Scorito - Tour de France 2019

1 2 ... 8 ... 175 176
Poeksel

'@Cass: Maar ik heb het dus over dat Roglic derde werd, twee etappes won, roze droeg en veel punten opleverde. Als een Fuglsang op zo'n manier 'te vroeg in vorm' blijkt, wil ik hem graag in mijn team.

Laatst gewijzigd
vevie

'@poeksel: Ja, inderdaad. Dan maakt het niks uit of ze in de derde week er een beetje doorheen zakken. Als ze daarvoor een flink aantal punten voor je hebben opgeleverd, dan is het alleen maar goed. Ik wil ook dat soort mannen in mijn team. Graag zelfs.

Weet iemand trouwens wat Ciccone’s plannen zijn? Strict knechten voor Richie of mag hij weer los voor de bergtrui? Dan is het namelijk meteen een van de grote kanshebbers.

Laatst gewijzigd
Kpenty

'@oborobo dat weet ik, maar je bent automatisch. Toch geneigd om de renners erin te doen waarvoor je in het echt ook juicht. Wat niet altijd slim is, maar wat het wel automatisch leuker maakt als het goed gaat of minder leuk als je ze niet hebt en ze doen het goed.

Cerebral36

'@Cass En wat maakt Thomas opeens een zekerheidje dan? Die moet het eerst nog laten zien in Zwitserland. Zeker voor zijn prijskaartje van 6 miljoen. Pinot doet het nu leuk maar was de laatste jaren in Frankrijk ook drama. Kortom, het wordt gewoon 7 a 8 man nemen waarvan je hoopt dat ze het gewoon goed gaan doen. En laten we eerlijk wezen mensen als een Dan Martin neem je ook niet mee om de Tour te winnen. Als die top 10 rijdt is het prima.

Henk

'@Poeksel
Ik heb minder twijfels over Bardet, Pinot, Thomas en Martin omdat ik vind dat ze naar behoren presteren in aanloop naar de Tour. Bij Thomas moeten we de RvZ nog wel afwachten, maar ik heb nog geen reden voor grote twijfels. Ik verwacht overigens niet dat Bardet, Pinot of Martin de Tour zullen gaan winnen, maar wel dat ze de Scorito punten gaan leveren die bij hun prijs past. Bij Martin zeker gezien de vele heuveletappes.

Dit loopt spaak

Teejay heeft me in de 3 vorige keren dat ik hem had zo enorm teleurgesteld dat ik hem nu mijd als de pest, ook al kost hij maar 1 mil. Dan liever een GvA, Cort of Latour voor dat geld.

CasS

'@Poeksel Als je het zo bekijkt heb je inderdaad gelijk, misverstand, sorry. Als Fuglsang of Yates te vroeg in vorm zijn op Roglic' manier dan klik ik ze er ook zo in. Was ik vanaf het begin al van plan trouwens.
@Cerebral Thomas moet het inderdaad nog laten zien in Zwitserland, dat kijk ik ook nog even aan, maar in het eerste deel van het jaar moest hij nog in vorm komen en in Romandië liet hij toch al een aanzienlijke verbetering zien, vandaar. Maar het is ook dat ik persoonlijk denk dat Thomas er weer gaat staan tijdens de Tour. Wat betreft Pinot, zijn prestaties in de Tour waren inderdaad niet geweldig, maar zijn laatste was in 2017 en dan moet je er rekening mee houden dat hij toen al de Giro in de benen had. In de Dauphiné presteert hij momenteel ook goed en is dat niet in Frankrijk? En dan nog Dan Martin, ik twijfel gewoon heel erg. Hij kan zeker top 10 rijden en meedoen om etappezeges, maar ik heb hem dat dit jaar gewoon nog nergens zien doen. Maar als je nog een wedstrijd dit jaar weet waarin hij dat wel deed, please prove me wrong.

Henk

'@CasS
Ik vond Daniel Martin gisteren naar behoren presteren in de Dauphine.

snoek1974

Maar het gaat ook niet om de winst in de tour maar dat je kiest voor klimmers / klassement renners die je punten opleveren in etappes en die een redelijk klassement rijden , Thomas is de favoriet maar kan er zomaar door heen zakken , kan je wel in de tijdrit inzetten . Maar Thomas , Mas en Gaudu staat gelijk aan Bardet , Pinot en D Martin .
Dat maak het lastig en zo blijf je nog puzzelen .

Bardet , Pinot en D Martin zijn wel alle drie aanvallers , alleen geen tijdrijders dus in etappe 14 zou het wel karig worden als ik Thomas er uit haal , heb TD ( verwacht dat die niet gaat starten ) en Porte ook niet , hierdoor wel Dennis geselecteerd

CasS

'@Henk OH god, helemaal vergeten. Oké Dan Martin is dus ook een goede optie.

Dit loopt spaak

'@Snoek, ik denk niet dat 1 tijdrit in verhouding staat tot de de punten die je in alle overige ritten haalt. Ik ga iig geen rekening houden met etappe 14.

Cerebral36

'@Ditlooptspaak Daar ben ik het helemaal met je eens. Ik merkte alweer dat ik veel te veel rekening hield met die ITT. Zo neig je toch onbewust naar renners die je eigenlijk niet wilt. Ik doe het voor nu nog steeds zonder Thomas omdat ik de 6 miljoen toch te zwaar vind wegen. Blaast hij echter iedereen weg in Zwitserland dan wordt het nog eens goed nadenken.
Edit: Bardet Pinot Martin = 9 miljoen Thomas Mas en Gaudu is 10.5 mil. Het is dus Bardet Pinot en Martin tegen Thomas Martin en een 500k renner. Of te wel Thomas en een 500k renner tegen Bardet en Pinot...Dat neigt mij toch steeds Thomas dus niet te nemen.

Laatst gewijzigd
04398

Iedereen heeft het hier over wat renners dit seizoen allemaal hebben laten zien. Maar kijk naar afgelopen Giro, Carapaz had hele jaar nog niks laten te zien en wint. Zelfde gold voor Nibali hele jaar nog niet top en dan toch 2de. En Roglic daarentegen hele jaar top en zakt er doorheen de laatste week.
Natuurlijk zeggen resultaten in kleine rondjes iets, maar zeker niet alles dat heeft Froome al vaker laten zien natuurlijk (al dan niet met een pufje extra). Ik zou dus vooral niet al te veel focussen op resultaten maar ook op het gevoel dat je hebt bij een bepaalde renner en dan is het gewoon hopen dat jouw team het asfalt uit de grond trapt.

danusz1986

Is 7 a 8 sprinters teveel van het goede? Vooral gekozen voor bergopkomende sprinters gecombineerd met wat snelheid. Ben trouwens een nieuw lid. Mooi dat er zo'n forum is.

Laatst gewijzigd
laupie

Dan Martin rijdt altijd met een mes tussen zijn tanden, en zal tot het laatst strijden. vaak voorste binnen van een groep en niet bang om aan te vallen en weg te rijden. En daarbij natuurlijk een prachtige renner om te zien koersen, niet voor niets vorig jaar de meest aanvallende renner.

Cerebral36

'@Daan Welkom :) Ik denk dat 7 toch wel nodig is. 6 lijkt me gewoon te weinig, zeker met het risico dat er 1 klettert. Maar ja de meningen over hoeveel echte sprint etappes er zijn liggen wat uiteen :)

04398

Dat zei iedereen ook in de Giro dat er op papier maar weinig echte sprintetappes waren en uiteindelijk viel dat reuze mee.

danusz1986

Dank je wel! Ik heb momenteel 7 sprinters, 5 aanvallers, 3 klimmers en 5 klassementsrenners.

Cerebral36

Lijkt me prima verdeling. Ik nu zelf 7-4-2-6.

danusz1986

Groenewegen
Sagan
Viviani
Gaviria
Ewan
Mattehews
Cobrelli
Kristoff
Pasqualon
Laporte
Dupont

Hieruit 7 namen pikken is best lastig. Zoveel opties.

Zadelpen

Ik zit nu op 8 sprinters plus nog eens 3 rapaankomers. (Edit 2 rap) Het gewicht van ons team ligt duidelijk in de sprint en heuvels. Alsof je helemaal achter op je zadel zit, tegen je pen aan.

Aangevuld met B ak strijders. What could go wrong?

Wij werken deze franse rittenreeks middels het gewenst + 1 principe. Wat betekent dat ik 1 renner meer heb dan ik nodig acht per discipline. Dit om onze pechrun te eindigen.

Steeds laag tot hoogstens subtop geeindigd, en dat lag mijns inziens te vaak aan valpartijen en lekke banden. Daar wil ik nu eens een valscherm voor inbouwen. Mijn selectie was dan weliswaar niet slecht, maar wellicht iets te scherp. Vallen er 1 of 2 uit, en weg was team Zadelpen. Vandaar nu deze weg ingeslagen. Meer zekerheid, iets minder kwaliteit.

Laatst gewijzigd
user26790

3 weken voor de start bestaat mijn lijstje uit: 8 AK en 7 KL - 4 AV - 6 SP - 1 KN. Søren Kragh Andersen is ook zo'n rappe aankomer en kan zo maar verrassen vooral als TD er niet bij is. WvA wordt hij een superknecht of mag hij aanvallen in heuveletappes. Wat gaat Valverde doen en gaat Nibali zich richten op de bollentrui? Veel vraagtekens!

M@thijs

'@daan het liht aan de rest van je team als je wva alaphilip en nog iemand die zich geregeld in spints mengt meeneemt dat zijn 5 sprinters voldoende. Ik neem zelf 6 en de rest vul ik wel op.

kevinraar

Hier ben ik dan

Daan uit jou lijst heb ik er nu 6

Ik hrb nog 2.25 miljoen over voor 2 renners

Ik heb nu 10 klassement renners
6 sprinters
Alaphlippe en van avernaet

danusz1986

Heb voorlopig WvA, Alaphillipe, Gva, Sagan, Groenwegen en Viviani. Ik twijfel nog tussen Matthews, Colbrelli en Ewan. Wil daar nog 1 of 2 van meenemen.

1 2 ... 8 ... 175 176

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.