7 of 8 sprinters meenemen ben ik nog niet uit. Vraagtekens bij mij zijn nog Matthews, Trentin en Ewan.
Sagan, Groenewegen, Viviani, Colbrelli en Kristoff staan al vast.
2 aanvallers staan al vast. Flip en GVA. Ik twijfel momenteel nog tussen Bevin en Theuns. Of eventueel Schachmann mocht de rest verschuiven.
9 of 10 klassementsrenners is nog de vraag afhankelijk van het aantal sprinters.
Bernal, Pinot, D. Martin, Uran staan al vast.
Twijfel nog met veel namen: Thomas (ja of nee zoals iedereen), Fugelsang (goede vorm, maar valt vaak tegen in grote ronde), Kruiswijk, Bardet (geen goede tijdrit, maar goede 3e week). Yates (totaal onvoorspelbaar), Nibali en Valverde (onwaarschijnlijk), Konrad en TJ van Garderen.
Nibali is naar mijn inziens niet helemaal geprijsd als klassementsman. Als hij van te voren had uitgesproken om vol voor een klassement te gaan, was hij denk ik 0,5 of 1 miljoen duurder geweest. Misschien dat hij door het wegvallen van Froome en Dumoulin toch kansen ziet, of misschien zag hij die sowieso wel. Als blijkt dat hij uitspreekt om voor een klassement te gaan, vind ik 2,5 miljoen aardig goedkoop.
Yes, wel of geen Thomas is de belangrijkste keuze dit seizoen. 6m is veel geld, maar ik zie het zo weer gebeuren dat Thomas de meeste punten gaat halen dit jaar, en de 3m mannen zijn over het algemeen ook niet de zekerheidjes.
Ik neig zelf nu wel naar Thomas, want zelfs als ie niet goed genoeg is, zal ie nog heel veel punten gaan halen als meesterknecht van Bernal, verwacht ik. Het is qua budget alleen wel heel verleidelijk om hem thuis te laten, dus zal er zeker nog over gaan twijfelen de komende weken ;)
'@Ajvenema: Als ie zelf top 10 rijdt en top 10 in de bergetappes wel hoor :)
Maar idd, zoals @hartstikkebedankt en jij eigenlijk ook al zeggen: er zijn deze tour gewoon weinig zekerheidjes m.b.t. het AK. Dat Ineos goed gaat zijn, staat voor mij echter wel als relatief zekerheidje. De kans dat Bernal of Thomas de tour wint lijkt me groter dan dat iemand anders de tour wint en in beide situaties is Thomas must have, denk ik nu. Kan volgende week weer anders zijn hoor :)
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.