Beste zeewolde:
Het gaat er niet om dat ik niet tevreden ben. En idd 92 of 95 % maakt geen bal uit.
Ik vind de manier van afhandelen niet eerlijk.
Als de tijden op de top van de berg wel tellen dan is dat dus de dag uitslag!
Aan het begin van de tour moest iedereen zijn team maken en moest je keuzes maken.
Ik ben toen voor een goed berg team gegaan maar nu wordt ik (en waarschijnlijk vele met mij) daarvoor gestraft door bij een zware bergrit de uitslag te schrappen.
Het ontbreken van een dag-uitslag kan Scorito inderdaad niks aan doen en is extreem zuur voor mensen met een dik GC-team.
Wat in mijn optiek wel eerlijker zou zijn is om dan helemaal geen punten uit te reiken. Nu pakken de mensen met een zwak GC-team nota bene zelfs meer punten dan de mensen met een sterk GC-team. Doordat de mensen met een zwak GC-team sprinters en ploeggenoten hebben opgesteld. Dit voelt denk ik voor vele als een behoorlijke trap na.
Voor mij is het ontbreken van een dag-uitslag overigens erg gunstig. Door het trieste uitvallen van Pinot had ik vandaag erg matig gescoord.
Het is daarentegen wel spijtig dat mijn weddenschap op een etappezege van Bernal nu gevoid is in plaats van uitbetaald. Eindwinst Bernal ziet er daarentegen wel zeer goed uit en dat is vrij lucratief! :)
En ik moet nog maar zien of Bernal daadwerkelijk (met zoveel voorsprong) voorop was gebleven. Daarachter was waarschijnlijk samenwerking gekomen (anti-Alaphilippe vooral door mannen als Kruijswijk & Buchmann) en ik weet niet of Yates bij Bernal mee had gereden. Wellicht als Bernal de etappezege aan Yates had geschonken..
'@Zeewolde
Ik sta nu 98% en door de initiële uitslag schoot ik de 99% in, want de meeste renners van mijn team fietsten vooraan. Ik ben zeker tevreden met 98% maar doel is toch echt 99% dus daarom is het denk ik wel logisch om wat teleurgesteld te zijn :)
Ik ben trouwens meer teleurgesteld in het einde van de etappe. Het werd nog erg spannend!
Ik ben het met pietje eens. Geen punten of alle punten geven. Niet zo'n tussenoplossing. Er is alleen geen winnaar uitgeroepen maar wel een daguitslag. Anders kom je toch niet op een klassement.
Ondanks uitvallen Pinot was de daguitslag in alle gevallen positief voor me geweest. Nu niet en dat vind ik raar.
Scorito zwak spelletje zonder ruggengraat. Neem tenminste de minst oneerlijke beslissing in functie van je deelnemers. En dat lijkt me dan de passage op de Iseran. Nu blijft iedereen met een sterk van tevoren uitgekiend bergteam in de kou staan. Je zou er maar veel tijd in gestopt hebben. De 150 000 deelnemers naar 30 000 deelnemers trend zal verder gezet worden.
Ik snap dat scorito de touruitslag volgt maar dan ook geen teampunten idd zoals boven al ruimschoots is beargumenteerd. Ik loop ook een hoop punten mis met oa captain bernal maar zonder een barguil in mijn team zou ik het ook niet eerlijk hebben gevonden als hij als 3e werd toegekend, zeker omdat het bij de renners niet bekend was dat ze ineens gingen stoppen en ik hem nooit meer een plek in de top 10 zag halen vandaag
Hoe zuur het ook is, Scorito kan, denk ik, niet heel veel anders doen. Geen uitslag is geen uitslag, helaas. Punten toekennen aan alle 20 mannnen (of wat daar nog van over is) i.p.v. aan alleen de 9 gekozen renners had in mijn ogen wel iets eerlijker geweest om de “GC-teams” iets minder te kort te doen.
Ik waardeer het op zich wel dat Scorito gewoon doet wat ze elke dag doen, en dat ze geen uitzonderingen maken. Probleem is gewoon dat uitzonderingen maken altijd betekent dat het A) arbitrair is, en B ) in de toekomst tot discussies kan leiden wanneer er mogelijk weer ergens een uitzondering voor moet worden gemaakt.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.