Scorito - Tour de France 2019

1 2 ... 172 ... 175 176
KV

'@ Ralph123: die punten krijg je sowieso

Gladiool

Sja, ik baal een beetje.

Ik had ingezet op een goedkoper sprintteam met Viviani, Kristoff en Stuyven o.a. Redelijk bijgebleven, maar weinig verwachtingen. Na de tijdrit plots van 80 naar 96% gestegen. En daarna elke etappe ietsjes meer. En toen kwam Tignes, wat me een hele etappe kostte waarin ik de top 7 van het klassement heb en waarschijnlijk dus ook 7 man in de top tien, Bernal als kopman.... Gisteren direct van plekje 800 naar 250, en met een stevig eindklassement in het vooruitzicht (1-7 GC, wit Mas, 6 man in de top 9 puntenklassement, Moscon voor 2 truien) had ik serieus mee kunnen doen.

Laatst gewijzigd
raymankapeens

Eindelijk een goede vraag Kevin. Wil ik ook wel weten. Was vorig jaar 28e. Laatste plek voor Greg of Flip

kevinraar

ik wil graag die 90 procent halen sta nu op 88.0 heb nu dit team voor vandaag

groenewegen
ewan
sagan
Matthews
kristoff
pasqulion
buchmann
kruiswijk
bernal

twijfel over van avermaet zou niet weten wie ik eruit moet doen

snoek1974

Als je overtuigd bent dat Gva gaat sprinten , gaat dit ten koste van een 6 punter dus Kruiswijk of Buchmann eruit .

kevinraar

ben ik niet van overtuigd daarom twijfel ik

Aanklampen

Op de bubbel van 99%.

Analyse leert mij:
* ipv EBH had ik beter een eerste/enige sprinter van een andere ploeg gekozen (Stuyven)
* Mollema gekozen voor de vlucht en aankomsten heuvelop. Helaas niet overwogen om Stuyven te kiezen die ook vaak een vlucht niet schuwt
* Bardet: Te slecht in vorm. Helaas niet lang genoeg over nagedacht. Uran of Landa waren beter geweest.
* Valverde: Gaf vaak niet thuis. Zelfs de heuvelop aankomsten liet ie zich niet zien.

Vanwege de heuvels etc expres gekozen voor de types Trentin, Colbrelli en Matthews. 1 van de twee (Ewan of Viviani) was een welkome aanvulling.

GvA, WvA, en Flip waren de eerste namen die ik opschreef. Ook Bernal, Pinot en Buchmann stonden er altijd in. Niet heel veel laten liggen. Kopman Trentin in die etappe die hij won bracht mij dicht bij de 99%.

Ik kijk al uit naar de Vuelta. Vaak het moeilijkste te voorspellen...

Ludi

Buchmann is 6+4+xsagan, dus dan zou ik kruijswijk, 6+xgroenewegen, strepen. Tenzij je denkt dat e(xsagan)+4

Ik denk GvA gemiddeld meer punten pakt dan 6, als ie mee sprint waarschijnlijk wel top 15. Toch zou ik zelf eerder voor kruijswijk (of een ineosman) kiezen als je denkt te kunnen stijgen met de eindafrekening, zekerdere punten.

raymankapeens

Die eindpunten krijg je ook als je ze niet opstelt he. Dus gaat om de daguitslag

Pietje Precies

De Vuelta en de Tour zijn juist altijd mijn beste rondes. De Giro heb ik meer moeite mee. Wellicht omdat de renners die daar starten minder koersdagen in de benen hebben en hun vorm daardoor lastiger te bepalen valt. Of gewoon toeval.

Mas Nada

Ik twijfel nog over het opstellen van Thomas of Pasqualon. Pasqualon zal rond plek 10 tot 15 rijden verwacht ik.

leonstar

Die 2 zou ik sowiso alle 2 opstellen.

Tenzij je team vol met sprinters hebt?

Ik vind v avermaet inschatten ook erg lastig.

Ik kies zelf maar voor de zekere punten van poels.

leonstar

Greg sprintte de afgelopen 2 jaar niet mee op de champs elysees

Raimondas Roomsaus

Lastig dilemma voor de zondagmiddag om een 99,1% score te verdedigen, zoals meerdere hebben lees ik.
Van Avermaet voor het laatste plekje of de zekere 10 punten van Buchmann?

Ajvenema

Gewoon Greg erin, of gaan die eventuele 10 punten je echt nekken?:)

pirazzi

Wat voor een broek heeft Bardet nu aan, die bollen zijn veel groter.

Sjas Patatje

Vandaag gekozen voor Groenewegen als kopman. Heeft niet de beste trein (DQS heeft dat), maar kent de aankomst en heeft er al eerder gewonnen. En hij is volgens mij ook nog het meest hongerig voor de overwinning. Caleb Ewan, je hebt mij aardig wat bonuspunten opgeleverd als kopman, maar vandaag ga ik voor de "standaard" keuze.

Greg doet vandaag rustig aan verwacht (lees: hoop) ik, daardoor heb ik Kruijswijk gekozen. Trui punten en als mijn scenario klopt ook 10 punten voor de overwinning van Groenewegen. Zo niet, dan had ik met Buchmann 2 trui punten meer kunnen hebben (8, groene trui Sagan, die niet wint).

De Tour was prachtig dit jaar! In real life, maar ook met Scorito! Alleen het zwarte gat zit eraan te komen na vandaag....

Sjonge Jonge

Jack, over anderhalve week kunnen we alweer beginnen met de puzzel leggen voor de Vuelta!

Benzardi

'@Sjonge

Ik heb er nu al zin in.

kamiclan1

Hoeist met team zadelpan?

Dat vind ik echt een van de mooiste bijdragen hier. Ik ben groot fan.

Sjas Patatje

Ai ai ai, toch die dekselse Ewan! Groenewegen stelt wederom teleur.

vevie

Zuur, laatste etappe van 92% gekukeld naar 89,7%. Das wel erg zuur...! Balen!

Edit: sta nu toch op 90,4%. Voorlopig

Edit: geëindigd op 88,3%... wooow. Heel zuur

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Zonde dat een hoop sprinters niet present geven. Onvoorstelbaar dat Kristoff voor 2 miljoen een miskoop is geworden. Wat heeft die ploeg een waardeloze Tour achter de rug.

jlmr1990

Waarschijnlijk voor het tweede jaar op rij voorbij de 99%. Ik ben tevreden!

La Primavera

Op de valreep nog even van 90% naar 79% zakken. Dat doet pijn.

1 2 ... 172 ... 175 176

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.