Scorito Giro 2015 poule

1 2 ... 7 ... 25 26
Gesloten
ivo001

'@ralphf Welke renner zou ik dan er uit moeten halen? Voelt toch een beetje als een grote gok om klassementsmannen eruit te gooien. Sprinters besluiten soms niet mee te sprinten als de finale niet lekker loopt, en laten zo soms wat tot 10 klasseringen schieten omdat ze die rit toch het podium niet halen. Klassementsmannen moeten eigenlijk elke etappe hun best doen om succes te hebben. Pozzovivo is voor mij onbekend, maar dat zal komen omdat ik te weinig wielrennen heb gevolgd. Van Kangert verwacht ik dat hij als luxe knecht lang met Aru mee zal blijven rijden, en zo vaak goed zal finishen.

droomteam

bij mij krijg de winnaar ook het boek en voor de Tour heb ik 2 Wielershirt.s om uit te kiezen Rabo met handtekening of het shirt van discovery
poulnaam bij Scorito dreamteam .

Laatst gewijzigd
Kristoffan

Ik ben klaar met mijn selectie, heb nog nooit 9 sprinters gehad en toch vind ik dat ik genoeg klassementsmannen heb, gelukkig is Zakarin goedkoop..

ivo001

Op http://www.touretappe.nl/giro-2015-favoriet/ staat per etappe een leuk stukje tekst met favorieten per etappe.

Ik heb zelf meer twijfels bij Uran dan Aru.
Ik denk dat ik Uran en Siutsou eruit gooi, dan heb ik opeens 4 miljoen vrij. Dan heb ik hier een lijstje renners die ik erin zou kunnen zetten:
Modolo 750k
Hofland 750K
paterski 500K
Amador 750K
Lobato 750K
Ruffoni 500K
Colli 500K
Atapuma 750K

Die zijn samen 5,25 miljoen, dus dan moet ik er een van 750k en een van 500k weg laten.

Harry De Bakker

Vinden jullie E. Battaglin ook zo'n merkwaardige renner? Reed afgelopen jaar meerdere keren top 20 (meestal 11e) in vlakke ritten voor sprinters. Maar hij won in de Giro ook een behoorlijk pittige bergetappe en reed top 20 in de klimtijdrit. Wat verwachten jullie dit jaar van hem?

WCEendT

'@De Bakker
Ze hebben dit jaar 2 betere sprinter (Colbrelli, Ruffoni) waarvan er 1 (super) vorm heeft (Ruffoni), dus is 't niet waard imo.

@Ivo001
Ik zou Modolo Hofland Lobato Ruffoni & Colli nemen, heb je een goed sprinters ploegje.

Over movistar gesproken, denk dat Intxausti en Izagirre de veiligste keuzes zijn, Intxausti heeft vaak bewezen dat hij klassement kan rijden en als Izagirre teleurstelt in het klassement heb je hem altijd nog voor de tijdrit.

Laatst gewijzigd
HansFuentes

Heren kenners, waar zou jullie keuze op vallen?

De combinatie:
Greipel/matthews/van den broek
Of:
Contador/nizzolo/hofland

WCEendT

Moeten we daar uit kiezen?

Ik zou voor Contador - andere sprinter - Hofland (Colli, Ruffoni, Lobato etc als je die nog niet hebt schat ik hoger in als Hofland). Ligt er echt aan hoeveel sprinters en welke je al hebt.

En zo mogelijk:
Contador - Matthews

Laatst gewijzigd
denise

Die Van den broeck is zoals op de lotto spelen : alles of niets. Ik zou dan kiezen voor die Nederlander : Hofland. Contador is wel duur en zal hij wel presteren ?

HansFuentes

Ben met jullie eens: vdb is alles of niets.. Blijft een gok!

Dubio is bij mij de heren matthews en greipel.. Samen goed voor 18,75 % van het totale budget.. Gaan zij echter ook in 14 dagen (ervan uitgaande dat de heren afgestapt zullen zijn op de dag van de lange tijdrit) 18,75 % van het totale puntenaantal binnen harken..

sprintgeit

Huidig team:
Klassement
Contador (kopman), Uran, Aru, Pozzovivo, Porte, Intxausti, Izagirre, Landa, Atapuma, Zakarin

Sprint:
Matthews (kopman), Greipel (kopman), Mezgec, Colli, Ruffoni, Lobato, Modolo, Pelucchi

Heuvel en midden
Felline

Verwacht dat Greipel wel uitrijdt (mag hopen dat hij realistisch is over wat hij in de tour kan uitrichten tegen Cav, Kittel, Degenkolb, Kristoff, Bouhanni etc.). Overwegingen:

1) Matthews en Izagirre vervangen voor Nizzolo Paterski en D Caruso
2) Matthews voor Viviani en Paterski
3) Izagirre en Landa voor D Caruso en Formolo

Tips op de overwegingen zijn welkom!

Laatst gewijzigd
Stofzuigert

'@sprintgeit: Kijk nog een goed naar het parcours. Veel (te) zware aankomsten voor pure sprinters

HansFuentes

Stofzuigert..

Is niet bewezen dat vaak (te) zware aankomsten op papier voor sprinters uiteindelijk toch een prooi werden voor de pure sprinters?

WCEendT

'@Stofzuigert
Hij heeft Greipel, Ruffoni, Modolo & Pelucchi als echte sprinter.

Colli, Mezgec, Matthews & Lobato + Felline staan er allemaal bekend om een goede sprint te hebben heuvel op/na zware etappe.

sprintgeit

'@Stofzuigert,

Ook de reden waarom ik graag mannen als Chygrinskiy, Paterski en Caruso er nog bij heb, maar de vraag is hoe ik die erbij ga snoepen..

ivo001

Uiteindelijk toch Uran eruit gegooid.

http://imgur.com/J2Lai67

Laatst gewijzigd
Stofzuigert

'@WCEendT:
Hoe goed kan Mezgec die heuveltjes verteren, en doet hij ook mee met sprint heuvelop?
Colli en Ruffoni zijn ongeveer even sterk op het vlakke toch, maar dan kan je beter colli nemen voor heuveletappes.

WCEendT

'@Stofzuigert
Ja als je zou moeten kiezen zou ik voor Colli gaan, kan aardig een berg over en is minstens net zo snel asl Ruffoni.

Als Mezgec de vorm heeft van vorig jaar dan kan hij bij sprints waarvan de laatste 400-800 meter heuvel op gaan met niet al te stijl percentage gewoon mee sprinten, en in de zware rit (niet de berg op aankomst) in Romandie zat hij er nog bij. Al zat hij daar wel slecht gepositioneerd en zoals je waarschijnlijk weet wist hij niet te winnen.

@Ivo001
Twijfel gevalletje, denk dat Uran in goede doen (en zo te zien is hij dat) meer punten kan halen als Greipel...

Laatst gewijzigd
Timocycling

Waarom in hemelsnaam Hesjedal?

WCEendT

'@Timo
Blijft een oud giro winnaar hé, al ga ik ook niet voor Hesjedal... denk dat het gedaan is met hem.

ivo001

'@WCEendT Ik laat Greipel denk ik toch staan.
Zit alleen een beetje te twijfelen wat ik met de kopmannen zal doen. Contador en Matthews zowiezo, maar dan heb ik nu als 3e kopman Porte staan. Die zou ik in Aru kunnen veranderen omdat die ook aan het jongerenklassement meedoet, maar die 3e kopman is alleen maar nodig als Contador uit zou vallen. Verwacht eigenlijk dat Porte het meest concurrentie kan bieden aan Contador.

ivo001

Ik zou Hesjedal en Inxtausti kunnen inwisselen en dan toch Uran terugnemen.

sprintgeit

'@ Ivo, dat laatste zou ik doen. Kopman kun je ook een tweede sprinter nemen, aangezien Matthews vrijwel zeker de Giro niet uitrijdt.

ivo001

'@sprintgeit

Greipel zal hem waarschijnlijk ook wel niet uitrijden, en Nizollo als kopman is ook een flinke gok.

Zal contador echt superieur zijn, of zouden er kansen zijn voor Porte om te winnen?

WCEendT

'@Ivo
Als Porte 3 weken lang kan rijden zoals hij eerder dit jaar heeft gedaan dan gaat Porte de giro winnen. Maarja hij zakt nogal vaak door het ijs in grote rondes.

1 2 ... 7 ... 25 26

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.