van mij klassement renners denken jullie die het best kan tijdrijden
Fuglsang
Bardet
Martin
Buchmann

Laatst gewijzigd
Platje

Ik zou Buchmann doen Kevin, die heeft iig 6 punten voor sagan en ook wel kans om top 20 te rijden

kevinraar

Platje bedankt

zeewolde

Kevin volgens mij is Tony Martin de beste tijdrijder uit jouw lijstje

Kaassoufflé

Kruijswijk of Kwiatkowski als kopman?

Kruijswijk gaat natuurlijk voor het klassement en zal dus vol doortrekken, maar kwiat heeft in principe een betere tijdrit in de benen. Het is de vraag of hij wel voluit mag gaan met het oog op de zware bergritten dit weekend...

raymankapeens

Ik zou van Aert of Thomas doen ;-)

GlennTour

Schachmann of Matthews?

Kaassoufflé

'@wielerliefhebber: heb ik beide niet :) zal dus moeten kiezen tussen kwiat of kruijswijk.. Daarnaast heb ik nog wel mannen als pinot bernal fuglsang yates buchmann uran en alaphilippe maar daar verwacht ik minder van .

Hello France

Zou Lampaert vol mogen gaan of zou hij zich moeten sparen ?

S@NDER1984

Dit staat in de regelementen m.b.t. teampunten en een tijdrit:

Punten per etappe
Na elke etappe kun je met een renner op 3 manieren punten verdienen:

Als een renner in de top 20 eindigt;*
Als een renner in de top 5 van een klassement staat;
Als een teamgenoot de etappe wint** of als een teamgenoot leider is in een klassement.
Deze punten kun je na een etappe alleen verdienen voor je 9 geselecteerde renners in die etappe. Je kunt enkel teampunten verdienen voor een bepaalde etappe als de renner deze etappe is gestart.

* Dit geldt niet voor de ploegentijdrit, daar verdient enkel de top 8 punten.
** Dit geldt niet voor een tijdrit (individueel of ploegen).

Oftewel, geen teampunten maar alleen punten voor daguitslag en punten voor eigen stand in 1 van de 4 klassementen.

Platje

Wel teampunten voor de klassementen maar geen 10 punten als een ploeggenoot de tijdrit wint

Laatst gewijzigd
Rider

'@platje: idd, wel degelijk teampunten, alleen niet voor de winnaar van de etappe

mentsjov

'@arjan leijten: volgens mij stond er op WF een artikel over Lampaert dat hij zich ging sparen in de tijdrit.

Platje

Zal kwiat vol mogen rijden? 2018 werd ie 4e en 2017 2e maar dat was beiden de 20e rit.. nu komen er morgen en overmorgen 2 zware bergetappes aan dus het zal mij niks verbazen als hij zich voor het team moet inhouden, bij ineos/sky zetten ze alles op de tourwinst.. iemand iets hierover gelezen?

Sjas Patatje

Dus als ik het goed begrijp kan Viviani vandaag 8 punten pakken als Flip in het geel blijft en 4 punten voor de 3e plaats voor de groene trui? Alleen pakt hij geen 10 punten mocht bijvoorbeeld Flip de tijdrit winnen. Correct of niet? Is mij nog niet helemaal duidelijk.

Ik heb nog een plekje over in mijn team namelijk. Die was gereserveerd voor Dennis, maar die lambal heeft geen zin. Nibali heeft last van buikgriep? Kan normaliter ook een goede tijdrit rijden, maar hij rijdt niet meer van een topklassering.

mentsjov

'@jack

Correct.

michelb6

Om die reden neem ik Viviani waarschijnlijk ook mee. Alleen zou ik dan Matthews achter moeten laten.

Jeffrey81

Kan iemand het het nog één keer uitleggen van die teampunten? Het is toch wel zoooo ingewikkeld allemaal.....

Platje

'@jeffrey sarcasme of serieus? Denk dat het in de afgelopen jaren al minimaal 100 keer is besproken op dit forum dus gok het eerste bij je :)

Laatst gewijzigd
Jeffrey81

Ik spreek alleen maar sarcasme, en een klein beetje cynisme, maar dat is vooral als ik gedronken heb ;)

S. Dauert

Om 09:35 aan de vino?! Vive la France!

1 2 ... 153 ... 175 176

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.