Scorito Vuelta 2019

1 2 ... 11 ... 144 145
arjenzvob

5 miljoen de max dus. Sprinters terecht allemaal redelijk goedkoop, duurste is 3,5 miljoen.

Sjas Patatje

44 miljoen budget, duurste renner 5 miljoen.
Kom er maar in... Te veel budget?

Ludi

Budget 44M en 2 renners 5M en 1 4.5M, ai ai, dat wordt nog heel lastig.

hartstikkebedankt

Pogacar meteen voor 2,5 miljoen er in, goed gedaan. TJ 1 miljoen, kom maar door allemaal hahaha

Cav nog niet in het spel

Ludi

Pogacar was 1M in de Giro toen die op de longlist stond, hoopte weer op een 1M.. :')

Kruijswijk 4M is wel even slikken met dit budget. Majka 3.5M is ook nogal heftig, maar 2M was ook wel erg weinig misschien.

Laatst gewijzigd
JvdBrink

Ah, Scorito heeft het budget lekker scherp gemaakt. Indien je Carapaz, Lopez en Roglic wil ben je al circa 30% van je totale budget kwijt (14,5 van de 44 mil) en dat is dus nagenoeg onmogelijk. Worden hopelijk veel verschillende teams en de komende weken weer een mooi hoofdpijndossier aan het vormgeven van mn team, blijft toch de leukste bezigheid :D

kevinraar

ik heb nu even snel 5 sprinters en 5 klassements renners in mij team gedaan hou dan nog maar 14 miljoen over

vevie

Ja, het lijkt alsof je 1 van die 3 zal moeten skippen. Of zal moeten besparen op andere AK mannen. Om hoog te eindigen heb je toch wel, denk ik, 6 a 7 renners uit de uiteindelijke top tien nodig. Dus wordt lastig.

Starlynk

Forum poule is ook weer live!!

Laatst gewijzigd
JvdBrink

'@vevie Ik overweeg ten zeerste om er 2vd3 thuis te laten, ze wegen zo zwaar op het budget dat ze ook een groot aandeel in je totaal aantal punten moeten hebben, pak ik er toch liever een aantal extra uit de categorie 2m-4m.

Ajvenema

Op het eerste gezicht is het budget wat krapper, en de parels in de lage categorieen wat minder. Zouden ze dan hebben zitten meelezen?

kevinraar

van welke jongere renner verwachten jullie het meest van pogacar carthy of hart

nasibal

Op het eerste gezicht is het budget wat krapper, en de parels in de lage categorieen wat minder. Zouden ze dan hebben zitten meelezen?

Exact mijn gedachten. Met name de prijzen voor Pogacar en Jakobsen vind ik veelbelovend. Normaal gesproken waren dit waarschijnlijk namen geweest die je hier voor 1,5 miljoen of minder op had kunnen pikken. Ook een Majka is voor mijn gevoel bijvoorbeeld wat scherper (en derhalve beter) geprijsd dan we tot nu toe konden verwachten. Zelfde geldt voor een Uran die hier gewoon duurder is dan in de Tour, terwijl het budget lager is. Goed werk van Scorito.

Budget lijkt krapper, al moeten we niet vergeten dat er van datzelfde budget nauwelijks geïnvesteerd hoeft te worden in sprinters. Zelfs als je dat wél zou willen is dat met het huidige aanbod gewoon simpelweg ook niet mogelijk. Je kan nu nog steeds 8 AK toppers meenemen voor gemiddeld 3 miljoen de neus en zo 20 miljoen over houden voor de overige 12 plekken (1,66 miljoen gemiddeld per plek), zonder daarbij dus in de problemen te komen wat je sprint-equipe betreft. Wel zijn er tot nu toe 6 AK-toppers duurder dan die 3 miljoen en zitten er 2 exact op die 3 miljoen. Ga je onder de 2,5 kom je al snel bij luxeknechten of Louis Meintjes uit. De mogelijkheden zijn dus wel degelijk iéts beperkt.

Een belangrijke aanpassing waar ze duidelijk nog stééds niet aan willen zijn renners van 0,25 1,25 of zelfs 2,25 miljoen. Ik zou wel eens willen weten wat de redenatie daarachter is. Genoeg renners die in aanmerking komen denk ik.

Laatst gewijzigd
vevie

'@jvdbrink: ik heb nu een tijdelijk team samengesteld waar ik wel die drie heb en Kruijswijk. Daarnaast nog 3 Ak mannen en verder redelijk wat aanvallers en drie sprinters die een heuvel over kunnen. Ziet er niet onaardig uit. Ook nog wat tijdrijders erbij.

JvdBrink

'@Vevie Oké, klinkt wel aardig al weet ik de namen logischerwijs niet. Dan heb je wel 7 AK mannen en mogelijk nog aanvallers die AK kunnen rijden of dat niet? Indien er dan 1 of 2 AK mannen uitvallen/tegenvallen is de spoeling dan niet dun?

Ik heb nu een voorlopige selectie van 18 man (1.5 mil over voor de laatste 2) waarbij ik 2vd3 'grote' heb + Valverde. 7 sprinters en 10 man (waaronder dus de zojuist genoemde 3) die in principe/in theorie top 20 AK moeten kunnen rijden.

KV

Waar staat G ? 🤔

Ajvenema

'@nasibal, we missen natuurlijk ook nog wel wat namen. Thomas zou er eventueel op kunnen komen, net als wellicht Ewan. Wordt dan weer een kwestie van uitzoeken wat de doelstellingen zijn. Van FDJ hebben we ook nog wel iemand tegoed neem ik aan. Hopelijk vallen er niet teveel dure kneiters uit, dan wordt dit nog best een puzzel! Tijd ook om het parcours eens goed onder de loep te gaan nemen.

Kannibaal van Schepdaal

Heeft iemand een bron die bevestigt dat Pogaçar meedoet? Ik dacht dat UAE hem nog een paar jaar in de wachtkamer ging houden voor de grote ronden?

GlennTour

Heb ze ook alle 3 voorlopig en in totaal 8 ak

Twijfel vooral over de sprinters.

Maar de teams zijn nog lang niet compleet. Volgens mij gaan er nog zeer interessante renners toegevoegd worden na het EK en de Ronde van Polen.

Dus even afwachten nu.

Nul verstand

Nieve is ook wel een interessante keus!

Nul verstand

Laat ik eens gek doen en Peter Vakoc nemen!!

Ajvenema

zouden er mensen zijn die TJ er toch weer inklikken?

nasibal

zouden er mensen zijn die TJ er toch weer inklikken?

Daar ga ik wel van uit ;) Is inmiddels toch een cult-held.

Overigens heb ik toch vrij overtuigd mijn eerste twee 500k'ers er ingeklikt. Daar hou ik van.

Laatst gewijzigd
MrWallie

Mag Latour niet meer meestrijden voor het jongerenklassement?

ZK

Latour te oud voor jongerenklassement, 1 januari was hij al 25 helaas.

1 2 ... 11 ... 144 145

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.