Scorito Vuelta 2019

« 1 2 3 4 ... 144 145
Kip

Donderdag 8 augustus online maar de teams beginnen al vorm te krijgen.
https://www.procyclingstats.com/race/vuelta-a-espana/2019/startlist/roster

Start jumbo visma weer met een overwinning?
Movistar gaat iig weer voor de oude vertrouwde chaos tactiek, dit keer met Quintana, carapaz en Valverde.

vevie

Goed bezig, Kip. Ik heb al een goed idee wie ik ga selecteren. Maar dat zal de rest natuurlijk ook hebben, haha. Denk dat bijna elk team straks Roglic, Kruijswijk, Carapaz, Superman en Chaves heeft. Ik kijk er iig wel weer naar uit. Traditioneel gezien ook elk jaar mijn beste ronde.

Ludi

Zou bora echt met bennett en sagan gaan rijden? En gaan viviani en ewan echt voor de tripple? Ben benieuwd naar de sprinters.

Het parkoers is zeker interessant met een ttt start. Ik ben vooral benieuwd naar de selectie van ineos.

Filipo

'@vevie Ja Chaves? Daar ben ik nog niet zo zeker van.

M@thijs

'@VEVIE carapaz en chaves, dat gaat echt aan de prijzen liggen

vevie

'@filipo en Mathijs: dat snap ik. Grote kans dat hij nog steeds niet op zijn oude niveau is. Die kans is eigenlijk best groot, als ik er nu over nadenk. Maar elke ronde moet je met bepaalde renners een gok nemen. Of het slecht uitpakt zal de tijd dan vervolgens leren.

Roglic en Carapaz zullen wel €5.000.000 zijn, MAL €4.500.000 en Kruijs dan €4.000.000? Chaves op basis van vorm en prestaties dan €2.500.000-€3.000.000. Dan renners als Majka, Formolo, Hart en De La Cruz voor €2.000.000. Mocht Sosa rijden dan €2.500.000 (zelfde prijs als in de giro dit jaar).

KJ: Denk je niet dat Sagan de Canadese wedstrijden gaat rijden? Bennett was al bevestigd door Bora

nasibal

Zou bora echt met bennett en sagan gaan rijden?

Zou me niets verbazen, Sagan freewheelend met wat WK-voorbereiding. Zou niet de eerste keer zijn. Heeft Bennet al ergens anders getekend overigens?

Chaves heeft de laaste tijd ook niet echt meer aangegeven koste wat kost naar dat kopmanschap terug te willen. Met de ontwikkeling van S Yates en het vertrouwen wat zijn broertje ook nog steeds lijkt te genieten zie ik het ook niet direct gebeuren. Hij zal mijns inziens dus sowieso niet dé puntenpakker gaan worden voor MS. Voor team/trui-punten zullen er uit dezelfde ploeg mogelijk betere alternatieven zijn aangezien ik niet verwacht dat Scorito het aan zal durven om Chaves nu al een Tejay-prijsje te geven.

Dat laatste zet me trouwens aan het denken. Eigenlijk zou je geld toe moeten krijgen als je renners als Tejay en Porte in je team opneemt tijdens scorito. 'Verlies een plekje ten faveure van budgetverhoging' zegmaar.

Zouden we De La Cruz al vast de Konrad-Award kunnen toespelen?

Laatst gewijzigd
hartstikkebedankt

Zou toch zwak zijn als INEOS met De la Cruz als kopman aan de start verschijnt. Chaves is echt zo'n onmogelijke Scoritorenner geworden, zal wel een heel mooi prijsje moeten krijgen wil ik hem nemen denk ik. Ook de rolverdeling binnen een aantal teams is nog even puzzelen (Movistar, TJV, Bora). Verder nog maar even Ronde van Polen afwachten hoe het met de benen zit van een aantal renners.

nasibal

Je hebt gelijk. Konrad-Award is beter op z'n plek voor De La Cruz denk ik. Aangepast in mijn vorige post.

Filipo

'@nasibal De La Cruz heeft nauwelijks meer weer wat gepresteerd. Goede uitslagen in Burgos geven geen garantie voor goede uitslagen in de Vuelta. Dus mocht hij dit jaar weer met zand gaan strooien in Burgos, ik laat me niet in de maling nemen. Die award is prima op zijn plek voor De La Cruz.

Bode80

Ben benieuwd of de Scorito stagair hier de komende week gaat meelezen om wat input te krijgen voor het bepalen van de prijzen...

vevie

In een artikel vorige week op Wielerflits was iig te lezen dat MS een team rond Chaves heeft deze Vuelta en dat hij dus de absolute kopman is. Stond ook op cyclingnews.

https://www.wielerflits.nl/nieuws/geen-vuelta-voor-adam-yates-chaves-kopman/?_gl=1*zczjhc*_ga*SERudk5CeW1qcmxsYXhjd094WDQ2UkZtSlNtNkhNWk1MMkpRQkVRZi1vUy1nSDJNZXZfUjVLcHZydVVtUmRaRg..

http://www.cyclingnews.com/news/adam-yates-it-could-be-third-time-lucky-for-me-at-the-tour-de-france/

nasibal

Ben benieuwd of de Scorito stagair hier de komende week gaat meelezen om wat input te krijgen voor het bepalen van de prijzen…

Ik vind het prachtig hoe er tijdens de koers in de 'feed' van scorito duidelijke zaken uit dit forum te lezen zijn. Zo komt het woord 'pareltje' (algemeen woord uiteraard, maar toch zeer specifiek gebezigd hier) steeds vaker terug en ging het er laatst over dat 'Porte meenemen' nooit een goed idee is. Het kan uiteraard ook toeval zijn, maar zo zijn er de laatste tijd wel meer voorbeelden.

Zou toch leuk zijn als hij zich even voorstelt hier. Inmiddels zal er ook wel een nieuwe stagiair zijn vermoed ik toch.

@Vevie
Hmm, volledig gemist.

Laatst gewijzigd
arjenzvob

We hebben meer invloed dan we hopen / willen/ verwachten/ weten!

Ik ben ook al bezig met mijn lijstje, zonder budget en prijzen te weten uiteraard. Lopez Carapaz Roglic en Bennet wil ik sowieso. De rest puzzel ik eromheen. Valverde en Vuelta is eigenlijk ook een combinatie die je niet mag verloochenen!

GlennTour

En zou Jakobsen zijn kans krijgen als sprinter? Of gewoon knechten voor Viviani?

Combinatie Tour en Vuelta voor Valverde..vraag me af of dat nog kan. Of als hij hetzelfde effect al Nibali gaat ervaren

Laatst gewijzigd
Jasperdewaal11

Het kan aan mij liggen maar heb de etappes even bekeken en het lijkt mij dat de "recht toe recht aan" sprinter hier niet zoveel te zoeken heeft. Meeste vlakke etappes komen pas in deel 2 en dan moet je je al over diverse cols gehesen hebben.

M@thijs

'@vivie dan gaan kruisie carapaz en chaves allemaal niet mee en ga ik voor de 2 millers

daanbrkh

Tijdens de Tour achter dit forum gekomen. Vond het nu toch echt tijd om zelf ook een account aan te maken en jullie mijn meningen en adviezen laten weten. Giro 99,5% gehaald en Tour mede door het niet invullen van 3 etappes door vakantie een “schamele” 75% gehaald. Nu op naar de vuelta kan niet wachten om lekker te gaan puzzelen is meestal mijn hoogst scorende ronde. Naar de voorlopige startlijst en etappes te hebben gekeken heb ik wel al een paar renners gezien waar je eigenlijk niet omheen kunt (Roglic, MAL, Carapaz, Formolo/Majka, Ineos kopman).

arjenzvob

Degenkolb wordt ook interessant, net als mijn eerder genoemde Bennet. Ben benieuwd wat Gaviria kan na zijn knieblessure. Even de Ronde van Polen goed bekijken ook.

Wellicht mag Poels de Vuelta betwisten? Tegen het einde van de tour kwam hij in vorm, dus wellicht werkt hij daar naartoe. Staat (nog) niet op zijn programma.

Dit is volgens www.touretappe.nl de voorlopige deelnemerslijst:

https://www.touretappe.nl/vuelta-2019/deelnemers-spanje-2019/

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Is wel knap dat we 'niet om renners heen kunnen' of 'renners sowieso willen' zonder hun prijskaartjes te weten. De stagiair mag voor de gein met 5/6/7 miljoen prijskaartjes gaan strooien.

Laatst gewijzigd
Bode80

'@arjen

Poels gaat niet naar de Vuelta zei hij afgelopen zondag op de NOS.

hartstikkebedankt

Thomas gaat wel naar de Vuelta en zal starten als kopman van INEOS. Ben benieuwd naar zijn prijskaart. In diezelfde ploeg zal Ben Swift in aanmerking komen voor de Barbero Award.

Er zijn niet veel renners in deze Vuelta die ik op voorhand zou aanwijzen voor een prijs van 7 miljoen trouwens.

arjenzvob

Oke, dank je Bode80

Mogelijke sprintetappes zijn volgens mij:
2 (heuvels. laatste 4 km vlak), 3, (met steile klim, dan 40 km vlak), 4 (gegarandeerd massasprint), DAN PAS 14 (hoogstwaarschijnlijk massasprint), 17 (hoogstwaarschijnlijk sprint), 19 (sprint op een heuvel) en 21 (gegarandeerd massasprint).

7 kansen dus, waarvan 5 zeer waarschijnlijk. Sommige sprinters zullen wellicht er niet meer bij zijn, omdat ze aardig wat heuvels te verteren hebben gehad, bijvoorbeeld in etappe 3 en 17. 19 alleen voor de machtsprinters. Hmm.... niet echt aantrekkelijk om veel sprinters te nemen...

FabioC

'@hartstikkebedankt, heb je hier een bron voor? Zo ja, dan is Thomas zeker een renner waar we niet om heen kunnen en die we sowieso willen. Zonder Thomas verwacht ik weer eenzelfde dramatische ronde voor INEOS als de Giro was.

arjenzvob

'@ Pietje: Sommige renners klik je er gewoon in, zonder prijskaartje te weten. Zeker omdat het zelden of zelfs geen enkele keer +5milj zal zijn en het budget waarschijnlijk hoog.

« 1 2 3 4 ... 144 145

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.