Scorito Vuelta 2019

1 2 ... 66 ... 144 145
Nul verstand

Haha, oke. Mijn gevoel is 180 graden omgekeerd. Uran is zo wisselvallig, dus kan me niet voorstellen dat hij nog goed is. Maar we gaan het zien.

Wanneer wil je Teuns trouwens opstellen? Hij mikt op etappes met aankomsten bergop om in de vlucht te gaan. Wil je dan het risico nemen om een klassementsrenners opofferen in een bergrit?

Laatst gewijzigd
Benzardi

We zijn begonnen.

Na veel lezen, wikken en wegen kwam ik hier op uit .

Klassement.
López
Roglic
Majka
Quintana
Pogacar
Chaves
Geoghegan Hart
Kelderman

Klimmers.

I. Izagirre
P. Latour
R. Gesink
Ó. Rodríguez

Aanvaller
P. Gilbert

Sprinters

S. Bennett
J. Degenkolb
F. Jakobsen
L. Mezgeczen
M. Sarreau
C. Venturini

Knecht

D. Martínez

ditisdavid

Mijn team:
Roglic - spreekt voor zich lijkt me.
Lopez - zeker in de Vuelta moet je de beste klimmers hebben, ongeacht de prijs. Dus kun je moeilijk om hem heen, ondanks dat hij met vraagtekens uit Polen komt.
Kruijswijk - heeft bewezen dat hij twee klassementen achter elkaar kan rijden en pakt teampunten
Valverde - het is Valverde. In de Vuelta. Zelfs met een beetje sleet erop zal hij echt wel het geld waard zijn.
Quintana - had een miljoen over en kon Aru/Chaves/Tao upgraden om wat zekerheid in te bouwen, uiteindelijk toch maar gedaan...
Uran - heeft nog niet heel veel gereden vanwege blessures in zijn opbouw naar de Tour, zal dus relatief fris zijn denk ik
Chaves - is denk ik nét iets verder dan Aru in de weg terug naar zijn beste niveau. Zo niet, dan schat ik hem hoger in als aanvaller.
Hart - dacht voor de Giro dat hij tegen zijn doorbraak aan zat. Toen kwam het er door valpartijen niet uit, maar ik heb nog steeds vertrouwen.
Latour - zal fris aan de start staan en finisht vaak van voren
G Bennett - naast de teampunten kan hij ook zelf toptwintig rijden in bergetappes
Padun - Higuita heeft de hype en misschien ook wel meer talent, maar hij heeft de kopmanstatus, frisheid en ervaring in een grote ronde.
Martinez - enigszins getwijfeld nadat hij ziek werd, maar is in veel etappes prettig om erbij te hebben en spotgoedkoop.

S Bennett - spreekt voor zich
Hagen - ben bij de sprinters voor veel klimvermogen gegaan, dan kom je snel bij hem uit
Sarreau - sterk in Polen
Mezgec - nog sterker in Polen
Venturini - de meer oplopende sprints moeten hem liggen
Aberasturi - idem

Gilbert - punch, aanval, TTT
Brambilla - wou toch een aanvaller voor buiten het hooggebergte en veel smaken zijn er niet

De 750k-plekken het meest over getwijfeld, heb Higuita, Knox en Rodriguez ook sterk overwogen. Verder stond Aru er dus lang in en zie hem nog steeds hoge ogen gooien, dus alle druk bij Chaves, Hart en Quintana :p

Vandaag 3x Jumbo (+C), 2x EF en 1x Ineos, Deceuninck, Bora en Astana mee.

Rawolf

Ik heb Uran als 2e in mijn team geklikt om 3 redenen: Heel weinig koersdagen, in het verleden is vaak gebleken dat die frisse renners goed presteren in de Vuelta.

- Sterke ploeg, als Uran richting podium kan zullen ze de hele ploeg in zijn dienst zetten en dan heb je een puik treintje dat kan concurreren als 4e grootmacht naast Jumbo, Ast en Mov.

- Goede voorbereiding, is niks tegengekomen. Heeft waarschijnlijk het hele seizoen gereden met het doel op Tour en Vuelta.

Poeksel

Ik heb naast de zeven duurste klassementsrenners Poels (wilde toch iemand van Ineos) en Latour (snel aan de meet). Sprinters SB, EBH, Sarreau, Mezgec, Aberasturi, Richeze, Rojas, de laatste ook als mogelijke aanvaller. Gilbert en Aranburu als punchers/aanvallers en nog de koopjes van EF.

Ludi

Mijn 20

1 roglic, eerste klik is een daalder waard
2 MAL, hier eindigt ie vast ook, maar wel met een jongere trui
3 kruijswijk, 2x podium en teamgenoot eindwinst, kan niet beter
4 sam bennett, kopman alle sprints, lets go
5 valverde, stel ik waarschijnlijk vanaf morgen 20x op
6 mazgec, als ie een paar keer rond deze plek finisht is ie het al waard, ik verwacht zelfs meer
7 sarreau, zie mezgec
8 venturini, zie sarreau
9 Gilbert, pakt zeker zn dagen, heb dit soort mannen nodig , die ik weet wanneer op te stellen en ook wanneer zeker niet
10 teuns, paar keer kopman na etappe 5 waarschijnlijk
11 quintana,geen carapaz
12 bennett, lekker top 15 iedere bergetappe achter 2 ploegmaats, prima
13 powless, vast paar keer opvulling nodig, eerste dag misschien jongerentrui?
14 richeze, ga toch een paar soort van sprinters nodig hebben, jakobsen zie ik het niet doen en ook niet uitrijden
15 pogacar, als ie het doet een must have, wil de gok wel nemen
16 Latour, iemand zal die ploeg moeten redden in de grote rondes.
17 izagirre, wil het beter doen dan vorig jaar, nu met MAL in team, wat kan daar mis gaan? We gaan het zien
18 poels, als je zelf vraagt om naar de vuelta te gaan ben je vast enorm goed, hoop ik
19 hart, tsja 2m renner nodig, deze kan voor wit gaan en kan ik vandaag al opstellen
20 martinez, ja joh, als je dan toch 500k over hebt waarom niet, kan tijdrijden, teamtijdrit en wittetrui wellicht

Pietje Precies

Oei, Ineos een erg slechte tijd. Dat scheelt gelijk een smak punten.

vevie

Kelderman begint iig goed. Hopelijk is dit het begin van een goede ronde.

Gladiool

Zo. Er zullen er niet veel zijn, maar hier gaat het gebeuren zonder MAL.
Vond 5 miljoen erg veel geld voor iemand die ik niet in de TTT en ITT kan opstellen. En is ook nog iemand die altijd wel iets geks tegenkomt. Overperformen en boven de 500 punten halen wordt sowieso al erg lastig, zelfs mét jongerentrui. Dus ik neem eens de gok. Wie dan wel?

Rogliç
Kruijswijk
Majka
Urán
Quintana
Valverde
Poels
Chaves
Izagirre
Pogacar
Martinez

10 man voor het klassement / bergritten, zodat ik ergens kan switchen als het nodig is. Izagirre bijvoorbeeld meer voor de punchetappes en de ITT. Martinez als joker.

Gilbert gaf aan een kans of 7 te zien. Be my guest!
Martin voor de TT's en wat teampunten op de eerste dagen
Rojas als sprinter voor moeilijkere aankomsten, teampunten Vala

Bennett
Bauhaus
Boasson
Mezgec
Sarreau
Aberasturi

Setje sprinters dat ook een heuvel over kan, en toch snel aan de meet is. Trek durfde ik me niet aan te branden. Venturini voor mijn gevoel niet genoeg snelheid, maar waarschijnlijk lood om oud ijzer.

Pietje Precies

Nou Gladiool, niet in de TTT opstellen lijkt niet te kloppen :p

Ik heb hem overigens vandaag zelf niet opgesteld

Poeksel

Ik heb Lopez vandaag wel opgesteld. Is dat erg dom Gladiool?

Ik hoop echter vooral dat DQS top drie haalt, want daar heb ik geld op ingezet.

Laatst gewijzigd
Gladiool

Astana rijdt netjes ja. Had ik niet verwacht :)

Buiten dat moet ik natuurlijk in mijn hoofd goedpraten dat ik een gigantisch risico neem.

Laatst gewijzigd
vevie

Woooow, valpartij Jumbo

ditisdavid

So much voor Jumbo-knechten zijn een goed plan....

Jeffrey81

Wat een drama dit.....voor Jumbo allereerst.... maar ook voor team Jeffrey81.... :(

Valvuillerdemoz

Sabotage!! !

Gladiool

UAE ook al neer.

Jeffrey81

Wat een chaos!

Pietje Precies

Toen INEOS door die bocht reed was het wegdek nog droog. Dit is vrij schandalig.

Kost Quick-Step de zege. Op basis van het enorm sterke tweede deel van Quick-Step kost het Jumbo-Visma wellicht ook de zege (met een vergelijkbaar tweede deel). Tig renners gevallen van allerlei ploegen.

Valvuillerdemoz

Heel apart toch? Dat er ineens water op de weg ligt vlak voor TJV er langs moet.!

Poeksel

Er heeft iemand vier keer Astana opgesteld, inclusief kopman. Die lijkt me verdachte nummer 1 voor de sabotage ;)

Mardai

Nasibal wat is uw selectie?

Jeffrey81

Sja, hele nare nasmaak aan deze TTT zo.... wat een schandalige puinhoop. Spaanse organisatie met de Franse slag....

Pietje Precies

Dit kost mij vandaag met 3 Visma renners + doorlopend door de rest van de ronde (gebrek aan opvulling, andere renners die de eerste week de klassementspunten gaan pakken) honderden punten.

Gelukkig waren de Visma mannen dermate interessant dat gemiddeld genomen iedereen er wel 2 zal hebben.

@Poeksel, haha en waarschijnlijk er ook flink geld op ingezet!

Laatst gewijzigd
arjenzvob

Zonder geluk vaart niemand wel.... Gekozen voor een toch niet all-in tactiek met Jumbo, en mede daardoor op een 801e plek met 233 punten. Twee man Astana, twee man Quickstep, twee man EDF, twee man JV en één man Movistar was mijn team.

Morgen Gilbert voor de rode leiderstrui!

Laatst gewijzigd
1 2 ... 66 ... 144 145

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.