Scorito - Tour de France 2019

1 2 ... 7 ... 175 176
vevie

'@Lance: ik zou zeggen stel hem op! Jij gaat de 1e plek pakken, ik voel het!

Laatst gewijzigd
Pantano

Fuglsang en Adam Yates wel of niet selecteren blijft ook lastig. Beide heren elk jaar goed in her voorseizoen, maar in de Tour nooit echt geweldig (Yates wel keer vierde).

Wat te doen met deze mannen...

vevie

'@Pantano: ik neem hen, voorlopig, allebei mee.

Brillenpoetser

Degenkolb rijdt de tour niet! En kruijswijk word steeds minder interessant gezien de dauphine. Fuglesang wel maarja die rijd vaker een goede dauphine en een tour met weinig scorito punten kijk maar naar vorig jaar.

Imbatido

Het is voor mijn gevoel wel een aardige loterij bij de klassementsrenners. Thomas is behoorlijk duur voor wat hij dit jaar heeft laten zien, het is maar de vraag of hij er weer gaat staan. Dumoulin zal sowieso een groot vraagteken blijven en daarmee een behoorlijk risico om te nemen. Kruijswijk, Porte en Quintana hebben vandaag ook twijfels veroorzaakt. Maarja, wat zegt de Dauphiné. Vorig jaar geloofde ik heilig in Adam Yates, reed toen ook een heel goed seizoen, maar had in de Tour ineens last van de warmte oid. Waarom zou dat dit jaar dan anders zijn? Fuglsang rijdt zijn beste seizoen in zijn carrière, maar heeft nog nooit uitgeblonken in een grote ronde. Kwam vorig jaar als tweede uit de Ronde van Zwitserland en ging vol verwachtingen naar de Tour maar gaf toen ook niet thuis. Dus dat zegt allemaal ook niks. Het kan echt alle kanten op voor iedereen, ik heb het idee dat het onvoorspelbaarder is dan andere jaren.

Papa Bart

Effe snel een team in elkaar gerommeld, wat wellicht nog voor het grootste gedeelte blijft staan ook.
20 miljoen AK
18 miljoen Sprint
7 miljoen aanvallers
8 miljoen klimmer
53 miljoen, rest nul

Geen tijdrijder en wel klimmers maardan toch voornamelijk vanwege team punten met de overweging dat ze zelf ook punten gaan halen, zoals bv Bernal, ofwel eigenlijk geen opvulling, met éên uitzondering vanwege een ereschuld: de Mol er in!

Wel Thomas er in, geen TD, vooralsnog nog wel Kruissie maar dan toch echt omdat hij onderdeel isvan een zeer interessante ploeg, EF gaat de TTT winnen dus TJ er in!

Laatst gewijzigd
wielerfan80

Na een paar dagen puzzelen ben ik er nog lang niet uit. Bij deze Tour zijn er eigenlijk teveel renners die ik graag in m'n team wil hebben. Ik zou zo 2 teams kunnen maken met totaal verschillende renners en toch over beide teams een goed gevoel hebben. Ook zijn er deze Tour enorm veel totaal onvoorspelbare, heuvelachtige etappes waarin het alle kanten op kan. Moet je voor zulke etappes een aantal goedkope vluchters selecteren of gaat dat ten koste van je sprintteam en klassementsteam? Gelukkig hebben we nog een paar weken de tijd.

La Primavera

Ik weet door de vele pseudo heuvel/sprint etappes ook even totaal geen balans te vinden in mijn team. Wat ik merk is dat het mij niet lukt Sagan EN Groenewegen te nemen. Matthews zou een vervanger voor Sagan kunnen zijn maar heb ik daar veel vertrouwen in? Sunweb loopt niet echt lekker..

Dan heb je nog de 101 goedkope heuvelmannetjes zoals een Gaudu, Teuns, Woods, GvA en ja zelfs Valverde. Heerlijk puzzelen weer.

Kpenty

Ik heb ook al moeite met het vinden van de balans door onder andere die heuveletappes. . Ik zou graag nog 1 klassementsrenner meer willen ten koste van een van de 5 aanvallers, maar mijn gevoel neigt meer naar de aanvallers. Dat zijn stuk voor stuk renners waar mijn hart meer bij ligt. Zo zegt mijn gedachte om Gilbert te dumpen, omdat ik meer in Groenewegen geloof dan in Viviani en omdat waarschijnlijk Alaphilippe de absolute kopman gaat zijn bij de heuvels. Maar ik krijg hem maar niet uit mijn team omdat het mijn favoriete renner is. Om die reden heb ik trouwens ook moeite om Greipel uit mijn team te laten. Tegen beter weten in staat hij er nog steeds in.

Wat ik overigens grappig vind is dat er gezeurd wordt over het hoge budget, maar tegelijkertijd ook over de hoge prijs van sommige renners. Dat spreekt elkaar wel een beetje tegen. Een lager budget dwingt je om keuzes te maken maar een dure prijs natuurlijk ook. Wel ben ik het eens dat het budget wat lager mag. Of aanvallers van grote naam die een vrije rol hebben mogen wel een duurdere prijs hebben van 2 miljoen. Een Gilbert en Van Avermaet kunnen goed scoren in die etappes en hebben ook nog een goed eindschot mee en hebben de vrijheid. Ook kunnen ze, in potentie beiden scoren in een heuvelsprint. Zelfde geld voor Boasson Hagen. Iemand die kan scoren in de vlucht, sprint en een moeilijke sprint mag gerust minimaal 2 miljoen kosten, ook al neem je veel risico met zo'n man. Maar door zulke renners een miljoentje meer te laten kosten en aanvallers van een niveau'tje daaronder 1 miljoen te maken krijg je met dit budget wel veel meer puzzelwerk.

Laatst gewijzigd
RemcovanderMaas

Heb ik ineens TJ erin staan ....
Waar is de VAR van Zadelpen als je hem nodig hebt

Pantano

En wat te denken van Uran? Resultaten in het verleden geven geen garantie voor de toekomst, maar wat een uitslagen heeft die man in grote rondes...

Is wel net pas terug van een zware blessure, maar dit kan ook betekenen dat hij juist extra gretig is voor de tour.

Is maar 2,5...lastig.

RemcovanderMaas

EF heeft sowieso een interessant team, naast Uran en TJ verwacht ik ook Martinez nog wel, En wat kun je verwachten van Woods ....

RemcovanderMaas

En de plannen van Subweb zijn wel mede bepalend voor mijn team, gaat Dumoulin mee, gaat Matthews voor groen en wat mag SKA?

rosencrantz

'@remco Martinez is geblesseerd: https://www.wielerflits.nl/nieuws/val-tijdens-training-houdt-daniel-felipe-martinez-uit-de-tour/

Laatst gewijzigd
steefje9

Martinez rijdt helaas geen tour door een val tijdens training!!

Sjas Patatje

Waar komt het grote vertrouwen in EF ineens vandaan?
Het budget is prima. Je moet alleen de juiste balans zien te vinden. Bij de Giro had ik genoeg sprinters, maar dat viel bijzonder tegen qua punten aantal, mede door uitvallers (Viviani, Gaviria, Ewan) en mindere prestaties (o.a. Modolo). Daardoor miste ik budget voor een Majka. Zoek de balans!

steefje9

Uran is voor mij nog te onzeker, maar presteert opzich altijd prima in grote rondes als er niks tegenzit. Woods is wel interessant miss met al die heuvel ettapes. Tj altijd overeegbaar

RemcovanderMaas

Aha, de val van Martinez heb ik even gemist.

oborobo

Kpenty

Met alleen je favoriete renners opstellen,ga je het niet maken.

kielabokki

Wordt gewoon een hele lastige deze editie. Ook door de prijzen. Succes allemaal!

Henk

Ik twijfel vooral aan de klassementsrenners: Tom Dumoulin vanwege knie maar ook vorm, Quintana vanwege vorm, Kruiswijk vanwege vorm, Mas heeft een leuke Vuelta gereden maar dat is geen Tour, ook zij team zal hem weinig ondersteunen, Nibali heeft al aangekondigd niet voor het klassement te gaan, Fuglsang heeft het nog nooit laten zien in een grote ronde, ook Adam Yates heeft me nog niet overtuigd, vooral door de Tour van vorig jaar, Landa heeft de Giro al gereden, mag Bernal voor eigen kans rijden, hetzelfde geldt voor Poels, Porte twijfel ik sinds gisteren ook sterk aan, Uran heeft het hele jaar nog niks laten zien. Blijven Bardet, Pinot Thomas en Martin over. Is wat weinig.

snoek1974

Is D Martin de kopman ?

Poeksel

Vanwaar geen twijfels over Bardet, Pinot, Thomas en Martin, Henk?
@Tompot: Renners die nu in topvorm zijn presteren dus goed in de Tour?

Laatst gewijzigd
steefje9

Mas behoort nog tot de jongeren wat ik hem wel interessant vind maken!

CasS

Bardet en Martin heb ik volgens mij nog nergens echt mee zien doen om de overwinning. Dan blijven alleen Thomas en Pinot over. Dat is pas weinig.
@Poeksel Ik denk dat tompot het heeft over het feit dat Roglic ondanks het feit dat hij derde werd overduidelijk minder sterk was in de derde week, want hij verloor elke bergetappe wel tijd op Nibali, Carapaz en Landa.

1 2 ... 7 ... 175 176

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.