Sporza Wielermanager

1 2 ... 25 26 27 28 »
Praeses
Matter097
Heeft dat 2 miljoentje toevallig ooit fiets gegooid naar Jens Debusschere.... ;) Mijn witte merel he...

Klopt van de fietsengooier 😃

Ik vind het al moeilijk om alle must-haves die je opnoemt te selecteren, en daarnaast nog wat middenveld te hebben dat zijn puntjes kan sprokkelen...

Voorlopig geprobeerd om in alle koersen toch een aantal deelnemers te hebben. We zien wel wat het wordt, het is voor mij de eerste keer Sporza Wielermanager voorjaar.

Zitten jullie ook in de subleague van Wielerflits? Zowel bij de mannen als bij de vrouwen? Hier wel.

Whyze Katje

Girmay start niet dit weekend, klein dilemma handhaven of niet. Die selectie zo spreiden dat je in de belangrijkste wedstrijden scoort maar in de kleintjes ook nog wat mensen kunt op stellen blijft toch een hele puzzel. Zeker omdat heel veel programma's of niet definitief zijn of niet gedeeld worden. Maar goed dat is ook het leuke. Ik zit ook in de WF subleagues. Haha ik ga voor de poedelprijs :D :D

Whyze Katje

Btw welke teamnaam hebben jullie gekozen, sommige kan ik herleiden, maar bv mijn eigen team is niet zo herkenbaar. De mijne is Sharky/Sharkey haha ben al begonnen met een tikfout in de naam te maken..... goed begin is het halve werk zullen we maar zeggen.

Poeksel

Ik dans op de pedalen.

Laatst gewijzigd
Praeses

De Eikse Hamers / De SpeedGrieten

Gauthier De Loof

Kampioenen Ultra Rap Trappen

Limal

Was wel duidelijk waarschijnlijk, maar de mijne dus Limallotes/Limalloten

Poeksel

Er is iemand die Lotte Claes niet alleen geselecteerd had, maar ook nog als kopvrouw 😮

Laatst gewijzigd
Limal

Die heeft vast na de wedstrijd de website gehackt ;)

VincentK

Of haar partner of iemand die haar goed kent. Wel leuk in ieder geval en een onderzoekje waard :-).

Whyze Katje
Poeksel
Er is iemand die Lotte Claes niet alleen geselecteerd had, maar ook nog als kopvrouw 😮

En vervolgens de andere ploegen heeft omgekocht om niet te rijden :D :D :D............. alle ongeloof en onbegrip opgelost ;-)

Laatst gewijzigd
Nijmos

Hoe gebruiken jullie de wissels in dit spel eigenlijk? Gepland of gewoon als je iemand in vorm ziet? Of bij een blessure?

Limal

Bij blessures: enkel als de geblesseerde een belangrijke renner is, dus niet als iemand uitvalt die ergens eens een 10e plaats kan pakken

Gepland: om het team Ardennenwaardig te maken. Of zoals ik nu bij de dames gedaan heb door Reusser erin te klikken, met genoeg budget over om haar tegen MSR te vervangen door Kopecky.

Tot nu toe had ik nooit gewisseld om iemand in vorm in te brengen, om wissels op te sparen voor noodgevallen, maar gisteren heb ik hier al tegen gezondigd met het inbrengen van Pieterse. Die was zo indrukwekkend dat ik vond dat ik niet kon wachten. Hopelijk komen er nog wat wedstrijden bij in haar programma, anders zal het een paniekwissel blijken geweest te zijn 😅

Poeksel

Ik heb Balsamo en Kool o.a. geselecteerd omdat zij (volgens hun huidige programma) de heuvelklassiekers niet rijden. Die twee wil ik dus wisselen na PR. Wiebes is een twijfelgeval waarmee ik vorig jaar ook zat: zij kan de AGR namelijk winnen.

Voor de programma's van de belangrijkste renners moet je trouwens niet PCS hebben (loopt vaak hopeloos achter) maar Sporza. Pieterse (vandaag mijn kopvrouw) rijdt nog SB TAB MSR DVV RVV en PR en mogelijk ook nog heuvelklassiekers. Ik had haar gelukkig al.

Laatst gewijzigd
Whyze Katje
Poeksel
Ik heb Balsamo en Kool o.a. geselecteerd omdat zij (volgens hun huidige programma) de heuvelklassiek...

Waar vind je op Sporza de programma's van de wielrenners? Ik vind dat misschien wel het lastigste onderdeel zeker bij de vrouwen waar je ook nog eens geen reserves hebt. 

Limal
Whyze Katje
Waar vind je op Sporza de programma's van de wielrenners? Ik vind dat misschien wel het lastigste on...

Top tip: Sporza (net als WF trouwens) heeft best een goede zoekfunctie - even de querry 'Programma' losgelaten en ik kwam op volgende uit

https://sporza.be/nl/2025/02/28/wie-rijdt-welke-koers-ontdek-de-programma-s-en-verwachtingen-van-de-belangrijkste-rensters~1740776552995/

https://sporza.be/nl/2025/02/13/wie-rijdt-welke-koers-in-het-voorjaar-met-ook-programma-s-van-lidl-trek-pedersen-skujins-vacek-en-stuyven~1739442965289/

(ik wist dat die overzichten bestonden, maar zoiets terugvinden zonder de zoekfunctie is idd moeilijk op Sporza)

Whyze Katje
Limal
Top tip: Sporza (net als WF trouwens) heeft best een goede zoekfunctie - even de querry 'Programma'...

Merci Limal :-) ik kom te weinig op Sporza blijkbaar!

Koekebakker
Nijmos
Hoe gebruiken jullie de wissels in dit spel eigenlijk? Gepland of gewoon als je iemand in vorm ziet?...

Ik heb 1 wissel ingepland: bij de mannen Pedersen voor Hofstetter voor MSR. Wilde graag Pedersen en vond het zonde om zoveel budget "op de bank" te hebben zitten tot dat moment. En omdat Hofstetter veel van de kleine tussenliggende koersen rijdt, heb ik hem gekozen en 4 miljoen nog niet besteed. Met zijn derde plek in KBK pakt dat alvast goed uit.

Alle andere wissels (mannen en vrouwen) hoop ik pas net voor de Ardennen te doen. Tenzij er blessures komen, wat vast het geval wel gaat zijn.

Koekebakker
Poeksel

En haar zelfs als kopvrouw laten staan vandaag, terwijl Claes de koers niet reed, en bijvoorbeeld Puck Pieterse ook in het team zit.

Poeksel

@whyze katje Behalve de zoekfunctie kan het ook door op vrouwenwielrennen te klikken. Ze hadden ook al nuttige info over verschillende teams. Dit bijvoorbeeld: 

"2. Welk talent moeten we in de gaten houden?

"Na een moeilijk seizoen hoop ik dat (de Nederlandse) Maike van der Duin op een sterke manier terugkeert."

"2 jaar geleden stond ze op het podium van Gent-Wevelgem en de Ronde van Drenthe."

"Van der Duin heeft de goede vorm al te pakken en zal erbij zijn vanaf de Omloop. Met haar aanvallende stijl en snelle sprint kan ze goed voor de dag komen in de Vlaamse klassiekers.""

Die doet het inderdaad voorlopig goed voor een 2M renner.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 25 26 27 28 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.