Scorito - Tour de France 2019

1 2 ... 31 ... 175 176
laupie

'@foqu1ta Graag bij het onderwerp blijven

04398

'@laupie, Bernal schijnt ook wel in vorm te zijn op dit moment is dat dan ook een reden om hem niet te nemen? of neem je hem dan wel omdat hij voor Ineos rijdt en "Flugelsang" niet omdat hij voor Astana rijdt?

user25973

Ik doe graag mee aan de poule. Hoe werkt het? Scorito-systeem is mij bekend.

Koenniiee

Liefst één zekere renner in mijn klassement team: Egan Bernal, 'verrassend'. Verder nog één keuze te maken voor een plekkie' naast Flip in mijn aanvallers team: Teuns/GvA. Het sprintteam is voor 80% rond, keuze tussen wat plek 10 sprinters moet ik nog maken. De verdeling waar ik (ongeveer) heen wil: 9 AK - 9 S - 2 A. Verdeling van het budget: 22.500.000 - 27.000.000 - 3.500.000. Maar dit zal nog wel een 1/2/3 miljoen schelen met het uiteindelijke team dat mijn beker moet gaan verdedigen.

Het bedrag voor AK klinkt misschien wat laag maar de Quintana, Porte's, Thomas etc. ga ik niet meenemen. Ik geloof er niet in. Leuke derde week, dat spreekt wellicht voor ze, maar ik ben ervan overtuigd dat ik nog een leuk team op de been kan brengen dat heeft gedacht aan het eind klassement, truipunten en etappe punten.

Laatst gewijzigd
laupie

'@04398 Ik heb ze op dit moment allebei, mijn twijfel is alleen groter bij Flugel. Uiteindelijk de overweging gemaakt dat ik liever de renners in vorm heb en die hopelijk doortrekken ipv gokken dat ze er nog sterker doorkomen in de latere etappes. Misschien wel een beetje krom dat ik Bernal dan meer zekerheid geef.

Team speelt ook zeker bij mij een rol, heb bij bepaalde teams toch meer vertrouwen in de voorbereiding dan bij andere teams. Dat gezegd te hebben moet ik wel stellen dat Astana de zaken op orde heeft dit seizoen en Ineos altijd goed voorbereid op de tour en dus voor deze overweging geen verschil maakt.

Laatst gewijzigd
Nylz

Elie Gesbert.

Dit loopt spaak

Arghh! Denis / Konrad / Latour
En Stuijven of Cort?

Hellup 😂

Yskoud

Het is weer duidelijk zomertijd, met al die nieuwelingen die nu al mt een keuzes komen zonder dat de selecties bekend zijn.

Dit loopt spaak

Dat is niet de schuld van de nieuwelingen maar van Scorito, die moeten het spel later online zetten in dat geval. Als er überhaupt al sprake is van schuld, want dat puzzelen is gewoon leuk om te doen.
En daarbij advies van anderen kan helpen. Dus wat is het probleem? Als een speler die ik hierboven noemde eruit vliegt kan ik toch een andere uit het rijtje kiezen?

Nylz

Het puzzelen is misschien zelfs wel het leukste.

Dit loopt spaak

Juist!

Jasperdewaal11

Die Dennis toch wel behoorlijk sterk in la Suisse. Voor 1mil .....ik fiets hem erin

Martinoboy

Solo’s para nuestras y tambien y loco Bernal esta enfermo, la gripa
No polder!

danusz1986

Matthews of toch voor Ewan gaan. Ewan snellere aankomst en Matthews bergop beter??

Lassayd

Dat vind ik ook een lastige Daan, Matthews is bergop beter en heeft de TT maar de vraag is of hij voor het groen gaat
Ewan heeft een snellere aankomst en als zijn resultaten dit jaar bekijk durf ik hem eigenlijk niet thuis te laten.

Onbekende gebruiker

'@Daan, probleem met Ewan is dat ie best een aantal keer top 3 rijdt of winst pakt zelfs maar hij zit ook vaak slecht geplaatst en dan wordt ie 25-70e.

Matthews is afhankelijk hoe je zijn reactie op het niet rijden van TD inschat. Is ie zand aan het strooien of is ie echt slecht voorbereid? Er liggen wel een hoop etappes op zijn maat en Sunweb zal toch iets moeten.

Ludi

Het is ook maar hoe goed je ewan inschat, de kans dat ie de tour uitrijdt en in hoeverre bijvoorbeeld een etappe 3 voor hem haalbaar is.

Imbatido

Even een algemene vraag. Worden er dit jaar nog dubbele punten uitgekeerd op wat bergtoppen? Ik zag wel dat er wat boni's liggen hier en daar, maar voor het bergklassement kon ik niks vinden.

mactjappie

Ewan heeft alleen nog nooit een grote ronde uitgereden!
En die eindpunten voor de trui zouden mij de doorslag naar Matthews geven.
Zou Kragh nog een rol van betekenis gaan spelen in de aanval/punch etappes?

Jommelb

Of gewoon allebei meenemen...

04398

In hoeveel sprints in afgelopen giro zat Ewan ook alweer slecht gepositioneerd? 1tje van de 7 sprints die hij daar reed en dat hij daar niet uitreed was bewust met het oog op de Tour. Dat hij in verleden vaak slecht positioneerde in sprints was omdat hij in een ploeg zat die vol voor AK ging en hem niet ondersteunde in de sprints. En hij is ondertussen ook alweer 2 a 3 jaar verder dan zijn vorige rondes dus wellicht is hij ook wat harder geworden waardoor hij nu wel een keer uit gaat rijden.

Onbekende gebruiker

'@04398: Fair enough

WCEendT

De afgelopen vier grote rondes hebben Jorik112 en ikzelf een betaalde Scorito poule georganiseerd genaamd ‘FlitsWiel’. De Giro d’Italia 2019 was een groot succes met maar liefst 110 betalende deelnemers en dus een prijzenpot van 550,- euro!

Aanstaande Tour de France organiseren wij dan ook voor de vijfde keer de FlitsWiel poule. De inleg is vanaf deze editie 5,50 euro per persoon.

Bij deelname aan de betaalde FlitsWiel poule komt ook (vrijblijvend) de FlitsWiel WhatsApp-groep. Hier praten… en ouwehoeren de FlitsWiel deelnemers over van alles en nog wat, zo nu en dan gaat het zelfs over wielrennen. Kortom zijn wij gewoon een gezellige groep mensen met dezelfde passie, wielrennen!

Indien interesse in de FlitsWiel poule stuur mij vooral een bericht op Wielerflits, dan stuur ik een bericht terug met de benodigde informatie voor deelname.

Jorik & Thomas :)

MichielH

Ik had een lijstje gemaakt voor een ander budget-spel, maar ben tot de conclusie gekomen dat de waardes van dat spel exact overeenkomen met de waardes van scorito (alleen zijn het daar punten ipv geld). In dat andere spel zijn geen teampunten en geen punten voor de klassementen te verdienen, alleen punten voor de etappes, met een verdeling enigzins vergelijkbaar met die van Scorito.
Omdat ik het lijstje toch al gemaakt had, dacht ik, ik plaats hem hier, misschien dat iemand er nog iets aan heeft. Het spel is een 12+3 spel, dus de 500k (en soms 750k) zijn reserves, ik heb daardoor de voorkeur gegeven aan renners die in het 2e deel van de tour punten scoren.
De lijstjes zijn op volgorde van mijn persoonlijke voorkeur:

500k
Herrada
Pauwels
Keukeleire

750k
Pasqualon
Bevin
Wellens
Benoot

1M
van Avermaet
Gilbert
Stuyven
Cort
Dennis

1.5M
Laporte
Schachmann
Hagen
van Aert

2M
Kristoff (als Gaviria niet mee gaat)
Colbrelli
Buchmann

2.5M
Alaphilippe
D.Martin
Valverde

De lijstjes hierna heeft niet veel zin denk ik. Wat mij betreft zijn Pasqualon, van Avermaet en Alaphilippe hier de grootste koopjes.

Treenert

Ik weet het niet hoor met die Thomas, denk dat ik m thuis laat. Teveel voor te weinig zekerheid wmb.

1 2 ... 31 ... 175 176

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.