Scorito Vuelta 2019

1 2 ... 81 ... 144 145
Jasperdewaal11

Daar gaat je 4 mil :( ik heb gelukkig nog wat reserve voor bergterrein maar toch.

duimp30

ja echt jammer van Kruijswijk, door zo'n stom kinderbadje. Kun je van te voren niet bedenken.

nasibal

De theorie klopt op zich nasibal, maar je plaatst hier wel vertrouwen in “de stagiair” dat geld dan ook werkelijk gelijk staat aan een (evenredig?) grotere kans op punten. Dat is natuurlijk lang niet altijd het geval. Ook vooraf niet.

Nee het is zeker waar dat 'duurdere renner' niet garant staat voor 'betere renner'. 'Meer budget' vergroot wel de praktische mogelijkheden om méér goede renners op te nemen. Uiteindelijk is je eigen kennis en keuzes daarin doorslaggevend natuurlijk. Je hebt niets aan meer budget als je niet weet wat je er mee moet doen.

Laatst gewijzigd
ivo001

En dan te bedenken dat ik Kruijswijk pas heb gekozen toen Carapaz weg viel.

Maar pech is door niemand te voorspellen. wel de keuze voor een goed vangnet.

Tour010

Dat zijn dure miljoenen die nu even wegvallen :(

kevinraar

Jammer dat Kruiswijk eruit is heb gelukkig nog 13 klimmers waarvan 3 of 4 aanvallers vinden jullie higuita dat higuita top 15 kan rijden of moet hij knechten voor uran en Cartny?

Laatst gewijzigd
Ludi

Hopelijk kunnen mijn overige klimmers stoppen met achteruit fietsen, ik heb ze nodig zonder Kruijswijk @Poels, Hart, Izagirre

Gelukkig heb ik een hoop klimmers die mogen tegenvallen, zolang ze dan ook maar gewoon consequent tegenvallen..

Platje

Idd pas kruijswijk erin nadat carapaz weg viel.. had al zo mn twijfels (slechts een gevoel) maar vorig jaar sterk in zowel tour als vuelta dat ik hem toch maar genomen heb.. nu komen we nooit te weten of ik terecht twijfelde.. sneu en pure pech voor hem

KV

Na ook wegvallen van Poels slinken mijn AK-mannen zienderogen

Jeffrey81

'@nasibal: eens

@Ivo: ikke ook helaas. Maar ja, wat doe je eraan?

Maar over een vangnet gesproken: wie had zijn opstelling voor etappe 5 al klaar staan, mét Kruijswijk, en wie gaat er nu in zijn plaats mee?

Ik kom qua klimmers zelf uit bij Martinez, met als overige alternatieven Kuss en Sanchez maar dat zou dan dus voor team/truipunten zijn. En anders wordt het een wilde gok op De Gendt, of alweer een Bennett voor de groene trui punten.

Als ik dit zo lees is mijn vangnet niet al te best, haha...

Laatst gewijzigd
nasibal

Van Latour, Formolo en Hiquita hadden er 2 moeten banken bij mij. Dus ik zit nog wel prima. Zie ik ook niet zozeer wie ik had willen hebben van de Kruijswijk miljoenen. Hooguit Aru of Makja misschien, maar dat zal nog maar moeten gaan blijken.

Sebelius

Kruijswijk kruis erdoor

El Mel

'@KJ Ik had begrpen dat Izagirre materiaalpech had.

Flater

Zuur van Kruijswijk, gelukkig genoeg klimmers mee om dit verlies op te vangen. Daarnaast is hij volgens mij vrij vaak gekozen wat het verlies ook iets minder vervelend maakt.

Vandaag alle ballen op Bennett. Ik heb hem kopman gemaakt en zowel Majka als Grobschartner opgesteld. Daarnaast vertrouwen gegeven aan Pogacar boven Valverde, Lopez en andere zekere punten plakkers.

Team vandaag :
Bennett
Majka
Grobschartner
Pogacar
Megzec
Sarreau
EBH
Aberasturi
Richeze

Nul verstand

Izagirre is wel goed. Die sprong vlak voor de top van die Puig Llorenca nog achter de kopgroep aan. Dat terwijl anderen op hun limiet zaten. Daarna moest Izagirre op kop rijden voor Lopez, waardoor hij in de derde groep terecht kwam.

nasibal

Daarna moest Izagirre op kop rijden voor Lopez, waardoor hij in de derde groep terecht kwam.

Hier zeg je natuurlijk wel iets heel belangrijks. Als Izagirre dat moet blijven doen omdat de rest van de Astanaploeg gewoon niet goed genoeg is, dan maakt het vrij weinig uit hoe goed Izagirre zelf is.

Ik ben overigens benieuwd of het wegvallen van Kruijswijk invloed gaat hebben op de rol van Bennet. Stel je was in een situatie gekomen waar één van beiden had moeten knechten, wie had dan aan de bak gemoeten? Nu sowieso Bennet, aangezien Kruijswijk thuis zit.

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Ja, dit is mogelijk slecht nieuws voor (mijn) Bennett. Ik had liever gehad dat Kruijswijk zijn eigen klassement had laten varen, maar wel goed genoeg was geweest om in koers te blijven en te gaan knechten voor Roglic. En Bennett in een beschermde rol optie B was gebleven. Daarentegen wel prettig dat Kruijswijk vandaag uitstapt in plaats van morgen, morgen had ik hem wellicht als 9e man opgesteld.

Tikkeltje flauw, maar denk ik wel terecht. Even terugkomend op onze eerdere discussie:

@nasibal, mogelijk is het echt wel honderden punten. Potentieel hadden ze de hele ronde in de top-3 a top-5 van het klassement gestaan of Roglic zelfs in de leiderstrui. Dat is dus veel langer dan t/m etappe 4. Hopelijk gaan die punten inderdaad naar een andere renner binnen je selectie, maar dat is nog maar afwachten.

Verder is het niet enkel het tijdverlies, maar zijn beide mannen ook aardig gehavend. Dit kan er voor betekenen dat Roglic de Vuelta niet wint of dat Kruijswijk zijn klassement aspiraties moet laten varen etc

@nasibal, stel dat het een mechanisch defect was geweest, dan hadden we het nog wel enigszins kunnen berekenen. Nu door de valpartij en mogelijk serieuze schade wordt dat lastig. Want we gaan geheid smoesjes en/of terechte klachten horen van de Visma mannen zodra ze bergop tijd verliezen deze week.

Mogelijk scheelt het aan het eind van de rit ‘maar’ 150 punten. Mogelijk maar liefst 600 punten. De tijd zal het deels leren en deels zullen we het nooit gaan weten.

Qua Roglic en pickrate eens. Echter was Kruijswijk gisteren ‘slechts’ door 62% opgesteld. Met zijn fikse prijskaartje tikt die dus behoorlijk aan. Daarnaast heb ik ook nog een Bennett.

En die met MrWallie:

Slecht teken dat Bennett en Roglic 0 rekening houden met Kruijswijk.

Laatst gewijzigd
Jeffrey81

Uran ook nog gevallen. Lekker dagje zo....

nasibal

'@Pietje

Zoals eerder aangegeven liep onze discussie spaak omdat ik het over misgelopen team/truipunten had vanwege een dor de val bepaalde uitslag. Simpelweg omdat een 3/4 TJLV mannen toch vooral leunt op het winnen van de TTT en daaruit volgende genoemde team/truipunten, wat nu dus anders liep. Dat verlies zou nooit vol in de honderden gelopen zijn, zoals berekend.

Jij rekende echter, terecht, door en hebt het ook over mislopen van (eigen) punten als gevolg van kwetsuren. Zoals ik toen al zei: Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in, maar is een volledig ander punt.

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Yes, ik noemde het ook een tikkeltje flauw ;)

Jeffrey81

Wat??? Pogacar geen top20??? 😆

Edit: 22e dus.... Vooruit maar weer.

Laatst gewijzigd
Nul verstand

Huh snap ik er niks. Ik haal 248 punten en al m'n sprinters eindigen top-20 en ik daal in de ranking.

Wie heeft dit nog meer?

Laatst gewijzigd
Ajvenema

'@nulverstand, vast veel mensen met dure sprintteams in de bovenste regionen op dit moment.

Rob94

Hoe dom, gewoon Gaviria op de bank laten zitten. Glad overheen gekeken vanmorgen

ditisdavid

Ja ongetwijfeld. Ik heb zes man in de topelf maar geen Jakobsen, Walscheid en Gaviria (die ik alledrie amper punten zie pakken na vandaag), dus 500 plekken gedaald (sta in de 80%) met een score van 257.

1 2 ... 81 ... 144 145

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.