Scorito - Tour de France 2019

1 2 ... 91 ... 175 176
tvm

'@ Ebel,

Poels. Is weliswaar duurder, maar is bergop veel en veel sterker. Bij tegenvallen Bernal en/of Thomas is hij natuurlijk schaduwkopman.

nasibal

Iedereen roept wel ‘na de ploegentijdrit kan je aanvullen’, maar net die ploegentijdrit kan alle kanten op. Ineos, Jumbo, Quick Step, Sunweb, Mitchelton, EF, Bora? Gaat allemaal dicht bij elkaar liggen

Bernal, Kruijswijk, Alaphilippe/, Yates , Uran en Buchmann zijn allemaal namen die in principe ook zonder TTT prima verdedigbaar zijn als onderdeel van je selectie. Dikke kans dat je dus sowieso al één of meerde aanvullers in je team hebt. Viviani en Sagan bewust niet genoemd omdat je die natuurlijk niet als 'aanvullers' in de sprintetappes zet. Sunweb is wat mij betreft wel een hoofdbreker. Als die de TTT winnen gaan heel weinig mensen kunnen aanvullen waarschijnlijk. Kan een reden zijn om bijvoorbeeld een Kragh mee te nemen als 20e man. Nadeel is dat er zoveel interessante 20e mannen zijn dat ik daar niet op wil gokken.

Vanwege bovenstaande zie ik dit jaar 8 sprinters als ideaal, maar loop er tegenaan dat ik maar tot een combinatie van 7 namen kom die ik zie zitten. Elke 8e naam vind ik niet significant een verbetering t.o.v de naam-met-andere-specialiteit die ik daarvoor thuis moet laten.

Poeksel

'@tvm: King, zie Vuelta. En als Porte (tegen-)valt zitten er bij Trek ook een paar kandidaten.

P. Krul

Fuglsang en v avermaet of Uran en W v Aert
weet van alle vier niet wat ik moet verwachten

jlmr1990

Kom er niet uit, laatste keuze.

Yates/Trentin of Uran/Ewan.

Andere sprinters zijn sagan, viviani, laporte, kristoff, matthews en pasqualon.

Ab Normaal

'@KJ
AK mannen voor teampunten. Kruijswijk, Alaphilippe, Buchmann, maar dan moet hun sprinter wel winnen.
Niet ideaal dus. Of de nummer twee in AK.

Nylz

Verdeling nu:

Klim/klassement: 8,5
Aanvallers/puncheurs: 4,5
Sprinters: 7

Geen Groenewegen, geen Thomas. Kan in elke etappe een deftig team opstellen in de wetenschap dat ik plekjes kan opvullen voor klassements- of teampunten.

Beetje risico genomen maar ik word graag 1e overall.

danusz1986

'@Arjen dan heb je zeker ook Haig in je team opgenomen voor de standpunten van Yates)

pedalengebruiken

"'Ik heb veel meer vrijheid dan vorig jaar. Dat is mooi, maar massasprints in een Tour zijn heel moeilijk, zeker als je alleen zit. De pure, vlakke massaspurten zijn ook niet echt mijn ding. Ik kijk meer uit naar de iets lastigere dagen.'

[...]

Dat de Tour in Brussel start en deels over het trainingsparcours van Stuyven zal verlopen, noemt hij 'speciaal'. 'Het geeft zeker een extra dimensie aan deze Tour maar ik betwijfel of het mij veel voordeel zal geven. Elke ploeg verkent het parcours gedetailleerd. Misschien zal ik iets beter de bochten kunnen aansnijden, maar meer voordeel verwacht ik er niet uit te halen.'"

Op eerste gezicht interpreteer ik dit toch als bevestiging dat Stuyven gewoon lekker gaat meesprinten op het vlakke. Zeggen dat je er niet naar uit kijkt impliceert in mijn ogen dat je het wel gaat doen. Hij toont zich ook geïnteresseerd in de finale van de eerste etappe en dat moet toch een massasprint worden. Ik twijfel nog wel, maar heb hem er nu wel ingeklikt.

Jpjedi

Als je zo eens rekent dan Is Dylan bizar duur per punt, zeker als ze de ttt niet pakken en als Dylan een keer de slag mist op het vlakke. Daar heb je 2 all round top 10 sprinters voor als Kristoff en Trentin. No brainer imo om Dylan thuis te laten.

Rawolf

Dylan zat ik ook over te twijfelen maar uiteindelijk toch mee omdat de plekken te krap zijn.

Hij zal geen 500 punten gaan halen zonder kapiteinspunten maar wel een zekere 300 als hij op zijn fiets blijft zitten, en dat is mij meer waard dan de potentiele 200 van Trentin als hij helemaal niet blijkt mee te sprinten zometeen

Jpjedi

Denk dat je meer pakt met 2x sprinter voor de plek van Dylan en dan een aanvaller inlevert. Dylan+aanvaller is enorm duur voor beperkt aantal punten tov 2x top10 sprinters. Risico heb je bij elke renner.

Gerardv

Ik zit er ook aan te denken om Groenewegen in te ruilen voor twee sprinters die ook een heuvel over komen, bijvoorbeeld Matthews en Trentin. Alleen dan is het wel belangrijk dat deze altijd zullen meesprinten en daar heb ik mijn twijfels bij.

Fosiel

Die '100-punten regel' hangt me de keel uit.

hartstikkebedankt

Eens met Random, stukje 'zekerheid' inkopen heeft het toch gewonnen bij mij.

Ik denk trouwens dat we morgen wel eens een verrassende etappe zouden kunnen gaan zien. De keuze voor een 1 miljoen sprinter is inderdaad lastig......

nasibal

Momenteel heb ik Dylan, Ewan, Viviani, Sagan én Kristoff, plus nog 2 sprinters. Heb eigenlijk niet het gevoel budget tekort te komen. In de meeste gevallen hou ik zelfs nog wat kleingeld over.

In een vacuüm kan je inderdaad stellen dat Dylan te duur is. Maar Scorito is geen vacuum, de alternatieven heb ik al en aan Matthews/Trentin ga ik me niet wagen. Die zijn in mijn ogen pas te duur. Natuurlijk, als ze elke etappe meesprinten hebben ze een mooi prijsje, maar dat weet je simpelweg niet.

Die 100 puntenregel is ook puike stierenpoep die elk jaar weer hardnekkig terugkomt. Gaat voor renners boven de 2,5 miljoen simpelweg niet op. Daarnaast verwacht ik van een renner van (specifiek) 1 miljoen juist weer méér dan 100 punten, anders komt hij mijn team niet in. Die 100 punten kan je immers met een goedgekozen 500 of 750k'er ook prima benaderen 9 van de 10 keer.

Laatst gewijzigd
Ludi

Alvast mijn excuses voor deze uiteenzetting.

Heel veel mensen willen hier vaak alles in een vacuüm bekijken, maar dat werkt niet altijd. Je kunt niet 1 renner eruit met een ander erin zomaar vergelijken. Groenewegen gaat inderdaad vast ongeveer 350 punten halen. Met maar 8 keer te hoeven rijden. Dat is punt per plek heel veel. Waarschijnlijk top 5 van alle renners. Maar kost dan ook wel 5M. Daarvoor krijg je ook wel een sterke kopman in verschillende ritten. Maar punt per euro is dat wellicht weinig. Als je veel renners hebt die je heel flexibel wilt opstellen (Sagan, Alaphilippe, Schachmann, Matthews, Colbrelli, Barguil, van Aert,Trentin etc) dan zijn de overige plekjes kostbaar, als je veel mensen hebt die veel punten individueel gaan halen in weinig etappes dan is het belangrijker om jogens te halen die gewoon zo veel mogelijk punten halen over alle etappes heen.

Ik heb bijvoorbeeld 17 man die ik wil houden, en dan Groenewegen (want om hem gaat het nu) en 2 andere waar ik tevreden over ben. Deze 3 vervullen nu ongeveer 21 plekjes over 21 dagen. Om mijn balans niet te verstoren heb ik minimaal nog 1 sprinter nodig en heb ik verder nog 1.75M over. Er zijn dus 2 renners die in aanmerking komen om geruild te worden. Dat is een 1M klimmer (of dat nou Gaudu, Konrad, Dennis of TJ of wie dan ook is is) en een 750k aanvaller van een TTT team die na dag 2 even geel/wit kan rijden en verder lekker kan aanvallen als ik nog een plekje over heb (Mohoric ofzo).

Ik moet dan dus de afweging Groenewegen + 1m klimmer+ 750k aanvaller VS Kruijswijk (wil toch een klimmer en een TJV man, dus dat is Kruijswijk) + Poels (als vervanger van de aanvaller, truipunten VS aanvalspunten is een lastige vergelijking, ik weet het) + 1,5M sprinter (ik wil toch een sprinter) maken.

Beide aanvullingen van 3 renners zorgen dat ik kan doen wat ik wil. Welke na 21 dagen de beste is is koffiedik kijken. Op mijn sprinter verlies ik op deze manier zo'n 150-200 punten denk ik. Ik weet niet of Kruijswijk en Poels die extra punten kunnen opvangen tov de andere 2 jongens. De punten inschatten van aanvallers is nogal lastig. Ik denk dat ik deze renners ook ongeveer even vaak zou opstellen, wellicht geeft het iets meer opvulling in sommige etappes (tijdrit) maar iets minder opvulling in andere (overgangsetappes).

Zo heb ik een team gemaakt met Groenewegen, Thomas, Beide en Beide niet. Echt alle 4 kan in principe met dit budget. De core van de 4 teams is vrijwel hetzelfde en de verhouding ook ongeveer. Maar de laatste 6-8 renners worden vaak anders ingevuld. Doe gewoon wat goed voelt en zorg dat je iedere dag 9 man kan opstellen die punten kunnen pakken. Veel meer kun je toch niet doen, dan gewoon genieten van 3 weken koers! :)

Laatst gewijzigd
Derailleurtje

Geen Mitchelton Scott in mijn team op het moment, dat zit toch ook niet helemaal lekker

arjenzvob

'@Daan Dijkema: Haig uiteindelijk niet, maar had zeker gekund!

Ik heb zojuist voor alle etappes een opstelling gemaakt, en kwam tot een verrassende ontdekking. Daardoor toch nog wat gewijzigd. Ik wil dolgraag Schachmann hebben, zo veel potentie! Daarom hem erin gekregen.
Ik heb nu wel maar 2 Ineos-mannen. De 3e man zou teampunten opleveren (even ervan uitgaande dat Ineos geel en wit pakt), maar daar vond ik die plekken te waardevol voor. Kan daar prima anderen voor opstellen en teampunten. Ik wilde vooral 3 Ineos omdat ik die in de TTT wil opstellen en ik denk ook dat ze die winnen. Maar uiteindelijk stel ik die 3e man daarna dus nauwelijks op.

7 sprinters. Mooi pakketje aanvallers. Genoeg man voor klassement en bergen en dan laatste plek (of 2 plekken) voor groen en bollen (want ik denk dat ik die mannen heb geselecteerd uiteraard).

zomaareens

Geef nou eens 1 goede reden waarom een stuyven en trentin niet mee zouden sprinten op t vlakke?

German

Wat denkt men van een Teunissen? Eindigt altijd vrij hoog in de etappes waarin Groenewegen wint en kan ook aardig wat teampunten mee sprokkelen als hij wint. Twijfel tussen hem of een echte sprinter als pasqualon.

danusz1986

'@Arjen Klinkt goed! Ik zit nog te twijfelen aan 7 of 8 sprinters. Ik heb er momenteel 8.. waarvan ik aan het afwegen ben welke dure sprinter er ik eruit haal. Ik zit tussen Trentin en Matthews te twijfelen, maar altijd bang dat ik daarin de verkeerde keuze maak. Heb momenteel 4 aanvallers. 2 ineos mannen, 2 jumbo en 3 Bora mannen.

Laatst gewijzigd
Poeksel

'@zomaareens: Wat betreft Trentin: Magnus Cort.

zomaareens

Cort ander type renner geworden toch ook. Trentin sprintte in vuelta toch ook vorig jaar. Toen yates won? Of vergis ik me nu?

Elpiedro

Mas naar Kruiswijk en dan Matthews naar Ewan is zo tempting :)

1 2 ... 91 ... 175 176

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.