Scorito - Tour de France 2019

1 2 ... 92 ... 175 176
Marco241

'@zomaareens

1. Omdat beiden geen enkele kans maken om een sprint op het vlakke te winnen
2. Omdat beiden een te grote naam hebben om voor een 8ste plek te sprinten
3. Omdat beiden voor een WT-ploeg rijden waar er nog meer doelstellingen meespelen dan een plek 6-10 in een sprint

Dit is nou precies waarom Pasqualon zo aantrekkelijk is. Die rijdt namelijk voor een ploeg die wel blij is met een 7de plek en sprint dus wel mee.

Alles onder voorbehoud natuurlijk hè ;)

Rawolf

Ben benieuwd hoeveel Mas uiteindelijk word gekozen, als hij in vorm is een musthave.

Marco241

Anyway, volgens mij ben ik er uit. De laatste wissel die ik vanmorgen heb doorgevoerd geeft nog een klein beetje twijfel trouwens, dus eigenlijk ben ik er nog niet 100% uit :') :o
Matthews + Buchman eruit voor Ewan + Barguil
(Als iemand de behoefte voelt om hier iets zinnigs over te zeggen, ga je gang)

Van begin af aan een ploeg met en eentje zonder Thomas op papier gehad.
Die laatste voelde eigenlijk altijd het best aan, dus Thomas gaat ook hier uiteindelijk niet mee.

Verdeling 9, 7, 4 is steeds het uitgangspunt geweest. In de praktijk is dat 9, 7, 8 geworden. Drie sprinters kunnen nl ook als puncheur/heuvelman gezien worden (type Sagan zeg maar) en vanuit de groep AK/Klimmer kun je er ook nog wel 1 als aanvaller zien. Al met al dus voor alle etappes 7 à 8 'dedicated' renners en die kun je dan makkelijk aanvullen met 1 à 2 man waarbij trui- en teampunten een rol spelen. Ook de TTT en ITT zijn gecovered zonder dat ik daar specifiek rekening mee heb gehouden.

Leuk weetje: van de 20 man hebben er 12 van begin af aan nooit ter discussie gestaan. Zaten er altijd bij.
Leuk weetje nr. 2: volgens mij heb ik voor het eerst m'n persoonlijke voorkeur en/of chauvinisme geen rol laten spelen (naja, mss een beetje bij Tiesj, op die plek stond lange tijd Mohoric en ook even Teuns)

Morgenochtend vroeg vertrek richting Brussel. Ik ben er het hele weekend bij \o/

Kpenty

Deze tour wordt een tour van de gokjes bij mij. Op dit moment geen Alaphilippe meer en ik zit nog steeds met Greipel in mijn team die ik ondanks dat mijn rationaliteit zegt dat die eruit MOET! Hij er nog steeds in staat omdat ik zo graag wil verschillen van andere teams en dus Laporte thuis laat die veel zekerder is. Mijn klassementsteam bestaat uit een aantal renners die een grote risico zijn en bestaat bij mij de regel op dit moment niet dat wie de giro heeft gereden niet in mijn team komt. Gelukkig heb ik me gehouden aan wat ik mezelf vorig jaar beloofd heb. Namelijk dat ik nooit meer Porte meeneem. Al stond die er de eerste 2 weken wel in hahah. Ben benieuwd naar morgen mensen. Volle vertrouwen in Dylan!

FrankSteenbergen

Van welke renners weten we nu eigenlijk welke goed presteren boven de 2000m? Naar mijn beperkte inschatting zoiets?

Wel: Bernal, Uran, Quintana (Colombianen), Bardet, Kruijswijk, Mas, Porte
Niet: Thomas, Yates, Pinot, Fuglsang, Landa, Nibali, Buchmann, D Martin

Iemand hier andere ideeën over?

Sloddies

Heb lang nagedacht, maar ga waarschijnlijk Groenewegen ook thuis laten. Kom 500 a 1000 tekort voor mijn ideale scenario met 8 sprinters. Kan van het trio Groenewegen, Ewan en Matthews er sowieso maar 2 in mijn team krijgen. Sagan en Viviani staan buiten elke twijfel voor mij. Twijfel heb ik wel aan Groenewegen in etappe 1. Vraag me af of laatste 500 meter a 5% niet te lastig is voor hem. Die etappe is Ewan voor mij favoriet en Sagan rijd iig top 3.

zomaareens

Oke Marco. Bedankt!

hartstikkebedankt

Landa die niet goed klimt boven 2000 meter is nieuw voor mij

04398

Heb net eens op google street view naar de finish gekeken en leek me niet al te lastig zijn(helemaal vlak zelfs) al bedriegt dit soms met street view maar zag er echt niet lastig uit

Marco241

'@hartstikkebedankt

Ja, die vat ik ook niet helemaal.
Ik denk sowieso dat vorm een veel belangrijker rol speelt dan hoogte.
Los daarvan zijn ze allemaal op hoogtestage geweest.

Nul verstand

Ik lees hier dat hier (en vooral in het voorbeschouwingtopic) veel positieve reacties over Kristoff. Waarop is dat gebaseerd vraag ik me dan af. In de Ronde van Zwitserland mocht hij voor eigen kansen gaan en toen was zijn beste resultaat een zesde plek.

Ik wil hem niet afkraken, maar kan iemand mij een reden geven om hem te overwegen (zou in mijn geval ten koste gaan van Laporte, ook een sprinter die moeilijkere parcours aankan).

Jasperdewaal11

'@ Nul Verstand ik zou zeggen bekijk zijn Track Record is in de Tour ;)

joopie2

Zo, laatste dagen alles teruggelezen en uren wezen puzzelen, thomas die mee gaat en dan weer niet, zal toch erg bepalend zijn deze keuze, nog een paar hersenkrakers:

uran + viviani OF thomas + herrada
Met optie 1 heb ik 8 sprinters , met optie 2 heb ik 7 sprinters. Ik neig zelf naar optie 1 maar vind het ook best eng om Thomas thuis te laten.

Ook heb ik nu poels erin ( als ik geen thomas ) neem als 9e man in mijn klimteam, komt van pas in de TTT en kan veel teampunten halen, alleen weet ik niet of ik hem in de bergettapes in de eerste twee weken op wil stellen. Is een 9de klassementsman niet beter?

Heb nog 750.000 over, kan poels dus naar een nibali (heb uran en martin al). Kan ook poels naar een roche of kreuziger en een bonifazio naar Matthews voor een zwaartepunt op het sprintteam, wat me niet slecht lijkt deze Tour.

Nylz

Ik zou eigenlijk nog graag Dylan Teuns mee willen nemen, maar er is op dit moment geen renner die ik voor hem wil/durf te slachtofferen.
Reed een sterke Dauphine en was vorig jaar in de Vuelta ook top. Maar ja...

hartstikkebedankt

Vuelta is geen Tour, gelukkig voor jou

Sjas Patatje

Verwachten jullie meer van Buchmann of Konrad? Kunnen beide een aardig klassement rijden... Zit een miljoen euro tussen beide teamgenoten.

Aadjenr11

De finishing touch wordt gelegd! Op dit moment een team waar ik tevreden over ben. Thomas eruit geklikt en Dylan ook. Dit zorgt voor een heel sterk team in de breedte. Ook GVA die er vanaf het begin in stond heeft plaats gemaakt. Geen zwakke plekken op dit moment. Ik hoop dat de keuze om Thomas niet te selecteren goed uitpakt. Fingers crossed!

jlmr1990

Konrad/Buchmann is inderdaad interessant. Die miljoen extra zou ik goed kunnen gebruiken om Yates te nemen ipv Urán. Lastig lastig...

De rest staat wel. Voor mij wordt mijn team niet substantieel beter zonder Thomas.

Nylz

Konrad/Buchmann is zeker een hoofdbreker. Ik wil 1 van de 2 in m'n team voor teampunten van Sagan. Met Konrad bespaar ik een miljoen die ik goed kan gebruiken, alleen Buchmann heeft een betere tijdrit.

Ik denk dat die extra miljoen toch interessant is, die eventuele extra punten die Buchmann zou kunnen halen in de tijdrit compenseren dat waarschijnlijk niet.

jlmr1990

'@Nylz In mijn geval vraag ik me dat af. Is een extra miljoen Uran > Yates nou echt een flinke verbetering qua aantal punten. Ik denk dat dit wel weer meevalt voor die miljoen.

Casey

Ik zie het overigens nergens 5% worden in de laatste 500 meter van etappe 1, de laatste 700 meter schommelt het tussen de 2, 3 %. Hooguit een paar meter 4 % ... ;)
Laten we het niet spannender maken dan het is.
Het tempo ligt hier zo hoog, en de topsprinters hebben zoveel power, hier ligt niemand wakker van.

Masterw

Nog 1 twijfel dan staan ze.
Stuyven of van avermaet, wie zou t meeste puntenpakken?

Nylz

jlmr1990

In het geval Uran/Yates misschien niet, maar bij mij gaat het om een andere upgrade. Alleen weet ik nog niet precies welke :-)

Gids03

Wie sprint er het meeste mee colbrelli stuyven heb 2.250 over zou colbrelli alles mee sprinten ???

kevinraar

groenewegen gaat hier gewoon 4 a 5 etappes winnen zonder goenewegen zal ik niet doen ga je waarschlijk niet winnen tenzij hij valt of pech krijgt

1 2 ... 92 ... 175 176

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.