Scorito - Tour de France 2019

1 2 ... 89 ... 175 176
mart1202

Ik heb nog iemand nodig die voor mij punten gaat pakken in de bergen voor 750k. Wat zijn zoal de opties?? Zat zelf te denken aan Teuns..

Ajvenema

'@jpjedi: dat TTT geel vind ik pas écht een bingo:)

Volgens mij komen er wel 20 man in aanmerking. Wat zijn jouw overwegingen daarin?

Jpjedi

Gaat niet om sprinter etappes vol te jassen met sprinters. Denk aan de truien, teampunten en wat sprinters. Die sprinters renderen niet zoals andere jaren omdat er amper echte vlakke etappes zijn, zeker vanwege de eindafrekening waar je dan de mist mee in gaat. Dylan is derhalve bijv veel te duur.

dvansteenis

Niveau daalt hahaha. ALLEBIJ????????

Ludi

Ik denk dat etappe 5 een van de weinige etappes is waar we op dit moment niet echt kunnen zeggen "wie" er gaat winnen, maar waar wel wat verschil binnen pooltjes gemaakt gaat worden. Bij de meeste etappes is het vrijwel zeker een klimmer of een sprinter die wint, maar deze etappe zou voor een massasprinter, gereduceerde sprinter, klassementsrenner, vroege vluchter of klassieke renner kunnen zijn. Wat je de meeste kans geeft is afhankelijk van die dag, de koers, het weer en een beetje wat je zelf inschat. Ik ga in ieder geval Mareczko niet meenemen die dag!

Jpjedi

'@ajvenema: dat is echt lastig idd maar ik kijk toch echt naar de usual suspects QS, JV, Ineos, MS. Maar makkelijk is dat geenszins.

dvansteenis

Alleen in etappe 1 zal 9 sprinters wellicht renderen. Na de TTT kun je opvullen (in etappe 1 ook als je geel bij Dylan verwacht). Inspelen op valpartijen kan alleen bij Porte.

Jpjedi

Precies

Rawolf

Ik pak 7 sprinters mee, Groenewegen Viviani en Sagan allemaal mee nu. Dat is wel vrij prijzig :p

Maar m'n klassementsteam vind ik wel prima zo 7 echte klassementsmannen en dan kan ik opvullen met mannen als Barguil, Schachmann en Alaphillipe evt de groene trui.

steefje9

Plek voor nog 1 sprinter en nog 2.5mil beschikbaar. Keuze uit, kristof, colbrelli, ebh of nizzolo. Ik kom er niet uit. Kristof en nizzolo beter op het echte vlakke werk de andere 2 licht oplopend maar onzeker qua vorm

ebel1999

Ik twijfel zeer over Thomas, een dag voor de start en opeens wil ik het hele team aanpassen. Hebben meer mensen dit?

Jpjedi

Thomas is pas bingo’en. Geen idee wat hij kan en de duurste renner omdat hij een jaar terug goed kon fietsen. Tja...

Gladiool

Elke klassementsrenner is bingo'en. Kunnen 20 man top 10 rijden.

FC_Hansel

Groenewegen + Nibali vs Viviani + A Yates?

Laurenesi

Voor de teampunten heb ik nog een renner nodig van 1 miljoen van Ineos. Elk punt dat de renner haalt buiten de team punten om is bonus, maar bij wie is die kans het grootst?

De chauvinist in mij wilt voor Van Baarle gaan. Moscon is op papier de meest veelzijdige renner, maar heeft ook een ongelukkig jaar. Daarnaast heb je voor je het weet een DSQ te pakken met hem. Rowe rijdt doorgaans heel steady, maar pakt gevoelsmatig echt alleen maar de teampunten.

user26790

'@Valvuillerde. Het is net als met voetballen, Je bent zo sterk als je tegenstander het toelaat. Dat gaat voor deze TdF op!

Poeksel

'@Laurenesi: Moscon pakt waarschijnlijk extra punten in etappe 2.

Nylz

Jpjedi

Eindafrekening is zwaar overschat. 40 punten voor de nummer 5 in het eindklassement staat gelijk aan één keer 3e in een etappe.

Jpjedi

En 1,2,3,4 ook nog he... als je GC renners hebt die je maximaal op p5 verwacht neem je ze beter niet mee. De variabele op een heuveletappe qua aanvallers kent vele malen grotere onwaarschijnlijkheid dan een renner podiumkansen toedichten, al zijn het er 10... oftewel eindafrekening goed inschatten geeft een veel grotere kans op degelijke punten.

Fosiel

"Geen idee wat hij kan en de duurste renner omdat hij een jaar terug goed kon fietsen. Tja…"

lol

DvH6

Op de dag dat ik het meest twijfelde over G kwam er iemand trakteren die Thomas heette. De dag voor de start is dat het teken waar ik me aan vast houd om hem niet in te wisselen voor Yates en Fuglsang..

Bergbeklimmer

2 vragen:

Hoeveel vlakke sprints zullen er (waarschijnlijk) zijn?

Hoeveel kansen gaat Alaphillipe krijgen? (Bij welke etappes gaat hij meedoen?)

BarryE1

1) 6
2) 21

Jasperdewaal11

To Gaudu or not To Gaudu :P

Ludi

1) Wat noem je een "vlakke sprint"? Ik denk dat 9 keer de eerste groep het peloton is met nog meer dan XX renners, maar dat minder vaak alle sprinters er nog bij zullen zitten
2) Wat noem je "kansen"? Ik denk dat Alaphillipe heel veel etappes punten pakt, maar minder etappes dan dat top 10 rijdt :)

Laatst gewijzigd
1 2 ... 89 ... 175 176

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.