Scorito - Tour de France 2019

1 2 ... 32 ... 175 176
Treenert

https://www.wielerflits.nl/nieuws/tour-2019-geen-tour-de-france-voor-fernando-gaviria-door-knieprobleem/

Meest gekozen renner: Kristoff ;)

Ludi

Aru zou wellicht de vervanger zijn. Benieuwd wat die gaat kosten. Voor AK zie ik hem niet fit genoeg, maar voor zijn mooie gekke bekken zou je hem toch al bijna moeten kiezen voor een aardig prijsje! :)

Het "uitvallen" van Gaviria maakt voor mij wel minimaal 1 renner definitief voor mijn selectie inderdaad.

Laatst gewijzigd
hartstikkebedankt

Lekker, kan ik nog meer met centjes schuiven

CasS

Zeker? Kristoff? Als die sprint zoals in Zwitserland zou ik er niet zoveel van verwachten.

Laatst gewijzigd
Zadelpen

Enorm last van de wet van de remmende voorsprong. Toch een beetje puzzle fatique erin geslepen. Twee weken vind ik meer dan genoeg.

Nu kijk ik zo uit naar de tour start, en dan na 1 a 2 racedagen kunnen alle plannen weer de kast in. Volgende keer zelf een weekje later beginnen toch.

04398

Is Kristoff nu niet ook van slag net zoals alle Sunweb renners die niet weten wat ze nu moeten doen, omdat ze niet voorbereid zijn om voor eigen kansen te mogen gaan?

hartstikkebedankt

Haha wellicht, wat een schertsvertoning

Ajvenema

Wie zien jullie allemaal als 'zekerheidjes' klassement?

Ik kom niet veel verder als Bardet, Bernal, Kruijswijk, Martin. Die gaan vast wel hun punten opleveren.
Verder zie ik een heleboel jongens waarop ik vanalles aan kan merken...

pirazzi

Kristoff wordt al een jaartje ouder. Tot nu toe heeft hij 8258 km in 52 dagen gereden dit jaar.
In heel 2018 was dat 12832 km in 79 dagen. Toen reed hij de ronde van Zwitserland wel uit, daarna nog het Noors kampioenschap, de Tour de France en nog 7 eendaagse wedstrijden dus als hij dit jaar datzelfde programma rijdt komt hij op 81 koersdagen uit.

Laatst gewijzigd
TrEb

'@ Ajvenema,
welke Martin bedoel je? Guilaime of Dan? Ik ga er vanuit dat Guilaime best een mooi klassement gaat fietsen. (en niet duur)

hartstikkebedankt

'@Ajvenema, ik vind Bardet en Kruijswijk qua scorito geen prettige renners maar zijn waarschijnlijk wel in orde in de derde week inderdaad.

Ajvenema

'@treb: Ik bedoel Dan. Guillame kan vast wel top15 fietsen(en heb je daar dan wat aan?), maar het kan ook zijn dat ie voor de bollen gaat, of een etappe.

@hartstikkebedankt: Ja, geen extreme puntenpakkers, maar ik zie ze ook niet ontzettend door de mand vallen. VEel andere jongens (fuglsang, buchmann) zouden top5 kunnen rijden, maar ook doodleuk buiten de top10 kunnen eindigen.

Ludi

'@Ajvenema ik kom bij die 4 al niet op 4 uit. Verder zijn er wel wat "zekerheidjes" qua punten voor het geld, maar of ze ook het plekje in alle ritten waard zijn, dat vraag ik me eerder af (zoals TJ of Gaudu).

Ik denk dat er weinig klassementsrenners gaan zijn die echt 5+ keer in of tegen de top 5 gaan rijden en ook nog een zinnige tijdrit gaan neerzetten, behalve Bernal/Thomas waarschijnlijk en toevallig net die klassementsrenner die ik niet heb gekozen. Wie zou dat dan moeten doen: Nibali/Valverde/Porte/yates/fuglsang/bardet/pinot/mas/quintana/landa/Kruijswijk/Uran/Poels/Buchmann/Martin. En dan natuurlijk nog de goedkopere klimmers die ineens boven komen drijven.

Lastig lastig

04398

In Giro waren ook een aantal mannen waar je de eerste 2 weken bijna niks aan had, maar waar je de laatste week nog een behoorlijke berg aan punten mee kon binnen harken.

Cerebral36

Thomas meenemen die faalt is wellicht nog op te vangen. Thomas die de Tour wint en hem niet hebben is wel vrij killer denk ik. Dit is DE reden dat ik nu toch opeens Thomas in mijn team heb. Gaat ten koste van Matthews en Trentin, maar ja je kan niet alles hebben met deze verdeling :)

Ludi

Ik zou Matthews en Trentin misschien ook wel willen inruilen tegen Thomas, 3M+2.5M ruilen voor 1 renner van 6m + 500k minimaal voor het opvullen van het andere plekje. ;)

hartstikkebedankt

Juist door de onzekerheid bij bijna alle renners neig ik ook wel naar Thomas. Zeker gezien er in de categorie daaronder nog wel wat te beknibbelen valt. Al moet ik zeggen, een team zonder Thomas, maar met een overkill aan andere Ineosrenners om te compenseren, ziet er ook niet slecht uit.

Ajvenema

'@cerebral:
Ik denk eerder andersom. Als thomas wint, en je hebt hem niet valt het nog wel op te vangen als je 2 klasbakken hebt geselecteerd ipv hem.
Als ie faalt terwijl je hem hebt, dan heb je gewoon 6 miljoen verspilt.

Laatst gewijzigd
wielerwieler

De combinatie Thomas/Bernal is in theorie natuurlijk ideaal. Beiden kunnen goed scoren in de etappeuitslagen en elkaar truipunten toespelen. Het idee van meerdere Ineos-knechten klinkt leuk, maar wanneer ga je ze opstellen behalve in de tijdritten?

ditisdavid

Probleem is alleen dat van die 'twee klasbakken' ook de ene of zelfs beide door het ijs kunnen zakken. Bij dit soort budgetten zijn de topfavorieten alleen niet de moeite als ze uitvallen eigenlijk, zelfs Yates stond in de voorbije Giro volgens mij in het ideale team en die heeft gewoon een mislukte ronde gereden.

Cerebral36

'@AJVenema Goed punt. Dat geldt dan natuurlijk alleen als je de correcte vervangende AK renners hebt en dat is ook gissen. Kans dat ze uitvallen is altijd aanwezig, maar daar hou ik van tevoren maar geen rekening mee. Ik selecteer even ervan uitgaande dat iedereen de finish haalt :)
@Wielerwieler Precies, leuk 3 Ineos knechten maar in sprint stel je ze niet op, echter bergritten ook niet denk ik. Wat is dan nog de toegevoegde waarde. Thomas, Bernal en eventueel 3e zal ik vaker opstellen iig.

Laatst gewijzigd
Imbatido

'@Ajvenema:
Het niet hebben van de winnaar valt denk ik nooit te compenseren.

Stel Thomas is die winnaar, dan kan je natuurlijk nog altijd de nummers 2, 3, 4, 5 in je team fietsen. Met twee klasbakken ipv Thomas die 6e en 7e worden ga je dat niet compenseren.

En mocht Thomas niet winnen maar tweede worden, en Bernal wint, dan pak je misschien nog meer punten.

daannnnn

Ik zie bij een aantal mensen voorbij komen dat GvA een zekerheid is. Hij heeft natuurlijk vorig jaar een heleboel punten bij elkaar gereden, maar een groot deel van die punten waren door de TTT en de gele trui die hij daardoor lang heeft weten vast te houden. Er niet vanuit gaande dat CCC de TTT gaat winnen zal hij deze punten in dat geval al missen. Hij heeft bij CCC natuurlijk wel een team dat meer in dienst van hem rijdt, maar ik vraag mij af of hij er echt uit gaat springen met het enorme veld aan goede aanvallers/puncheurs. Daarnaast zijn z'n resultaten in het voorjaar ook een stuk minder dan vorig jaar. Wat denken jullie hiervan?

Cerebral36

'@Daan GvA is bij mij precies hetzelfde twijfelgeval. Voor 1 mil lijkt het een no brainer, maar welke GvA staat aan de start :) Rijdt niet zijn sterkste seizoen in ieder geval.

ditisdavid

CCC is ook wel een van de ploegen waar de precieze rolverdeling afwachten is. Gaan GvA en Bevin beide meesprinten op het vlakke, één van de twee, of beide niet? Is er een hiërarchie in de overgangsetappes of mag iedereen zijn kans gaan?

Ik vind Gregs voorjaar niet veel minder dan dat van vorig jaar. Daarnaast volgde op zijn beste voorjaar ooit (2017) zijn (in ieder geval qua Scorito) minste Tour van de laatste jaren, dus weet niet of dat leidend moet zijn.

1 2 ... 32 ... 175 176

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.