Scorito - Tour de France 2019

1 2 ... 170 ... 175 176
leonstar

Beste zeewolde:

Het gaat er niet om dat ik niet tevreden ben. En idd 92 of 95 % maakt geen bal uit.

Ik vind de manier van afhandelen niet eerlijk.

Als de tijden op de top van de berg wel tellen dan is dat dus de dag uitslag!

Aan het begin van de tour moest iedereen zijn team maken en moest je keuzes maken.
Ik ben toen voor een goed berg team gegaan maar nu wordt ik (en waarschijnlijk vele met mij) daarvoor gestraft door bij een zware bergrit de uitslag te schrappen.

Laatst gewijzigd
Threeohthree

Maar daar kan Scorito niks aan doen natuurlijk. Die houden gewoon altijd de officiële uitslag aan. Bar vervelend is het wel ja.

bakfiets

Ik vind dit wel een beetje raar. Geef of punten voor de uitslag op de top van de berg of helemaal geen punten. De teampunten wel geven vind ik echt raar. Je benadeeld idd de mensen met een goed berg team. Ik had get dan logischer gevonden niemand punten te geven vandaag.

Pietje Precies

Het ontbreken van een dag-uitslag kan Scorito inderdaad niks aan doen en is extreem zuur voor mensen met een dik GC-team.

Wat in mijn optiek wel eerlijker zou zijn is om dan helemaal geen punten uit te reiken. Nu pakken de mensen met een zwak GC-team nota bene zelfs meer punten dan de mensen met een sterk GC-team. Doordat de mensen met een zwak GC-team sprinters en ploeggenoten hebben opgesteld. Dit voelt denk ik voor vele als een behoorlijke trap na.

Voor mij is het ontbreken van een dag-uitslag overigens erg gunstig. Door het trieste uitvallen van Pinot had ik vandaag erg matig gescoord.

Het is daarentegen wel spijtig dat mijn weddenschap op een etappezege van Bernal nu gevoid is in plaats van uitbetaald. Eindwinst Bernal ziet er daarentegen wel zeer goed uit en dat is vrij lucratief! :)

En ik moet nog maar zien of Bernal daadwerkelijk (met zoveel voorsprong) voorop was gebleven. Daarachter was waarschijnlijk samenwerking gekomen (anti-Alaphilippe vooral door mannen als Kruijswijk & Buchmann) en ik weet niet of Yates bij Bernal mee had gereden. Wellicht als Bernal de etappezege aan Yates had geschonken..

Laatst gewijzigd
Ajvenema

De volgorde staat gewoon op PCS. Die punten zijn sowieso iets wat puur van Scorito is, daar heeft de tourorganisatie niks mee te maken. Hadden ze dus gewoon kunnen doorvoeren wat mij betreft. Of inderdaad gewoon alle punten schrappen. Dit is ruk.

Elpiedro

'@Zeewolde
Ik sta nu 98% en door de initiële uitslag schoot ik de 99% in, want de meeste renners van mijn team fietsten vooraan. Ik ben zeker tevreden met 98% maar doel is toch echt 99% dus daarom is het denk ik wel logisch om wat teleurgesteld te zijn :)
Ik ben trouwens meer teleurgesteld in het einde van de etappe. Het werd nog erg spannend!

bakfiets

Ik ben het met pietje eens. Geen punten of alle punten geven. Niet zo'n tussenoplossing. Er is alleen geen winnaar uitgeroepen maar wel een daguitslag. Anders kom je toch niet op een klassement.

Ondanks uitvallen Pinot was de daguitslag in alle gevallen positief voor me geweest. Nu niet en dat vind ik raar.

arjenzvob

Morgen ingekort...

Valvuillerdemoz

Wel een nieuw klassement, dus dan was er ook een daguitslag. Alleen geen dagwinnaar. Dan is voor Scorito toch het meest correct om die uitslag aan te houden, maar geen kopman-punten te geven.?!

Laatst gewijzigd
HF2013

Morgen 59km.

dukeman

Scorito zwak spelletje zonder ruggengraat. Neem tenminste de minst oneerlijke beslissing in functie van je deelnemers. En dat lijkt me dan de passage op de Iseran. Nu blijft iedereen met een sterk van tevoren uitgekiend bergteam in de kou staan. Je zou er maar veel tijd in gestopt hebben. De 150 000 deelnemers naar 30 000 deelnemers trend zal verder gezet worden.

arjenzvob

Wel kort spektakel... Wat een anti-climax deze tour

Platje

Ik snap dat scorito de touruitslag volgt maar dan ook geen teampunten idd zoals boven al ruimschoots is beargumenteerd. Ik loop ook een hoop punten mis met oa captain bernal maar zonder een barguil in mijn team zou ik het ook niet eerlijk hebben gevonden als hij als 3e werd toegekend, zeker omdat het bij de renners niet bekend was dat ze ineens gingen stoppen en ik hem nooit meer een plek in de top 10 zag halen vandaag

Jasperdewaal11

'@ dukeman +1

Johanzl

Hoe zuur het ook is, Scorito kan, denk ik, niet heel veel anders doen. Geen uitslag is geen uitslag, helaas. Punten toekennen aan alle 20 mannnen (of wat daar nog van over is) i.p.v. aan alleen de 9 gekozen renners had in mijn ogen wel iets eerlijker geweest om de “GC-teams” iets minder te kort te doen.

Jeffrey81

Ik waardeer het op zich wel dat Scorito gewoon doet wat ze elke dag doen, en dat ze geen uitzonderingen maken. Probleem is gewoon dat uitzonderingen maken altijd betekent dat het A) arbitrair is, en B ) in de toekomst tot discussies kan leiden wanneer er mogelijk weer ergens een uitzondering voor moet worden gemaakt.

Laatst gewijzigd
Nylz

Wat Scorito heeft gedaan is toch volledig juist? In tegenstelling tot wat anderen zeggen was er géén uitslag vandaag (zie PCS) maar zijn wel gewoon de klassementen opgemaakt. Geen etappepunten, wel klassementspunten. Logisch.

Johanzl

Is logisch inderdaad ..maar als er geen etappe uitslag is, waarom dan wel alleen teampunten voor de in die etappe opgestelde renners en niet gewoon voor je hele selectie?

Johanzl

Is waarschijnlijk niet te doen, maar had in mijn ogen wel iets eerlijker geweest.

Nylz

Omdat je dat normaal gesproken ook niet krijgt.

jelmerkwaardig

Gekocht door ineos helaas, maar daar moeten we het maar mee doen

GlennTour

Het is nu zo..mij kwam het ook nadelig uit.

Maar wat verwachten van de rit vandaag?
Een strijd tussen Wellens-Caruso- Bardet (grote kopgroep) en daarachter de klassementsmannen.

Of totale controle van Ineos met uiteindelijk ritwinst voor Bernal?

bakfiets

Ik stel vandaag al mn klassement / vlucht mannen op inclusief sagan. Ik verwacht dat iedereen zo hard mogelijk van de start naar de finish rijdt. Dus het zal wel klassement mannen worden.

Gladiool

Dat laatste.

jlmr1990

Keihard naar boven rijden. Klassementsmannen gaan de winst uitmaken.

1 2 ... 170 ... 175 176

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.