Scorito - Tour de France 2019

1 2 ... 35 ... 175 176
Henk

Ik ga dit jaar niet veel klassementsmannen meenemen. Ten eerste kunnen er maar weinig overtuigen. Ten tweede scoren ze in maximaal 8 etappes. ( 6 bergetappes, ITT en TTT ). Als je de goede sprinters selecteert kunnen ze in wel 11 etappes scoren ( 7 sprint, 3 heuvel en TTT ). Daarnaast zijn de scores voor sprinters veel zekerder, omdat in de bergetappes vaak een groep aanvallers de punten pakt. Neem dus alleen een aantal echte kanshebbers op de eindzege mee.

Henk

De sleutel ligt dus wat mij betreft bij Colbrelli, Matthews en Trentin. Als die op het vlakke gaan meesprinten kunnen ze in minimaal 11 etappes punten halen. Daar kan geen klassementsman tegenop.

Dit loopt spaak

'@pedalengebruiken exact, dat viel mij ook op! Ik heb hem gewisseld voor Trentin

zomaareens

'@Henk: en Boasson Hagen? of ligt die er eerder af dan?

David1977

Wat verwachten we van barguil dit jaar? Ik hoor hier niemand verder over..

Jasperdewaal11

'@ Henk je vergeet even de punten van het eindklassement wat 2x een etappe score is dus die vergelijking gaat niet helemaal op ;)

Henk

'@zomaareens
Boason Hagen moet het ook kunnen. Zo zijn er misschien nog wel meer te noemen. Als GvA gaat meesprinten geldt het voor hem ook. Sagan zeker. Die heb ik niet genoemd omdat het voor mij zeker is dat hij gaat meesprinten. Ewan verwacht ik ook in bijvoorbeeld rit 3 en 9. Kortom ik ga dit jaar heel veel uitgeven aan mijn sprintteam.

Henk

'@Jasperdewaal11
Dat vergeet ik niet, want ook voor het eindklassement van de puntentrui krijg je veel punten.

Laatst gewijzigd
Jasperdewaal11

'@ Henk, ja maar de nummers 1,2 en 3 heeft iedereen wel in het team. Het loont echter eerder om nummer 4 en 5 van het eindklassement te hebben dan nummers 4 t/m 10 van het puntenklassement

hartstikkebedankt

Voor mij is het een beetje Nibali OF Valverde en neig nu naar de eerste omdat op Valverde terrein er in principe ook wel genoeg andere kanshebbers in mijn selectie zijn.

daannnnn

Ik ben ook wel benieuwd naar de plannen van Zakarin. Na de giro niks meer gereden. Voor het klassement lijkt hij mij niet interessant, maar voor 1,5 miljoen mogelijk wel interessant als rittenkaper of voor het bergklassement. Hij zal zich in ieder geval willen laten zien, aangezien hij waarschijnlijk weggaat bij Katusha. Maar is hij goed genoeg?

Cerebral36

Gaat Trentin vlak sprinten, gaat Matthews vlak sprinten, gaat Schachmann uberhaupt mee, wat spreken een Nibali en Dennis uit t.o.v. de Tour etc etc. Allemaal vragen die eigenlijk beantwoord moeten worden voor je uberhaupt een 20 tal kan neerzetten.

Ludi

Klopt helemaal. Je kunt op dit moment eigenlijk nog weinig renners zeker wel of niet meenemen, tenzij je echt denkt dat bepaalde klimmers of sprinters ruim te kort gaan komen (cavendish?), aangezien bepaalde renners als trentin of matthews flexibel zijn voor veel ritten als ze wel mee sprinten maar anders moeten worden ingeruild door alternatieven die of een stuk duurder zijn (sagan mocht je die nog niet hebben) of meer dan 1 plekje kosten (laporte+GVA). Gewoon even afwachten dus en ondertussen lekker puzzelen op basis van assumpties! :)

RemcovanderMaas

Niks aan toe te voegen! Een aantal keuzes staan echt wel vast, maar de laatste plekjes worden pas definitief als de teams en hun plannen bekend zijn.

WCEendT

De afgelopen vier grote rondes hebben Jorik112 en ikzelf een betaalde Scorito poule georganiseerd genaamd ‘FlitsWiel’. De Giro d’Italia 2019 was een groot succes met maar liefst 110 betalende deelnemers en dus een prijzenpot van 550,- euro!

Aanstaande Tour de France organiseren wij dan ook voor de vijfde keer de FlitsWiel poule. De inleg is vanaf deze editie 5,50 euro per persoon.

Bij deelname aan de betaalde FlitsWiel poule komt ook (vrijblijvend) de FlitsWiel WhatsApp-groep. Hier praten… en ouwehoeren de FlitsWiel deelnemers over van alles en nog wat, zo nu en dan gaat het zelfs over wielrennen. Kortom zijn wij gewoon een gezellige groep mensen met dezelfde passie, wielrennen!

Indien interesse in de FlitsWiel poule stuur mij vooral een bericht op Wielerflits, dan stuur ik een bericht terug met de benodigde informatie voor deelname.

Jorik & Thomas

P.S.
Spam-koning Cerebral36 zit ook in FlitsWiel

Pantano

Ik wilde even iets persoonlijks met jullie delen.

Ik ben vanmorgen naar de huisarts geweest en nu blijkt dat ik last heb van Scoritofobie. Een milde vorm, maar toch. Dit houdt in dat je constant op de hoogte wil blijven van wat er op dit forum wordt geschreven en elke 10 minuten even moet kijken, ook naar je eigen geselecteerde teampje.

Zijn er mensen die deze symptomen herkennen? De huisarts heeft voor mij namelijk een recept uitgeschreven...

Laatst gewijzigd
arjenzvob

Nou... PANTANO... Vast niet t laatste wat je tot je nam gezien je recente afscheid van de wielersport

Verder herkenbaar overigens haha

Cerebral36

'@Pantano Jij komt nog goed weg met je milde vorm. 2 jaar geleden is er bij mij Chronische Scoritus Addictus geconstateerd.

RemcovanderMaas

Ja, hier nog één!!
Ik kan alle vakjes aanvinken bij de symptomenchecker.
Blijft ook bij alle Scorito spellen voor te komen, van wielrennen en voetbal tot F1

MichielH

Fabio Aru naar de tour, wat wordt zijn prijs? ik zeg 2,5M

Pantano

Goed om te lezen dat ik niet de enige ben met deze fobie 😤. Dat wordt na de Tour weer een cold turkey...

La Primavera

Ik ben vooral heel benieuwd hoeveel procent uiteindelijk Thomas in zijn team heeft zitten. Dit kan wel eens een tour worden waarbij de duurste man niet door 95% wordt gekozen.

Wat denken jullie?

Rawolf

2.5? Hij komt net terug van maanden zonder ook maar 1 wedstrijd. Zou 1.5mil een goeie prijs vinden voor Aru, dan overweeg ik hem

Poeksel

Ik raad mensen met Scoritofobie aan dit draadje te vermijden, want hier wordt namelijk over Scorito gesproken.

Pantano, bedoel je niet meer iets als een variant op Fear of Missing Out? Fobie betekent hevige angst.

Laatst gewijzigd
RemcovanderMaas

Al is Aru 500k dan pak ik hem nog niet

1 2 ... 35 ... 175 176

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.