Doet er iemand mee met de Vuelta-editie? Normaal loopt dit spel voor geen meter bij mij, maar momenteel beleef ik een zeldzaam hoogtepunt met een op-het-allerlaatste-moment-samengeklikt team:
Vandaag wel al de derde vervanging gedaan (Coronalmeida uit, Landa in), dus weinig marge over om verder onheil te corrigeren.
Dit dus, daadoor was de pret er vorig jaar voor mij ook iets eerder af dan nodig.
Zou mooi zijn als als een pop-upof andere reminder je erop wijst datje moet wisselen of dat ze het systeem van ploegleider hanteren en de volgorde van je reserves ertoe doet.
Ik heb dit spel nog nooit gedaan. Lukt het jullie om voor elke koers 12 man te vinden die serieus kunnen scoren? Ik heb het gevoel dat dat haast niet kan en dat het idee van 12 renners en 8 reserves dus niet echt ergens op slaat? Maar misschien moet ik beter puzzelen tot ik in samyn en koksijde ook 12 man aan de start heb.
Nee, dat maakt de puzzel inderdaad lastiger, maar daardoor ook leuker. Waarbij ik eerlijk zal toegeven dat ik een middenmoter ben in dit soort spellen en geen ambities heb om hoog te scoren, ik vind het gewoon een leuke manier om met een beetje extra belangstelling de koers te volgen.
Dat is inderdaad onmogelijk, daarvoor is het budget te krap. Wat het moeilijker (en crucialer) maakt dan bij pakweg Scorito om de beste keuzes te maken. Net daarom vind ik het ondanks de kleine irritaties* toch een leuke uitdaging. (*het niet kunnen bewaren van opstellingen voor meerdere wedstrijden; het traag verschijnen van resultaten...)
Overal voldoende renners is onmogelijk. Ben de echte koopjes / opvullers kijk ik wel of ze de Samyn, Koksijde of Nokere rijden. Zo te vinden op PCS. Dan vult het daar een beetje op.
nadeel van het spel is ook dat omdat optimale opvulling zo belangrijk is, mensen die het erg serieus nemen en A.I. op dat terrein aan het werk zetten zwaar in het voordeel zijn. Dat wordt alleen maar meer. Dat heb je bij veel andere spellen minder, maar andere spellen kunnen op korte termijn door de computer gewonnen worden (denk aan de grote ronde aanrader Cyclingmaster. Een erg leuk spel, maar niet a.i. proof)
zelf ben ik van de vroege Excel-generatie en daar houd ik het bij. Bij sommige spellen tenminste (Gigabike en ook ploegleider omdat je dar renners nodig hebt die "rijtjes" rijden), Sporza is voor mij click and Play.
Ik zie dat de Wielerflits-subleague zich al aardig begint te vullen. Bij de mannenteams althans, dat is mooi.
Toen ik die subleague aanmaakte had ik de indruk dat er dezelfde subleague automatisch ook was aangemaakt voor de vrouwencompetitie, maar die vult zich nog niet. En het valt me nu op dat die ook een andere aanmeldings-url heeft. Dus bij deze beide aanmeldlinks:
Ik heb er (bij de mannen) zeven genoteerd tot nu toe, waarvan er vier 22 jaar oud zijn. Daarnaast iemand de dit jaar al een koers gewonnen heeft waaraan negen WT-ploegen meededen, alleen is het de vraag wat zijn rol in de klassiekers wordt.
Ook bij de vrouwen zeven, maar hun programma's zijn nog niet bekend.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.