Scorito Tour de France 2020 Pool

1 2 ... 104 ... 289 290
Kannibaal van Schepdaal

Reyerslaan

Milanjacks

'@kannibaal en dan heeft die één dag de witte trui, tel uit je winst. Met al die klimsprints heeft Bol hier niets te zoeken.

Laatst gewijzigd
hartstikkebedankt

Ik lees wel behoorlijk wat sterke meningen, moet je eens kijken wat voor profielen doorgaans in de Vuelta in een sprint eindigen

jsprunk

Haha, de ene ziet allemaal klimsprints, de ander ziet nergens kansen voor punchers. Het grote zandstrooien is weer begonnen :)

arjenzvob

'@Milan Mulder: van verschillende kanten hoor je een tegengeluid. Je blijft volhouden dat Bol niks gaat klaarspelen deze tour. We zullen zien wie gelijk heeft. Ik heb er vertrouwen in.

Beun

Oke sorry hoor, maar lees hier al een tijdje mee. Flink wat afkortingen die ik wel volg, maar: MAL????

jsprunk

Miguel Angel Lopez

Kip

Superman

Kip

Ewan estimates there are six good opportunities for a bunch sprint finish, the first one coming on the opening stage in Nice. There is more pressure on his shoulders now that he's proven himself in the Tour de France but he's not banking too much on getting the first maillot jaune.

"Obviously the stage isn't going to be a straightforward sprint stage. It's a hard day," he said of the circuit which includes two category 3 climbs but has almost 40km of descending and flat roads before the finish. "I think the benefit for the sprinters is there is a lot of time to come back even if you do get dropped on the climb. There is a lot of time to come back in the valley, and usually at this time of year in the valley, there's a headwind, so that also makes it a bit easier to come back.

"It really depends on how it's raced on the climbs and if there's a team that really wants to split it, it's going to be hard for us. I think there are good sprinters here with strong teams and that always helps. I hope that it's going to stay together for a bunch sprint."

RolfSchuit

Denken jullie dat Bol er meteen staat? Lijkt me dat wanneer je naar de 2 miljoen "sprinters" kijkt, Stuyven en Coquard meer ready zijn door meer voorbereiding. Daarnaast kunnen zij denk ik sneller een bergje over, dus lijkt me meer zekerheid qua punten. Zien jullie dat ook zo?

SurPlace

Cavagna ipv Stybar, kan me mooie solo herinneren in vuelta. Beetje type asgreen toch? En fransman...

Boris Galibier

Beste Scorito spelers, het wordt een heerlijke Tour, klimmen, dalen en sprinten. Buiten de favorieten en sterke sprinters wil ik graag jullie expertise op Mollema vs Higuita vs Formolo. Bauke kennen we allemaal en de Tour rijden zonder eerst de Giro zal hem goed doen. Ook is hij kopman van een redelijk sterk team. Higuita is een super talent maar hoe is zijn vorm na zijn val in de Dauphine? Formolo rijdt voor het eerst de Tour, is in vorm en kan profiteren van (ploegmaat punten) van de schrik der steile bergen, Pogacar. Een moeilijke laatste afweging voor mijn team.

Milanjacks

'@arjen

Als je dan met argumenten wilt komen moet er wel iets beter op tafel komen als Bol kan een dag in het wit rijden. Stuyven, Coquard voor 2 miljoen en Mezgec voor anderhalf miljoen zijn mijn inziens betere keuzes gezien het profiel van de sprint etappes. Wil niet zeggen dat Bol niet een keer kort kan eindigen(de 3 vlakke sprints) maar zie hem weinig punten scoren op scorito.

Vind Bol geen slechte renner maar wel een miljoen te duur.

Laatst gewijzigd
arjenzvob

'@Milan: je wilt het gewoon niet zien he. Ik heb niet eens gezegd dat Bol een dag in het wit kan rijden. Leuke bonus, dat wel. Dus stop met zeuren over Bol en we zullen het zien. Mijn argumenten voor Bol heb ik meermaals genoemd hier.

@Boris: ja, 3 mooie namen! Ik heb zelf 2 van de 3 maar liefst zou ik ze alle 3 willen hebben!

Laatst gewijzigd
Phoenix0000

Bol verteert die klimmetjes verrassend makkelijk voor iemand van zijn postuur.
Vorig jaar en ook dit jaar al een paar mooie voorbeelden van gezien.

Hello France

Ik zie helemaal niemand iets schrijven over Viviani. Is dat omdat het logisch is dat iedereen hem in zijn team heeft of juist niet omdat hij nog niet veel heeft laten zien dit jaar en daarom iedereen hem te duur vindt ?

M@thijs

Ik ben nog niet overtuig van het anti bol spektakel. 1 op 1 wint hij in de sprint van zowel coquard en stuyven.
dus laten we zeggen dat hij 50% van de sprint/heuvel etappes niet red. Bij de heuveletappes zijn er een deel die te zwaar voor coquard en stuyven zijn. dit heet dat de anderen ook niet altijd erbij zijn as bol dit ook niet is. En zelfs als ze het redden en bol niet zijn er vaak toch enkele aanvallers vooruit die de hoofdprijzen wegsnoepen. Ik vermoed dat het eindaantal punten niet heel veel scheelt, uiteraard zullen stuyven en coquard iets meer punten halen maar je moet ze dan dubbel zo vaak opstellen. dit kost je een waardevolle plek in je dagselecties.

jsprunk

In de uitslagen van Bol zie ik inderdaad niet terug dat hij slecht klimt. Coquard klimt vermoedelijk beter, maar die heeft de laatste weken weer weinig snelheid laten zien. Het is dus een beetje koffiedik kijken welke optie beter is.

Sjas Patatje

Ik zit weer eens in dubio met de "truipunten". Als Sagan lang in het groen rijdt kun je met elke willekeurige Bora dagelijks punten sprokkelen.

Zijn de behaalde punten van Oss vorig jaar berekend op basis dat je hem altijd opstelde als Sagan in het groen reed? Ik kan me voorstellen dat je in sommige etappes toch 9 kanshebbers hebt die een serieuze kans hebben op een goede dag klassering, wat je 22 tot 50 punten kan opleveren (top 10 klassering). En dus aanzienlijk meer dan trui/team punten (variërend van 3 tot 10).

4 Jumbo's klinkt aantrekkelijk, zeker als een Roglic lang in het geel rijdt. Maar.... ga je elke keer plekjes opofferen voor truipuntjes? Dat is de hamvraag.

M@thijs

'@arjan, ik heb viviani overwogen omdatik budget over heb. Ik kan quitana + venturini switchen voor viviani + sivakof overweeg ergwaar ik meer punten mee ga halen gezien viviani mij niet overtuigd. Maar verwacht aan de andere ant het verschil quintana sivakof ook klein in de bergen.

martijnl

Ik heb bijna mijn team rond, maar ik zit nog te twijfelen tussen de volgende renners:

MAL of Sivakov & Uran
Bol of Styven

04398

Coquard klopte Viviani 2 weken geleden, zat vervoglens in Wallonië paar keer niet al te goed gepositioneerd en werd. Nee hij heeft niet de snelheid van een Ewan of Bennet maar vergeleken met de andere sprinters is in zijn categorie is hij niet langzamer.

jsprunk

Hij had zijn trein wel bij zich, dus waarom zat hij steeds slecht gepositioneerd?

BrackenRidgeCycling

Adam Yates gaat voor ritzeges met ook nog nieve en chavez gaan die lekker op de aanval

Phoenix0000

Als je Stuiven en Bol vergelijkt, neem dan ook mee dat Stuyven de mogelijkheden mag delen met Theuns en Pedersen. Bol heeft die interne concurrentie niet, Net als Coquard. En ja, Stuiven zal eerder in ontsnapping meesluipen, maar wanneer he?

1 2 ... 104 ... 289 290

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.