Gaat niet om sprinter etappes vol te jassen met sprinters. Denk aan de truien, teampunten en wat sprinters. Die sprinters renderen niet zoals andere jaren omdat er amper echte vlakke etappes zijn, zeker vanwege de eindafrekening waar je dan de mist mee in gaat. Dylan is derhalve bijv veel te duur.
Ik denk dat etappe 5 een van de weinige etappes is waar we op dit moment niet echt kunnen zeggen "wie" er gaat winnen, maar waar wel wat verschil binnen pooltjes gemaakt gaat worden. Bij de meeste etappes is het vrijwel zeker een klimmer of een sprinter die wint, maar deze etappe zou voor een massasprinter, gereduceerde sprinter, klassementsrenner, vroege vluchter of klassieke renner kunnen zijn. Wat je de meeste kans geeft is afhankelijk van die dag, de koers, het weer en een beetje wat je zelf inschat. Ik ga in ieder geval Mareczko niet meenemen die dag!
Voor de teampunten heb ik nog een renner nodig van 1 miljoen van Ineos. Elk punt dat de renner haalt buiten de team punten om is bonus, maar bij wie is die kans het grootst?
De chauvinist in mij wilt voor Van Baarle gaan. Moscon is op papier de meest veelzijdige renner, maar heeft ook een ongelukkig jaar. Daarnaast heb je voor je het weet een DSQ te pakken met hem. Rowe rijdt doorgaans heel steady, maar pakt gevoelsmatig echt alleen maar de teampunten.
En 1,2,3,4 ook nog he... als je GC renners hebt die je maximaal op p5 verwacht neem je ze beter niet mee. De variabele op een heuveletappe qua aanvallers kent vele malen grotere onwaarschijnlijkheid dan een renner podiumkansen toedichten, al zijn het er 10... oftewel eindafrekening goed inschatten geeft een veel grotere kans op degelijke punten.
1) Wat noem je een "vlakke sprint"? Ik denk dat 9 keer de eerste groep het peloton is met nog meer dan XX renners, maar dat minder vaak alle sprinters er nog bij zullen zitten
2) Wat noem je "kansen"? Ik denk dat Alaphillipe heel veel etappes punten pakt, maar minder etappes dan dat top 10 rijdt :)
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.